Vanad autod on minu jaoks hobi, üritan võimalikult paljud asjad ise teha.
Elektroonika nii hobi, kui ka töö, juba 35 aastat olen elektroonika seadmeid projekteerinud ja vahest ka valmistanud, lisaks sinna juurde misiganes tarkvara. E
lektroluminessentsi teadsin, kuid praktikas kuskil seni kasutanud polnud.
Tõin täna proovimiseks ära ka tulede lülitipaneeli, et kas on erinevust jne. Seal see paneel ilma mõradeta ja üldse nägi parem välja. Panin siis paralleelselt teisega tööle ja pettumus, sama kehvasti helendas, kuigi oli ühtlane. Kuna sagedusgeneraator (et erinevatel sagedustel seda moodulit testida) + trafo ei andnud piisavalt pinget välja (vaid 110V AC max), siis panin vahele ühe raadio, et tema võimendit ära kasutada. Katsetamise käigus aga miski ei andnud nagu õieti ühendust (vist tekkis 50Hz e. võrgusagedus sisendisse, näiteks kui kaabel ei anna hästi ühendust) ja järsku miski pragin paneelides.
Oh pagan, suutsin ülepingega neid ehmatada ja muidugi paneelidel mustad täpid seal kus läbilöök toimus. Ja jäigi aeg-ajalt seal üle lööma misiganes pingega. Mõtlesin veidi, kaotada pole ju miskit, võtsin vaibanoa ja lõikasin mustaks põlenud osa välja ning katsin elektroonikas kasutatava lakiga. Ja hakkaski tööle, kusjuures päris korralikult taastus ka heledus, enne 110V väga väike heledus.
Kokkuvõttes tänase päeva tulemus: Teise lülitiploki ostmine ei aita (parimal juhul vaid päikeselistes osariikides viibinud auto oma, aga mis teeb vanus ...). Vaid eelpool viidatud paneeli ostmine, lõikamine ja lootmine, et peale seda lühist ei teki, või siis hiinlastel nägin ka 2mm diameetriga
elektroluminessentsi kaablit, kuid mis raadiusega painutada saab ...
Mina aga püüan teise paneeli ka noaga ära urgitseda (3 lühist) ja loodan, et see ka hakkab tööle. Kuna heledus taastus, siis nii jätangi esialgu (paksem läbipaistev teip sellele pragulisele peale).
Tegin video ka, kuis töötab. Ja pilt, kus kolm musta täppi.