Tallinn ja Harju rajoon
1. Autotranspordibaas nr 1
16.mai 1944 – asutamine. Esialgu küll Leningradis, kuna Tallinn oli tol hetkel veel „vabastamata“. Peale Tallinna kolimist sama aasta oktoobris sai baasi aadressiks A.Tisleri 10 (tänapäeval Magasini tänav). Baas toimis algselt segamajandina – s.t. tegeldi nii kauba- kui reisijateveoga.
4.jaanuar 1949 – loobuti reisijateveost. Bussid ja liinid anti üle 5.baasile.
18.mai 1949 liideti 15.baas Nõmmel.
1.oktoober 1963 majandi Vasalemma kolonn anti üle vastloodud autotranspordibaasile nr 14.
31.oktoober 1963 – majandi Männiku tee 102 asuv territoorium anti üle 23.baasile.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 1.filiaaliks.
1.jaanuar 1977 anti Kehra kolonn üle vastloodud autotranspordibaasile nr 1.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai
Ülemiste Autobaas.
3.detsember 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile.
2. Autotranspordibaas nr 5
12.oktoober 1944 – asutatud Tallinnas Tatari 1, garaaž Suur-Sõjamäe 2. Oli algselt samamoodi segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga.
10.detsembril 1947 eraldati kaubaveod ja viidi üle vastloodud 15.baasi Nõmmel. Majandi tegevusalaks jäi ainult reisijatevedu.
4.jaanuaril 1949 võeti üle 1.baasi bussid ja bussiliinid.
1.august 1949 nimetati majand ümber. Uueks nimeks sai
Tallinna Autobusepark nr 5.
16.august 1949 otsustati tagasiulatuvalt 1.augustist nimetada ettevõte lihtsalt
Tallinna Autobusepargiks.
1.jaanuar 1969 seoses uue tootmisbaasi valmimisega kolis majand Mustamäele aadressile Kadaka tee 62a, senisest baasist Suur-Sõjamäe 4 territooriumil sai filiaal.
1.jaanuar 1985 reorganiseeriti
Tallinna Autobussikoondiseks, mille filiaalid asusid Mustamäel, Ülemistel ja Lasnamäel.
11.november 1987 anti Hiiumaad Tallinnaga ühendavad bussiliinid üle Hiiu autotranspordibaasile nr 15.
1.jaanuar 1990 eraldati Ülemiste filiaal, mille baasil loodi bussiettevõte „
Mootor“.
1.jaanuar 1992 ettevõte reorganiseeritud
riiklikuks aktsiaseltsiks Tallinna Autobussikoondis.
3. Autotranspordibaas nr 15
10.detsember 1947 – asutatud Tallinnas Laulu 3 autotranspordibaas nr 5 jagunemise tulemusena. Baas tegeles ainult kaubavedudega.
18.mai 1949 majand likvideeriti ja ühendati autotranspordibaasiga nr 1.
4. Tallinna Taksopark
1.august 1950 – asutatud Tallinnas Autobussipargi juures Suur-Sõjamäe 2. Kandis algselt nimetust
Tallinna Takso-mootorpark. Täpset kolimise aega ei leidnud, aga 70ndatel asus majand juba aadressil Tulika 33.
8.september 1960 sai ametlikuks nimeks
Tallinna Taksopark.
16.mai 1963 nimetati majand ümber
Tallinna Taksoautopargiks.
17.juuli 1968 muudeti majandi nimetus tagasi
Tallinna Taksopargiks.
1.jaanuaril 1969 võeti üle likvideeritud Tallinna Sõiduautode Pargi varad ja kohustused.
15.jaanaur 1992 ettevõte reorganiseeritud
riiklikuks aktsiaseltsiks Tallinna Taksopark.
5. Autotranspordibaas nr 14
1.jaanuar 1957 – reorganiseeritud endisest üksikust autoroodust Mustamäel.
15.juuli 1961 – reorganiseeriti majand
autokolonniks 3051-G aadressil Kadaka tee 6.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 7.filiaaliks.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai
Mustamäe Autobaas.
31.detsember 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile.
6. Autotranspordibaas nr 16
Loodud millalgi 1958 keskel. Kuna asutamiskorraldust ei leidnud, siis ei tea täpselt, mis majand oli eelkäijaks.
10.märts 1962 liideti majandiga autotranspordibaas nr 26.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 2.filiaaliks.
1.jaanuar 1989 reorganiseeriti filiaal iseseisvaks majandiks nimetuse autobaas „
Tallinna Toiduveod“ all aadressiga Leningradi mnt 38.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud
riiklikuks aktsiaseltsiks Tallinna Toiduveod.
7. Autotranspordibaas nr 17
1.september 1958 – asutatud Tallinnas endisest Põllumajandusministeeriumi Autobaasist. Algset aadressi ei tea, kuid 70ndatel asus Pallasti tänaval.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 3.filiaaliks.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai
Lasnamäe Autobaas. Aasta lõpuks oli majandi ametlik nimetus muudetud
Pallasti Autobaasiks.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud
riiklikuks aktsiaseltsiks Pallasti Autobaas.
19.september 1994 liidetud riigiettevõttega
Eesti Post.
8. Autotranspordibaas nr 101
1.november 1958 – asutatud Tallinnas Gogoli 4 Toiduainete Tööstuse Valitsuse Autotranspordi- ja Remondibaasi reorganiseerimise tulemusena Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses.
29.september 1959 – majandiga liideti autotranspordibaas nr 102.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber
autotranspordibaasiks nr 26.
10.märts 1962 likvideeriti iseseisva majandina ja ühendati autotranspordibaasiga nr 16.
9. Autotranspordibaas nr 102
1.november 1958 – asutatud Tallinnas Pallasti 28 Rahvamajanduse Nõukogu Kalatööstuse Valitsuse Autobaasi ümbernimetamise tulemusena.
29.september 1959 – majand likvideeriti ja ühendati autotranspordibaasiga nr 101.
10. Autotranspordibaas nr 103
1.detsember 1958 – asutatud Tallinnas aadressil Ranna 2 Tallinna Ehitustrusti Transpordikontori baasil. 1.jaanuar 1959 – asutatud kolonnid Tamsalus ja Rakkes.
21.jaanuar 1959 – organiseeritud kolonn Paides.
25.detsember 1959 – majandiga ühendati autotranspordibaasid nr 104 ja 112. Moodustati 103.baasi kolonnid Maardus, Kehras, Loksal ja Padisel ühendatud majandite kolonnide baasil. Lisandus ka kolonn Järvakandis. Kehra kolonn viidi hiljem üle 1.autobaasi alla.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber
autotranspordibaasiks nr 23, aadressiks Klaasi 2 Tallinn.
26.september 1960 – anti väljaspool Harju rajooni asuvad kolonnid üle teistele majanditele. Rakke kolonn anti üle Põltsamaa 5.autobaasile, Tamsalu kolonn Tapa 21.baasile ja Järvakandi kolonn Rapla 19.baasile.
1.august 1961 – loodi majandi koosseisus
autokolonn 3052-G, mis 15.augustil eraldati iseseisvaks majandiks aadressiga Ketta 5 Tallinn.
31.oktoober 1963 – saadi 1.autobaasilt Männiku tee 102 asuv territoorium, millest sai majandi uus asukoht.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod. Maardu autokolonn eraldati majandi koosseisust ja allutati otse koondisele.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 4.filiaaliks.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai
Männiku Autobaas.
7.mai 1993 majand likvideeriti seoses erastamisega.
11. Autotranspordibaas nr 104
1.detsember 1958 – asutatud Tallinnas aadressil Pikk 29a Ehitusministeeriumi Autotransportkontori baasil, garaaž asus Tallinnas Muraka 5. Majandil oli kaks kolonni: Loksal ja Padisel.
25.detsember 1959 – majand likvideeriti ja ühendati autotranspordibaasiga nr 103.
12. Autotranspordibaas nr 105
11.detsember 1958 – asutatud Tallinnas aadressil Popovi 6 Kergetööstuse Toodete ja Toorainete Turustuse ja Varustuse Eesti Vabariikliku Kontori transpordi tsehhi baasil.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber
autotranspordibaasiks nr 24, aadressiks Popovi 4 Tallinn.
1.oktoober 1963 majandi Keila kolonn anti üle vastloodud autotranspordibaasile nr 14.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 5.filiaaliks.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai
Pelgulinna Autobaas.
29.juuni 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile
aktsiaseltsile Pelgulinna Autobaas.
13. Autotranspordibaas nr 112
1.detsember 1958 – asutatud Maardu Ehitustrusti autogaraaži baasil Maardus, kolonn Kehras.
25.detsember 1959 – majand likvideeriti ja ühendati autotranspordibaasiga nr 103.
14. Tallinna Sõiduautode Park
Asutatud millalgi 1959 aastal (täpset kuupäeva ei õnnestunud välja selgitada) Tallinnas Staadioni 1. Majandi põhitegevusalaks oli sõiduautode ja väikebusside rent elanikkonnale.
1.jaanuaril 1969 majand likvideeriti ebarentaabluse tõttu, varad ja kohustused anti üle Tallinna Taksopargile.
15. Autokolonn 3052-G
15.august 1961 – asutati Tallinnas Ketta 5 aadressil autotranspordibaasist nr 23 eraldamise tulemusena.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 8.filiaaliks.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai
Kopli Autobaas.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud
riiklikuks aktsiaseltsiks Kopli Autobaas.
16. Autotranspordibaas nr 14
1.oktoober 1963 – asutati Keilas aadressil Ülejõe 2 24.autobaasi Keila kolonni ja 1.autobaasi Vasalemma kolonni baasil.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud
Keila Autobaasiks.
29.juuni 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile
aktsiaseltsile KeVa.
17. Autokolonn 3055-G
6.detsember 1963 – asutati Tallinnas Väike-Paala 1 aadressil Tallinna Autokaubaveo Valitsuse alluvuses.
1.jaanuaril 1971 likvideeriti iseseisva majandina ja allutati koondisele Tallinna Autoveod.
5.mai 1972 reorganiseeriti majand
autotranspordibaasiks nr 26. Narva 13.autobaasist võeti üle
autokolonn 3057-T, mis jäi tegutsema eraldi kolonnina majandi koosseisus.
1.juuli 1974 reorganiseeriti majand ümber koondise
Tallinna Autoveod 6.filiaaliks.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai
Pae Autobaas.
1.juuli 1993 majand likvideeriti seoses erastamisega.
18. koondis Tallinna Autoveod
1.jaanuar 1971 – asutati Tallinnas Leningradi mnt 46. Likvideeriti iseseisvate majanditena autotranspordibaasid nr 1, 16, 17, 23 ja 24 ning autokolonnid 3051-G, 3052-G ja 3055-G, millest said koondise alabaasid.
1.juuli 1974 nimetati koondise koosseisus olevad autotranspordibaasid ümber filiaalideks.
Autotranspordibaasist nr 1 sai 1.filiaal asukohaga Tisleri 10
Autotranspordibaasist nr 16 sai 2.filiaal asukohaga Leningradi mnt 38
Autotranspordibaasist nr 17 sai 3.filiaal asukohaga Pallasti 28
Autotranspordibaasist nr 23 sai 4.filiaal asukohaga Männiku tee 102
Autotranspordibaasist nr 24 sai 5.filiaal asukohaga Popovi 4/5
Autotranspordibaasist nr 26 sai 6.filiaal asukohaga Väike-Paala 1
Autokolonnist 3051-G sai 7.filiaal asukohaga Mustamäe tee 16
Autokolonnist 3052-G sai 8.filiaal asukohaga Ketta 5
Maardu autokolonnist sai 9.filiaal
1.jaanuar 1977 anti 9.filiaal üle vastloodud autotranspordibaasile nr 1, millest sai viimase Maardu kolonn.
16.august 1980 organiseeriti 9.filiaal Sakus aadressil Jaama 2.
1.jaanuar 1989 eraldati koondisest 2.filiaal, millest reorganiseeriti iseseisva majandina autobaas „
Tallinna Toiduveod“.
1.jaanuar 1990 reorganiseeriti koondis Tallinna Autoveod iseseisvateks veondusettevõteteks.
1.filiaalist sai Ülemiste Autobaas aadressil Tisleri 10
3.filiaalist sai Lasnamäe Autobaas (hiljem Pallasti Autobaas) aadressil Pallasti 28
4.filiaalist sai Männiku Autobaas aadressil Männiku tee 102
5.filiaalist sai Pelgulinna Autobaas aadressil Popovi 4/5
6.filiaalist sai Pae Autobaas aadressil Väike-Paala 1, autobaasi koosseisu jäi autokolonn 3057
7.filiaalist sai Mustamäe Autobaas aadressil Mustamäe tee 16, autobaasi koosseisu jäi autokolonn 3051, mille kaks salka komplekteeris Mustamäe Autobaas ja ühe salga Lasnamäe Autobaas
8.filiaalist sai Kopli Autobaas aadressil Ketta 5, autobaasi koosseisu jäi autokolonn 3052
9.filiaalist sai Saku Autobaas aadressil Jaama 2 Saku
Tallinna Autoveod jätkas iseseisva ekspedeerimisettevõttena aadressil Leningradi mnt 46.
1.aprill 1990 loodi endise koondise Tallinna Autoveod keskremonditöökoja baasil riigiettevõte „
Ratas“ aadressil Ankru 10.
31.detsember 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile
aktsiaseltsile Tallinna Autoveod.
19. Autotranspordibaas nr 1
1.jaanuar 1977 – asutati Kehras koondise Tallinna Autoveod 1.filiaali Kehra kolonni, 9.filiaali ja autotranspordibaas nr 21 Loksa kolonni baasil. Põhibaas oli Kehras, kolonnid Maardus ja Loksal. 1979 aastaks oli põhibaas arvatud Maardusse, Kehrasse jäi kolonn.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud
Harju Autobaasiks.
3.detsember 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile.
20. Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondis
1.juulil 1989 viidi senine Trammide ja Trollibusside Valitsus üle isemajandavaks ettevõtteks.
21. Bussiettevõte „Mootor“
1.jaanuar 1990 organiseeritud iseseisva majandina Tallinna Autobussikoondise Ülemiste filiaali baasil.
1.oktoober 1991 ettevõte reorganiseeritud
riiklikuks aktsiaseltsiks Mootor.
22. Saku Autobaas
1.jaanuar 1990 loodud koondise Tallinna Autoveod 9.filiaali baasil iseseisva veondusettevõttena.
1.oktoober 1991 ettevõte reorganiseeritud
riiklikuks aktsiaseltsiks Saku AB.
(29-04-2014, 09:57 AM)aavu Kirjutas: (29-04-2014, 00:02 AM)mustninja Kirjutas: Viimase aasta jooksul sai üksjagu aega Riigiarhiivis veedetud nõukogudeaegseid dokumente sirvides.
Ega ei pannud tähele mis ajal tegutses Tallinnas autolaenutus? Filmis "Keskpäevane praam" oli üks mosu autolaenutusest. Siis 60-ndatel lühikest aega ta pidi tegutsema.
Tallinna Sõiduautode Park tegutses 1959-1969. Ei oska öelda, kas peale seda Taksopark ka veel rendiga tegeles. Teistes Eesti piirkondlikes autobaasides lõpetati autode rent vahemikus 1967-1968.