31-12-2024, 18:49 PM
4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele
31-12-2024, 19:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-12-2024, 19:23 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(31-12-2024, 13:56 PM)wagoneer Kirjutas: Kerge SOS.
Kas kellegil oleks laenata või müüa plekkvelgesid 14" 4x100 valemiga ja eriti hea kui rehviga 185/70/14
Välimus ei ole oluline. Haagise tagavaraks vaja.
...
Kui see haagis on Respo või Tiki, siis veljed peavad olema nihutusega alla 40! Muidu hakkab seestpoolt vastu kraapima... Ärge küsige, ,miks ma seda värskelt tean. Passat B3 omad eeldavad pidurikettast illegaalset flantsi
155/70R13 "naaste" oleks üks paar kohe kaasa anda Kernust läbisõitjale hädakorral. Ju te mööda Via Balticat lähete.
03-01-2025, 23:29 PM
Enne jõule viimati tähelepanu saanud I-suzu sai juba eile töökotta sooja, et täna saaks neli meest seda remontida. Kõik mehaanikud peale kaamera hoidiku on tähelepanelikule lugejale ka pildilt leitavad
Vahetatud sai parempoolne piduriketas, mis nõudis taas pingutusi meie kõveralt hüdropressilt. Uued klotsid muidugi , mõlemad ülemised sarniirid, paigaldasime värskelt laekunud risti esikardaanile ja kardaani alla. Ksf. Telc plaasterdas plekis olevaid auke. mootoriõli ja õlifilter vahetusid ning leidsime ka, et üks eelsüüteküünal ei toimi.
Uuel aastal uue hooga!
Vahetatud sai parempoolne piduriketas, mis nõudis taas pingutusi meie kõveralt hüdropressilt. Uued klotsid muidugi , mõlemad ülemised sarniirid, paigaldasime värskelt laekunud risti esikardaanile ja kardaani alla. Ksf. Telc plaasterdas plekis olevaid auke. mootoriõli ja õlifilter vahetusid ning leidsime ka, et üks eelsüüteküünal ei toimi.
Uuel aastal uue hooga!
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
04-01-2025, 01:17 AM
"Neediliimi keevituse" osas lööb see auto vist küll meie garaaži rekordi. Tänane skoor oli kuus lappi, millega juhipoolne külg veel lõpetatud ei saanud - juhiukse alaserv tahab veel tegemist.
Kundepoolne külg alles ootab oma järge.
Üks varasem võlg ka.
Eelmise aasta lõpus kirjutati meie nimele, eile tõin "koju" veel ühe kolksvaagen T4 bussi.
Mootor lonkas nii, et paha hakkas. Sõle tänava transporterivõlur keeras pumba paika ja paraku diagnoosis vajaduse vahetada hooratta ja siduri komplekti.
Kallis lõbu, aga tasuta saadud pommikindla bussi puhul ei ole liialt ülekohtune.
Kundepoolne külg alles ootab oma järge.
Üks varasem võlg ka.
Eelmise aasta lõpus kirjutati meie nimele, eile tõin "koju" veel ühe kolksvaagen T4 bussi.
Mootor lonkas nii, et paha hakkas. Sõle tänava transporterivõlur keeras pumba paika ja paraku diagnoosis vajaduse vahetada hooratta ja siduri komplekti.
Kallis lõbu, aga tasuta saadud pommikindla bussi puhul ei ole liialt ülekohtune.
04-01-2025, 01:50 AM
(04-01-2025, 01:17 AM)Telc Kirjutas: Kallis lõbu, aga tasuta saadud pommikindla bussi puhul ei ole liialt ülekohtune.
Sihtriiki arvestades kiskus suunurgad vägisi ülespoole
Must huumor on hea ja hädavajalik!
Kas sedasama sihti arvestades pole võimalik teha remonti keevituse abil, st kahemassilisest ühemassiline ja kogu lugu?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
04-01-2025, 11:39 AM
(04-01-2025, 01:50 AM)Marko Kirjutas:Mõtleme.(04-01-2025, 01:17 AM)Telc Kirjutas: Kallis lõbu, aga tasuta saadud pommikindla bussi puhul ei ole liialt ülekohtune.
Kas sedasama sihti arvestades pole võimalik teha remonti keevituse abil, st kahemassilisest ühemassiline ja kogu lugu?
Isiklikult arvan, et kui sellel loomal on käimakast eest ära võetud siis tasub kuni vändasimmerini kõik asjad seal vahel uued panna (ühemassiline hoorataratas), et siis tõesti järgmised multisada tuhat kilomeetrit ei peaks sealt poolitama.
05-01-2025, 00:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-01-2025, 00:23 AM ja muutjaks oli Telc.)
Täna oli Pelgulinna koopas tõhus päev.
D-Maxil sai tehtud:
- esimesed piduritorud ja pidurite õhutamine
- neediliimi keevitus lõpuni ja lapid spreivärviga mustaks.
- summuti flants remonditud ja üks jätk vahetatud
- esmane koristus
- kuudi luugi fikseerimiseks kummitripid
- aku kinnitus
- varuratas kõhu alla paika.
ja igasugust pudipadi, mille nimekirja tegeminegi oleks pigem raisatud aeg.
Kahepeale kokku kulutasime kaheksa tundi kvaliteetaega, aga tulemus sai hea.
D-Maxil sai tehtud:
- esimesed piduritorud ja pidurite õhutamine
- neediliimi keevitus lõpuni ja lapid spreivärviga mustaks.
- summuti flants remonditud ja üks jätk vahetatud
- esmane koristus
- kuudi luugi fikseerimiseks kummitripid
- aku kinnitus
- varuratas kõhu alla paika.
ja igasugust pudipadi, mille nimekirja tegeminegi oleks pigem raisatud aeg.
Kahepeale kokku kulutasime kaheksa tundi kvaliteetaega, aga tulemus sai hea.
05-01-2025, 22:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2025, 12:26 PM ja muutjaks oli isandpauk.)
MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksuse 2024 aasta tegevuse kokkuvõtte
2024 aasta alguses oli meie hoovil 5 autot: Sorondid Uhtna ja Vormsi. Peugeot Partner, Mazda B2500 “Kalmistu” ja Hyundai Terracan-2.
MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus hankis, remontis ja toimetas 2024 aastal Ukraina kaitseväele 30 autot ja kolm haagist, mida on 10 auto jagu rohkem, kui eelmisel aastal.
Nissan Xtrail, 24. Veebruar.
Kia Sorento “Põltsamaa-kaks”, 24. Veebruar.
Nissan Navara “Narva-1”, 24. Veebruar.
Volkswagen Multivan “T4”, 15. Märts.
Kia Sorento “Sillamäe”, 21. Märts.
Kia Sorento “Kristiine”, 21. Märts.
Kia Sorento “Autex”, 21. Märts.
Nissan Navara “Herald”, 14. Aprill.
Mercedes-Benz “Vito-2”, 7. Mai.
Kia Sorento “Pizza”, 7. Mai.
Hyundai Terracan “Leppneeme”, 7. Mai.
Hyundai Terracan 2, 7. Mai.
Peugeot Partner 14. Juuni.
Isuzu D-Max 1 „I suzu 1” 13. Juuli
Kia Sorento “Mändjala”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Mändjala räim”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Kadrina”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Paide”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Nublu”, 27. Juuli.
Isuzu D-Max 2 27. Juuli
Volkswagen Passat 1 27. Juuli
Mitsubishi L200, 28. September.
Kia Sorento “Folk”, 28. September.
Citroen Jumper, 28. September.
Audi 80 Avant, 28. September.
Ford Ranger 4, 28. September.
Gaz Gazelle Next, 31 Oktoober.
Mazda BT-50, 8. Detsember
Volkswagen Caddy 19. Detsember
Ford Ranger 5, 19. Detsember.
Haagised:
Respo haagis 17. Juuli
Tiki haagis 27. Juuli.
Respo haagis 27. Juuli.
2025 aasta alguse seisuga on meie virtuaalsel „hoovil” veel 14 masinat, mis ei sisalda doonoreid:
Kia Sorento Vormsi, Passat, Peipsi, Muhu ja Peipsi-2.
Mazda B2500 1 “Kalmistu”
Ford Ranger 3
Mazda B2500 3
Isuzu D-max 3
Toyota Hiace 1
Volkswagen Transporter 1
Ssangyong Rexton 2 Seewald
Opel Combo 1
Volkswagen Transporter 2
TULUD
Aasta jooksul laekus meie üksuse arveldusarvele 88447EUR (mõned valestitellitud varuosade kreeditarved on maha võetud).
Sellest sihtotstarbelised annetused akujaamade ostuks: 6030EUR
Sellest käibemaksu tagastus autode, akujaamade ja muu koormas olnud abi pealt 3581EUR, millest ~2/3 oli KM tagastus kahe kobeda auto ostult.
Vanarauda, akusid, elektrimootoreid jms. saatsime ringlusse 15988 kilo, sellest saime 5703EUR.
Selleks käisime 19 korda Koskilaadsetes asutustes ning 7 korda saatsime asjalikumat materjali eraisikute kaudu taaskasutusse. Taarat viisime viiel korral, millest saime 530EUR. 22 osta.ee oksjoniga saime 1559EUR, millest enamuse moodustas kõikvõimalik taaskasutatav metallikola - roostevaba toru, üleliigsed veljed, astmelauad, kaitserauad jms torud.
KULUD
Kulud pangakontolt 88018EUR,
millele lisandusid kulud 6824EUR, mis katsime vanaraua kogumisest, osta.ee oksjonitelt, taarast saaduga ning mõnest isiklikele kontodele tehtud annetustest.
2024a. Kulu nr. 1 , 58640EUR on olnud jätkuvalt masinate hankimine, selle eest sai siis 26 autot ja kolm doonorit. Erinevalt 2023 aastast korraldasime ka korjandusi, et hankida uuemaid ja vähem remonti vajavaid masinaid, mis on loomulikult ka kallimad.
Nendeks on olnud 5 autot Nissan Navarad “Narva-1” ja “Herald” , Isuzu dmax “Ai-suzu”, Ford Ranger 4, Mazda BT-50 mis me saime kokku 28400 euroga tehes keskmiseks hinnaks 5680EUR (arvestatud käibemaksuga hindu).
21 rondimat autot ostsime 28010 euroga, keskmise hinnaga 1333 eurot. Varasemal, 2023.aastal oli keskmise rondi hind 720EUR ehk harju keskmise rondi hind on pea kahekordistunud.
Ülejäänud kolm ostetud masinat olid doonorid, millele kulus 2230EUR: I-land, Naftabaas ja Holy Shit, mis teeb keskmise doonori hinnaks 743 eurot. Üks 2023 aastal ostetud auto muutus samuti doonoriks.
12 autot saime annetusena, samuti kõik 3 haagist.
Mõned masinad ei lähe eeltoodud kulude statistikas arvesse:
Kaks 2024a. äraviidud autot ostsime 2023. aastal. Kaks autot, mille meie meeskond kohale toimetas, ostsid Ukraina võitlejad või nende siinsed toetajad ise.
2024a. Kulu nr. 2 , 15280EUR on remont mujal, varuosad ja varustus, mille hulgas on:
* sillastendid, mujal töökodades teostatud remonditööd, pihustite testimised jms.
* varuosad: turbod-starterid-genekad-radikad-piduriklotsid-rihmad-tihendid-õli-filtrid-kojamehed jne.
* autode varustus: veljevõtmed-köied-akujuhtmed-kompressorid-nipukad jne.
Siinkohal tuleb ära märkida, et see kulu sisaldab siis ka annetatud masinate remonte meie töökojast väljaspool, nende varuosi ja varustust. ~2200 eur sellest kulust sai kaetud vanaraua, oksjonite ja taaraveoga.
2024a. Kulu nr. 3 , 4918EUR maksid kokku 13 jooksu rehve, millest esimesel poolaastal kulus ainult 1973 eurot, sest paljudel masinatel olid juba korralikud rehvid all ja kulude kokkuhoiuks hankisime ka mitmed jooksud sorondi rehve 2023 aasta detsembris.
2024a. Kulu nr. 4 , on abi koormasse 9911EUR, mis on neljandal kohal seetõttu, et sellest 6297EUR olid meile tehtud sihtotstarbelised annetused, et meie ostaks selle eest akujaamad, toimetaks need Ukrainasse ja küsiks Eesti riigilt käibemaksu tagasi. Lisaks sisaldab jaanuaris ostetud gaasiballoone (1580EUR) ning märtsi ja maikuus hangitud niiskeid salvrätikuid(201+228EUR) ja sääsetõrjet (304+740EUR). Lisaks oleme toetanud vanaraua kogumisest saadud vahenditega u. 600 EUR väärtuses tööriistadega Ukraina automehaanikuid.
Ülejäänud kulude teemal:
Autoregistri teenustasudele kulus 1935EUR – omanikuvahetused, kasutajate muutmised ja duplikaatnumbrid. Loodetavasti alanud automaksuaasta ei suurenda seda oluliselt.
Tiba rohkem, kui kulus riigi toetamisele kulus töökoja kuluvahenditele: 2197EUR – siia alla käivad siis värvid, lahustid, vedeldid, aerosoolid, abrasiivid, kilekardinad, maalriteip, keevitusgaasid ja -traat, liimid, mastiksid, silikoonid, absorbendid, kuiv liiv liivapritsile, nitriilkindad, respiraatorid-maskid-filtrid, jahutus-, piduripuhastus- ja klaasipesuvedelikud, plasmalõikuri düüsid, lõike ja lihvkettad, tõmbneedid jne jne jne..... enamus asju, mis on kulunud masinate tegemiseks ja see on tulnud täies ulatuses vanaraua kogumisest saadud rahaga.
Kütuse viilakas - tervelt 410EUR aasta kohta - sisaldab mõningaid tankimisi proovisõitude tegemiseks ja paagi võimalike lekete kontrollimiseks. Äraviimisele kulunud kütusekulud kandsid autojuhid ise, kui ei leidnud endale toetajat, peale ühe erandi – eraldasime vanarauarahast Gazelli äraviimisele kulunud kütte raha, sest leitud juht ei saanud seda endale lubada. Vanaraua kogumisele kulunud kütuse ostsime ise.
Täpselt ühele akule on sel aastal kulunud 98EUR (miks 68 kontolt ja 30 vanaraua rahast on pikem jutt). Meile on juhtunud korras akudega masinaid ja eelmise aasta lõpu seisuga oli meil kimp Sorondi akusid riiulis. Ka rehvivahetustele on kulu 0, kuna vahetustega on meid toetanud Rehvipost.
Humanitaarabi
Kõik meie Ukrainasse toimetatud autod ja järelhaagised läksid Ukrainasse koormatega. Lisaks saatsime Viimsi ja Randvere üksuste ja teiste isikute abil veel 34-l korral enda kogutud ja meile annetatud abi Ukrainasse.
Numbrid näitavad 123 kastitäit erinevat abi, millest 30 kasti gaasiballoone, 64 kasti riideid jms humanitaarabi ja 29 kasti niiskeid salvrätikuid.
Kastidele lisaks veel 1806 ühikut muid, kastitäitega mittemõõdetavaid asju. Näiteks 2 generaatorit, 155 rehvi, 85 gaasipõletit, 252 pudelit sääsetõrjet, 904 tulekustutit jne. jne.
Kokkuvõtte kokkuvõte:
Kuigi 30 autot ja 3 haagist sai ära viidud, on töös olevate autode saldo kasvanud 2023a. algusega võrreldes pea kolmekordseks. Tööd jagub ning uuel aastal jätkame uue hooga.
Antud aruanne on koostatud statistika põhjal, mida hoiame ekseli-laadses tootes sendi ja kasti/tüki täpsusega. Kui keegi soovib detailidega tutvuma tulla, siis võtke ühendust. Palka ei ole me maksnud kellelegi, seda saame mujalt.
2024 aasta alguses oli meie hoovil 5 autot: Sorondid Uhtna ja Vormsi. Peugeot Partner, Mazda B2500 “Kalmistu” ja Hyundai Terracan-2.
MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus hankis, remontis ja toimetas 2024 aastal Ukraina kaitseväele 30 autot ja kolm haagist, mida on 10 auto jagu rohkem, kui eelmisel aastal.
Nissan Xtrail, 24. Veebruar.
Kia Sorento “Põltsamaa-kaks”, 24. Veebruar.
Nissan Navara “Narva-1”, 24. Veebruar.
Volkswagen Multivan “T4”, 15. Märts.
Kia Sorento “Sillamäe”, 21. Märts.
Kia Sorento “Kristiine”, 21. Märts.
Kia Sorento “Autex”, 21. Märts.
Nissan Navara “Herald”, 14. Aprill.
Mercedes-Benz “Vito-2”, 7. Mai.
Kia Sorento “Pizza”, 7. Mai.
Hyundai Terracan “Leppneeme”, 7. Mai.
Hyundai Terracan 2, 7. Mai.
Peugeot Partner 14. Juuni.
Isuzu D-Max 1 „I suzu 1” 13. Juuli
Kia Sorento “Mändjala”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Mändjala räim”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Kadrina”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Paide”, 27. Juuli.
Kia Sorento “Nublu”, 27. Juuli.
Isuzu D-Max 2 27. Juuli
Volkswagen Passat 1 27. Juuli
Mitsubishi L200, 28. September.
Kia Sorento “Folk”, 28. September.
Citroen Jumper, 28. September.
Audi 80 Avant, 28. September.
Ford Ranger 4, 28. September.
Gaz Gazelle Next, 31 Oktoober.
Mazda BT-50, 8. Detsember
Volkswagen Caddy 19. Detsember
Ford Ranger 5, 19. Detsember.
Haagised:
Respo haagis 17. Juuli
Tiki haagis 27. Juuli.
Respo haagis 27. Juuli.
2025 aasta alguse seisuga on meie virtuaalsel „hoovil” veel 14 masinat, mis ei sisalda doonoreid:
Kia Sorento Vormsi, Passat, Peipsi, Muhu ja Peipsi-2.
Mazda B2500 1 “Kalmistu”
Ford Ranger 3
Mazda B2500 3
Isuzu D-max 3
Toyota Hiace 1
Volkswagen Transporter 1
Ssangyong Rexton 2 Seewald
Opel Combo 1
Volkswagen Transporter 2
TULUD
Aasta jooksul laekus meie üksuse arveldusarvele 88447EUR (mõned valestitellitud varuosade kreeditarved on maha võetud).
Sellest sihtotstarbelised annetused akujaamade ostuks: 6030EUR
Sellest käibemaksu tagastus autode, akujaamade ja muu koormas olnud abi pealt 3581EUR, millest ~2/3 oli KM tagastus kahe kobeda auto ostult.
Vanarauda, akusid, elektrimootoreid jms. saatsime ringlusse 15988 kilo, sellest saime 5703EUR.
Selleks käisime 19 korda Koskilaadsetes asutustes ning 7 korda saatsime asjalikumat materjali eraisikute kaudu taaskasutusse. Taarat viisime viiel korral, millest saime 530EUR. 22 osta.ee oksjoniga saime 1559EUR, millest enamuse moodustas kõikvõimalik taaskasutatav metallikola - roostevaba toru, üleliigsed veljed, astmelauad, kaitserauad jms torud.
KULUD
Kulud pangakontolt 88018EUR,
millele lisandusid kulud 6824EUR, mis katsime vanaraua kogumisest, osta.ee oksjonitelt, taarast saaduga ning mõnest isiklikele kontodele tehtud annetustest.
2024a. Kulu nr. 1 , 58640EUR on olnud jätkuvalt masinate hankimine, selle eest sai siis 26 autot ja kolm doonorit. Erinevalt 2023 aastast korraldasime ka korjandusi, et hankida uuemaid ja vähem remonti vajavaid masinaid, mis on loomulikult ka kallimad.
Nendeks on olnud 5 autot Nissan Navarad “Narva-1” ja “Herald” , Isuzu dmax “Ai-suzu”, Ford Ranger 4, Mazda BT-50 mis me saime kokku 28400 euroga tehes keskmiseks hinnaks 5680EUR (arvestatud käibemaksuga hindu).
21 rondimat autot ostsime 28010 euroga, keskmise hinnaga 1333 eurot. Varasemal, 2023.aastal oli keskmise rondi hind 720EUR ehk harju keskmise rondi hind on pea kahekordistunud.
Ülejäänud kolm ostetud masinat olid doonorid, millele kulus 2230EUR: I-land, Naftabaas ja Holy Shit, mis teeb keskmise doonori hinnaks 743 eurot. Üks 2023 aastal ostetud auto muutus samuti doonoriks.
12 autot saime annetusena, samuti kõik 3 haagist.
Mõned masinad ei lähe eeltoodud kulude statistikas arvesse:
Kaks 2024a. äraviidud autot ostsime 2023. aastal. Kaks autot, mille meie meeskond kohale toimetas, ostsid Ukraina võitlejad või nende siinsed toetajad ise.
2024a. Kulu nr. 2 , 15280EUR on remont mujal, varuosad ja varustus, mille hulgas on:
* sillastendid, mujal töökodades teostatud remonditööd, pihustite testimised jms.
* varuosad: turbod-starterid-genekad-radikad-piduriklotsid-rihmad-tihendid-õli-filtrid-kojamehed jne.
* autode varustus: veljevõtmed-köied-akujuhtmed-kompressorid-nipukad jne.
Siinkohal tuleb ära märkida, et see kulu sisaldab siis ka annetatud masinate remonte meie töökojast väljaspool, nende varuosi ja varustust. ~2200 eur sellest kulust sai kaetud vanaraua, oksjonite ja taaraveoga.
2024a. Kulu nr. 3 , 4918EUR maksid kokku 13 jooksu rehve, millest esimesel poolaastal kulus ainult 1973 eurot, sest paljudel masinatel olid juba korralikud rehvid all ja kulude kokkuhoiuks hankisime ka mitmed jooksud sorondi rehve 2023 aasta detsembris.
2024a. Kulu nr. 4 , on abi koormasse 9911EUR, mis on neljandal kohal seetõttu, et sellest 6297EUR olid meile tehtud sihtotstarbelised annetused, et meie ostaks selle eest akujaamad, toimetaks need Ukrainasse ja küsiks Eesti riigilt käibemaksu tagasi. Lisaks sisaldab jaanuaris ostetud gaasiballoone (1580EUR) ning märtsi ja maikuus hangitud niiskeid salvrätikuid(201+228EUR) ja sääsetõrjet (304+740EUR). Lisaks oleme toetanud vanaraua kogumisest saadud vahenditega u. 600 EUR väärtuses tööriistadega Ukraina automehaanikuid.
Ülejäänud kulude teemal:
Autoregistri teenustasudele kulus 1935EUR – omanikuvahetused, kasutajate muutmised ja duplikaatnumbrid. Loodetavasti alanud automaksuaasta ei suurenda seda oluliselt.
Tiba rohkem, kui kulus riigi toetamisele kulus töökoja kuluvahenditele: 2197EUR – siia alla käivad siis värvid, lahustid, vedeldid, aerosoolid, abrasiivid, kilekardinad, maalriteip, keevitusgaasid ja -traat, liimid, mastiksid, silikoonid, absorbendid, kuiv liiv liivapritsile, nitriilkindad, respiraatorid-maskid-filtrid, jahutus-, piduripuhastus- ja klaasipesuvedelikud, plasmalõikuri düüsid, lõike ja lihvkettad, tõmbneedid jne jne jne..... enamus asju, mis on kulunud masinate tegemiseks ja see on tulnud täies ulatuses vanaraua kogumisest saadud rahaga.
Kütuse viilakas - tervelt 410EUR aasta kohta - sisaldab mõningaid tankimisi proovisõitude tegemiseks ja paagi võimalike lekete kontrollimiseks. Äraviimisele kulunud kütusekulud kandsid autojuhid ise, kui ei leidnud endale toetajat, peale ühe erandi – eraldasime vanarauarahast Gazelli äraviimisele kulunud kütte raha, sest leitud juht ei saanud seda endale lubada. Vanaraua kogumisele kulunud kütuse ostsime ise.
Täpselt ühele akule on sel aastal kulunud 98EUR (miks 68 kontolt ja 30 vanaraua rahast on pikem jutt). Meile on juhtunud korras akudega masinaid ja eelmise aasta lõpu seisuga oli meil kimp Sorondi akusid riiulis. Ka rehvivahetustele on kulu 0, kuna vahetustega on meid toetanud Rehvipost.
Humanitaarabi
Kõik meie Ukrainasse toimetatud autod ja järelhaagised läksid Ukrainasse koormatega. Lisaks saatsime Viimsi ja Randvere üksuste ja teiste isikute abil veel 34-l korral enda kogutud ja meile annetatud abi Ukrainasse.
Numbrid näitavad 123 kastitäit erinevat abi, millest 30 kasti gaasiballoone, 64 kasti riideid jms humanitaarabi ja 29 kasti niiskeid salvrätikuid.
Kastidele lisaks veel 1806 ühikut muid, kastitäitega mittemõõdetavaid asju. Näiteks 2 generaatorit, 155 rehvi, 85 gaasipõletit, 252 pudelit sääsetõrjet, 904 tulekustutit jne. jne.
Kokkuvõtte kokkuvõte:
Kuigi 30 autot ja 3 haagist sai ära viidud, on töös olevate autode saldo kasvanud 2023a. algusega võrreldes pea kolmekordseks. Tööd jagub ning uuel aastal jätkame uue hooga.
Antud aruanne on koostatud statistika põhjal, mida hoiame ekseli-laadses tootes sendi ja kasti/tüki täpsusega. Kui keegi soovib detailidega tutvuma tulla, siis võtke ühendust. Palka ei ole me maksnud kellelegi, seda saame mujalt.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
05-01-2025, 23:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-01-2025, 23:27 PM ja muutjaks oli Telc.)
07-01-2025, 13:09 PM
Eile vahetasime ksf. Telciga isuzul jahutusvedeliku ja termostaadi, kontrollisime üle kõik õlid kastides-sildades, mille käigus oli vaja sildadesse ~poolteist liitrit juurde panna. Määrisime kardaanide ristid, vahetasime ühe eelsüüteküünla jne.
Lisaks sai maha roogitud defa alarm. Kaotasime sellega puldist uste avamise võimaluse, kuid vähemalt ei hakka midagi suva hetkel röökima. Sellega seoses - kas kellelgi on tarvis alarmide, mootori elektriliste eelsoojenduste või ksenoontulede ballaste ja muid rupskeid? Varsti neid juba selline hunnik, et peab hakkama jäätmejaama poole liigutama.
Täna on masin juba käinud rehvivahetuses ja sillastendis.
Isusuzu hakkab valmis saama...
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
08-01-2025, 11:26 AM
Palun eriti just Isuzu-pidajatel kommenteerida aku laadimise teemat:
Peale käivitumist kustub aku laadimise tuli.
Voltmeetri järgi aku tühikäigul tiksudes põhimõtteliselt ei lae. Aku pinge umbes 12,4V.
Mingit särtsu genekast siiski väljub, generaatori voolujuhtme lahtiühendamisel kukub aku pinge veidi ehk siis osa tarbimisest katab generaator tühikäigul siiski ära.
Tuhande pöörde pealt ronib pinge juba 13 voldile ja poolteise tuhande pealt on laadimine juba päris ok umbes 13,5V pingega.
Häda nagu ei olekski, kuid kui lasta praegu talvel mootoril pikalt kohapeal tiksuda, siis tiksub tasapisi tühjaks ka aku. Sama juhtub linnas fooride taga tiksudes, kuni mootor enam starterist ei käivitu.
Kas võib olla viga rihmas, mis ei istu generaatori rihmarattasse piisavalt sügavale ja seetõttu on pöörded väiksemad? See nagu ei kõla reaalsena, kuna sama rihm peaks istuma vända rihmarattal ka sellevõrra kõrgemal, et kompenseerida see väike pöörete erinevus...
Üritasime terve pealinna pealt leida uut ja kindlapeale õiget generaatori rihma aga ei leidnud.
Kas võib olla tegu vale Isuzu aasta/mootorimudeli generaatoriga, millel suurema diameetriga rihmaratas?
Midagi veel, mis võib olla kahe silma vahele jäänud?
Peale käivitumist kustub aku laadimise tuli.
Voltmeetri järgi aku tühikäigul tiksudes põhimõtteliselt ei lae. Aku pinge umbes 12,4V.
Mingit särtsu genekast siiski väljub, generaatori voolujuhtme lahtiühendamisel kukub aku pinge veidi ehk siis osa tarbimisest katab generaator tühikäigul siiski ära.
Tuhande pöörde pealt ronib pinge juba 13 voldile ja poolteise tuhande pealt on laadimine juba päris ok umbes 13,5V pingega.
Häda nagu ei olekski, kuid kui lasta praegu talvel mootoril pikalt kohapeal tiksuda, siis tiksub tasapisi tühjaks ka aku. Sama juhtub linnas fooride taga tiksudes, kuni mootor enam starterist ei käivitu.
Kas võib olla viga rihmas, mis ei istu generaatori rihmarattasse piisavalt sügavale ja seetõttu on pöörded väiksemad? See nagu ei kõla reaalsena, kuna sama rihm peaks istuma vända rihmarattal ka sellevõrra kõrgemal, et kompenseerida see väike pöörete erinevus...
Üritasime terve pealinna pealt leida uut ja kindlapeale õiget generaatori rihma aga ei leidnud.
Kas võib olla tegu vale Isuzu aasta/mootorimudeli generaatoriga, millel suurema diameetriga rihmaratas?
Midagi veel, mis võib olla kahe silma vahele jäänud?
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
08-01-2025, 13:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2025, 14:03 PM ja muutjaks oli v6sa.)
13,5 V on ikka vähe diislile. Kui kindlad te saate olla generaatori pingeregulaatori elusolekus?
Rihmaseibi teema oleks siis, kui pinge hüppaks järsult üles mingist ümbertiirude tasemest.
EDIT: te juba olete ära teinud mõõtmised geneka kest <--> aku miinusklemm ja geneka plussklemm <--> aku plussklemm ning tõdenud mõlemad 0,00 V olema?
EDIT II: ühe dioodi viga võiks end välja anda pingega 10+ V. 13+V ikka ühe alaldi dioodita välja ei puhu.
Rihmaseibi teema oleks siis, kui pinge hüppaks järsult üles mingist ümbertiirude tasemest.
EDIT: te juba olete ära teinud mõõtmised geneka kest <--> aku miinusklemm ja geneka plussklemm <--> aku plussklemm ning tõdenud mõlemad 0,00 V olema?
EDIT II: ühe dioodi viga võiks end välja anda pingega 10+ V. 13+V ikka ühe alaldi dioodita välja ei puhu.
08-01-2025, 13:49 PM
Mul on kogemus sarnase juhtumiga kus süüdlaseks oli generaatoris oleva dioodi viga , pinge mõõtes nagu oli kui pöördeid anda ilma koormuseta , koormusega kadus laadimine sootuks .
08-01-2025, 14:16 PM
Soovitaks gene ära vahetada või lasta remontida, arvatavalt on viga ikka temas. Mul 2 tk, üks korras alati riiulil ja kui annab otsad siis läheb remonti ja pärast riiulile.
Mu suzul küll gene alati ära kustunud ootamatult, tühikäigul pikka tuksumist pole olnud ja seega ei oska öelda kas enne lõplikku surma ka selliseid trikke tegi ... Aga tühikäigul on pinge ikka madalam kui muidu sõltumata milline gene peal on, seda on näha tuledest, seistes on viletsamad ja pöördeid andes lähevad eredamaks.
Mu suzul küll gene alati ära kustunud ootamatult, tühikäigul pikka tuksumist pole olnud ja seega ei oska öelda kas enne lõplikku surma ka selliseid trikke tegi ... Aga tühikäigul on pinge ikka madalam kui muidu sõltumata milline gene peal on, seda on näha tuledest, seistes on viletsamad ja pöördeid andes lähevad eredamaks.
08-01-2025, 14:18 PM
(08-01-2025, 11:26 AM)isandpauk Kirjutas: Palun eriti just Isuzu-pidajatel kommenteerida aku laadimise teemat:
Peale käivitumist kustub aku laadimise tuli.
Voltmeetri järgi aku tühikäigul tiksudes põhimõtteliselt ei lae. Aku pinge umbes 12,4V....
Kui räägime nüüd samast asjast, 3.0d 96kw, siis mul ostust (2-3a) alates nii olnud, talvel soojendades tulesid põlema ei pane, lisalaadimist pole kunagi vajanud, igapäevakasutuses ca 50km läbisõitu.
Suvel ei pane isegi tähele, sest pimedaks peaaegu ei lähegi ja tulede vilkumist ei näe, talvel tuletab see anomaalia end meelde. Genekas tore koos vaakumpumbaga versioon ja ei kutsu remontima enne kui häda päriselt käes(saan aru, et meie autodel erinevad väljundid ja teile minu lähenemine ilmselt ei sobi).
08-01-2025, 15:00 PM
(08-01-2025, 14:18 PM)Nopzzzz Kirjutas:(08-01-2025, 11:26 AM)isandpauk Kirjutas: Palun eriti just Isuzu-pidajatel kommenteerida aku laadimise teemat:
Peale käivitumist kustub aku laadimise tuli.
Voltmeetri järgi aku tühikäigul tiksudes põhimõtteliselt ei lae. Aku pinge umbes 12,4V....
Kui räägime nüüd samast asjast, 3.0d 96kw, ...
Jah, mootorist võib sõltuda, mul 2,5 tdi 100kW
08-01-2025, 15:14 PM
(08-01-2025, 11:26 AM)isandpauk Kirjutas: Mingit särtsu genekast siiski väljub, generaatori voolujuhtme lahtiühendamisel kukub aku pinge veidi ehk siis osa tarbimisest katab generaator tühikäigul siiski ära.
Vabandust aga kas nimetet tegevus on geneka kestvuse seisukohast ikka jätkusuutlik?
Sarnaste sümptomitega pinge käitumine sai kunagi adekvaatse diagnoosi dioodibloki vea näol (seda küll ühel vanemal Transitil).
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
08-01-2025, 15:34 PM
(08-01-2025, 15:14 PM)Walter Kirjutas:(08-01-2025, 11:26 AM)isandpauk Kirjutas: Mingit särtsu genekast siiski väljub, generaatori voolujuhtme lahtiühendamisel kukub aku pinge veidi ehk siis osa tarbimisest katab generaator tühikäigul siiski ära.
Vabandust aga kas nimetet tegevus on geneka kestvuse seisukohast ikka jätkusuutlik?
Sarnaste sümptomitega pinge käitumine sai kunagi adekvaatse diagnoosi dioodibloki vea näol (seda küll ühel vanemal Transitil).
Ma ei väida midagi. Usun oma õndsas teadmatuses kahte asja - esiteks ei tohiks hea tervise juures olevat vooluringi katkestades midagi juhtuda ja kui on aeg millelgi p---e minna, siis läheb ta niikuiniii. Tooks näiteid aga see oleks täitsa OT ja tooks kaasa veel samasuguseid OT postitusi.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
08-01-2025, 22:49 PM
Ei välista dioode, ega genekat üldiselr, aga kontrolli voolujuhtmete seisu. Jaapanlastel on kombeks genekas-starter-aku jämeda juhtme vahele klemmliiste, kaitsmekarpe jms istutada. Päris mitmel autol on kehva laadimise põhjused just seal olnud. Uus jäme juhe, joodetud klemmid ja on laadimine 14,2V ka tühikäigul (ilma suurema koormuseta).
09-01-2025, 02:59 AM
Täna taas tõhus garaažiõhtu.
Operatsioonilauale asetati patsient Mazda.
Kirurgid isandpauk, Mux, Nastik ja Telc.
Piduritoru vahetus
Lekkiv paak eemaldus, terve peale said ümber tõstetud vana võttur ja tasemeandur.
Hulk plastilist kirurgiat plekitükkide ja neediliimiga.
Vahepeal jõudsin veel menetleda Ssangyong Seewaldi kojameeste hoovastikku. Sellel nimelt oli ühe liigendi kauss räbal ja kundepoolne kojamees ei käinud.
Algne plaan oli tellida uus hoovastik, aga selgus, et pole saada. Puurisin siis liigendi munakast augu läbi ja tõmbasin kogu kupatuse poldiga kokku. Töötab.
Operatsioonilauale asetati patsient Mazda.
Kirurgid isandpauk, Mux, Nastik ja Telc.
Piduritoru vahetus
Lekkiv paak eemaldus, terve peale said ümber tõstetud vana võttur ja tasemeandur.
Hulk plastilist kirurgiat plekitükkide ja neediliimiga.
Vahepeal jõudsin veel menetleda Ssangyong Seewaldi kojameeste hoovastikku. Sellel nimelt oli ühe liigendi kauss räbal ja kundepoolne kojamees ei käinud.
Algne plaan oli tellida uus hoovastik, aga selgus, et pole saada. Puurisin siis liigendi munakast augu läbi ja tõmbasin kogu kupatuse poldiga kokku. Töötab.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne