Liikluskindlustuse maffia!!!

Ei imeta pastakast ega ka mitte klaviatuurist.

Selline hõlpsasti vastu pandav hind on viisakas per$$esaatmise vorm.
Vasta

Liiga hästi elavad vist, kui sel viisil endile püsikundesid ''valivad''. Olen samuti aastaid sellelt Elamalt (endine Inges) pehmelt öeldes sooduspakkumisi saanud.
Vahest peitub osaline tõde nende vastuses ERR portaali artiklis: ''Liikluskindlustusele plaanib Elama tagasihoidlikku, turu kasvuga sarnast kasvutempot, kuid selle osakaal portfellis väheneb. Kaskokindlustus kasvab aga Elama plaanide kohaselt nende kindlustusportfelli suurimaks kindlustusliigiks''.
Vasta

(10-11-2024, 13:13 PM)Aare72 Kirjutas:  Liiga hästi elavad vist, kui sel viisil endile püsikundesid ''valivad''. Olen samuti aastaid sellelt Elamalt (endine Inges) pehmelt öeldes sooduspakkumisi saanud.

Kui hästielamine tähendab ettevõtja õigust endale klienti ja ärisuunda valida siis kindlasti.
Vasta

See on selline natuke nagu kahe otsaga asi. Me võime vaid ette kujutada, mis hakkab juhtuma kui kõik seltsid endale sellisel viisil n-ö ''kliente valima'' hakkaks. Liikluskindlustuse äri ei ole päris selline, mida täitsa isevoolu saaks lasta minna. See on ikkagi riiklikult reguleeritud teema. Ehk et kliendil pole siin just väga palju valida. Erinevalt nt kasko-, kodu- või mõnest muust sarnasest, mille puhul saab soovi korral vabalt ka võtmata jätta.

Jah, hindade kujunduse poliitika on loomulikult iga seltsi enda vaba õigus aga minu arust pole nii kolossaalsete erinevustega hinnastus päris normaalne. Lihtsalt nagu naljakas on, et sellist (ütleks lausa) veitsa imelikku tegevust näikse juba pikemat aega harrastavat vaid üks kindel ettevõte. Ise olen LKF-i võrdluses seda tähele pannud vähemalt 6 aastat. Ütlen kohe ära, et eelpool mainitud ettevõttega puudub igasugune varasem koostöö. Puudub ka kahjude ajalugu. Seega ei oska kohe üldse kommenteerida, mis põhjusel täpsemalt olen ka mina juba eos enda tehnikaga neile ''üleliigne''.
Vasta

(10-11-2024, 18:12 PM)Aare72 Kirjutas:  Jah, hindade kujunduse poliitika on loomulikult iga seltsi enda vaba õigus aga minu arust pole nii kolossaalsete erinevustega hinnastus päris normaalne. 
/---/
Puudub ka kahjude ajalugu. Seega ei oska kohe üldse kommenteerida, mis põhjusel täpsemalt olen ka mina juba eos enda tehnikaga neile ''üleliigne''.

Pakun algoritmi teemat.
Olen erinevaid autosid kindlustades saanud aja jooksul ka mõnest teisest seltsist "viisakalt äraütleva" hinnapakkumise.

Ilmselt on sarnases demograafilises grupis juht sama autoga kindlustusseltsile suure väljamakse korraldanud... Näiteks sai üks veokajuht pohmakaga ärgates teada, et tal on reisirong liisingus... jne.

Või annavad vastava juhi ja auto kombinatsioonid palju tööd juristidele.

Õrnalt julgeks üldistada, et Inges ei taha ~7,5T veokaid kindlustada.
Täiesti võimalik, et hüvitiste väljamaksete ajalugu toetabki selle kliendisegmendi kulukust kindlustusandjale.
Vasta

Aga kas kuskile on kirja pandud, et kõik kindlustused peavad kõiki ja kõike tahtma kindlustada ?
Ja et kõik hinnad peavad olema samas suurusĵärgus ?
Vaba maa ja vaba turg.
Sama nagu paljudel muudel aladel ja ettevõtetes - ei taha teha, teeme pakkumise mis kas motiveerib piisavalt pakkujat või peletab ostjat. 
On isegi nii tehtud. Ja mis salata on läinud nii ja naa.
Vasta

https://www.err.ee/1609536418/uus-seadus...oidukitele

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

(29-11-2024, 08:55 AM)Naabrivana Kirjutas:  https://www.err.ee/1609536418/uus-seadus...oidukitele

Tahtsin just samast uudisest kirjutada...
Tule taevas appi!
Vasta

(29-11-2024, 10:30 AM)envi Kirjutas:  
(29-11-2024, 08:55 AM)Naabrivana Kirjutas:  https://www.err.ee/1609536418/uus-seadus...oidukitele

Tahtsin just samast uudisest kirjutada...
Tule taevas appi!
Mis see taevas siia puutub? Sõidab sulle elektrilise tõuksiga (või mingi muu "liikuriga") sisse mingi süüdimatu "jõnglane" ja kraabib/mõlgib su "linnaskäimise vankri" uksed ära - nüüd uue seaduse järgi korvab liikluskindlustus su kahjud ja sa ei pea selle "jõnglase" vanematega kuid kohut käima, et hüvitis kätte saada.
Lausa hädavajalik muudatus oli see!
Vasta

Minu imelikud sõidukid.
 el. roller, 22kh kiirus, kaal 80 kg. Vajab kindlustust.
avant laadur,  9 kh kiirus, kaal 550 kg. ei vaja kindlustust.
murutraktor, 20 kh kiirus, kaal midagi 100 kg kanti (pole kaalunud) vajab kindlustust.
Järeldus:
Õlle järgi hakkan käima avandiga Toungue
Vasta

Paraku see liiga palju ei aita, kõigi tõukekate tippkiirus on ametlikult alla 25km/h, sh rendikad. Tegelt on suht raske aru saada, mis sõiduki jaoks see muudatus tehti, vbl selle trollibussi Smile

Muidu põhimõtteliselt pooldan kõiki põhiseaduslikke meetmeid vohava tõuksipopulatsiooni vähendamiseks, omavahel salaja öeldes olgu mainitud, et ei kiida küll heaks mittepõhiseaduslikke meetmeid, aga peale sattudes kätt ette ei paneks. Lootus sureb viimasena, rolleritest saime kuidagi jagu, äkki see idiootsus kaob ka kunagi kuidagi...
Vasta

Kõigi nende uute algatustega on see probleem, et ei selgitata piisavalt. Ei esitata veenvaid argumente. Ei selgitata millist probleemi lahendatakse. 
Ilmselt tõuksidega ongi probleem, aga esitatagu statistika - nii palju on õnnetusi, probleem asub seal.
Kas murutraktoritega on probleem? Esitatagu statistika, näidatagu kus probleem on.
Kas mootorsaanidega on probleem? Esitatagu statistika, näidatagu kus probleem on.
Jne.
Ma niidan oma murutraktoriga vahest ka külavahetee äärt. Tupiktee, 4 majapidamist, teel päevas liikuvad autod võib ühe käe sõrmedel üles lugeda. Issandast mahajäetud kolgas.
Seaduse järgi peaks ma justkui oma murukat kindlustama hakkama. Kas kindlustan? Ei, sõitku seenele.
Vasta

(29-11-2024, 11:22 AM)klemm Kirjutas:  Minu imelikud sõidukid.
 el. roller, 22kh kiirus, kaal 80 kg. Vajab kindlustust.
avant laadur,  9 kh kiirus, kaal 550 kg. ei vaja kindlustust.
murutraktor, 20 kh kiirus, kaal midagi 100 kg kanti (pole kaalunud) vajab kindlustust.
Järeldus:
Õlle järgi hakkan käima avandiga Toungue

Tere jälle! Otsustasin automoto- ja vanatehnika-alase tsölibaadi lõpetada Big Grin Paras mitmekuuline paus, mida on tehtud ka alkoholist jne. Suitsuvaba paus on juba 8 aastat ja see jääb igaveseks, nii on otsustatud. Ehk sõltuvuse ravi. Sisustanud seda viimasel ajal rasketehnika ja teehooldustehnikaga mürades aga ikka ka saage ja võsakaid käes hoides. Ehk kõike euroliidu kinnimakstut õppimist ja erilubasid-õiguseid reaalsuses ära kasutades. 

Aga seaduseid on mitmeid. Esimene nendest LS, mis selgitab üldse mootorsõiduki mõiste. Ehk millega tohib ja milelga ei tohi regamata avalikel teedel liigelda. Esimene on siis alla 6 km/h. Pisemad roomikdumperid, raudhobud, käsitraktorid jms 5 km/h silt ja olemas. Kes mäletavad, siis MF70 jms oligi tehasest istmega haagisele just selline piirang maalitud sest see tuleneb 1968 aasta konventsioonist. 
Nüüd on tulnud uus kiiruslik mõiste 14 km/h ja no ei ole mitte üks murutraktor nii kiire "tehasest" - seega peale märk 12 km/h ja jälle JOKK. Edasi on küsimus ju registreeritusest sest avalikul teel/alal kasutamiseks hakkab see tulema. Ka murutraktorid-nullpöörajad et kas ka neid peab hakkama regama olles kommunaalteenuse osutaja kui tõesti tehas annab näiteks 20 km/h kiiruse? Teatud pille saabki liikurmasinatena arvele, olen ka nullpöörajat numbritega kusagil näinud... 

Pealt 14 km/h sõitvad asjad on aga igati loogiline, kuidas see aga toimima hakkab? Ehk tegelikult olen kog uaeg väitnud, et olema peaks ISIKUPÕHINE liikluskindlustus vastavalt tema juhtimisõigustele v.a. rasketehnika veokatest ja bussidest masinrongideni. Ehk mul näiteks kõik see uus oleks kaetud kuni B+O1. T oleks teine teema.
Vasta

(29-11-2024, 11:51 AM)Peeter2 Kirjutas:  Kõigi nende uute algatustega on see probleem, et ei selgitata piisavalt.
No tegelikult need selgitused on enamasti ühel või teisel viisil leitavad, antud juhul näiteks: https://www.fin.ee/uudised/valitsus-kiit...muudatused ja eelnõul on ka pikk ning põhjalik seletuskiri: https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...se-seadus/

Aga ma juba tean järgmist vastust - mind ei huvita, mina ei pea otsima, mina loen ainult delfit, argumendid pole veenvad, kuradi brüssel, mäletan et vanasti võeti mind poisikesena kombaini peale ja siis juhtus et... yada yada.
Vasta

(29-11-2024, 11:09 AM)maaks Kirjutas:  
(29-11-2024, 10:30 AM)envi Kirjutas:  
(29-11-2024, 08:55 AM)Naabrivana Kirjutas:  https://www.err.ee/1609536418/uus-seadus...oidukitele

Tahtsin just samast uudisest kirjutada...
Tule taevas appi!
Mis see taevas siia puutub? Sõidab sulle elektrilise tõuksiga (või mingi muu "liikuriga") sisse mingi süüdimatu "jõnglane" ja kraabib/mõlgib su "linnaskäimise vankri" uksed ära - nüüd uue seaduse järgi korvab liikluskindlustus su kahjud ja sa ei pea selle "jõnglase" vanematega kuid kohut käima, et hüvitis kätte saada.
Lausa hädavajalik muudatus oli see!

Minu viga, vaatasin oma mätta otsast kui sõidan murutraktoriga üle tee naabri juurde
Vasta

Ei pea jah sulle sisse sõitnud tõuksijuhi vanematega kohut käima, kuid kindlustuse puudumisel tuleb teha ekspertiis, kas antud tõuksile seda üldse vaja on, mis oli tõuksil kiirusepiirang õnnetuse hetkel? Kui tõuksi kindlustusleping on vanemate nimel, siis läheb ju vanemate kindlustuse koefitsent üles Big Grin
Nagu oleme juba harjunud, siis ka sel puhul paistavad selle seadusemuudatuse tagant kindlustusfirmade kõrvad. Täpselt nagu sundkindlustuse ja igale sõidukile eraldi (st. mitte juhipõhise) kindlustusnõude puhul.
Igatahes, kuna seal värskes muudatuses oli kirjas midagi inimjõul liigutamise kohta, siis soovitan lükata oma murutraktor või saan üle tee.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(29-11-2024, 13:05 PM)isandpauk Kirjutas:  Ei pea jah sulle sisse sõitnud tõuksijuhi vanematega kohut käima, kuid kindlustuse puudumisel tuleb teha ekspertiis, kas antud tõuksile seda üldse vaja on, mis oli tõuksil kiirusepiirang õnnetuse hetkel? Kui tõuksi kindlustusleping on vanemate nimel, siis läheb ju vanemate kindlustuse koefitsent üles Big Grin
Nagu oleme juba harjunud, siis ka sel puhul paistavad selle seadusemuudatuse tagant kindlustusfirmade kõrvad. Täpselt nagu sundkindlustuse ja igale sõidukile eraldi (st. mitte juhipõhise) kindlustusnõude puhul.
Igatahes, kuna seal värskes muudatuses oli kirjas midagi inimjõul liigutamise kohta, siis soovitan lükata oma murutraktor või saan üle tee.
Siinkohal tuleb ka meeles pidada seda, et kui lükkaja hoiab roolist või juhtrauast kinni lükkamise ajal, siis on tegu Politsei silmis sõiduki juhtimisega. Oli 10+ aastat tagasi vahejuhtum Pärnus, kus kamp poisse lükkas autot avalikul tänaval. Juhtimisõiguseta auto juhtimise eest sai trahvi kogu kambast ainult üks poiss ja tema oli see, kes hoidis läbi juhiakna kätt roolil auto lükkamise ajal.
Vasta

(29-11-2024, 13:12 PM)mossepower Kirjutas:  
(29-11-2024, 13:05 PM)isandpauk Kirjutas:  Ei pea jah sulle sisse sõitnud tõuksijuhi vanematega kohut käima, kuid kindlustuse puudumisel tuleb teha ekspertiis, kas antud tõuksile seda üldse vaja on, mis oli tõuksil kiirusepiirang õnnetuse hetkel? Kui tõuksi kindlustusleping on vanemate nimel, siis läheb ju vanemate kindlustuse koefitsent üles Big Grin
Nagu oleme juba harjunud, siis ka sel puhul paistavad selle seadusemuudatuse tagant kindlustusfirmade kõrvad. Täpselt nagu sundkindlustuse ja igale sõidukile eraldi (st. mitte juhipõhise) kindlustusnõude puhul.
Igatahes, kuna seal värskes muudatuses oli kirjas midagi inimjõul liigutamise kohta, siis soovitan lükata oma murutraktor või saan üle tee.
Siinkohal tuleb ka meeles pidada seda, et kui lükkaja hoiab roolist või juhtrauast kinni lükkamise ajal, siis on tegu Politsei silmis sõiduki juhtimisega. Oli 10+ aastat tagasi vahejuhtum Pärnus, kus kamp poisse lükkas autot avalikul tänaval. Juhtimisõiguseta auto juhtimise eest sai trahvi kogu kambast ainult üks poiss ja tema oli see, kes hoidis läbi juhiakna kätt roolil auto lükkamise ajal.

See, et juhtimine on nüüd defineeritud sõiduki kiiruse ja/või suuna muutmise läbi, on juba vana "nali". Ülaltoodud olukorras polnud vist võimalik/otstarbekas kõiki juhtideks tembeldada? See selleks. Pidasingi silmas, et kui inimjõul liigutamisel pole kindlustust vaja, siis lükka oma murutraktor üle tee nagu sa lükkaksid oma tavalist muruniidukit üle tee. Jutt on ju kindlustuse nõudest, mitte juhtimisõigusest.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(29-11-2024, 13:12 PM)mossepower Kirjutas:  
(29-11-2024, 13:05 PM)isandpauk Kirjutas:  Ei pea jah sulle sisse sõitnud tõuksijuhi vanematega kohut käima, kuid kindlustuse puudumisel tuleb teha ekspertiis, kas antud tõuksile seda üldse vaja on, mis oli tõuksil kiirusepiirang õnnetuse hetkel? Kui tõuksi kindlustusleping on vanemate nimel, siis läheb ju vanemate kindlustuse koefitsent üles Big Grin
Nagu oleme juba harjunud, siis ka sel puhul paistavad selle seadusemuudatuse tagant kindlustusfirmade kõrvad. Täpselt nagu sundkindlustuse ja igale sõidukile eraldi (st. mitte juhipõhise) kindlustusnõude puhul.
Igatahes, kuna seal värskes muudatuses oli kirjas midagi inimjõul liigutamise kohta, siis soovitan lükata oma murutraktor või saan üle tee.
Siinkohal tuleb ka meeles pidada seda, et kui lükkaja hoiab roolist või juhtrauast kinni lükkamise ajal, siis on tegu Politsei silmis sõiduki juhtimisega. Oli 10+ aastat tagasi vahejuhtum Pärnus, kus kamp poisse lükkas autot avalikul tänaval. Juhtimisõiguseta auto juhtimise eest sai trahvi kogu kambast ainult üks poiss ja tema oli see, kes hoidis läbi juhiakna kätt roolil auto lükkamise ajal.
Mootorratta juhtrauast jälle võib hoida.
jalakäija on jalgsi, ratastoolis või muu sarnase üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud sõidukiga liikleja. Jalakäijaks loetakse ka inimese lihasjõul liikuvat rula, rulluiske või -suuski, tõukeratast või -kelku või muud sellesarnast vahendit kasutav liikleja ning jalgratast või mittetöötava mootoriga ühe- või kaherattalist sõidukit käekõrval lükkav liikleja
Vasta

Vot sulle siis! Korviga tsiklit ei tohigi enam vintis peaga käekõrval nügida.
Varsti helistame enne ülekäigurajale astumist juristile, et aru saada, kas tohime teed ületada või mitte?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne