Tubli, tahtsin sama öelda aga ma ei osanud seda seletada.
Mul oli üks endine kolleeg, kes oli meediakallakuga klassis õppinud ja tema õpetas ka meid sedasi kaableid kerima.
Tolle kaablikerimise kohta üks variant veel - ümber küünarvarre, aga mitte ringi vaid kaheksasse. Siis viimase otsaga paar tiiru ümber ja peos olevast aasast läbi. Täitsa toimiv nii kaabli kui ka nt vintsi pikendusega. Keskelt jääb veidi punni, aga see üldjuhul ei sega. Ainumas, mis meelde jäänud ajast, kui moskalid veel siinmail laiutasid ja jagasid vägisi õpetust, kuidas raadiosidejaama püstitada.
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2024, 09:07 AM ja muutjaks oli korvimees.)
Kas keegi on siin teadjam inimene O-rõngaste teemal? Mis materjalist O-rõngad on kõige kuumakindlamad ja mis see kraadides teeb? Viton, FKM, FFKM, silicone, variante on veelgi. Kas teab keegi soovitada eestis mõnd firmat, kes seda teemat valdab ja ka müüb erinevaid O-rõngaid? Lihtsalt ümmargust juttu oskavad ajada mitmed, aga täpsemalt ...
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2024, 13:15 PM ja muutjaks oli Lauri_L.)
(23-07-2024, 09:06 AM)korvimees Kirjutas: Kas keegi on siin teadjam inimene O-rõngaste teemal? Mis materjalist O-rõngad on kõige kuumakindlamad ja mis see kraadides teeb? Viton, FKM, FFKM, silicone, variante on veelgi. Kas teab keegi soovitada eestis mõnd firmat, kes seda teemat valdab ja ka müüb erinevaid O-rõngaid? Lihtsalt ümmargust juttu oskavad ajada mitmed, aga täpsemalt ...
Eks suuresti oleneb, mis keskkonnas sul O-rõngas töötab. EPDM ei kesta üldjuhul õlisid/kütuseid, kuid töötab hästi pidevatel temperatuuridel kuni 120 kraadi ja kestab UV-d. NBR on seevastu hea enamikule õlidele/kütustele ja üsna paljudele lahustitele, kuid ohutu pidev töötemperatuur jääb 80+ kraadi kanti. NBR kipub kuumas vees (sh. lisanditega jahutusveesüsteemid) pikema aja jooksul "pudruks" ja külmas vees hapraks muutuma. NBR UV-d ei kesta. Viton ehk FKM tunneb ennast ka +160 kraadi juures mugavalt ning sobib ühtepidi hästi enamikele kütustele/õlidele/lahustitele ja vee baasil segudele (jahutusvedelikud, vesi, aur jne). Lühiajaliselt on nõus ka 200 kraadi juures tööd tegema. On olemas erimaterjalid, mis taluvad grammi enam temperatuure, kuid nendel puudub eelnevatele omane elastsus. Google aitab sind üsna palju selles osas, mis keskkonna jaoks mis materjal sobivam on. Mõningates süsteemides (nt. tööstuslikud diislid) kasutatakse kõrgete temperatuuride korral äärikute vahel isegi terasest O-rõngaid (läbilõikelt seest tühjad ning profiililt ümmargused).
Eesti müüjatest olen varasemalt head abi saanud Optitransist. Kui kohe õiges suuruses O-rõngast ei leia, siis saab ka jooksva meetriga osta ning sobiva suuruse kokku liimida. Äärikute vahel süvendites töötab madalamtel rõhkudel hästi. Suuremate rõhkude puhul (ütleme 10bar ja peale) eelistaks siiski ühes tükis valmistoodet.
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2024, 16:20 PM ja muutjaks oli A.V.S.K.)
Kuskohast saaks tellida vett omale garaazi juures olevasse veemahutisse?
Mahuti on 1000L. See tavaline valge kandiline veemahuti plastikust koos metallvõrega, mida ka müüakse igalpool
Kuidas saaks selle vett täis? Lihtsalt puhas vesi peab olema, mitte joogivesi.
Kõik vist on näinud linnades, et tuleb kastiauto, mille kastis on see tonnine veepütt (plastikust) ja kastab lilli postide jms otsas.
Kas nende käest või neid tellida saab kuidagi? Mis firmad need üldse on?
Või mismoodi veel saaks, kui näiteks pole veetrassi või see vesi haiseb trassis nii räigelt (tööstusrajoon), et ei taha seda kasutada?
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2024, 16:27 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Sealtsamast, kust kraanivesi tuleb - näiteks Tallinna Veest saab tellida paakauto, rentida käru isevedamiseks jne: https://tallinnavesi.ee/wp-content/uploa...kiri-1.pdf . Eks vast väiksemates kohtades on nimekiri hõredam, stiilis et vahet pole kas vajad ühte tonni või kümmet, tasu on sama vms.
Lillekastjad on haljastusfirmad.
Mõni võtab vee trassist, mõni oma pumbaga kraavist.
Kindlasti saab ka nendelt tellida kuid kraavi vesi on "rikkam" ja läheb kähku roheliseks.
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2024, 17:23 PM ja muutjaks oli vwt2.)
(23-07-2024, 16:19 PM)A.V.S.K Kirjutas: Kuskohast saaks tellida vett omale garaazi juures olevasse veemahutisse?
Mahuti on 1000L. See tavaline valge kandiline veemahuti plastikust koos metallvõrega, mida ka müüakse igalpool
Kuidas saaks selle vett täis? Lihtsalt puhas vesi peab olema, mitte joogivesi.
Kõik vist on näinud linnades, et tuleb kastiauto, mille kastis on see tonnine veepütt (plastikust) ja kastab lilli postide jms otsas.
Kas nende käest või neid tellida saab kuidagi? Mis firmad need üldse on?
Või mismoodi veel saaks, kui näiteks pole veetrassi või see vesi haiseb trassis nii räigelt (tööstusrajoon), et ei taha seda kasutada?
Vett on vaja survepesuri jaoks.
Alustame probleemi algtingimustest-kas vett pole üldse või haiseb?Lisaks oleks hea teada asukohta.Kas nagu tavaliselt märkimatta asukoht on Suur-Eesti (Tallinn) või mõni ääremaa? Lisaks veel et korralikule pesurile jätkub kandist veest üheks tunniks.
Tõsi. Hinnavahe ka.
Aga ma mõtlesin, et siinsed spetsialistid osakvad kohe öelda, et vot üks on selle jaoks ja teine ei ole. Või on parem vms. Miks kaks erinevat on?
Tõsi. Hinnavahe ka.
Aga ma mõtlesin, et siinsed spetsialistid osakvad kohe öelda, et vot üks on selle jaoks ja teine ei ole. Või on parem vms. Miks kaks erinevat on?
Lisaks on veel kinnitused ühel lihtsalt 3 punkt teisel CAT-id lisaks.
Tegelikult peitub vastus reduktori tugevuses, keri lehe alla ja seal on reduktorid kõrvuti https://www.agri24.ee/et/c/niidukid
Katlakivi eemaldamiseks on milline vahend parim ja mis protsendiliselt? Vee soojendamise nõu seest suht paksu kihiga kaetud, pluss koldes asuv soojendustoru on umbe läinud. Paagist sai susitud mõlemad torud puhtaks, aga läbi ikka ei käi. Ilmselt 90 kraadi all olev otsatoru umbes.
Mayeri katlakivi eemaldi 5L kanister sai valatud pea 50L paaki, vett korduvalt soojendatud ja suurt ei miskit. Ei võta nagu miskit lahti.
Soojendustoru äkki saaks lahti, kui paagist vesi välja ja hunnik puid koldesse. Põleb otsatorus olev katlakivi äkki ära?
Eks lihtsuses peitub võlu ja poleks vaja sellise soojendustoruga üldse jännata. Lihtsaim variant veepaagi üks külg kolde küljeks, aga tagntjärgi tarkus, täppisteadus.
Elukoolist: sidrunhape. Äädikas on oma haisu tõttu tarbetu masohism.
Kontsentratsioon: lisad sidrunhappe pulbrit kuni kas pulber või katlakivi otsa saab. Vee küllastumiseni on raske jõuda.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Temperatuur on oluline keemiliste protsesside kiirendaja. Torumehed pesevad katlaid sidrunhappega, st vesilahusega, lasevad happelahuse ringlema ja saab puhtaks.
Täpselt nii. Sidrunhape on teine võimalus, lihtsalt natukene nõrgem kui äädikas ja kulub rohkem aga positiivsena saab tõesti öelda, et ei võta silmist vett välja.
Keemilise protsessi kiirendajateks on füüsiliselt kaks asja, soojus ja reaktsiooni pindala ehk teelusikas tuhksuhkrut sulab kohvis kiiremini kui lusikasuurune tükk näiteks.
Kui jutt juba sidrunhappele läks, siis võiksite ka soovitada, kuskohast seda soodsalt saab ja kui palju oleks üldse vaja näiteks 500l lahuse tegemiseks?
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.