14-06-2015, 16:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-08-2015, 19:59 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Mul see mootorite näppimise haigus ikka kõvasti küljes ja ei saa rahulikult kodus istuda, ikka peab midagi remontima. Leidsin umbes aasta tagasi vanarauast pooliku paadi päramootori ZIF-5 , palju juppe oli puudu ja palju ka katki. Viisin koju ja panin lakapeale paremaid aegu ootama. Kevadel leidsin ühe samasuguse pooliku mootori müügikuulutuse, ostsin ära, kuid seal oli ka natuke osi puudu ja mõned katki, ikkagi komplekteerida ei õnnestunud. Nüüd siis paar nädalat tagasi oli veel keegi vanarauda toonud samasuguse mootori jäänused, üldiselt oli seal kõik katki pekstus, aga paar vajalikku detaili ikkagi sain. Ja no siis sai hakata juba komplekteerima. Olid mõningad probleemid, aga need said ületatud. Tühikäik on kehvake, aga pööretel töötab ilusasti. Gaasisiibri võllil niisuur loks sees, et sellepärast ilmselt ei saagi tühikäiku paika, kisub õhku vahele sealt. Teine sarnane karpa on ka olemas, aga uuema mudeli pealt ja ei tahaks seda kasutada autentsuse huvides. Mootor ise siis peaks olema esimene NSVL-is toodetud laiatarbe-mootor, see tähendab, et müüdi ka eraisikutele. Esialgu toodeti Frunze-nimelises tehases ja hiljem ka kusagil mujal Strela nime all. Väidetavalt vägagi pommikindel asi, 173ccm mootor, vist Kovrovetsi kolb ja keps, võivolla ka kogu väntvõll sellelt mootorilt. Starter puudub ja ka alumine kaitseplekk puudub, kui neid on kellelgi pakkuda, siis olen huvitatud.
https://www.youtube.com/watch?v=AHzFjQY3Eow
https://www.youtube.com/watch?v=AHzFjQY3Eow