Ikka ja jälle seda automaksu!

On mingi tagauks, mis ka meediast läbi käis, kahjuks ei salvestanud artiklit, minu paha. 
Seega on praegu veel reaalne, et jõustub järgmise aasta alguses.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(07-07-2024, 01:45 AM)Marko Kirjutas:  On mingi tagauks, mis ka meediast läbi käis, kahjuks ei salvestanud artiklit, minu paha. 
Seega on praegu veel reaalne, et jõustub järgmise aasta alguses.

Pole mingi tagauks, lihtsalt sõna "üldjuhul" maksukorralduse seaduse § 41 ja põhjendus, et antud juhul on juba pikka aega olnud teada maksu tulek ...
Vasta

Täpselt, see sõna "üldjuhul" ei välista juriidiliselt erandit.
Vasta

https://www.postimees.ee/8055123/riigiko...e-muutmist

Paistab,et tulemas on uus arutelu. Kuidas see kõik saab olema kooskõlas uue koalitsiooni lepinguga?
Kas automaks mitte ei piira ettevõtlust, selle soodustamise asemel? Eks saame varsti teada, milles tõde seisneb.

Ning kuhu on jäänud välja reklaamitud ülemineku aeg, peatatud registri kandega autodele?
Lootus siiski on aga?
https://majandus.postimees.ee/8044595/uu...vabanemist

Siin ka mõned hiljuti ilmunud artikkel kus tegelikult võiks ka rääkida ebavõrdsest kohtlemisest
https://arvamus.postimees.ee/8053482/tuv...surmahoobi
Vasta

Õhtust!
Keegi kes ligi pääseb, palun tutvusta sisu lühidalt.

https://www.ohtuleht.ee/1110883/automaks...le-remonti
Vasta

(15-07-2024, 23:06 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  palun tutvusta sisu lühidalt.

Hetkel siis selline plaan:

Tagasi saadetud seaduse oleks võinud riigikogu võtta uuesti vastu muutmata kujul. Sel juhul oleks vaidlus läinud edasi riigikohtusse. Koalitsiooni saadikute toel otsustati siiski kõrvaldada vastuolu, aga seda viisil, mis puuetega inimestele ilmselt ei meeldi. Nimelt otsustati üldse kaotada puuetega inimeste maksuerisus ehk nemadki hakkavad teistega samadel alustel automaksu maksma. Olukorra leevendamiseks lubab koalitsioon neile suunatud toetust.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Seoses autovargusseaduse ümbertegemisega on nüüd nendel tublidel koalitsioonisaadikutel võimalus oma sirgeselgsust näidata, kes teatasid, et nemad pole nõus ajutiselt arvelt maas masinate maksustamisega aga, et see asi klaaritakse hilisemate muudatustega ära. Julgen ennustada, et saame oodata veel hilisemaid muudatusi...

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kohati jääb mulje, et puudega inimesele antud toetus on nagu riigi poolt antud laen, et teist laenu ehk siis automaksu kustutada? Kus on loogika?

Sama naljakas seis on riigi enda autopargiga, kas riiik maksab siis ise endale kõigi ministeeriumite hingekirjas olevate autode pealt maksu? Kui need pole alarm või invasõidukid?
Vasta

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120308...vitus-maal

Ametnike armee peab veel suuremaks minema, et kõike seda "ajuhiiglaste" plaanitut suudetaks kontrollida ja täide viia. No ei ole minul enam sõnu...
Vasta

(18-07-2024, 23:09 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  https://arileht.delfi.ee/artikkel/120308...vitus-maal

Ametnike armee peab veel suuremaks minema, et kõike seda "ajuhiiglaste" plaanitut suudetaks kontrollida ja täide viia. No ei ole minul enam sõnu...

Kui veel artiklist võtta üks lõik(saan aru et kontekstist natuke väljas, aga las olla): Töötajad eelistavad seal metrood ja teisi liikumisviise autole.
 
Vasta

Artikkel ise on asjalik, ideed üllad. Kahjuks peamine probleem tekib, kust siis võetakse see raha, et kõiki neid busse töös hoida?
Kas mitte seda varem pole ka proovitud juba ja see kukkus läbi? Mis on bussifirmade seisukoht? On neil üldse huvi sellise asjaga kaasa minna isegi kui riik doteerib?

See rahva suunamine ühisktranspordi peale töötab paberil aga praktikas on takistusi. Kust võetakse kõik need bussid ja bussijuhid, kes neid maaliine ja kohti läbi sõita jõuavad? Lisaks on üks teine asi, kui sa elad keskusest 40-50km kaugusel siis ühegi bussiga sa ei jõua kuskile õigeks ajaks. Sisuliselt pead sa kasvõi arsti juurde minekut juba ettevalmistama ja logistilist planeerimist tegema. Seega sellises olukorras ilma autota sa ei tee mitte midagi.
Vasta

(19-07-2024, 08:07 AM)Sm.Samajev Kirjutas:  Artikkel ise on asjalik, ideed üllad. Kahjuks peamine probleem tekib, kust siis võetakse see raha, et kõiki neid busse töös hoida?
Kas mitte seda varem pole ka proovitud juba ja see kukkus läbi? Mis on bussifirmade seisukoht? On neil üldse huvi sellise asjaga kaasa minna isegi kui riik doteerib?

See rahva suunamine ühisktranspordi peale töötab paberil aga praktikas on takistusi. Kust võetakse kõik need bussid ja bussijuhid, kes neid maaliine ja kohti läbi sõita jõuavad? Lisaks on üks teine asi, kui sa elad keskusest 40-50km kaugusel siis ühegi bussiga sa ei jõua kuskile õigeks ajaks. Sisuliselt pead sa kasvõi arsti juurde minekut juba ettevalmistama ja logistilist planeerimist tegema. Seega sellises olukorras ilma autota sa ei tee mitte midagi.
Ühistransport ei toimi hajaasustuse tingimustes - minu kodukülas pole ühegi riigivõimu ajal olnud bussipeatust (bussiliinid käisid ca 5 km kauguselt kahelt poolt küla, koolikäimiseks sobisid aga töölkäimiseks mitte, peatuses ca k 8 ja 17, kuhugi suuremasse kohta jõudsid k 9+ ja tagasi pidid startima enne k 16), lapsepõlves oli külas 14 (12, üks armuvalus tütarlaps uputas enda ja üks noormees sõitis Jawaga surnuks) last, kes kooli käisid, täiskasvanud tööle jne ning ei olnud ühistransporti, täna pea tühjas külas pole sel mingit majanduslikku mõtet ... 

P.s. Olen kogu aeg olnud seda meelt, et maakondliku ühistranspordi toetuse võiks maaelanikele välja jagada ja selle mõttetu tühjade busside ringiloksutamise ära lõpetada - niikuinii on igal maaperel auto, enamasti aga 3-4.
Vasta

Kas ma sain õigesti aru, et jutud kaheaastasest armuajast ajutiselt maas liikuritele oli samasugune labane vale, nagu igasugu huulteltloetav kraam jne?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...se-seadus/
Vasta

Õhtust!

Leidsin sellise rea:

Eelnõu kohaselt sanktsioneeritakse andmete varjamist, kui sõiduk on lastud registrist automaatselt kustutada, olles teadlik, et sõiduk tegelikult eksisteerib.

Et siis tahan oma vanasõidukit säilitada, sunnitakse esiteks ühe variandina registrist kustutama ja siis:

Kui sõiduk on alles ja omaniku valduses, peab omanik tegema valiku, mida sõidukiga edaspidi teha soovib, kas siis sõiduki kasutusele võtma, ajutiselt registrist kustutama või andma sõiduki üle keskkonnaluba omavale jäätmekäitlejale. Toimingu tegemata jätmise eest võidakse karistada füüsilist isikut kuni 100 trahviühikuga ning juriidilist isikut kuni 32 000 euro suuruse rahatrahviga.

Ehk siis nagu jälle oleks häda kui olen registrist juba kustutanud, sunnitakse siis jälle veel ajutiselt registrist kustutama ja kui seda ei tee, kohe trahvima.
Mis jamps see on? Siin oleks nagu mingi vasturääkivus?

Saan ma õieti aru?

Ja kuskil pole juttu sellest, et kui võtan siis üldse lõplikult oma sõiduki arvelt maha, kas tulevikus on võimalik seda ka uuesti arvele saada?



Ja juba selle eelnõu esimene lause ütleb kõik:

Eelnõu peamine eesmärk on vähendada kadunud sõidukite hulka ja suunata kõik kasutuselt kõrvaldatud sõidukid nõuetekohasesse lammutusse.

Ehk siis minu sõidukit (loe minu vara) käsutavad (käsutab) keegi teine..... raske arvata kes või mis.

T.
Vasta

Järgmistel valimistel ei andestata praegustele võimuerakondadele eraomandi likvideerimist.

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta

Arvele tagasi saamiseks on vaja ülevaatus läbida ju. Kuidas kustutatud asja kustutada jne huvitavad küsimused tekivad.
Vasta

(30-07-2024, 22:20 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Saan ma õieti aru?

Terve see tekst on nii vastik lugemine, et ma arusaamise üritamiseni ei jõudnudki. Lihtne maks. vähe erisusi, jajah muidugi, ei midagi keerulist!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(30-07-2024, 22:49 PM)deus Kirjutas:  Arvele tagasi saamiseks on vaja ülevaatus läbida ju. Kuidas kustutatud asja kustutada jne huvitavad küsimused tekivad.

No aga kui minu Parsa ei läbi TÜV-d ja paljude sõidukite puhul( HULGI) ei käi mul jõud üle, et kõiki korda teha selle aja jooksul mida riik ette annab, ei ole ju ma üliinimene kes seda suudaks. Arvele siis ju ei saa ja seis jääb samaks!

Midagi sosistati ka kõrva kindlustuse teemast, et edaspidi peavad ka seisvad sõidukid olema kindlustatud aastaringi.... siis see kulu liites automaksuga... ei taha mõeldagi.

Riik peaks uusi seadusi välja mõeldes arvestama ka selle asjaoluga, et kodanikel oleks võimalik ausalt seda seadust täita, et kodanikul oleks raha maksmiseks. Seda seal ladvas ei mõelda..... ja ühest asjast ma ei ole veel siiani aru saanud. Nimelt miks Riigikogusse ja mujale on sattunud inimesi kes teadupärast on kõrgelt haritud aga neid kuulates ei paista kuskilt välja mingitki asjade arusaamist ja tarkust mis aitaks meie riiki edasi. 
Minuarust peaksid Riigikokku pürgijad läbima lihtsa kontrolli- kas suudavad vastata küsimustele jah ja ei piires!
Vasta

(30-07-2024, 21:32 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...se-seadus/

See pole automaksuseadus, vaid selle rakendamiseks vajalik seaduste muutmise eelnõu.

Seletuskiri on sellest pakist kõige olulisem lugemine:
https://www.riigikogu.ee/download/924ecf...167a059be2 .

Ühtepidi äärmiselt küüniline, samas silmiavavalt aus:
"Eelnõu peamine eesmärk on vähendada kadunud sõidukite hulka ja suunata kõik kasutuselt kõrvaldatud sõidukid nõuetekohasesse lammutusse. ..."

Seletuskirja lugedes saab selgeks, et seaduse päramine mõte on muuta vaestel auto pidamine rahaliselt võimatuks läbi lõivude ja tasude. 

Jõukamat osa rahvast see ei puuduta kuidagi. Esiteks ei ole neil vajadust kulude optimeerimise huvides registriga susserdada. Kui nad just ei soovi ekstreemsporti harrastada. Kõik olulisekspeetavad autod on kehtiva korra kohaselt kindlustatud ja üle vaadatud ehk neid puudutab vaid parasjagu kehtiv automaks.

Teiseks on nende hulgas suur osa inimesi, kel üldse isiklik auto kui selline puudub. Seega täiesti võõras mure. 

Eriti neid "teisi" kriibib hirmsal kombel, kui mõni vähem-kui-eeskujulik auto kusagil silma jääb.

Kaugemale 9. leheküljest ei suutnud lugeda, läksin puid lõhkuma.

Täiesti süüdimatu on eelnõu koostajate sinisilmsus menetlusaluse sõiduki väärtuse kohta. Ilmselgelt aasta pärast on romusõiduki väärtus null, kui mitte negatiivne. Oleks ootamatu, kui kasumile orienteeritud erasektor ei reageeriks muutunud turusituatsioonile.

Kuivõrd rahvas peab oma sangareid tundma, siis:
"1.2. Eelnõu ettevalmistaja

Eelnõu jäätmeseaduse osa on ette valmistanud Kliimaministeeriumi (edaspidi KliM)
ringmajanduse osakonna nõunik Piret Otsason (piret.otsason@kliimaministeerium.ee) ning
liiklusseaduse ja riigilõivuseaduse osa teede- ja raudteeosakonna veondus- ja liiklusvaldkonna
juht Margus Tähepõld (margus.tahepold@kliimaministeerium.ee).
Eelnõu jäätmeseaduse osa õigusekspertiisi on teinud õigusosakonna nõunik Käthlin Raudla
(kathlin.raudla@kliimaministeerium.ee) ja liiklusseaduse ja riigilõivu osa õigusekspertiisi
sama osakonna nõunik Anna-Liisa Kotsjuba (anna-liisa.kotsjuba@kliimaministeerium.ee).
Keeletoimetaja oli õigusosakonna peaspetsialist Aili Sandre
(aili.sandre@kliimaministeerium.ee)."
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: tungla, 1 peidetud kasutaja(t), 3 külali(st)ne