Tervitused Ukrainast!
Kuna garaaži on vallutanud Nastik, Rene ja Mux erinevate kolekastikate remontikaga ja sekka teeb ka garaažiperemees oma autode kallal remonteerivaid liigutusi, mõtlesin vahepeal mujal kasulik olla ja sõitsin Ukrainasse.
Sõiduvahendiks ühe teise MTÜ T5 Kolksvaagen transporter, koormaks 25 rehvi, mõned kastid riideid, meie autode standardvarustus, 3D printer ja valik tööriistu.
Põrgulikult pika sõidupäeva järel varisesin Volodymyri hotelli voodisse. Järgmisel päeval laadisin osa rehve kohalikus abibaasis maha,
Nova Poshtas saatsin jooksu T4 talverattaid Zaporižžjesse ja riideabi Dniprosse ja Nikopoli.
Ise veeresin Lvivi ja hakkasin seal asju tegema.
Ühesõnaga mängin natuke aega teises riigis teise "klubi" värvides.
Esimese Lvivi päeva tulemus oli pikaks sõiduks valmis panna "evakuaator" ja üks Hummeri mammut treilerile saada. Sõitsid need minema, jäin üksi ootama A-d, kes minust päev hiljem Eestist teele asus.
(Humvee oli põnev elukas sõita, aga ainult "linnuke kirjas" mõttes. Igas muus osas kohutavalt ebaergonoomiline tank.)
Lisa: vaid paar päeva hiljem sõitis see Humvee üle jalaväemiini ja nüüd otsitakse sellele uut parempoolset esiratast.
Ooteaja sisustamiseks võtsin käsile ühe Mavericki, mis oli rooli blokeerumise tõttu parema poolega teepeenras käinud. Avariis rebenes küljest esistange, kõvasti said muljuda stangetala ja selle kinnitused ja samuti parem tagatuli.
Õgvendasin, mida sain ja ladusin tükid külge. Enamusel tükkidel õnnestus isegi originaalsed poldiaugud kohakuti saada. Ainult esitiibade küljest oli stange eraldunud koos roostetanud plekijäänustega. Sai improviseeritud ja mõistagi ka nipukaid kasutatud.
Väikesteks tükkideks lennanud tagatule ja purunenud stangenurga asemele said alusplaat ja odav led. Töötas.
Järgmisel päeval võtsime koos A-ga Lvivist ettevalmistatud X5 ja sõidutasime selle Dniprosse. Öösel jõudsime kohale, orienteerusime kottpimedas suurlinnas ilma gps-signaalita (õhuhäire ajal on segajad peal) öömajale.
Andsime bemmi üle ja liigutasime käepäraste autojuhtidena ka Dnipros sees autosid ühest kohast teise. Isiklikult oli esimene kord keerata parempoolset rooli. Korra õnnestus isegi harjunud uksest sisse hüpata ja siis vandudes uuesti välja ronida.
Seejärel rongis tagasiteel itta järgmistele töövõitudele vastu.