Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

(17-10-2024, 09:58 AM)MeelisV Kirjutas:  Ei ole pikk ja ei ole keeruline seadus.

https://www.riigiteataja.ee/akt/117082024001

  Mootorsõidukimaksuga ei maksustata:
  1) liiklusregistris alarmsõidukiks registreeritud mootorsõidukit; 

selles valguses saab uudis uue sära:
https://www.delfi.ee/artikkel/120329593/...rmsoidukid

EMTA'l on 3000+ sõidukit parklas ja alarmsõidukiks neid teha ei saa. Miks? Sest ei saa!
Endiselt ühest taskust teise tõstmine.

(17-10-2024, 13:52 PM)Raivo Kirjutas:  
(17-10-2024, 09:58 AM)MeelisV Kirjutas:  Ei ole pikk ja ei ole keeruline seadus.

https://www.riigiteataja.ee/akt/117082024001

  Mootorsõidukimaksuga ei maksustata:
  1) liiklusregistris alarmsõidukiks registreeritud mootorsõidukit; 

selles valguses saab uudis uue sära:
https://www.delfi.ee/artikkel/120329593/...rmsoidukid

Siin on nüüd jällegi koht tsiteerimaks filmiklassikat: "Jumal olgu kiidetud, kes lasi tõde jälle sedapidi paista."

ERRi samateemalises uudises on lisanduvad alarmsõidukid loetletud:
Keskkonnaamet - 1 igasse maakonda
KaMin - kantsleri(te) auto(d)
KV - 4 autot lisaks praegusele sõjaväepolitseile ja KV juhatajale.

Seda plaani, et kogu autopark alarmsõidukiteks jokitatakse, pole.

Rohemaksust asi kaugel, tegu lihtlabase varamaksuga.

Viskasin ka hoovis olevatele enimkasutatud käuladele silma peale, Hummer H2 6.0l 50€ aasta, 2014 Jeep ca 460€ aasta, transit m1 buss 2014a 480€- aasta,  Värviline golf 50€- aasta jne jne...
Hea et palju on Rootsi ja Soome registris, sealne diislimaks pole midagi võrreldes meie maksudega...  ??

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Tänased tulemused, mis koha peal arutati:

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120332...aastamaksu

Eilsed taasavastused, mis on kolinud eelnõust pärisseadusesse ja muu infomüra alla ära mattunud:

https://forte.delfi.ee/artikkel/12033258...mitu-korda

https://avalik.emta.ee/mootorsoidukimaks/calc

Üks huvitav nüanss jäi kõrva sealt pressikonverentsilt, millele polegi osanud varem tähelepanu pöörata - uljalt räägiti sellest, et kui ostad aasta jooksul auto, siis millal tuleb teatis ja millal on maksetähtaeg.
See tähendab siis seda, et kui auto vahetab Eestisiseselt omanikku, koorib riik lisaks registreerimistasule ka aastamaksu topelt, endiselt ja uuelt omanikult?

Kogu see automaksu teema võtab üha rohkem riikliku räkiti kuju.

"Registreerimistasu ei tule maksta liisinguvõtjal sõiduki liisingufirmalt väljaostmisel ja oma nimele kandmisel ning päranduseks saadud sõiduki oma nimele registreerimisel. Nende puhul rakendub registreerimistasu järgmise omanikuvahetuse korral. "

Seaduses on nii see kirjas:
§ 19018. Registreerimistasu tasumise kohustus
(1) Registreerimistasu tasub isik, kelle huvides või kelle suhtes käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud registrikande toiming tehakse.
(2) Registreerimistasu tasumise kohustus tekib:
1) sõiduki liiklusregistris registreerimisel või
2) sõiduki esmakordsel omanikuvahetusel, kui sõiduki eest ei ole tasutud registreerimistasu käesoleva lõike punkti 1 kohaselt.
(3) Tasumisele kuuluva registreerimistasu summa määrab Transpordiamet pärast liiklusseaduse § 76 lõikes 9 sätestatud sõiduki registreerimiseelset tehnonõuetele vastavuse kontrolli teostamist ja enne sõiduki omanikuvahetuse registrikande toimingut.
(4) Eestis registreeritud sõiduki omanikuvahetust ei loeta esmakordseks ja maksukohustust ei teki, kui:
1) sõiduki omanikuks saab liisingulepingu lõppemisel liisinguandja asemel isik, kes oli liisingulepingu kehtivuse ajal kantud vastutava kasutajana liiklusregistrisse, või
2) sõiduk on omandatud pärimise teel.
(5) Kui käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud sõiduk võõrandatakse, siis loetakse see esmakordseks omanikuvahetuseks.
(6) Tähtajalisel registreerimisel tasutakse registreerimistasu ainult tähtajalise registreerimisega määratud perioodi eest.



Üleval tsiteeritud artikkel tõlgendab valesti seda asja. Nii on, nagu deus kirjutab. Siis ei pea maksma, kui 2025 alguses liipar pooleli on.

Mul jäi sellest sõnastusest samasugune mulje ja ei suutnud enda kuulmist uskuda. Tekkisid kohe küsimused, et kas siis see on kohe nüüd liiparisse võetud auto hinna sees ja järgmine tegelane peab sisuliselt topelttasu seepärast maksma? Kas tõesti riik hakkas toetama liisingusse võtmist nii hästi, et tõesti pääsed regamistasust? Midagi on nagu väga valesti siin. Eeldaks, et on tingimus, et liisingusse on võetud ENNE 2025 aastat. 
Kui see auk nüüd sisse jäeti, siis järgmine aasta 6'ks kuuks liisingusse ja kergitad mütsi suurest rõõmust ja kokkuhoiust.

See artikkel vist ikka tõlgendab valesti.

Kui uus auto liiparisse võetakse, tuleb ikka kohe see maks ära maksta.
Aga kui auto on 2025 juba liisingus, siis ei tule, kui ei müü.

Nii loen ikka kokku lõpuks.

Keegi välja lugenud on, et mis siis saab, kui kolmandal kuul ümber posti keerad enda masina?
Kas saad ülejäänud 7 kuu eest raha tagasi?
Kui võtan uue auto, kas kompenseeritakse üle makstud osa tagasi?
Kui võtan uue auto, kas pean täisaasta eest uue eest maksma ainult ülejäägi või täisaasta eest?

(31-10-2024, 12:04 PM)deus Kirjutas:  Keegi välja lugenud on, et mis siis saab, kui kolmandal kuul ümber posti keerad enda masina?
Kas saad ülejäänud 7 kuu eest raha tagasi?
Kui võtan uue auto, kas kompenseeritakse üle makstud osa tagasi?
Kui võtan uue auto, kas pean täisaasta eest uue eest maksma ainult ülejäägi või täisaasta eest?

Esimesele ja teisele küsimusele on antud väga selged vastused - automaks ei kuulu tagastamisele, v.a. juhul kui müüakse riigist välja. Sel puhul kuulub teatud tingimustel osa maksust tagastamisele.

Kolmanda küsimuse vastus on pisut põnevam, mingist proportsionaalsest maksmisest igatahes juttu pole olnud. Tõenäoliselt ikka täisaasta.
Eilse pressika põhjal saan ma aru, et isegi kui auto vahetab Eestisiseselt omanikku, maksavad nii müüja kui ostja täismahus aastamaksu + emb-kumb neist registreerimistasu. Selles küll 100% kindel pole, aga kuna muudest variantidest juttu polnud ja maks on disainitud "võimalikult lihtsaks", siis on loogiline seda järeldada.

Olen öelnud et ei ole pikk ja keeruline seadus.

Lugege läbi. 

Nt.esimene viide :

Kolmas peatükk
Paragrahv 10.

§ 10.  Maksu tagastamine
  Mootorsõiduki võõrandamise või kasutusõiguse ülemineku korral maksustamisperioodi kestel maksustamisperioodi eest tasutud mootorsõidukimaksu ei tagastata ja maksusummat ei vähendata.

Külvame segadust Big Grin Toungue Cool 
   

(31-10-2024, 14:02 PM)Raivo Kirjutas:  Külvame segadust Big Grin Toungue Cool 
Siin peaks rakenduma allolev punkt, toodud konkreetse näite korral võetakse 2025. aastal automaksu ainult kahe päeva eest (30-31.12.2025):

§ 8.  Maksustamisperioodi kestel registreeritud mootorsõiduki kohta mootorsõidukimaksu arvutamine
...
  (3) Mootorsõidukimaks arvutatakse proportsionaalselt päevade arvuga, mis on jäänud jooksva maksustamisperioodi lõpuni, arvates registreerimisele järgnevast päevast.

Kui on küsimus selles, et miks on 2 päeva tasu kuigi peaks olema 1 päev, siis kalkulaatorist võib aru saada ka nii, et registreerimistoiming oli 29.12.2025 ning maksu hakataksegi arvutama alates 30.12.2025 (arvutamise kuupäev vs. registreerimise kuupäev).

(31-10-2024, 12:04 PM)deus Kirjutas:  Keegi välja lugenud on, et mis siis saab, kui kolmandal kuul ümber posti keerad enda masina?

Ei oska viidet panna, aga jutt oli, et kui kotlett müüa riigist välja, siis saab kuni 10 aasta vanuse auto puhul proportsionaalselt registreerimistasust osa tagasi taodelda. Nagu Hollandis. Aastamaksu tagasi ei saa.

Aastamaks on põhimõtteliselt nagu ülevaatuse eest maksmine - selle kohustuse saab see, kelle nimel sõiduk 1. jaanuaril on ja edasi on järgmise 1. jaanuarini rahu majas. Kui näiteks ostad auto 2. jaanuaril ja müüd 30. detsembril, siis aastamaksu ei maksagi. A müüja poolelt on sama asi peegelpildis, samamoodi nagu järelejäänud TÜV kuude eest keegi sulle raha ei tagasta, ei saa ka maksu tagasi. Ostjaga kaupled hinna sisse selle boonuse, või siis ei saa kokkuleppele ja ootad uut. Kokkuostu on mõistlik asju enne aasta lõppu viia.

Seaduses on see esimesel lehel selgelt kirjas Smile

No aitame siis järjele.

Registreerimistasu tagastamine

(1) Isik võib taotleda registreerimistasu tagastamist 60 päeva jooksul arvates temale kuulunud sõiduki liiklusregistrist kustutamisest, kui sõiduk kustutati eesmärgiga võtta see kasutusele väljaspool Eestit.

(2) Sõidukite puhul, mis kustutatakse liiklusregistrist käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud eesmärgil enne ühe aasta möödumist sõiduki esmase registreerimise kuupäevast, ei tagastata sõiduki Eesti liiklusregistris registreerimise hetkel kehtinud registreerimistasu baasosa.

(3) Registreerimistasu tagastatakse, kui sõiduki esmakordsest registreerimisest on möödas vähem kui kümme aastat. Tagastatava registreerimistasu summa on võrdne sõiduki liiklusregistrist kustutamise päeval arvestatud registreerimistasu suurusega nende registreerimistasu määrade järgi, mis kehtisid selle tasumise ajal.

(4) Väiksemat kui 300-eurost registreerimistasu ei tagastata.

(5) Registreerimistasu tagastamise taotluse esitamise ja registreerimistasu tagastamise korra sätestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.”;

Selge, tänud!

https://www.auto24.ee/soidukid/3882822

Jäi selline kena auto silma, veoka lubadega sõidetav. Kui nüüd automaksu vaatan, siis see 0. Ehk tasuks ka selliste autode poole pilk pöörata? Või tal mõni muu põnev maks tehtud? Raskeveokimaks hakkab alates 12 tonni
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne