Stalini lemmik 2 ehk (Võimu standard)
#21

Päris pikalt on teisel ZIS 110 rindel olnud vaikne. Värvimise ettevalmistused on pikalt veninud, kuid viimaks on jälle hoo sisse saanud. Nimelt said kere peale kantud krunt-isolaator ja pritspahtel. Lootust on järgmise aasta alguses ikka värvitud saada.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#22

Auto peale sai pandud viimane krunt, selle peale läheb juba värv. Loodetavasti jaanuari keskel saab värvitud, seni seisab sellisena. Vahepeal saab aga ilmselt salongi ja uste sisekülgedega tegeleda.

   
   
Vasta
#23

Auto peale sai kantud veel üks kiht krunti, see on nüüd tõesti viimane. Järgmisena võtame kõik keredetailid küljest ja läheb värvimiseks. 

   
   
   
Vasta
#24

Vaikselt liigume edasi. Kere sai seestpoolt krunditud ja värvitud. Paari järgmise nädala jooksul peaks kere ja muud detailid värvitud saama.

   
   
   
   

   
   
   
   
Vasta
#25

Suur samm edasi. Zis sai värvitud, vähemalt kere. Matistamine, kaks kihti värvi ja kolm kihti lakki, vaja veel poleerida, aga seda siis, kui auto jälle kokku paneme. Järgmisena siis vaja värvida uksed, tiivad ja luugid.

   
   
   
Vasta
#26

Tiivad said ka värvitud. Kaks kihti värvi ja kaks kihti lakki. Vaja veel matistada ja veel üks kiht lakki peale kanda.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#27

Uksed ja kapotid said värvitud. Jäänud veel tagaluuk ja hulganisti väiksemaid keredetaile värvida, enne kui saab lõpuks autot kokku panema hakata.

   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#28

Värvitud sai veel detaile: esistange tagused plekid, esitiibade ühendusplekk, tagatuled, radiaatori ülemine ja alumised katted, salongiõhu sissevõtu luuk ja uksehinged. Tagaluugiga läheb veel aega, samuti jäänud veel mõned kapoti detailid ja keskmise istmerea alusraam. 

   
   
   
   
   
Vasta
#29

Järgmised detailid said värvitud. Paraku on veel paar detaili jäänud, millega läheb kauem. Vaikselt hakkasime ka juba autot kokku panema, peale said uksed ja tagatiivad. Osa detaile sai ka poleeritud.

   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#30

Hakkasime vaikselt autot kokku panema. Alustasime juhtmestikust ja tulemüüri erinevatest agregaatidest. Hetkel veel protsess pooleli, samuti vaja teha mitu kinnitusklambrit juhtmestiku jaoks ja kõik jooniste ning skeemide järgi õigesti ühendada.

   
   
   
Vasta
#31

Taastatud said ukselingid. Kuna see auto oli esimeste seas, mis tehasest väljusid (1945 lõpp või 1946 algus) siis olid tal osad ukselingid teistsugused, kui hilisematel variantidel. Nimelt siis lukusüdamikud paiknesid linkide sees, mitte eraldi nende all. Sellist lahendust kasutati tõenäoliselt ainult esimesel 40-50 autol, mis tehasest väljusid ja kõikide ZIS 115 peal. Kaks sellist linki õnnestus päästa. Võimalik, et kuna südamike avadel polnud katteid, sattus vesi nende sisse ja talvel jäätus, siis lukud enam ei töötanud normaalselt ja disaini muudeti. Olemas on ka mõned originaalfotod, kus on samuti neid linke näha. Loodetavasti saab kunagi ka antud auto ajaloost kirjutada, kuna see on väga kirju ja tugevalt seotud Eestiga, või õigemini rohkem tolleaegse võimuorganiga. 

   
   
   
   
   
Praegu veel ei saa neid külge panna, kuna enne vaja lukud paika saada.
   
Vasta
#32

Paika said tagatuled. Ülemine on suunatuli, alumine on tavatuli ja stopptuli ühes. Kõige all on helkur. 6V lambid põlevad üsna nõrgalt.

   
   
   
   
   

   
Vasta
#33

Järgmisena sai paika õlikann ja selle hoidik, mis kinnitub kahe poldi abil tulemüüri külge. Kann on originaal ja väga haruldane, seda leida on raske, kuna neid liigub niivõrd vähe.

   
   
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne