ZIS 110 B FAETON (paraadauto)
#41

Sai jätkatud vanni ümbruse keevitusega. Seekord siis vanni vasakpoolne eesmine välimine äär ja ukseposti ülemine osa. Tagaosa üldkuju hakkab juba looma. Veel said uste sisemiste paneelide külge keevitatud aknatõstukite tugevdusplaadid.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Aknatõstukid koos tugevdusplaatidega:
   
   
   
   
   
   
Vasta
#42

Nüüd siis vanni eespoolne parem äär. See on peegelpildis sama vasakpoolsega. Tagantpoolt on see äär veidi madalam ning läheb kokku puiduliistu randiga, moodustades kerge kaarekuju.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#43

Tere,tekkis võibolla loll küsimus-mis keevitusega tol ajal sellise kujuga detaile ühendati?
Kas vasejoode ?
Vasta
#44

(27-10-2024, 17:13 PM)vwt2 Kirjutas:  Tere,tekkis võibolla loll küsimus-mis keevitusega tol ajal sellise kujuga detaile ühendati?
Kas vasejoode ?

Tere, ei oska hetkel täpselt vastata. Võimalik, et oli elektroodkeevitus ja pärast pandi tina peale.
Vasta
#45

Toona nüüd vaevalt plekki elektroodiga ärritati, pigem ikka gaasipits ja täitetraat.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#46

Sai jätkatud vanni äärega, mille külge said keevitatud puiduliistu ümbritsevad ülemised ääred. Kinni said keevitatud ka need avad, mis tuli eelnevalt paremaks ligipääsetavuseks vannist välja lõigata.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#47

Jätkatud sai vanni ümbrusega. Vann sai eestpoolt kinnitatud uksepostide külge, samuti said paika uksepostide sisemised ääred ja tagaistme seljatoe rist.


   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#48

Paika said tagumised veerandsilindri-kujulised uksepostid. Nende ülaosadesse ja külgedele said tehtud liistusüvendid, mille sisse tulevad puiduliistud või tugevam papp, kuhu kinnitatakse pärast nahk-polstri naelutusribad. Samuti paiknevad nende postide küljes tagumiste eemaldatavate uksepostide jalgade kinnitustugevdused. Veel proovisime peale vasaku külje mõlemat eemaldatavat ukseposti ja ülestõstetud asendis aknaraame. Postide külge kinnitub mõlemale poole liist koos tihendiga. Viimastel piltidel on näha neid liiste ja aknaraami nende vahel, tihendeid veel pole peal ning liistud said hetkel teibiga kinnitatud.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Siin on näha ukseposte ning liiste koos aknaraamiga, tihendid on siit veel puudu:
   
   
   
   
   
Vasta
#49

Edasi sai jätkatud parempoolsete uste ülemiste äärtega. Sisemised ääred said natuke madalamad, kuna sinna peale tulevad aknaraamide piirajad, mis takistavad akna tõstmisel raami liiga kõrgele liikumist. Nende peale tulevad pärast puitimitatsiooni mustriga raamid, mis tulevad välimiste äärtega sama kõrgele.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#50

Nüüd siis vasakpoolsete uste sisemised ääred. Paika said ka tagauste käepideme trosside tagumised kinnitused ja uksepiirajad. Samuti keevitasime külge esimeste uste siinide kaitseplekid, mis kaitsevad siine uksepiirajate eest. 

   
   
   
   

Siin on näha, kuidas raam läheb ukseplekkide vahele. Mõlemale poole peab jätma natuke ruumi peenikese kroomliistu ja pehmenduse jaoks.
   

Tagumine uksepiiraja, mis ei lase uksel liiga kaugele lahti minna:
   
   
   

Tagumise ukse käepideme trossi kinnitus:
   
   
   
   

Siinide kaitseplekid:
   
   
   
Vasta
#51

Küsin ka siin teemas, et kas ja kuidas selle keretööde käigus haljast metalli roostetamise eest kaitsete? 
Või on töökoda piisavalt soe ja õhuniiskus madal, et ei pea midagi tegema?
Vasta
#52

(18-11-2024, 19:10 PM)robi Kirjutas:  Küsin ka siin teemas, et kas ja kuidas selle keretööde käigus haljast metalli roostetamise eest kaitsete? 
Või on töökoda piisavalt soe ja õhuniiskus madal, et ei pea midagi tegema?
Jah, töökoda on piisavalt soe ning õhuniiskus madal, pole vaja lisameetmeid tarvitusele võtta. Pealegi külmas töökojas ei edeneks töö nii hästi Wink.
Vasta
#53

Paika said aknaraamide piirajad ja nende tugevdused. Nagu eespool mainitud, on nende ülesandeks takistada aknaraamide tõstmisel nende liiga kõrgele liikumist. Piirajad koosnevad kahest osast, üks osa on kinnitatud aknaraami külge ja teine osa kinnitatakse sisemise uksepleki ülemise osa külge. Igal raamil on kaks piirajat.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#54

Sai alustatud keskmiste uksepostide ja uste ülemiste äärte tegemist ja kokkusobitamist. Keskmiste uksepostide ülemiste osade profiili kuju muutub veel.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#55

Katusemehhanism ja uksepostid said uuesti peale pandud. Keskmised eemaldatavad uksepostid said ka kinnitatud konstruktsiooni külge kronsteini ja nn. "liblikate" abil. Need postid vajavad veel kõvasti sättimist ja sobitamist, paika tuleb saada õige nurk ja asend, samuti on vaja need sobitada aknaraamide ja raamiliistude ning tihenditega.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#56

Proovisime peale uste ja uksepostidega seonduvat: lukud, suunajad, nn. "keeled" ja nende tugevdused. Keeled, mis kinnituvad uste külge, lähevad pärast postituses nr. 17 näidatud uste suunajate vahele, mis on uksepostide küljes. Esimesel pildil olev "keel" on lihtsalt näidiseks ning ei lähe kasutusse, kuna täiskomplekt on juba kroomitud.  Veel sai esiukse ülemist äärt tehtud. 
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#57

Vasakpoolse ukseposti peale sai paika viimane detail. Uste ülemised nurgad järgivad samuti selle kuju. Piltidelt paistab detail üsna suur, kuid tegelikult on see väike, võrdluseks suur vasar.  Selline peaks olema keskmise ukseposti lõplik kuju.

   
   
   
   
   
   
Vasta
#58

Järgmisena sai valmis esimese vasakpoolse ukseposti nurk. Selle peale läheb esiukse ülemine äär, mis katab selle täielikult, kui uks kinni panna.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#59

Paika sai vasakpoolse ukseposti liist, mis sai originaali järgi tehtud ning parajaks sai lõigatud ka vasakpoolse esiukse aknaraam, mis peab olema trapetsi kujuline. Liistu ja aknaraami vahele läheb veel tihend, mistõttu tuli veidi suurem vahe jätta. Parempoolse ukseposti nurk sai samuti valmis.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#60

Endiselt uste kallal. Vasak tagumine sai põhimõtteliselt valmis. Esiukse ülemine osa sai ka parajaks lõigatud. Iga ukse ülaosasse peab keevitama liistu/riba, mille külge tuleb hiljem kroomliist koos pehmendusega,mis kaitseb kroomitud aknaraame, kui neid liigutada. Seepärast said vahed veidi laiemad, et kõik ilusti ära mahuks. Viimastel piltidel on natuke näha esiukse liistu, tagaukse oma sai juba peale.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne