GAZ 66 -02 1992a.

(06-03-2021, 08:00 AM)overspeed Kirjutas:  66 originaalnöela pesa on 6mm, ziguli'l 6,5mm.
Pesa pöhi on tömp, soovisin ka selle nii jätta, seega puuri kasutada ei saa.
6,5 mm freesi ka pole. Tegin siis 6,5mm puurist freesi:






Möötsin sügavuse ja treipingis sai pesa 6,5mm tehtud, tegin igaks juhuks 2 tk.




Eks näis, kui ää vahetanud olen, kas jääb pidama ka.

Nöel paikas, pisut vajas ujuk timmimist uue nöela asjus, hetkel peab ja 2/3 kambris tase.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kas keegi oskab öelda mida see nupp teeb? 

[Pilt: 660d5bda592f4f55bb49e9add8f4e1b1.jpg]
Vasta

(01-05-2022, 20:57 PM)keku Kirjutas:  Kas keegi oskab öelda mida see nupp teeb? 
16—выключатель проверки сигнализаторов неисправности гидропривода рабочей тормозной системы и давления воздуха в ресивере

http://84.22.143.158/files/%D0%A0%D1%83%...-66-11.pdf
Sealt leiad ka tulevastele küsimustele vastused.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(01-05-2022, 23:04 PM)aavu Kirjutas:  
(01-05-2022, 20:57 PM)keku Kirjutas:  Kas keegi oskab öelda mida see nupp teeb? 
16—выключатель проверки сигнализаторов неисправности гидропривода рабочей тормозной системы и давления воздуха в ресивере

http://84.22.143.158/files/%D0%A0%D1%83%...-66-11.pdf
Sealt leiad ka tulevastele küsimustele vastused.

Jah, nii ta on. Testnupp madala öhuröhu alarmi jaoks.
Autol endal on pidurid hüdraulikaga, kuid haagisele, nagu aru sain, on aint öhuvoolikud ... seega öhk väga vajalik siis.
Mul juba 2. kord mingi kompressori öhuvoolik annab saba. Pole mul öhku niisama muidu tarvis, vaid rehvide pumpamiseks.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(26-11-2020, 02:44 AM)overspeed Kirjutas:  Kuna tungraua remondituhin sees oli, vaatasin ka ühtlasi mis 66 originaalil viga.
1) öli pole eriti sees
2) plunseri pealelaske-kuul-klapp kinni
3) ölikambri pöhjas sodi/sete.






Vötsin klapid ja plunseri lahti, puhastasin need, ning tagasi kokku ja öli sisse. Toimib:






Mansett ja tihendid on muidugit vanakoolimoodi vörreldes eelmise tänapäevaomaga, ikka pealekeerates saab sääretihendit tihedamaks.


Tookord sai lihtsalt öli vahetatud ja kinnijäänud kuulklapp lahti aetud.
Näris natukse mind see, et toda keermestatud körgusereguleerijat liikuma pole saanud. Vötsin tungraua uuesti käsile ... ja vötan siis täiesti lahti, "piilume mis karul köhus".

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kena on vaadata, kui lihtsalt asi ehitatud on.
Imekombel on pumba ja silindri mansetid veel kenad ja pehmed. Sääretihendid/tolmukaitsmed on aga vanamoodi pealekeeratavad lihtne kummipuks.
klappideks on lihtsad metall-metalliga kuulid vedruga.

   

   

   

   

   


Ja nagu piduritegagi, on too tungraud mingist imelikust metallist tehtud. Palju palju aastaid seisnud kuskil kuuris ja ei roosteta.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Tungraua lahtikeeramiseks 55mm vöti. Tuli ka haamriga väike köks virutada.

   

   


All on mingi paroniidi taoline tihend, suht köva, selle teen uue.

   


ülal aga maeiteagi mis kijuga kummitihend. Nüüdseks on ta kolmnurkse kujuga, kuna ülemine osa on koonuses kambri torul. Kas tihend oli originaalis nelikant vöi O-röngas ... vöi kolmnurk kohe algselt. Kuid kumm kena pehme ja tihendab. Kaas läeb metall-metalliga kokku, kumm jääb vahele tihendama (mitte kandma).

   


Tööplunseri mansett kena pehme.

   


Ja pöhjas oli ikka mingit setet, läksid detailid pessu.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kätevahel tangidega jaksasin vaid pisut keeret välja keerata käsitsi reguleerimis vardal:

   


Ülejäänud osa keerasin välja kruustangide vahele pannes (alumiiniumkäpakatted) ning torutangidega keerates. Keere oli kuiv ja tuuga.

   


Täiesti välja seda keerata ei saa, tööplunseri ots on kinni valtsitud:

   

   


Olles mitmeid korda proovinud ja ölitanud, sörmedega keerata ikka ei jaksa. Lahenduseks viilisin ja lihvisin keeret pisut puhtamaks ja sujuvamaks. Nii hakkas see löpuks vabalt liikuma.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Alumise tihendi löikasin uue 1,5mm paroniidist:

   

   


Ja hooldatud ta ongit. Toimib kenasti ja käsireguleerimine ka olemas.
Sisse käib hüdrotungraudadel üldjuhul 32 cSt (@40C) hüdroöli ... no ma panin 46 igaks juhuks, lekete kartuses. Toimivad talvel mölemad ölid.
Manual ise ütleb panna öli МГE-10А vöi ВМГЗ ... mul pole örna aimugi mis need on.

.pdf Tungraud 5T gaz66.pdf Suurus: 6.39 MB  Tõmbamised: 51


   


ps
Hoolduse käigus suutsin ölikambri korgi poldi ära kaotada, hetkel läks asemele kraega M6 polt, kuid kodo otsin laipeaga madalama poldi.
Ja avastasin omapärase fakti: ölikambri korgi körgus on ka vajaliku koguse öli nivooks. Töösilindril/plunseril on manseti taga küll too laiem puks, mis ei luba tal silindrist välja tulla vaid jääb kaanetaha kinni, aga ... et keegi selle puksi najale ei kangutaks hüdroröhuga, on ölikogus arvestatud just nii täpselt, et see otsa saab kohas kus plunser on körgeimas asendis. Sealt natukse edasi oleks puks juba vastu kaant ja keegi pressiks seda mölki toore jöuga, aga tolleks kohaks on kambris öli otsas ja silinder rohkem ei töuse Smile

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ai kurja ... ajasin masina üle pika-pika aja kuuri alt välja ning avastasin, et köik polegit nii söiduvalmis kui lootsin. Nii need tööd taas algavad ... ?
Telefoni äppiga no mitte ei saa hakkama manustega, ju siis peab ootama PC postitusi.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(13-10-2024, 22:02 PM)overspeed Kirjutas:  Ai kurja ... ajasin masina üle pika-pika aja kuuri alt välja ning avastasin, et köik polegit nii söiduvalmis kui lootsin. Nii need tööd taas algavad ... ?
Telefoni äppiga no mitte ei saa hakkama manustega, ju siis peab ootama PC postitusi.

Tarvis oli pisut söitmist teha hoovi peal, seega ajasin masina kuuri alt välja. Teadsin talve testkäivitusest, et kuskilt öhukopmressori süsteemist lekib öhku (kuuri all ma kabiini ülesse tösta ei saa, et lähemalt uurida), jälle taas möni voolik pakatanud. Öhuröhku kompressor palju ülesse ei pumpanud seetöttu.
Pika ajaga olid rehvid muidugit tühjaks vajunud, kuid see ei sega väikest söitmist kuna küljeseinad neil tugevad ja paksud, rehv veljel ringi käima ei hakka ning varemgit pisut söidetud nii. Plaan oli vahetada lekkiv voolik ning rehvid täis pumbata, ning jätkata omi toimetusi masinaga söitmisel. Tegin tiiru pöllul, et mootor soojaks ajada ning parkisin töökoja körvale.

   

Tühikäigul töötades, kabiinist väljas olles, oli aga kuulda imelikku logina körvalheli (motamees tähendas kohe ära oma hea kuulmisega). Töstes kabiini ülesse, oli aga kahjuks helipöhjustajat visuaalselt näha. Videolöiku ma siia ülesse manusena panna ei saa (ei önnestu, ja hetkel puudub ligipääs youtube, ehk laadin hiljem ülesse kui kellelgi visuaalne huvi, aga mis seal ikka vaadata, vöta labast kinni ja loksuta), kuid silmaga oli näha kuidas radiaatori ventikas laperdab rihmarattaga koos ... imekombel ei puutunud miski veel radikat ennast. Ventika labast kinni vöttes ja loksutades ... no miskit on seal katki vöi lahti, ikka korralik loks. Kas laagrid tuksis ... no esialgu lootsin ehk on vent/rihmaratta poldid lahti vöi rihmaratta mutter lahti.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(06-03-2010, 13:56 PM)overspeed Kirjutas:  Ma ei ole öhusüsteemi joonist ennem niisuguse pilguga uurinud ning auto all pole ka asju uurimas käinud kuna köik toimis, kui vaja proovin uurida (aga maru külm on öues). Süstem on ise nii, et velgedel olevad ventiilide kraanid on tavaolekus kinni.

Siis ei ole tihendid ja torud surve all ning vöib söita sellise kiirusega mis soovin. Kompressor hoiab oma röhku pidevalt ülal, seda näitab ka manomeeter ja kontrolllamp (pöleb punane kui röhk kompressoril liialt madal, kontrolllambi korrasoleku kontrollimiseks on isegi nupp manomeetrite körval) salongis, öhku on vaja ka järelhaagise piduritele seepärast ka kontrolllamp ning pidev surve. Kummitäitesüsteemi kraan asub salongis kangide juures, sellest siis täitmine ja tühjendamine.


Kui nüüd maastikule minek (hetkel siis lumes sumpamine) keeran ventiilidel kohapeal kraanid lahti. Kummiröhumanomeeter näitab salongis kummide röhku, sel ka paksemad kriipsud teatud röhkude juures mis manualis kirjas (needitud plekk armatuuril),


näit: 2,8 bar maanteröhk, 0,5 bar min röhk, täisnumbrid niikuitnii.


Kompressoriröhk tuleb käsijuhtimiskraanini salongis, sealt täitmisele keerates pääseb kompressorist tulnud 6-7 bar süsteemi ning hakkab kumme täitma, kuid seal peab vist mingi düüs vahel olema, sest see 7 bar küll kolinal kummidesse ei jookse. Täitmise ajal näitab kummiröhumanomeeter salongis rohkem röhku kui kummis oli kuid mitte kohe 7-t. Kui kummitäitmissüsteem on röhu all siis ei ole lubatud söita kiiremini kui  60 km/h, pumbates juurde röhku olekus mitte kiiremini kui 40 km/h, muidu rikub sildadel olevad öhutihendid. Ja vastavalt rehvides olevale röhule ka vastavad kiirused.
Keerates kraani tühjendusele laseb ta röhu rehvidest atmosfääri. Peale söitu ventiilidel asuvaid kraane lahti ei jäeta, sest vaikselt susisevad nad muidu tühjaks.

joonis raamatust (seal pole näidatud, et kompressorile endale on eraldi manomeeter salongis):



http://autoruk.ru/gaz-66/dvigatel-gaz-66...lia-gaz-66


Noneh ... teades nüüd veepumba infot, rohkem ma mootorit käima ei pannud. Seega rehvipumpamine masina enda kompressoriga jäi ära.
Vaadates öhusüsteemi skeemi, siis ühendades öhuballooni välise kompressori toitega ei ole mingi probleem rehvid täis pumbata. Ühenduse saab teha "otbor vozduha" kraani kaudu.
Alustasin siis lihtsama tööga: pumpan rehvid täis.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Rehvidesse plaan panna 2,7 bar. Panin tühjendus kraani külge kiirühenduse otsa ...

   

Voolik külge, ning läbi kompressori reduktori pumpasin 2,7 bar ballooni ... lasin ka muidugit veesetet balloonist ohtralt välja (eraldi kraan selle jaoks teisepool ballooni) ...

   


Kui balloonis röhk sees, siis leidsin ülesse ka, et lekkis ballooni manomeetri voolik. Pragu oli risti voolikuga just murdekohast: et kui kabiin üleval ja voolik sirge, siis ei lekkinud, kui kabiin alla lasta ja voolik paindes, siis lekkis.

   

   

Parajalt näpumeistrikeeruline koht vooliku vahetuseks, kuid vahetasin nii balloonimanomeetri vooliku kui ka selle körval oleva rehvipumpamisesüsteemi manomeetri vooliku.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(16-11-2010, 00:41 AM)overspeed Kirjutas:  Kes veel pole lammutanud, kraan iseenesest suht lihtsa ehitusega. Rehvi sisekummi-torust vötab kinni kummitihend millele mutriga keeratakse läbi seibi press pääle, kummi ümbritsev osa nati koonuses, öhu suleb metallkuul vasta metalli (kraani korpus on pronksist). Kraani avamise völli tihendatakse samuti kui teises otsas vöetakse siselohvi torust kinni:



Seniks, kuni kraan küljest ära, panin siselohvile ventiili ja korgi ette:

Kunagi ammu, kui need köik rattakraanid läbi hooldasin, siis tegin spetsiaalse ühenduse omale, et vajadusel saaks öhutoru lahti ühendada ja läbi adapteri rehve pumbata tavalise öhukompressori rehvipumpamispüstoliga, ilma et ventiilikraani ära vötmata ... just sellisteks juhtudeks nagu nüüd. Kui ei suuda enam leida seda spets ühendust, autos seda pole ja muu pudipadi varuosakast on kuskile teadmata kohas peidus teiste kastide all. Seetöttu otsustasingit täita süsteemi kompressoriga ning läbi selle rehve pumbata.

Oukei ... 2,7 bar balloonis, avasin ratta kraani ning panin klapi kabiini täiteasendisse ... mitte üks möhh: rehvimanomeeter näoitab 0,0 bar ... Sad 
Ühendasin toru rattakraani küljest lahti ... ei tule öhku.
Ühendasin toru kolmikkraani küljest lahti ... ei tule öhku.
Liikudes edasi mööda toru ballooni poole ... ballooni ja kabiini kolmikkraani vahel on veel mingi "vidin" mida joonisel ei olnud. Ennem seda röhk on, peale seda röhku pole. Reguleeritav ja puha.

   

   

Tuli välja, et too on seoses sellega, et mo masinal on öhupidurite süsteem haagise jaoks. Klapp ei lase öhku ennem lisaseadmetesse (rehvipumpamine), kui balloonis pole saavutatud ettenähtud röhk (reguleeritud tolle klapiga). Alles siis see avaneb ning annab öhku ka rehvide pumpamiseks.

   

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Töstsin röhku balloonis kuni oli kuulda, kui too klapp pirina saatel avanes. Seadistatud oli ta 7 bar kanti.
Ajasin 9 bar ballooni ning jäin siis ootama rehvi täitumist ...

... peale 1h ootamist ja jöudes aint 0,5 bar-ini rehvis otsustasin tolle klapi maha reguleerida. Kuna ma haagist niikuitnii ei kasuta, pole mul seda klappi vaja. Otsetoru mul asemele panna pole. Timmisin klapi vedru täiesti maha, et ta kohe avanema hakkaks kui ballooni rohku pumpan.

Peale seda said köik rehvid 40 minutiga (10 min per ratas) 2,7 bar sisse. Ükshaaval neid pumpasin, kiigates manomeetrit salongis kuniks see 2,7 näitas ning siis nii iga järgmine rehv.

   


Rehviröhud korras, hakkasin siis veepumbaga tegelema ... kuna sellele ligipääs igatipidi puudub, tuleb radikas eest ära vötta.

Kunagi autoomamise algusaegadel ma selle korra eest vötnud olen, kuna radikas kuskilt nurgast lekkis ja pisut jootmist vajas, aga mitte üks nöks ei mäleta kuidas seda tegin. Hakkasin siis tasapisi asju eemaldama.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Pean tunnistama, et ei olnud teadlik määrdenipli olemasolust veepumba laagritele, ning pole sinna kunagi ühtki grammi määret pannud. Tuleb ikka rohkem manuali lugeda ... Rolleyes 

Olgugit et mul km palju söidetud pole, vöis see olla laagrite töölepingulöpetamise pöhjus.

   

   

   


Natukse imestama/vaimustama pani see, et sellise laagrite loksuga völlitihend ikkagit pidas ning ei lekkinud ... tundub hästi disainitud tihend olema Toungue

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Algul jäin mötlema, et äkisti pole jahutusvedelikku sees, kuid siiski oli.
Tühjenduskraane leidsin 4:
- radika enda oma all vasakul:

   

- ploki oma, millele ligipääsemiseks normaalselt oli vaja vintsi kardaani kaitseplekk eemaldada, mis kolme tagurpidi poldiga paikas püsib, kus mutter asub köhu all ja poldipead on kuskil raami sees nurkade taga ... väga lahe:

   

- salongiradika voolikute tühjenduskraan:
Selle distantsjuhtimis varda kinnitus on polditud radika külge, tuli ka lahti anda, lisaks muidugit salongiradika lödvik, mis otse jahutusradika külge ühendatud:

   

- eelsoojenduskatla tühjenduskraan:

   

   

Ja jahutusvedeliku kogus ikka normaalne ämbritäis.

   

Peale kraanide lahtikeeramist ja tühjaks laskmist, oli ämbris paras pruun vedelik. Kuid nati settimist ja pruun osa vajus pöhja, sinine vedelik läks selgeks.

Kui jahutusvedelik oli käes, loputasin kogu süsteemi ohtralt veega, et seda pruuni setet välja saada.
Kraanid (välja arvatud radika enda oma) pidin eelnevalt millegiga läbi torkima, et vedelik välja voolama hakkaks, niisama lahti keeramine ei toimind algul.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Edasi tegevuseks esivöre eestvött.
Tulede juhtmed lahtivött ei ole keeruline, kummaski koopas 4 juhet:

   

   

   


Kui vöre eest, ootas ka üllatus ... nagu seisval tehnikal kuuriall ikka:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Järgmiseks eemaldasin ölijahutusradika.
Kaks voolikut, sisse-välja.
Sisselaske vooliku jaoks on ka kraan. Sellega saab valida, kas on soov öli jahutamiseks vöi mitte:

   

   

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Öliradikas küljest.
Ribid koos liigutus"trossiga" küljest.
Sisselaske lödvik küljest.
Väljalaske lödvik küljest.
Salongiradika lödvik küljest.
Salongiradika lödviku kraani varda hoidja küljest.
Temperatuurianduri juhe küljest.
Paisupaak küljest.
Juhtmete pistikud lahti radika küljest.
Signaal eest ära.

   

   

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13piisab, 90Deville, Econoline, Mahno, mehis66, qwerty009, Sisu, v6sa, vwt2, 16 külali(st)ne