Autoregistri teema.

Lollide lootus.
Ma lollike lootsin, et viie tööpäevaga saan tehtud. Pole sellist aega, et nädalate kaupa Eesti Vabariigis istuda ja loota Transpordiameti ametnike korrektsele ja kiirele tööle. Muidugi võimalus, et teen volituse. Aga siis vaja üks lastest välja õpetada veoautojuhiks  Sad
Vasta

Võtsin just lapse esimese auto arvele. Toodud soomest kuna lapse oli ise koolis siis tegi e teeninduses volituse.
Broneerisin aja registeerimiseelsesse kontrolli ja sisestasin auto vin koodi. Järjekord oli 7 päeva. 
Tuli kinnitus, et võib tulla autot näitama. Kohapeal kontrolliti auto dokumente ja  vaadati auto visuaalselt üle ning tehti pildid. Kokku kulus u 20 minutit. Siis vormistama.
Vasta

Kaks korda Poolast toodud autot arvele võtnud.
Mõlemal korral valisin saadaolevatest endale sobiva aja (ükskord Sauel, teine Tallinnas), veidi varem kohal olles on kohe angaari sisse kutsutud, teh. pass võetud ja auto üle vaadatud.
Seejärel kohe ostu-müügilepinguga ja Poola teh passi mõlema poolega teenindussaali ja peagi Eesti numbrid ja teh pass näpus auto juures tagasi.
Ühtegi etteheidet transpordiameti töötajatele pole.
Vasta

"Sõiduki võib registreerida."
Kui kaua kehtib eelnev olukord, kuni tuleb uus kirje?
"Sõiduki registreerimiseelse kontrolli akti kehtivusaeg on lõppenud. Sõiduk tuleb esitada Transpordiametile uuesti."
Vasta

Nii on kirjas.
Uue sõiduki registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtib 12 kuud selle koostamisest arvates. Kui nimetatud tähtaja jooksul ei ole sõidukit registreeritud, tuleb sõiduk enne registreerimist uuesti esitada registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli. Kui nimetatud tähtaja jooksul muutuvad tehnilised nõuded uuele sõidukile ning kui sõiduk ei vasta nendele nõuetele, siis muutub registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtetuks nõuete rakendumisest alates.
Alates 12.03.2019 kasutatud sõidukile koostatud registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtib tähtajatult (varem koostatud akt kehtib 12 kuud).
Vasta

Õhtuks on selge, kas saan "tellise" registrisse Cool
Lootust anti.
Tehakse järelpärimine Euroopa teise otsa...
Vasta

Loen siit koledaid kogemusi Transpordiametist ja vahelduseks mõtlesin et jagan positiivset.
Aasta alguses sai teoks tehtud väike projekt "Ford Sierraga Sierra Leonesse" ja kuna formaat eeldas koju tagasi lendamist, siis sai väärt auto Aafrikas kohapeal maha müüdud, kasumlikult muideks Smile. Eelnevalt uurisin Transpordiameti infotelefonilt, mis imedokumente kohapealt nõutama pean et pärast auto Eestis arvelt ausalt maha saaks, öeldi et kas tood tagasi tehn. passi ja müügilepingu või tõendi kohalikust ARKist et seal arvele võetud, muidu ei juhtu midagi ja Sirje vaim jääb mind edasi saatma. Reaalsus müügihetkel muidugi oli veits teine, müügi eelduseks oli et annan kõik paberid ära, kuskilt rebitud paberitükile tegime kiirelt müügilepingu, mulle jäi kaunis foto lepingust autokapotil millele kõrvale panin ostja vist juhiluba meenutava dokumendi.
Peale kojunaasmist pidasin mõne kuu ostjaga Whatsappis suhtlust et millal siis auto ära regad ja mulle pildi saadad ... lõpuks tunnistas et sorri, meil siin suht suva sellest ja maei viitsi sellega tegeleda.
Juba sportlikut huvist (ja kardetud automaksu hirmust) tulenevalt mõtlesin et proovin ikka arvelt maha saada. Kirjutasin Transpordiametisse ja panin tõendusdokumentidena kirjale kaasa kaks pilti - üks autokapotil müügilepingust koos osja-müüja dokumentidega ja teine pilt poolte sooja käepigistusega. Kiirelt tuli vastus et pole probleemi, saatke sama info digiallkirjastatud avaldusena ja võtame maha. Poole tunni pärast peale saatmist oli auto minu nimelt läinud. No paneks viis tärni kohe.
   
Vasta

Kas ja kust saame selle transportoperatsiooni kohta täpsemalt lugeda?
Vasta

(24-10-2024, 12:49 PM)speedsta Kirjutas:  Kas ja kust saame selle transportoperatsiooni kohta täpsemalt lugeda?

Kui mõeldud on et kuidas autoga aafrikasse sõita, siis konkreetse auto teekonna kohta hetkel on peale otsekontakti võimalusi kasinalt, ma seda teemat siin ka ei risustaks aga olen mõned pildid oma FB-sse pannud, kes leiab see leiab Cool . Ma usun et ka siin foorumis on kindlasti veel inimesi kes Budapest-Bamako ralli läbi on teinud, kajastusi tegelikult leiab nii video, audio kui trükiformaadis.
Vasta

(23-10-2024, 09:59 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Õhtuks on selge, kas saan "tellise" registrisse Cool
Lootust anti.
Tehakse järelpärimine Euroopa teise otsa...
Ja mis sai siis?
Vasta

(22-10-2024, 10:27 AM)hobiautod Kirjutas:  Nii on kirjas.
Uue sõiduki registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtib 12 kuud selle koostamisest arvates. Kui nimetatud tähtaja jooksul ei ole sõidukit registreeritud, tuleb sõiduk enne registreerimist uuesti esitada registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli. Kui nimetatud tähtaja jooksul muutuvad tehnilised nõuded uuele sõidukile ning kui sõiduk ei vasta nendele nõuetele, siis muutub registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtetuks nõuete rakendumisest alates.
Alates 12.03.2019 kasutatud sõidukile koostatud registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtib tähtajatult (varem koostatud akt kehtib 12 kuud).

Selle viimase lõigu järgi ei tohiks näiteks WAUZZZF22LN006980 akt kehtetu olla?
Vasta

(01-11-2024, 19:09 PM)iisak Kirjutas:  
(22-10-2024, 10:27 AM)hobiautod Kirjutas:  Nii on kirjas.
Uue sõiduki registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtib 12 kuud selle koostamisest arvates. Kui nimetatud tähtaja jooksul ei ole sõidukit registreeritud, tuleb sõiduk enne registreerimist uuesti esitada registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli. Kui nimetatud tähtaja jooksul muutuvad tehnilised nõuded uuele sõidukile ning kui sõiduk ei vasta nendele nõuetele, siis muutub registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtetuks nõuete rakendumisest alates.
Alates 12.03.2019 kasutatud sõidukile koostatud registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt kehtib tähtajatult (varem koostatud akt kehtib 12 kuud).

Selle viimase lõigu järgi ei tohiks näiteks WAUZZZF22LN006980 akt kehtetu olla?

Vaatasin seda MNT lehte. Ma pigem eeldan, et seal jäi ikka midagi puudu. Registreerimiseelse kontrollipuhul pole isegi läbisõiduni jõutud. Uuesti esitada peaks pigem mingeid puudusi näitama. Raplas näiteks sai sõber ühe klaasitäkke ja lisapiduritule ledi puudumise eest uuesti esitada
Vasta

(02-11-2024, 07:24 AM)hobiautod Kirjutas:  Vaatasin seda MNT lehte. Ma pigem eeldan, et seal jäi ikka midagi puudu. Registreerimiseelse kontrollipuhul pole isegi läbisõiduni jõutud. Uuesti esitada peaks pigem mingeid puudusi näitama. Raplas näiteks sai sõber klaasitäkke ja lisapiduritule ledi puudumise eest uuesti esitada

Kas antud juhul teatud isetegevusega tegu polnud?

Minu kehva loogika järgi peaks arvele ikka saama. Siis teed putkas või netis kindlustuse ja lähemasse tehnoülevaatuspunkti. Seal siis peaks tekkima märge tehnonõuetele mittevastavuse kohta ja otsus - kas raske või kergem puue, ehk võimalus oma patud 30 kalendripäeva jooksul lunastada.

Või olen järjekordselt millestki valesti aru saanud?

Lisa 1 Masina tehnonõuded ja nõuded varususele

Kood 603. Klaasid ja nende läbipaistvus
Nõuded: 1) klaasid peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule;

2) tuuleklaasil ei tohi olla juhi vaateväljas liikluse jälgimist raskendavaid kahjustusi või
mõrade kogumit, nn «päikest»;

3) traktori ja liikurmasina kõikide klaaside läbipaistvus peab olema vähemalt 70 %;

4) alates 1. jaanuarist 2003. a esmaregistreeritud masina klaasid peavad vastama direktiivi
89/173/EMÜ või 2009/144/EÜ või 92/22/EMÜ või E-reegli nr 43 nõuetele ning olema Evõi e-sertifitseeritud.

Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga.
Vasta

(25-10-2024, 00:54 AM)hobiautod Kirjutas:  
(23-10-2024, 09:59 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Õhtuks on selge, kas saan "tellise" registrisse Cool
Lootust anti.
Tehakse järelpärimine Euroopa teise otsa...
Ja mis sai siis?

Pildistamise ajaks panin tatiga tagasi eest kukkunud esituleklaasi Big Grin
"Menetluses"
Vasta

Mitte üheski transpordiameti büroos pole enam käesoleva aastanumbri sees sõiduki registreerimiseelseks kontrollimiseks vabu aegu, mis tähendab, et sõiduki saab võtta arvele alles tuleval aastal ja tasuma peab mootorsõidukimaksu registreerimisel, mis võib ulatuda tuhandete eurodeni. Allikas

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Mismoodi need uued poeautod arvele saavad? Neid ju ometi sinna angaari ei tassita?
Vasta

(21-11-2024, 20:42 PM)hobiautod Kirjutas:  Mismoodi need uued poeautod arvele saavad? Neid ju ometi sinna angaari ei tassita?

Need saavad arvele tootjapoolse tüübivastavuse sertifikaadi alusel (CoC). Sellistel puhkudel on registreerimiseelse ülevaatuse teostaja tootja/margiesindus ise ja peab selle jaoks transpordiametis oma kadalipu läbima.
Vasta

(21-11-2024, 20:42 PM)hobiautod Kirjutas:  Mismoodi need uued poeautod arvele saavad? Neid ju ometi sinna angaari ei tassita?

Uute sõidukite registreerimiseelset kontrolli võib teostada Transpordiametiga lepingu sõlminud sõiduki valmistaja, tema esindaja või tunnustatud edasimüüja.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Teisipäeval sai käidu ja auto kenasti arvele võetud. Töö käis tõesti suht tempokalt. Osad autod pildistati juba õues ära ja angaari neid ei sõidutatud. Olin ise viisakalt 30 minutit varem kohal kui broneeringu aeg. 15 minti ennem aega olin juba angaaris ja 15 minutit hiljem juba teenindusaalis. Väga kiiresti käis kõik. Sain alla tunni hakkama. Kuu tagasi kulus samale protsessile üle 2 tunni.
Vasta

(23-10-2024, 09:59 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Õhtuks on selge, kas saan "tellise" registrisse Cool
Lootust anti.
Tehakse järelpärimine Euroopa teise otsa...

23.10.2024
Sõiduk on registreerimiseelses menetluses


Jatkuu
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne