4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Jätan pakkumise meelde. Ma neid põhjaranniku kalaolusid ei tunne aga see nägi välja küll nagu siiaauk. Lihtsalt vesi on veel liiga soe.
Aga see selleks. Panen hoopis septembri kontoväljavõtte ja tänan kõiki, kes on meie abitegevusele tegude või mõtetega kaasa elanud!

Konto: EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat 

Igaks juhuks tuletan meelde ka meie tegutsemispõhimõtted - kontole annetatud raha eest ostame autosid, varuosi ja varustust. Korda teeme ja Ukrainasse kohale viime oma vaba aja ja raha eest. Töötasusid ega mingeid muid tasusid kellelegi ei maksta.
Kontoväljavõte on anonüümselt avalik, et tagada rahakasutuse täielik läbipaistvus.
           

4x4 märksõnaga selgituses on meid toetanud LHV foorumlased. Suured tänud!
Vasta

Alustame ka aruandlusega viimase sihtotstarbelise korjanduse abil hangitud Ford Rangeri osas.
Etteruttavalt võime öelda, et auto on juba tööpostil ja panustab reaalselt tiblade invasiooni tõrjumisse aga info tuleb siia lihtsalt väikese viitega ja enamvähem ajaliselt õiges järjekorras.

Masinate ettevalmistamisega läks nagu tavaliselt - viimase hetkeni. Kuna Ranger oli ju korras, siis jäi see viimaseks. Värvitöödeni jõudsime alles ärasõidule eelneva päeva õhtul. Magama sain kell kaks hommikul ja ärkasin uuesti kell ~7, ksf. Telci kõne peale, kes ütles, et Rangeril jääb üks tagapidur peale.
Ei noh, mõtlesin et krt. jälle ei jõudnud piisavalt proovisõite teha. Ju siis oli käsipidurit viimaste töökoja-sessioonide käigus ohtralt tiritud ja sellega pidureid pisut rohkem peale keritud. Võtsin kiirelt piduritrumli lahti, keerasin pidureid veidi maha ja teele ta sai.

Ukrainas anti auto üle kohalikule abiorganisatsioonile koos lisavarustuse ja muu abiga, kus see jäi ootama Hartija brigaadi esindaja järeletulekut. Esmane tagasiside oli, et nemad pole nii head autot seni veel näinud.
   

Kuna eelmisel korral võeti kobedad rehvid maasturilt alt, et neid säästa Ukrainas järgmise 1000km läbimisel, siis seekord panime uued rehvid kohe koormasse.
Koormasse paneku lisaboonuseks oli see, et saime rehvid deklareerida ja seetõttu oleme rehvide hinnast käibemaksu JUBA tagasi saanud.
   

Kohalikud mehhaanikud muidugi ei saanud oma osavaid käppasid, auto äraviimist oodates, masinast kuidagi eemal hoida ja otsustasid tegeleda EGR-i ja/või kübemefiltriga, mis lihtsalt vahel ei lasknud mootoril normaalselt tööd teha. Kübemefilter lõigati välja ning tehti vajalikud muudatused auto ajus.
Tulemuseks oli otsetõlkes - loom.
   

Jätkub....

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Järjekordselt sõidult tagasi.
Kõik autod ja last üle antud.
Kuna reis oli pikk, tuleb pikk ka reisikiri.
Seniks paar pilti "isuäratajaks"                    
Vasta

Müts maha Põhjatallinna tiimi ees. Suur töö Telc & Co

Nagu juba eelpool sai mainitud,siis panid tiblad ühe sorondi põlema ja otsiti asenduseks teist soronti. Head inimesed ei ole kadunud ja sain hea doonori. Loomulikult manuaalse käimakotiga. Kahjuks küll pideva 4wd versioonina,aga lüliti on juba autos olemas,et kaitsmekatkestus vahele panna 2wd jaoks.
Täna siis hommikul 7.30 Tartu bussi peale ja peale lõunat Tõrvast sipsti tagasi. Hinnaks jäi 1000.-
Tehnika on hea ja minu käes üks esimesi soronte mis ei leki kusagilt. Sillad on tihedad ja paak ka korras. Kardaanid ka korras. Veermikus palju pudinaid uusi. Isegi püsikas ja konditsioneer töötavad Smile
Loomulikult on tagatiiva kaared mädad ja ka karbid. Tagatiiva kaared uued pandi ka kaasa.  Tagasilda on keegi natuke lappinud. Aga teen pisut üle. Raami ennast lapitud pole. Aga leidsin paar kohta kuhu peaks paar lappi igaks petteks peale panema. Tagaamordid peab ka ära vahetama. Natuke häiriv oli lihtsalt. 
Loomulikult õlid ja filtrid. Pidurid toimivad ja ka kässar. Aga korra üle vaatama ja vajadusel klotsid ära vahetama. Ehk loodetavasti mitte eriti konte murdev projekt (ptüi ptüi ptüi üle vasaku õla)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
           
Pilt (pildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Väike videoklipp Rangeri üleandmisest Hartija brigaadi võitlejatele. Tehnilistel põhjustel tuleb poole video pealt keerata oma telefoni/monitori 90 kraadi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Väikse hilinemisega üks videojupike ka. Võib olla tuleb ka mingeid pildikesi lähiajal. Auto tagaaknal oleva sümboolika järgi saab aru kus autod oma edasisi päevi veedavad ja sealt ka põhjus miks väga pildikesi pole. 


https://www.youtube.com/shorts/_26ic_DmqCI

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Minu poolt üleeile õhtul youtuubi üles riputatud video on kogunud juba üle 600 vaatamise. Vene trollifarmid ilmselt, kes kirjutavad ka vene maailma promovaid kommentaare videotele.

Siit veel mõned kokkukleebitud klipid sellest, kuidas Ford Ranger juba esimesel päeval võitlejaid positsioonidele ja tagasi veab. Vahepeal kõlava metroohääle järgi otsustades on nad ka kaasapandud MT rehvid alla kruvinud.


Ikka kuradima hea tunne on, kui masin läheb kohe kasutusse. Aitäh kõikidele, kes seda projekti toetasid!

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ja siis tegelikult juba pea kuu aega tagasi laekus üks video väikse abipalvega. 

https://www.youtube.com/watch?v=P7UFkubOGgw&t=127s

Tegu juba pikemalt UA-s madistava Eesti mehega kes hoiab sellist madalamat profiili suhtlemisel. Kuna ma olen oma abistamise algusest peale seadnud endale eesmärgiks aidata kõigepealt seal sõdivaid Eestlasi,siis sai temaga suheldud ja üritatud siis midagi sobilikku leida. Aga no uuemate hinnanumbrid seal 5000+ poolel ja ei mul isiklikult ega ka hetkel tuttavatel pole selliseid vahendeid võtta. Ka MTÜ kontole talvisteks asjadeks kogutud vahendeid ei olnud piisavalt.Siis sai ikkagi pandud paikka plaan,et ostan ühe Sorondi talle ja teen selle siis nii võimalikult korda kui võimalik. Eriti kuna tal seal on juba 2 soronti olemas. Seega jääks talle esiagu üks auto varuosadeks ka seal. Ja kuna olin just otsimas põlenud sorondile asendust,sai vaadatud ka teisi pakkumisi. Ja jällegi Tartus(Tartu2) pakutigi sobilikku sorentot. Auto Eestist uuena ostetud ja ilma laienditeta!! Tagatiivad ja karbid super korras. Tagasild loomulikult mäda,aga korralikult ära keevitatud. Mootor vahetati ka ära ning läbisõit tegelik 260K. Kütusepaaki ei jõutud ära vahetada ja see on kaasas. Lisaks sain kaasa teise jooksu velgi koos talvekatega. Sildades ka pudinaid vahetatud,aga peab tegema sillastendi. Lisaks on paigaldatud tõstevedrud ja uued amordid. Ehk kõvasti üle keskmise Sorento. Aga ka hind 1500.-
Nii selle kui eelmise Sorento ostsin siis MTÜ kontole kogunenud vahendite eest kuna pririteedid muutusid.
Hommikul bussis igavledes jäi moluraamatus silma jooks 245/75/16 M/T uusi rehve. Bronnisin ära ja tagasiteel käisin läbi ja ostsin ära. Need juba omadest vahenditest 240.-
Lisaks oli vahepeal pakutud ka ühte üllatusmuna sorentot. Seisnud paar aastat kuna tiivakaared läbi roostetanud. Aga käima ta läks ja suutis ka omal jõul liikuda. Hinnaks jäi 600.- 
Tagasitee lõpus käisin ja tegin ka sellega diili ära. Jääb siis varuosadeks või saab korda teha. Eks see paistab kunagi hiljem. Selle finantseerisin ka hetkel ise,sest pakkumine tundus hea. 
Nüüd siis süvenen Tartu2 asjadesse ja teen sellest reaalselt korraliku auto,ilma igasugu mööndusteta nagu lubasin.  Siis Tartu1 keevitamine ja hooldused ning kerge pidurite kontroll. Utoopilise plaani järgi tahaks novembri lõpus need(Tartu1 ja Tartu2) ja ühe Frontera ära viia. Frontera saab olema mingi hetk enda finantseerimisega(1300.-) ostetud "Das Lehmake" Seal juba tiivakaared keevitasin uued.Hooldused ka tegin ära.Karbiotsad ja kütusepaagi kinnitused veel vaja teha ning piduriklotsid üle vaadata. Saab huvitav olema.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Pilt (pildid)
                           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Eelmise kuu ja selle kuu alguse väljavõte ka.
Püsitoetaja on ka uusi lööklauseid suutnud välja mõelda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Reisikiri on ikka veel valmimisjärgus. Tuli lihtsalt kohe hakata leivatööl põrgulikult pikki päevi tegema.

Küll, aga ületasime kohapealse uudiskünnise.
Eks seal ikka natuke ülepakkumist ja natuke lihtsustamist on, nagu meiegi meedias.

https://forpost.media/novosti/estonski-v...video.html
Vasta

Kes ja millal Ukrainasse läheb ja kas ka pakki kaasa võtaks?
Saadaks vähemalt zkutid ja akupangad ära, ja äkki jõuab ka soe pesu kohale selleks ajaks.
Vasta

Keegi paide lähedalt mööda sõidab ,siis annaks kaasa camovõrgu ,pakendis nl aegne asi,suur raske pakk on ,kuna katab 50x50m.Ei ole põhjatallinnasse sattunud,pidin algselt ise sinna viima,aga ei mahu sõiduautosse.Kastikasse põhja mahub ilusti,mõõdud ca 1500x1500x100mm.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Leian võimaluse, sõidan.
Kirjutan kui ajaliselt plaan selgem.
Vasta

Täna sai ära toodud siis üllatusmuna Sorento. Sõit Sakust algas reipalt ja peale mõne imeliku kolksu tagasillas läheduses nagu muud suurt ei olnud. Salongiventikas ka jah ei tööta. Aga kont ja püsikas töötavad Smile 
Juba Viimsi vahel olles jäi ühtäkki siduripedaal lihtsalt põhja ja sidur lahutatud asendisse. Pidi siis viimased 1km nööri otsas liiklema töökoja hoovile.
Ehk tõstuki peale ei saanud sõita,nii,et pool üllatust on veel ees. Kapott eest mäda ja vasak tiivakaar täitsa ja parem natuke vähem mäda. Kuna hetkel see liikur ei ole esmases järjekorras,siis sellega tegelen kui mingil põhjusel igav on. 600.- eest ma pakun,et autot piisavalt. Aga eks vaatab.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Pilt (pildid)
                           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

https://www.osta.ee/kia-sorento-facelift...42703.html
Vasta

Seekordne Ukraina-reis ei olnud tegelikult üldse nii puhkusereis, nagu siin teemas enne naljatasime. Põhirõhk oli gaasipedaalil ja puhkamise aega jäi üsna vähe.

See on nagunii tavaline, et enne väljasõitu jääb päevake puudu. Seegi kord lõpetasime töö garaažis väljasõidueelsel ööl juba uue kuupäeva sees.

Plaan oli jõuda kohale kuue autoga:

Ford Ranger, Citroen Jumper ja Mitsubishi L200 stardivad Tallinnast.
Audi 80 - start Rakverest, kohtumine teistega Pärnus
Sorento - start Tartust, liitub Riias (Salaspils)
Saateauto - stardib päev hiljem, sõidab üksi, kohtume Lvivis.

Mina Rangeriga jõudsin varahommikul vaid Järve bensukast kohvi võtma. “Lennuväljal” oli juba selge, et pidurid poovad. Tuline oli parem tagumine ratas. Äratasin pealiku tema ebaõiglasest unest ja sõitsin tagasi baasi. Keerasime lihtsalt klotse maha, jätsin meelde, et kässarit ei näpi ja olukordadesse, kus tagapidurite ebavõrdsus hakkab rolli mängima, ei tohi sattuda.

Vahepeal jõudis selguda, et saateautojuht Wing vabaneb siiski juba sama päeva varajasel pärastlõunal. Leppisime kokku ühise stardi ja panimegi ajama. Vahepeal jõudsin hankida geriljakiirabide tarbeks paar Defa toitekaablit.

Just olime jõudmas Pärnusse kui ülejäänud konvoi teavitas Kaunase alt, et L200 kipub välja surema. Kaugjuhtimise teel oluliselt aidata ei saanud, Soovitasin mitte vägisi suruda ja jääda sinnakanti ööbima. Kuna probleemi kirjeldus viitas kütusenäljale ja ise olin soodsas geograafilises kohas, haarasin igaks juhuks Pärnu Salomest kaks kütusefiltrit ja neli meetrit kütsivoolikut.

Sündmustevaeselt jõudsime veidi enne keskööd Kaunasesse meiegi. Tahtes hommikuks selgust, mis L200 viga, mida vaja tööriistade ja varuosade poolest, läksime Wingiga veel kuhugi tööstusterritooriumile pargitud autot diagnoosima.
   
Vahejahuti maha, kütusefilter küljest ja oli ikka solk küll, mis 600km varem külge pandud filtrist vastu vaatas. Uus filter sai vahele, aga lisaks tahtis masin ka puhast ja värsket kütust peale.
Tirisime masina paela otsas mingi 5km kaugusele, kus Google andmetel pidi olema 24h avatud mitte-kiirtee-tankla. Aga kinni see oli.
   
Jätsime patsiendi pumba kõrvale seisma ja kärutasime Rangeriga kiirteetanklast kütsi tooma. 20l oli tanklas müüdavate kanistrite laovaru võimekus ja sellest ka piisas, et L200 saaks tule kolvile ja sõidaks majutuspaika ära.

Kogu öötöö ajakulu varasema unevõlaga summeeritult oli siiski selline, et alles kell 10 järgmisel hommikul oli hommikusöök söödud, autod kontrollitud ja sõit sai jätkuda.

Mõne peatusega jõudsime Lomza linnakesse, kus taas tankisime. Oli ka viimane kord, kui sealt pidi läbi sõitma. Tagasiteel oli linnast mööduv kiirteelõik avatud.

Sama sündmustevaeselt, vaid pimedust, vihma ja kiiruspiiranguid vandudes jõudsime piirile. Napilt enne peeti mind veel kinni kontrollimaks dokumente. Teistes tekitas see ärevust, kuivõrd päris kindlad me polnud, kas kiirus 80-90 oli parajasti kasutusel asulas või väljapool. Ise olin rahulik, kuna ametiisikud kandsid rohelist, mitte sinist. Nii visatigi dokumentidele vaid korraks pilk ja sooviti head teed.

Taaskord olime Zosin-Ustilugi piiripunktis. Seekord väga korralike ja korrektsete paberitega, kõiki autosid ja koormaid EL-st välja deklareerides ja Poola humanitaarabi eelisjärjekorra ID-numbritega.

Paraku tähendas Poola eelisjärjekord seda, et iga portsu transiidisabast edasi lubatud autode kohta lasti piiripunkti sisse üks eelisjärjekorras ootav auto. Wing, kes saateautoga võttis pika “rohelise” järjekorra lõpus sappa, oli enne hotellis kui mina eelmiste abitoojate järel üldse piiripunkti meist esimesena sisse sain.

Sisse sõites tegin oma alandlikuima näo pähe ja uurisin järjekorraldajaneiult, et äkki saaks kogu konvoi korraga ette võtta. Ei saanud ja oli üsna selge, et viimased meist pääsevad piirilt pigem varahommikul.
   
Punktis sees Poola poolel enam kaua ei läinud ja ka Ukraina poolel sain hakkama vähem kui tunniga. Paberit korras, jäin ootama preili A-d, kes kohalikku keelt ei räägi ja talle tõlkima. Ja natuke selgus, et on ka vaja vähemalt suuliselt selgitada, mis auto peal on mis kaup ja millega mingi kaup tegelikult komplektis on. Nt “Sorento mootor Rangeri kastis ja L200 rehvid Jumperi kongis jne”. Sõnaga, püüdsin olla korralik roadcaptain ja lahkusin Ukraina piiripunktist koos viimase meie konvoi autoga.

Järgmine päev, esimene siis Ukrainas, oli tõesti peaaegu puhkepäev. Andsime Volodõmõris üle kaks autot - Audi ja Rangeri koos varustusega ja varumootorid Peugeot Experti ja Kia Sorento jaoks. Kohalikus garaažis tõstsime üles ka L200, et kütusejamaga tegeleda.

Paraku polnud peamehaanikut garaažis ja paagi tühjakslaskmiseks polnud kanistreid.
Põhjakorgi kaudu lasti paagist välja vaid kümmekond liitrit kõige hullemat sodi ja vahetati külge teine Pärnust ostetud kütusefilter.
   
Paraku avastati ka teine probleem. Tallinnas külge kruvitud uued tagavedrude kammitsad olid kohaliku lukksepa sõnul “gavno” - pehmed ja venivast materjalist. Esialgu taheti auto üldse sisse jätta, lõpuks võeti kammitsate alt ära läbilöögipadjad, keerati mutrid kõvasti kinni ja võeti lubadus, et iga paarisaja kilomeetri tagant kontrollin olukorda.
Etteruttavalt - kontrollisin. Alguses kahte, hiljem ühte kammitsat tuli tõesti peale pingutada. Kogu info, sh mehaaniku jutust tehtud video, läks ka auto uutele omanikele.

Õhtuks sõitsime nelja autoga Lvivi. Seal oli siis tõesti vaba õhtu linna peal turistida.

Järgmine hommik algas töiselt. Sõitsime Erko Laidineni töökotta, andsime talle üle soovitud Defa kaablid, kühveldasime Jumperi tühjaks ja paigaldasime Eestist bussi pakitud kaubikuriiulid ja töölaua nii, et bussi mobiilse töökojana päriselt tarvitada saaks.
   
Erko juurest suundusime kolme masinaga kuuekesi edasi Kiievisse. Saateauto jätsime Lvivi arvestusega, et siia tuleme rongiga tagasi.

Tee peal üsna eikusagil hääletas suurem seltskond. Sestap peatusid seal nii Sorento kui ka Mitsu, aga selgus, et vaid perepea Ivan läheb tagasi rindele, teised on vaid saatma tulnud.
Ise ma jumperi piloodina meie reisijaga ei suhelnud, aga Sorento ekipaaži oli pärast väga morn ja niiskete silmadega. Oleks ilmselt isegi. Isegi rääkimata, lihtsalt seetõttu, et sõidutad sõtta meest, kes on kaks aastat juba sellist elu elanud. Igatahes panime mehe Kiievis metroojaama juures maha, oskamata muuga aidata kui kinkisime ühe isikliku akupanga. Midagigi, millega küll vist rohkem leevendad isiklikku abitusetunnet kui päriselt aitad…

Järgmine päev oli ülejäänud seltskonnal vaba päev Kiievis. Kogu turismiklassika - funikulöör, muuseumid jne.

Meie Wingiga käisime samal ajal Tšornobõli lähedal Marttile MTÜ “Aitan Kaitsta” valmistatud varjevõrke viimas. Kuigi väike lootus oli ka, et äkki näeb midagi huvitavat, suhtlesime siiski vaid siinpool blokkposti. Andsime võrgud üle ja kuulasime pisut Martti toimetamisi 3D-printimise ja drooninduse vallas. Oli põnev. Suisa nii põnev, et isegi näha toodud asjadest pilti ei teinud kuigi selleks lahkelt luba anti.
   
Peale kohtumist otsustasime veel natuke samas kandis “kuhu see tee viib” stiilis tiirutada. Tee viis lagunevasse ja võsastuvasse külakesse, kus mahajäetud elumaju ja kunagise majandiaegse “hiilguse” mälestuseks mitmekorruseline tellistest koloss ja kohustuslik punamonument.

Ootamatu, kuid loogilise üllatusena sattusime hiljem põlluserva pargitud pikapi juurde, millel raskem pauguraud kastis ja kolmene meeskond kõrval. Pidasime kinni, küsisime luba läheneda, tegime juttu ja suitsu. Või noh, meeskonna vanem, ka aastatelt vanem mees rääkis lakkamatult. Ilmselgelt oli tal lihtsalt vaja, et keegi kuulaks, kedagi huvitas. Kuigi pool juttu jäi keelebarjääri taha, oli üldjoontes ikkagi mõte selge - sõda on inimeste niigi raske, kuid vähemalt harjumuspärase elukorralduse sootuks persse keeranud ja neil meestel on üha ja aina tunne, et nemad kellelegi korda ei lähe. Ja siis on siin korraga käepärast kaks eestimaist vabatahtlikku, keda huvitab vähemalt niipalju, et viitsisid auto kinni pidada ja tulla tere ütlema.

Tagasi Kiievisse jõudes tabas meid Maidani lähedal ootamatu liikluskaos. Mõlemalt küljelt täis pargitud tänaval tahtsid autod sõita nii mäest üles kui ka mäest alla ja tulemuseks oli korralik tropp. Kappasin siis mäest üles, seisin seal liiklusele ette, all tegi Wing sama ja lasime sellel ummikul ennast ära klaarida ja üleval troppi kogunenud autodel alla sõita, enne kui alumine järjekord üles hakkab tulema. Smile

Järgmisel hommikul sõitsime Kiievist Zaporižžja poole minema. Varasematest käikudest meeles, et sellel teel on halbu ja väga halbu teelõike. Seekord oli abiks üks eelmisel käigul kohatud Dnipro mees, kes koostas parima võimaliku marsruudi, kus muhkude ja lohkude vahel loksumist oli minimaalselt.

Need pikad maanteepäevad on omaette elamus, ja samas kuidagi nürid. Näiteks kui kõrvalistuja ütleb “paremal droon!” siis esmalt reageerid “ahah” ja alles hetk hiljem küünitad kaela ja näed tõesti mingit lennumasinat maanteega paralleelsel vastukursil põllu kohal venimas. Ja ka siis esmalt nendid “on jah” ja alles pärast tuleb arusaam, et sai pesuehtsat “Shahedi” näha.

Sorento ekipaaž oli endale hankinud taas hääletaja, sedapuhku neiu, kes tahtis Poltaavasse jõuda. Wing vaatas kaarti ja kabedaima auto piloodina otsustas väikse lisaringi kasuks. Alatu tõuk! See tähendas, et tema ei pidanud midagi menetlema kui Mitsul sai enne bensukasse jõudmist taas paak poole peale sõidetud ja kütusenaljad ja köievajadus taas algasid.
Igatahes jah, teel Zappi sai veelkord Mitsut paela otsas tankima talutatud. Pärast seda rohkem probleeme polnud.
   
Zaporižžja jõudsime õhtul Soldatski Privali kohale, sõime õhtust ja kobisime magama.

Järgmine päev pakkisime taas autosid ümber. Jumperile jäi peale ainult sellega kokkukäiv komplekt, pluss varjevõrgud, Mitsule said varurehvid, suur kustuti ja  paar väikest, Sorentole selle rehvid ja ülejäänud kraam läks “Privali” lattu.

Meie Erikuga läksime koos kohalike aktivistidega Jumperit ja L200 üle andma. Jumperile tuldi vastu juba tuttavasse kohta - lippude rivi Orihivski rajooni piiril. Meeste emotsioon masina kättesaamisel oli see, mille nimel tasub rügada. Sobis auto, sobis autosse monteeritud töökojasisustus (vahemärkus - metallist töölaud on päritud mu vanaisalt), sobis autoga kaasa pandud lisavarustus, aga täpiks i peal oli Makita mutrivõtmete komplekt. See, mida aastaid meil soodushinnaga 99€ müüdi ja mida ma oma töö juurde paar kohvrit ostsin. Nagu kohalikud selgitasid, on sellised tööriistakomplektid kullakaalus.
   
(Seega kui keegi oma võtmekomplekte/riistakohvreid värskendab, võib vana meile tuua. Saadame/viime sinna, kuhu vaja. Veninud  “Made in USSR”; “Drop, forget!” või tsineesiumist võtmeid pigem ei soovi.)

Lipurivi juures fotosessioon ja bussi annetajate jaoks väike video tehtud, läksime edasi, mitte tagasi. Ootamatult tehti teeservas peatus ja tuli selga panna plaadikandja ja pähe kiiver. Järgnes korraldus püsida igal juhul eessõitja tempos. Noh, pigistasime siis meie ühise teekonna viimastel kilomeetritel meie tublist Mitsust üsna viimase välja.

Kohale jõudes juhatati auto sarasse, kuhu oli varem juba pargitud veidi suurem “pikap” - Ural 375D, turjal “Grad-21” raketiheitja. 
   
Seal andsime auto ja varustuse üle, raadio teel hõigati kohale see mees, kes selle autoga sõitma hakkab.
   
Võitlejaga kahekesi käisime auto põhjalikult alt ja pealt üle, et mis tehtud, mis teha. Ülevaatuse lõpus oli kogu ülejäänud kamp rõõmus ja entusiastlik, aga too mees pisut vaoshoitum.
   
Õnneks ei olnud ka arvestatud, et masin juba homme lahingusse läheb. Nimelt saetakse Mitsul veokast maha ja asemele tuleb platvorm kolme sellesama Gradi toruga. Ehk siis saavad tüübid vajadusel ka raamile hõlpsasti ligi, sinna lappe lisada ja minu amatöörkeevitused tarbe korral üle säristada.

Samas baasis kohtusime ka ühe meie varasema Sorondiga. Pidi teine tublilt teenima. Moodsa lisavarustusena oli masina katusel Starlink. Praeguseks on samasugune sidevahend ka L200 komplekti jõudnud.
   
Samal ajal käis meie meeskonna Zappi jäänud osa ekskursioonil kohalikul polügoonil, kus katsetatakse erinevaid droone, nendelt heidetavat moona ja muud huvitavat, mida tiblade kojujuhatamiseks arendatakse. Põnev ja pisut kadestan.
   
Järjekordse vahepalana tükike 3D printijate ja droonioperaatorite huumorimeelt. Teinekord visatakse droonilt alla ka selline riist - keskmises osas lõhkeaine, selle ümber šrapnellimaterjal. Ja GRUZ200 saatelehele võib märkida “suur punane kürb otse taevast”
   
Oligi aeg tagasiteele asuda. Kohalike abiga olime saanud platskaardipiletid Zaporižžja-Lviv. 
   
Sama marsruuti olin korra varemgi sõitnud, aga tookord jõudsin Lvivi kohale juba hommikul. Seekord jõudsime sihtkohta alles pärast kella kolme. Pisut sebimist linnas, veelkord Erko juures asjatamist ja õhtuks olime saateautoga juba Volodõmõris. Järgmisel varahommikul start kodu poole. Teel juhte vahetades ja mitte liialt aega raisates olime hommikupoole järgmist ööd Tallinnas.

P.S. Siinkohal on tekstist puudu väeosade ja abikoormate info. Lihtsalt praegu teksti arvutisse toksides pole mul neid märkmeid käepärast ja mälu järgi ja vigadega ei hakka lisama.
Tuleb eraldi raamatupidamispostitus.
Vasta

Kust see solk sinna Mitsubishi paaki sai Sad Tanklast Sad
Vasta

(13-10-2024, 11:15 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Kust see solk sinna Mitsubishi paaki sai Sad Tanklast Sad

Julge oletus.
Pigem see, et viimased aastad oli masin hoovinarr talu piires- pakun, et tangiti kanistritest misiganes pärasid viie liitri kaupa.
Teine tugev kahtlus on, et ka paagisisene võtutoru on mingil kõrgusel auklikuks roostetanud - sõidaks solgiga ka, aga ei saa enam kätte.
Vasta

Kõvad mehed olete, müts maha!
Vasta

(13-10-2024, 19:53 PM)41Degree Kirjutas:  Kõvad mehed olete, müts maha!

ja naised. Kaks juhti kuuest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 19 külali(st)ne