Justy karburaator
#1

Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
eile sai auto esimest korda ratastele.
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
Tänud ette.
Vasta
#2

Mis selle asendamise mõte või eesmärk on? Kas originaal ei toimi?
Vasta
#3

(08-10-2024, 08:41 AM)envi Kirjutas:  Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
...
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
...

Kui masinat hakkab kasutama inimene, kes oskab tooreklapiga ringi käia, siis suvaline "umbes üheliitrise vabalthingava" mootori lihtkarburaator saab hakkama. Peamine probleem on õhutiheda ühendusflantsi tekitamine karburaatori ja sisselaskekollektori vahele. Mis ei tohiks praegusel CNC ajastul olla enam ülepääsmatu.

Väiksema mootori pealt pärinev jätab mootori nälga, suuremalt pärinev hakkab uputama, kui düüse ei korrigeeri. Võin loomkatseks eraldada ühe Škoda 1,2liitriselt pärineva Jikovi toodetud Weberi koopia.

Samas - kuniks ajuga tüüritav karburaator toimib, võiks seda edasi pruukida - japside karburaatorid on üldiselt töökindlad asjad, kuniks neisse meil müüdavat bensiinilaadset toodet nimetusega 95 ei jäta kuivama. Sad
Vasta
#4

(08-10-2024, 09:22 AM)Raudpats Kirjutas:  Mis selle asendamise mõte või eesmärk on? Kas originaal ei toimi?

Kui oli veel Justy, toimis.
Eesmärk on süsteemi integreerimisel uue auto külge mitte lolliks minna.
Bensiinipaak tuleb teha otsast lõpuni uus, originaalis tuleb/läheb paagist koos täiteavaga 6 toru.
Kapoti all on väga vähe ruumi, kere on Chatanet CH26
Kõik need klapid, solenoidid, voolikud, canister,... tuleb kuskile sobitada.
Enamus nendest on selleks, et kõik aurud  lõpuks põletatud saaks.
Elektriskeemi saaks palju lihtsama, see tuleb kahest kokku ehitada.
Aga nagu ma alguses küsisin, võib olla tulebki originaal alles hoida.
Vasta
#5

Ei tunne seda konkreetset mootorit. Kui seal on palju andureid ja elektroonikat, siis võib-olla on karburaator ja süütejagaja ja süütepoolid kuidagi koostöös tööle sätitud ja karburaatori vahetamisel pead hakkama ka süüdet ümber ehitama.
Vasta
#6

Kas see on mingi "suletud territooriumi" masin või peab see tänava- ja ülevaatuskõlbulik ka olema?

Vanasti pandi kõikide võimalike ja võimatute kohtade peale ziguli karburaatoreid - odav, teave, remontkomplektid saadaval ja erineva suurusega düüsid samamoodi.
Vasta
#7

Päris huvitav kuidas mopeedauto saaks sellise mootoriga tänavalegaalseks. Ei vasta see ju mopo tingimustele ja pole sellel "tava"auto tüübikinnitust.
Vasta
#8

(09-10-2024, 14:00 PM)MeelisV Kirjutas:  Päris huvitav kuidas mopeedauto saaks sellise mootoriga tänavalegaalseks. Ei vasta see ju mopo tingimustele ja pole sellel "tava"auto tüübikinnitust.

No tõenäoliselt ei saagi. Samas suletud jäärajal lammutamist see ei sega. Mu küsimus oligi veidi õngitsev ja suunav. 

Samas ilmelt 1200cm3 mootoriga ziguli karpa aluseks võtta ei ole kõige halvem mõte, kui lihtsuse mõttes kogu ökoloogia pealt minema visata.
Vasta
#9

(09-10-2024, 14:00 PM)MeelisV Kirjutas:  Päris huvitav kuidas mopeedauto saaks sellise mootoriga tänavalegaalseks. Ei vasta see ju mopo tingimustele ja pole sellel "tava"auto tüübikinnitust.

Autona vast ei saagi, ehk mingi muu liikurina.
Vasta
#10

(08-10-2024, 08:41 AM)envi Kirjutas:  Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
eile sai auto esimest korda ratastele.
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
Tänud ette.

Läks siis peale 2108 karburaator ja täna üle pika aja mootoris tuli sees.
Vasta
#11

Võib juba jutu jätkuks mõne pildi lisada ka ristsugutisest. Juba on huvi tekitatud ju ...
Vasta
#12

(22-10-2024, 19:42 PM)huvi5 Kirjutas:  Võib juba jutu jätkuks mõne pildi lisada ka ristsugutisest. Juba on huvi tekitatud ju ...

Vara veel...
Aga väljast nagu Chatanet ikka, veidi kõrgem ainult.
Põhiline töö on tehtud "kõhus".
Vasta
#13

(21-10-2024, 19:33 PM)envi Kirjutas:  
(08-10-2024, 08:41 AM)envi Kirjutas:  Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
eile sai auto esimest korda ratastele.
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
Tänud ette.

Läks siis peale 2108 karburaator ja täna üle pika aja mootoris tuli sees.

Tuli sees jah, aga põleb ka mootoriõli Sad
Valge toss, küünlad ilased...
Küsimus targematele...kas on veel peale klapisääre tihendite ja õlirõngaste põhjuseid, miks õli võiks sattuda põlemiskambrisse?
Palju ringi ehitatud ja kõhutunne ütleb, et midagi võis minna valesti.
Tänud kaasa mõtlemast!
Vasta
#14

Kui hoogsa ümberehitamise ja tuunimise käigus karterituulutus pimedaks panna, võib ka õli põlemiskambrisse saada Big Grin
Vasta
#15

(28-11-2024, 17:12 PM)wax Kirjutas:  Kui hoogsa ümberehitamise ja tuunimise käigus karterituulutus pimedaks panna, võib ka õli põlemiskambrisse saada Big Grin

Ei tea konkreetset mootorit, aga on täitsa nähtud lahendust, kus tehase poolt on karterituulutus viidud õhupuhasti korpusesse ja sealt mingil seletamatul kombel tuulutab nii kõvasti, et kisub õliaurud silindrisse ja tossab nii mis kole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne