HTZ-7 viimased puuduolevad jupid
#1

   
Taastame koos vennaga HTZ-7 musta numbri vääriliseks. Kui kõik plaanipäraselt sujub, siis oleks tegu esimese HTZ-7ga Eestis mis on taastatud nii originaalilähedaseks. Puudu on veel mõned üksikud detailid: originaal iste, rihmaseib ja malmist rooliratas. Äkki mõnel foorumlasel on pakkuda neid juppe. Facebookis vanade traktorite omanike grupp pole siiani palju abiks olnud, seal on rohkem belarusi entusiaste ja kolhoosnike, keda ei huvita vanatehnika originaaliks taastamine, loodan, et siin foorumis on natuke asjalikum seltskond. Lisan manusesse pildid detailidest, mida otsin.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#2

Tervist!
No umbes samad mured ka siin.
 Küsiks, kas see malmist rool on ikka vajalik? Teadupärast kõige esimestel olid need paigaldatud. Mis aasta traktoriga on tegu ja kas raami, mootori jne. numbrite järgi peaks seal olema originaalis malmrool? Mul endal ka kahjuks andmed puuduvad selles asjas.

T.
Vasta
#3

(11-08-2024, 17:44 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tervist!
No umbes samad mured ka siin.
 Küsiks, kas see malmist rool on ikka vajalik? Teadupärast kõige esimestel olid need paigaldatud. Mis aasta traktoriga on tegu ja kas raami, mootori jne. numbrite järgi peaks seal olema originaalis malmrool? Mul endal ka kahjuks andmed puuduvad selles asjas.

T. 
HTZ-7 oli ikka malmist rool jah, DT-14le pandi juba gaz-69 plastikrool. Malmist roole on väga vähe säilinud, kuna need on väga haprad, umbes sama lugu on ülemiste roolikarpidega, enamike HTZ-7l on peale pandud hilisemad DT-14/20 roolikarbid kuna originbaalid külmusid lõhki ja isegi töö käigus tekkisid praod, sest üks võll on toetatud ainult ühelt poolt. (lisan võrdlevad pildid, parempoolne on HTZ-7 oma, vasakpoolne on DT-14)    
Vasta
#4

Milline see malmist rool välja näeb? Kuskil vist kola all miskit nagu oli, peab otsima.
Vasta
#5

(11-08-2024, 19:50 PM)meli666 Kirjutas:  Milline see malmist rool välja näeb? Kuskil vist kola all miskit nagu oli, peab otsima.

Selline nagu piltidel, seest õõnes.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#6

Ma millegipärast ei usu, et kõigil htz-7 traktoritel oli malmist rool (kuigi suuremal osal ilmselt oli). Toetudes esiteks juba faktile, et esimestel aastatel tootis sellele traktorile komponente 150 erinevat allhankijat/tarnijat hiljem see arv vähens oluliselt. Ainult suuremad valudetailid tehti kohapeal Harkovis. Rooli reduktoreid oli 2 tüüpi. Esimesed seeriad olid hoopis püstise rooliga mitte horisontaalsega. Püstise rooliga seeria roolisüsteemi joonistel on aga hoopis mingi teistsugune rool. Rool mis sinna otsa keerati oli ilmselt suhteliselt juhuslik (see mida kätte saadi), seda võib näha ka Universaalide peal vahel on neil 4 vahel 3 kodaraga rool. 1955 aastal hakati loobuma htz-7 tootmisest kuid 1956. aastal toodeti veel 1400 htz-7 traktorit. Kas neil 1956. aasta masinatel oli kõigil siis ikka malmist rool?
Vasta
#7

Leidsin oma rauahunnikust sellise asja. Tundub, et kuulub sellele traktorile?
[Pilt: GOPR1096.JPG]
Vasta
#8

(20-08-2024, 13:08 PM)Sidorov Kirjutas:  Leidsin oma rauahunnikust sellise asja. Tundub, et kuulub sellele traktorile?
[Pilt: GOPR1096.JPG]


See on reduktor lattniiduki jaoks. Käib HTZ-7 külge tõesti. Mis hinnaga oled nõus selle ära müüma ja kus asub?
Vasta
#9

(17-08-2024, 18:50 PM)tartumees Kirjutas:  Ma millegipärast ei usu, et kõigil htz-7 traktoritel oli malmist rool (kuigi suuremal osal ilmselt oli). Toetudes esiteks juba faktile, et esimestel aastatel tootis sellele traktorile komponente 150 erinevat allhankijat/tarnijat hiljem see arv vähens oluliselt. Ainult suuremad valudetailid tehti kohapeal Harkovis. Rooli reduktoreid oli 2 tüüpi. Esimesed seeriad olid hoopis püstise rooliga mitte horisontaalsega. Püstise rooliga seeria roolisüsteemi joonistel on aga hoopis mingi teistsugune rool. Rool mis sinna otsa keerati oli ilmselt suhteliselt juhuslik (see mida kätte saadi), seda võib näha ka Universaalide peal vahel on neil 4 vahel 3 kodaraga rool. 1955 aastal hakati loobuma htz-7 tootmisest kuid 1956. aastal toodeti veel 1400 htz-7 traktorit. Kas neil 1956. aasta masinatel oli kõigil siis ikka malmist rool?

Kuskohast nii täpset infot leidsid tootmise kohta? Mu enda vene keele oskus on üsna kasin, niiet arhiividest materjali otsimine on keeruline. Püstise rooliga variandil on enamasti teistsugune rool jah, natuke jämedama rõngaga. Niipalju kui ma tolleaegset pildimaterjali uurinud olen, siis paistavad kõigil ikka ühesugused malm roolid olevat. Tahaks leida tootmisliinist rohkem pilte, mõne pildi olen leidnud,  enamus on ХТСЗ tehasest.
Vasta
#10

Tegu on CIA luureinfoga. Tegelikult võiks kõik selle info kokku võtta ja kuhugi üles panna. Nt isegi värvi osas on minu meelest küsitavusi, sest minu isiklikul eksemplaril on hoopis teine värvilahendus. On see sama teada heledamatsorti roheline toon aga nt esisillakronstein on hoopis oranz, nagu ka kogu ülejäänud mootori osa välja arvatud termostaadi korpus kust on seda sama heledat rohelist näha. Kas tegu võis olla kapitaalremondis antud uue välimusega või tehasest tulidki nad erineva värvilahendusega ei tea.

Tahaks teada ka kas keegi mäletab ka htz-7 pikendatud sildade vahega versiooni HTZ-7M või kellelgi on see vahetükk kuskil alles.

   

   
Vasta
#11

(03-09-2024, 22:04 PM)tartumees Kirjutas:  "Tegu on CIA luureinfoga. Tegelikult võiks kõik selle info kokku võtta ja kuhugi üles panna. Nt isegi värvi osas on minu meelest küsitavusi, sest minu isiklikul eksemplaril on hoopis teine värvilahendus. On see sama teada heledamatsorti roheline toon aga nt esisillakronstein on hoopis oranz, nagu ka kogu ülejäänud mootori osa välja arvatud termostaadi korpus kust on seda sama heledat rohelist näha. Kas tegu võis olla kapitaalremondis antud uue välimusega või tehasest tulidki nad erineva värvilahendusega ei tea.

Tahaks teada ka kas keegi mäletab ka htz-7 pikendatud sildade vahega versiooni HTZ-7M või kellelgi on see vahetükk kuskil alles."



Meie traktorilt on tulnud eri kohtadest välja ainult heledat tooni rohelist, uue värvi lasime segada selle järgi. Ühe vanataadi jutu järgi peakski neid olema kahte tooni rohelist. Veljed on mustad. Rattaraskuste osas on kahtlane, sest raskuste pealt tuli välja rohelist tooni, aga piltidel tunduvad olevat kõigil mustad. Tootmise käigus tehti muidugi tohutul hulgal ratsionaliseerimisi ja täiendusi. Nt käiste võllide kaaned, külgväljavõtte laager, käised ise, esiveljed. Esimesed traktorid tulid üldse sirge sidurikangiga. Esiveljed on ka erinevad: vanematel on ümarad, hilisematel sellised, nagu DT14l. 

Oleks väga hea, kui sa saaksid viidata nendele kohtadele kust su info täpsemalt pärineb (raamat, link, arhiivi väljavõte vms) nii minul kui ka mõnel teisel taastajal oleks selline info traktori kohta vajalik. See ongi vanatehnika kogukonna võlu, et jagatakse infot - eesmärk on meil kõigil ju sama.
Vasta
#12

No nagu viidatud CIA luurememod: https://www.cia.gov/readingroom/historical-collections

Peamiselt ongi umbes 1950-de aastate memod ja sisestada ameerikapäraselt khtz-7 otsingusse ja tuleb lehekülgede viisi igasugust omaaegset luureinfot mis pärineb nii ajakirjandusest kui ka kohalikelt informaatoritelt. Üldiselt sealne jutt on usaldusväärsem kui see mida omaaegsest ajakirjandusest leidub kuigi luureinfo järgi pidi htz-7 olema peal aku Big Grin

Htz-7m pilt ja jutt on pärit 1956. aasta sotsialistlikust põllumajandusest, selle digitaliseeritud versioonid leiad digarist. Htz-7m pilt on ka 1956. aasta Lihula Koidus.
https://dea.digar.ee/?a=d&d=AKsotspollum...htz%252D7m------------
https://dea.digar.ee/?a=d&d=koitlihula19...htz%252D7m------------


No ja mainitud püstise reduktoriga rooli joonis on 1954. aasta venekeelsest raamatus "Traktorid"
Vasta
#13

(03-09-2024, 22:40 PM)tartumees Kirjutas:  No nagu viidatud CIA luurememod: https://www.cia.gov/readingroom/historical-collections

Peamiselt ongi umbes 1950-de aastate memod ja sisestada ameerikapäraselt khtz-7 otsingusse ja tuleb lehekülgede viisi igasugust omaaegset luureinfot mis pärineb nii ajakirjandusest kui ka kohalikelt informaatoritelt. Üldiselt sealne jutt on usaldusväärsem kui see mida omaaegsest ajakirjandusest leidub kuigi luureinfo järgi pidi htz-7 olema peal aku Big Grin

Htz-7m pilt ja jutt on pärit 1956. aasta sotsialistlikust põllumajandusest, selle digitaliseeritud versioonid leiad digarist. Htz-7m pilt on ka 1956. aasta Lihula Koidus.
https://dea.digar.ee/?a=d&d=AKsotspollum...htz%252D7m------------
https://dea.digar.ee/?a=d&d=koitlihula19...htz%252D7m------------


No ja mainitud püstise reduktoriga rooli joonis on 1954. aasta venekeelsest raamatus "Traktorid"


Neis CIA raportites lugemist jagub, väärt info. Nüüd on veel puudu ainult fotod tootmisliinilt. DT-20test lliinil on pilte küll, aga HTZ-7st vist ainult paar tk olen leidnud.
Vasta
#14

Leidsin ühe huvitava pildi püstise rooliga variandist


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

[Pilt: 1700084281_myskillsconnect-com-p-traktor...oto-24.jpg]
[Pilt: scale_1200]
[Pilt: scale_1200]
Vasta
#16

(04-09-2024, 21:27 PM)Raivo Kirjutas:  [Pilt: 1700084281_myskillsconnect-com-p-traktor...oto-24.jpg]
[Pilt: scale_1200]
[Pilt: scale_1200]
Näitusetraktorid on ikka väga läikima löödud Smile  ,  tavalised olid pigem poolmatid tollel ajal.

Kui üks päev aega leian, siis laen oma vanade fotode galerii siia ülesse, päris palju pilte on HTZ-7st kogunenud.
Vasta
#17

Joonised roolist


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne