Autoregistri teema.

Mul ühel viimane üv. 20.11.19, nupp olemas. 20.04.19 on ka nupuke, 24.04.18 ka olemas.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

Ostsin ühe auto kümme aasta eest reg. numbri pärast. AIR. 
Kui nüüd tellin EUR tähisega uued numbrid, st. teen toimingu, siis ei saagi seda enam registrist kustutada?

Nüüd ametnikel aega seadus üksipulgi endale selgeks teha. Me ju mõned kuud ei sega neid.
Vasta

(30-12-2024, 22:58 PM)svenson Kirjutas:  Mul on ka nüüd üks huvitav seis. Oli üks firmake mul, kus omajagu sõidukeid ka registris. Siis riik otsustas, et ma ikka ei oska seda firmat pidada ja kustutame selle sul ära kui omakapitali plussis ei oska hoida. Ok mõtlesin, et sitta kah, kustutage siis. 
Üks sõiduk jäi aga sinna firma arvele ülesse ja seda ei jõudnud ringi registreerida.

Seaduse järgi olen ettevõttesse järgi jäänud vara omanik ikkagi mina - viimane juhtatuse liige ja omanik. Teoreetiliselt peaksin ka peale 1 jaanuari saama putka uksest sisse astuda ja paluda/nõuda see sõiduk minu nimele ringi vormistada,
vähemalt üks aasta;
...

Aastal 2017 oli vaja vormistada ostu-müügi leping OÜ-ga, mis samamoodi riigi tahtel 2006 sundlõpetatud aga (vallas)vara ripakile jäänud. Avaldus maakohtule oü registrikande ajutiseks taastamiseks, tagantjärele maj.aastaaruanded, määrati likvideerija, tegime ostu-müügi lepingud, jne jne. 9 kuud hiljem oli firma korrektselt likvideeritud, varad jagatud ja kõik rahul.
Iseküsimus kas 1 sõiduki pärast tasuks asja nii keeruliseks ajada.


Vasta

Tundsin muret, et miks mu 29.12 vormistatud omanikuvahetusega uus registreerimistunnistus postkasti pole jõudnud. Tundub, et printerid huugavad hommikust õhtuni Big Grin 

Vabandame viivituse pärast. Aastalõpus suurenes trükkimist ootavate dokumentide arv kordades. See tõttu ei ole ka veel Teie tunnistust teele pandud. Kui peaksite vajama registreerimistunnistust näiteks välisriiki minekuks vms pöörduge palun teenindusbüroosse ja see väljastatakse Teile oote tööna.
Vasta

Sama teema, ei osanud seda oodata, 22.12 tellitud. Tahtsin ajutiselt kustutada aga ei saanud ja nüüd 50.- soolas.
Vasta

(07-01-2025, 19:35 PM)dude Kirjutas:  Sama teema, ei osanud seda oodata, 22.12 tellitud. Tahtsin ajutiselt kustutada aga ei saanud ja nüüd 50.- soolas.

Vabandan teadmatuse pärast, aga kas ajutiselt arvelt maha võtmiseks on vaja füüsiliselt passi oma käes hoida? Enne ei saa?
Vasta

Mina helistasin infoliinile, rääkisin ilusti ära, et ei soovi maksu maksta ja sain oma paberid mõne tunni jooksul tehtud ja autod tähtajaliselt kustutatud.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(07-01-2025, 19:52 PM)ivo86 Kirjutas:  
(07-01-2025, 19:35 PM)dude Kirjutas:  Sama teema, ei osanud seda oodata, 22.12 tellitud. Tahtsin ajutiselt kustutada aga ei saanud ja nüüd 50.- soolas.

Vabandan teadmatuse pärast, aga kas ajutiselt arvelt maha võtmiseks on vaja füüsiliselt passi oma käes hoida? Enne ei saa?

Ajutiselt kustutatud auto tuleb omanikuvahetusega registrisse tagasi ja maha saab siis kui teh.pass on välja trükitud. Kätte toimetamine pole oluline.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(07-01-2025, 19:55 PM)tõnn Kirjutas:  
(07-01-2025, 19:52 PM)ivo86 Kirjutas:  
(07-01-2025, 19:35 PM)dude Kirjutas:  Sama teema, ei osanud seda oodata, 22.12 tellitud. Tahtsin ajutiselt kustutada aga ei saanud ja nüüd 50.- soolas.

Vabandan teadmatuse pärast, aga kas ajutiselt arvelt maha võtmiseks on vaja füüsiliselt passi oma käes hoida? Enne ei saa?

Ajutiselt kustutatud auto tuleb omanikuvahetusega registrisse tagasi ja maha saab siis kui teh.pass on välja trükitud. Kätte toimetamine pole oluline.

Vaat kus. Tänud.
Vasta

Üldiselt peaks nende asjadega nii olema, et kui haldussuutmatuse tõttu on inimesel ilma oma süü/tahtluseta häving tekkinud, siis selle saab tasalülitada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(07-01-2025, 21:45 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Üldiselt peaks nende asjadega nii olema, et kui haldussuutmatuse tõttu on inimesel ilma oma süü/tahtluseta häving tekkinud, siis selle saab tasalülitada.

Mulle meeldib ka unistada. Peaks olema nii, et saades teada järjekorrast järgmisse aastasse ja sellest tulenevast maksukohustusest, siis vastad samale kirjale, et ma ei maksa, kõik. Sellele vastab riik, et ärge muretsege, me saime oma veast aru ja maksu ei tule teile.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kui juba unistamiseks läks siis paneks ka oma soovid kirja.

Riigilõivu seaduses on kirjas, et lõiv peab olema kulupõhine.
Sõiduki registreerimisel on riigilõiv 150eur.

Sooviks, et keegi seletaks mulle, mis, kuhu ja kui palju kulus et selline summa saadi antud toimingu teostamisel.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(07-01-2025, 22:39 PM)tõnn Kirjutas:  Riigilõivu seaduses on kirjas, et lõiv peab olema kulupõhine.

Kahjuks on seal paar lauset veel. Loe kehtivat redaktsiooni!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Arvestades kogu seda bürokraatia hulka, siis julgen arvata et registri pidamisega seotud tegelikud kulud on veel kordades suuremad kui riigilõiv ära katab. Ehk kui see asi tegelikult kulupõhine oleks, ilma et maksumaksja igale operatsioonile veel juurde maksaks, siis maksaksime veel palju palju suuremaid tasusid kui see 150 eur.
Vasta

Lisaks olenemata sellest, kummale pool joont kogu kupatus jääb, on ka üsna ilmselge, et ühed kunded doteerivad teisi - kui näiteks üks automüük vormistatakse ära e-teeninduses nelja klikiga ja siis teine seal kõrval tuleb kontorisse lepingupakiga, auto on ajutiselt kustutatud ümberasuja vara, soovib oma huippuedevat ilma euroribata "666 SEX" numbrit üle tuua, sularahas maksta ja takkatraavi vajab veel nõustamist paberite täitmisel, siis siililegi on selge, et nende teenuste omahinna vahe ei ole mitte 16€ vaid 16 korda.

Kuna mulle on kuidagi juhtunud rohkem selliseid "raskeid" juhtumeid (eks natuke ka teadlikult, paljud kardavad ARKiga asjaajamist ja selle tõttu on hind parem), ja minu käest on kõik lahkunud "kergetena", siis isiklikult olen suht rahul, et seda hinda kõigile sama puuga mõõdetakse, mitte näiteks ametniku tunnitasu alusel vms Smile
Vasta

(08-01-2025, 14:23 PM)Jesper Kirjutas:  /---/ soovib oma huippuedevat ilma euroribata "666 SEX" numbrit üle tuua /---/

Polnud küll põhipoint, kuid ilma euroribata numbri ületoomist, loovutamist vmt ei ole juba mitu aastat võimalik teha.
Vasta

(08-01-2025, 15:37 PM)iisak Kirjutas:  
(08-01-2025, 14:23 PM)Jesper Kirjutas:  /---/ soovib oma huippuedevat ilma euroribata "666 SEX" numbrit üle tuua /---/

Polnud küll põhipoint, kuid ilma euroribata numbri ületoomist, loovutamist vmt ei ole juba mitu aastat võimalik teha.
See oligi ju point, et "soovib". Vaatamata sellele, et võimalik ei ole, siis endiselt on inimestel sellised soovid ning ei kulutatakse aega selle peale. Enda ja teiste.
Vasta

Kas seadusandja pole numbrimärgi ülekandmises järgmisele masinale silmas pidanud mitte registreerimismärgi numbrikombinatsiooni? Millal ja kelle initsiatiivil on tekkinud arusaam, et kui autol on ilma eurotähiseta numbrimärk, siis seda kombinatsiooni ei saa edasi kanda? Arusaadav, et uuel autol on see eurotähisega variandis.

Sarnane põhimõte on ju eritellimusega märkidel, kus pole oluline plekitükk, vaid makstakse kombinatsiooni eest.
Vasta

(09-01-2025, 06:17 AM)Scott Kirjutas:  Kas seadusandja pole numbrimärgi ülekandmises järgmisele masinale silmas pidanud mitte registreerimismärgi numbrikombinatsiooni? Millal ja kelle initsiatiivil on tekkinud arusaam, et kui autol on ilma eurotähiseta numbrimärk, siis seda kombinatsiooni ei saa edasi kanda? Arusaadav, et uuel autol on see eurotähisega variandis.

Sarnane põhimõte on ju eritellimusega märkidel, kus pole oluline plekitükk, vaid makstakse kombinatsiooni eest.

Eeltoodu pärast ongi oluline kasutada termineid täpselt nii nagu need on õigusaktides kirjas. Eelkõnelejad pidasid sõna "number" all silmas füüsilist plekitükki, millel numbrikombinatsiooni kõrval puudub eurotähis. See ei olnud loomulikult täpne vaste õigusterminile, mis oleks pidanud olema "riiklik registreerimismärk". 


Majandus- ja kommunikatsiooniministri 03.03.2011 määrus nr 19 "Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord" sätestab §-s 2 mõisted:

12) registreerimisnumber – Transpordiameti poolt sõidukile omistatud tähtede ja numbrite kombinatsioon. Trollibussi registreerimisnumbriks on omaniku poolt trollibussi registreerimisel antud number või numbrite ja tähtede kombinatsioon;
13) riiklik registreerimismärk – majandus- ja kommunikatsiooniministri 21. juuni 2011. a määruse nr 49 „Riiklikele registreerimismärkidele ja nende valmistamisele esitatavad nõuded” kohane sõiduki tunnusmärk, millele on kantud sõidukile omistatud registreerimisnumber;


Eriti keeruliseks muutub arusaamine siis, kui hakatakse vaimukuse huvides ise sõnu välja mõtlema või väänama. 
Vasta

Ma väga vabandan, aga tõesti siiralt uskusin, et minu hooga eetrisse paisatud fiktiivne kirjeldus äärmuseni keerulisest kliendist on selleks piisavalt absurdne, naeruvääristav ja ilmselgelt reaalsusele mittevastav, et keegi ei võta seda fakti või alusdokumendina oma registreerimistegevuste planeerimisel, ammugi juriidilise terminoloogia ühtlustamisel.

Jutu mõte kuivalt kokku võetuna oli siiski see, et kui sa juhtud olema see inimene (keda on vähemalt 95%), kes oma asjad jooksvalt korras hoiab ja ei ürita riigiga suhtlemisel igal võimalusel susserdada või niisama asju edasi lükata, siis see riigilõiv tundubki ebamõistlikult kõrge, sest sinuga tegeleti ainult mõned minutid. Aga keskmise kulu ajavad lakke need viimased 5%, kelle probleemid on (kas nende enda või kellegi kolmanda süül) keerulised, mitmetahulised ja nõuavad ametnikult kogemusi ning süvenemist.

Isiklikult ma ei saa üldse aru sellest numbrifetišist (mille alamliik on riiklikuregistreerimismärgifetiš) - kunagi ammu kui ma KMA-s töötasin, siis pandi ühel koosolekul (igaks juhuks olgu mainitud, et loomulikult naljana) õhku idee, et äkki peaks isikut tõendavate dokumentide kasvava omahinna katmiseks ning asutuse eelarve polsterdamiseks laskma inimestel ka ID-kaardi ja passi numbreid raha eest valida, umbes et AA 0833127 asemel saad tellida AA ENDEL666 vms. Et kui ARK (andestust jällegi vananenud termini eest, aga tol ajal korrektne, praegune on vist TRAMLRB vms) nii teeb, siis miks teised ei või Smile Anoh kui edevus riigile raha sisse toob, siis miks mitte, ma näpuga ei näita.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne