(23-09-2024, 09:43 AM)MeelisV Kirjutas: (22-09-2024, 20:03 PM)volvo Kirjutas: Minu näide on Ford Ranger Wildtrakist. 3.0V6 diisel. 177kw ja passis kandevõime 864kg, väga napilt üle 0,2 tuleb koefitsent
Oled sa teinud arvutuse mis siis kui see auto läheks N alla ehk kui koefitsent oleks piltlikult 0.1999
Ja kui läheks M alla nt. Koefitsiendiga 0.21
Mis tuleks maksu vahe?
Enamus inimesi ei julge nii konkreetseks minna, kuna a) ei pruugi üldse olla mingit probleemi või b) kardetakse midagi.
Vahe on päris suur. Konkreetne näide VW Multivaniga, mis on registreeritud N1 kategooria sõidukina, kuid võiks mootorsõidukimaksu seaduse valguses oluliste parameetritega olla ka M1 kategooria sõiduk.
Registreerimismärk 278BRF, N1-kategooria, täismass 3000 kg, NEDC 203, esmane registreerimine veebruar 2016 ehk 2025 aasta alguses on vanust 8 aastat.
Maksu arvutuskäik
1. baasosa 50 eurot
2. CO2 näit tuleb WLTP meetodi tulemuse saamiseks korrutada läbi 1,3 ehk arvestuslik CO2 näit WLTP meetodiga võrreldavaks muutmisel 264 g
3. 205 kuni 250 g eest tuleb tasuda 45x3=135 eurot, 251 kuni 264 g eest tuleb tasuda 14x3,5=49 eurot. Kokku 184 eurot.
Kui auto oleks kuni 4 aastat vana, siis oleks maks 50 (baasosa) + 184 = 234 eurot.
Kuna autol on maksuaasta alguseks vanust 8 aastat, siis CO2 osa korrutatakse läbi koefitsendiga 0,67, baassumma on ikka 50 eurot.
Konkreetse auto aastamaks on 50 + (184*0,67) = 173,28 eurot
Kui aga konkreetne auto oleks registreeritud M1-kategooria autona või erivõimsus ületab liiklusregistri andmetel 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta, siis oleks arvutuskäik järgmine (antud autol see erivõimsus 0,14).
Maksu arvutuskäik:
1. baasosa 50 eurot
2. CO2 näit tuleb WLTP meetodi tulemuse saamiseks korrutada läbi 1,21 ehk arvestuslik CO2 näit WLTP meetodiga võrreldavaks muutmisel 246 g
3. 118 kuni 150 g eest tuleb tasuda 32x3=96 eurot, 151 kuni 200 g eest tuleb tasuda 50x3,5=175 ja 201 kuni 246 g eest tuleb tasuda 46x4=184 eurot. Kokku 455 eurot.
4. massiosa iga 2000 kg ületava kg eest on 0,4, kuid mitte rohkem kui 400 eurot. Antud auto puhul ongi maksimaalne ehk 400 eurot.
Kui auto oleks kuni 4 aastat vana, siis oleks maks 50 (baasosa) + 455 (CO2) + 400 (massiosa) = 905 eurot.
Kuna autol on maksuaasta alguseks vanust 8 aastat, siis CO2 ja massiosa korrutatakse läbi koefitsendiga 0,67, baassumma on ikka 50 eurot.
Samade parameetritega M1 auto aastamaks on 50 + (855*0,67) = 622,85 eurot.
Ehk täpselt samasuguse auto maksuvahe on 3,6 kordne (uue auto puhul 3,9 kordne).