Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane
#21

See on ikkagi hobi, mina soovitaks ikka otsida originaal taustavalgustuse elemendid. Hiina juppidega võib mõnda igavat igapäevasõidukit turgutada.
Kui palju neid autosid toodeti, ilmselt leiab kuskilt ebayst vms keskkonnast kasutatud töökorras jupi. Hinnad enamasti ei ole mõistlikud aga see pole pikas perspektiivis oluline, endal pärast süda rahul, kui asi originaalosadega taastatud on.
Vasta
#22

Loomulikult on hobi - hiina jupid (inventer) olid toodud näidetena.
Samas vaadates, millega ta tegeleb - hobi korras raadiote korrastamine, siis sellise pisikese, lihtsa inverteri uuendamine, ei tohiks üle jõu käia.

Hetkeliselt inverteris kohendades - ehk muutunud mahtuvusega paneelile vastava toite loomine pole ka teab mis suur asi... 

Nagu ma ka mainisin, siis suure tõenäosusega pole viga inventeris, vaid aegunud/mahuvuse minetanud helendavas paneelis. Lisaks piltidelt on näha ka paneelil mingeid mõrasid...

Seega on vaja paigata sinna tänapäevane kaasaegne helendav paneel - lõigata õigete nurkadega koos elektrit juhtiva osaga. No võib ka kellegil hiinlasel see paneel mõõtude järgi lõigata ning saata. 
Siis ikkagi räägime hiina juppidest Wink

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#23

Vanad autod on minu jaoks hobi, üritan võimalikult paljud asjad ise teha.
Elektroonika nii hobi, kui ka töö, juba 35 aastat olen elektroonika seadmeid projekteerinud ja vahest ka valmistanud, lisaks sinna juurde misiganes tarkvara.  Elektroluminessentsi teadsin, kuid praktikas kuskil seni kasutanud polnud.

Tõin täna proovimiseks ära ka tulede lülitipaneeli, et kas on erinevust jne. Seal see paneel ilma mõradeta ja üldse nägi parem välja. Panin siis paralleelselt teisega tööle ja pettumus, sama kehvasti helendas, kuigi oli ühtlane. Kuna sagedusgeneraator (et erinevatel sagedustel seda moodulit testida) + trafo ei andnud piisavalt pinget välja (vaid 110V AC max), siis panin vahele ühe raadio, et tema võimendit ära kasutada. Katsetamise käigus aga miski ei andnud nagu õieti ühendust (vist tekkis 50Hz e. võrgusagedus sisendisse, näiteks kui kaabel ei anna hästi ühendust) ja järsku miski pragin paneelides. 

Oh pagan, suutsin ülepingega neid ehmatada ja muidugi paneelidel mustad täpid seal kus läbilöök toimus. Ja jäigi aeg-ajalt seal üle lööma misiganes pingega. Mõtlesin veidi, kaotada pole ju miskit, võtsin vaibanoa ja lõikasin mustaks põlenud osa välja ning katsin elektroonikas kasutatava lakiga. Ja hakkaski tööle, kusjuures päris korralikult taastus ka heledus, enne 110V väga väike heledus.

Kokkuvõttes tänase päeva tulemus: Teise lülitiploki ostmine ei aita (parimal juhul vaid päikeselistes osariikides viibinud auto oma, aga mis teeb vanus ...). Vaid eelpool viidatud paneeli ostmine, lõikamine ja lootmine, et peale seda lühist ei teki, või siis hiinlastel nägin ka 2mm diameetriga elektroluminessentsi kaablit, kuid mis raadiusega painutada saab ...

Mina aga püüan teise paneeli ka noaga ära urgitseda (3 lühist) ja loodan, et see ka hakkab tööle. Kuna heledus taastus, siis nii jätangi esialgu (paksem läbipaistev teip sellele pragulisele peale). Tegin video ka, kuis töötab. Ja pilt, kus kolm musta täppi.

[Pilt: Labilook.jpg]
Vasta
#24

Lülitid megapalju puhastatud (valgusti oma oli väga tugeva mustusega kaetud, mis ei tahtnud kuidagi puhtaks minna), vedrukontakte õrnalt painutatud, et tööle hakkaksid ja nüüd tunduvad töökorras olevad (ei hakanud katsestendi vm tegema). Milline sees välja näeb, saab näha siit: valgusti ja kojameeste.
Varem ei toiminud valgusti väljalülitus (lülitab kahte kontakti, park jäi peale) ja ka kojameeste väljalülitus.
Taustvalgus näeb pildi peal parem välja, tegelikkuses jääb heledust siiski puudu.
Ja lülitid käivad päris mõnusa klõpsuga, selgelt tunda, kui toimus lülitus.
Üks pilt ka siia:

[Pilt: Lylitid.jpg]
Vasta
#25

Kaugelt maalt suure lombi tagant saabus J34914 CRT ekraani tester. Ilma selleta oleks ekraani päris võimatu remontida, ise teha miskit, mis pilti näitaks (pole ju selle CRT skeeme kuskilt võtta) võtaks mõttetult kaua aega. Tänaseks siis niikaugel, et enamus elektrolüütkondensaatoreid välja vahetatud. Üllatav, põhilised vigased olid väga kvaliteetse Nichicon tootja omad. Aga jalgade väljatuleku koht mitte kummi vaid tekstoliidiga isoleeritud. Ja nii see elektrolüüt plaadile laiali valgus, andis puhastada. Ja pilt hoopis parem, aga mitte õige veel, enne 1/3 vasakult poolt puudu ja keskele kokku surutud (unustasin pilti teha).

Aga milline siis seestpoolt välja näeb:

[Pilt: Crt6.jpg]

[Pilt: Crt7.jpg]

All siis puutetundliku osa ja osaliselt ekraani signaalide (Enable, Vsync jne) juhtmoodul. See punakas-pruun pistik aga eraldi videosignaali ja Hsunc signaali oma.
Juhtmoodul ja puutetundlik värk näeb selline välja, vastikult õrn kaabel on keskel, teiselpool junn on elektroluminessentsi taustvalgustuse pingemoodul.

[Pilt: Crt2.jpg]

[Pilt: Crt3.jpg]

Ja kuidas siis töö käib

[Pilt: Crt4.jpg]

Ei lähe asjad lihtsalt, pilt on küll õiges mõõdus, aga mitte õige, sünkroniseerimisega miskit ikka valesti. Kusjuures ilma Hsync signaalita (pruun pistik) lülitab ekraani üldse välja (ei ole tava arvutimonitori/TV lahendus). Selline on pilt ja kõrval, milline peaks olema.

[Pilt: Crt5.jpg]
Vasta
#26

CRT on lõpuks korras. Sai päris mitu täispäeva kulutatud CRT tööpõhimõtete meeldetuletamisele (muide esimesed 200+ Mikrolink arvutit tulid minu käte alt, teine samapalju ühe teise noore kuti käte vahelt, 25% oli saasta, kõik tuli üle testida, ka nii mustvalgeid, kui värvilisi monitore testida ja parandada). Õnnestuski selgeks teha (Hsync KL8801 baasil, sarnane AN5791, Vsync SGS88745 baasil, sarnane LA78041).

[Pilt: CrtKorras.jpg]

Ja jõudsin niikaugele, et CRT on korras, viga hoopis testris, miks pilt vale on, ning seejärel sain sõnumi kasutajalt Andres_k, tänud talle, viidatud video oli pisut teisest asjast, aga viga sama, mis minu testril, nimelt mälukivi pesa üks jalakoht oli vigastatud ja ei andnud ühendust. Ime et üldse see tester nii palju töötas.

[Pilt: J34914.jpg]

Lõpetuseks üks pilt minu hetke töölauast. Nüüd tuleb kõik asjad kokku panna ja CRT lõplikult häälestada (heledus, laius, pikkus).

[Pilt: CrtRemont.jpg]
Vasta
#27

Soome "Tampere Seudun Mobilistien ry" ajakirjas "Hyrysysy" (4/2024) on järgmine kuulutus:

   
Vasta
#28

Kuidas sealt puutetundlikult ekraanikihilt iga lüliti XY koordinaadid ehk "aadress" kätte saadakse? 
Mis on lüliti elemendiks - mahtuvus, takistus või füüsilised kontaktid?
Vasta
#29

Sellel ekraanil on vist takistuslik (mitme kilega, punktid kumavad läbi) puutetundlik osa (igal juhul mitte tänapäevane mahtuvuslik).

Aga ekraani kokkupanek ei läinud ka üldse mitte hästi. Kõik koos ja hakkasin testima, pagan uus viga küljes, lööb ekraani heledaks, mille sees siis pilt kuidagi. Ja kui video pistikut liigutasin, läks korda. No tegi tigedaks, kaku jälle lahti. Lõpuks tuli välja, et kõrval oleva plaadi kaabel, mis ühendub ekraaniga, ei andnud ühendust, jube jäigad olid juhtmed ja vask sees imelik, murdub. Vahetasin need välja ja nüüd töötab.

Kokkuvõttes sellist lõbu võib vaid hobi korras teha, teenusena selline nädalane+ maraton läheks täitsa ulmeks.

Video, kuidas testriga ekraani testimine käib.

Vasta
#30

Väga muljetavaldav. Tõesti. Nii see auto ise, millest ma varem midagi ei teadnud kui ka omanik, kes nii põhjalikult sellele lähenada tahab ja oskab.
Vasta
#31

(13-01-2025, 18:09 PM)indreksirk Kirjutas:  Soome "Tampere Seudun Mobilistien ry" ajakirjas "Hyrysysy" (4/2024) on järgmine kuulutus:

Jah, polegi neid väga Euroopas müügil, hetkel ei hakanud ühtki silma. Samas teistpool lompi see esimeses postituses viidatud kabrio (samaväärne selle indreksirk näidatuga) ei läinud kaubaks 2400$ (vist, ei leia enam) eest, min hind jäi saavutamata (ostakohe alla 8K).

Ideaalis mulle oleks sobinud kollektsiooni kabrio koos selle vanakooli puuteekraaniga, aga uuema spideoplokiga (vaakum fluorestsents). Aga kõike head kah ei saa.

[Pilt: Spideo1991.jpg]

Miks see auto üldse meeldima mulle hakkas, süüdlaseks youtube, mis kord viskas selle ette. Ja kõige rohkem meeldis just võimalus ise (või mehaanikul) ilma lisaseadmeta (kuigi ka see võimalus on olemas ALDL pistiku kaudu) diagnostikat teha, veakoodid nigu tänapäeval täht ja numbrid. Ei mingeid vilgukoode vm. See võimalus säilis ka 90/91 aasta masinatel, läbi spideoploki, aga mõistagi mitte enam nii mugavalt. Ja puutetundlik ekraan, olgu ta mis ta on, järgmisel kohal. Lisaks elektrooniliselt juhitud mootor (õhuhulga mõõtja, 2 väntvõlli asendi andurit jne), mis tõi kütusekulu enam-vähem mõistlikuks.

Paar fakti veel, neist teine teeb veelgi tähelepanuväärsemaks selle auto:
* See auto tehti lühendatud versioonina Buick Rivierast, jagades samu näidikupaneele jne. Aga sellist Rivierat hakati tootma juba 1986 aastal (koos puutetundliku ekraaniga). 
* Reatta tootmiseks loodi uus tehas, mis tootis vaid Reattat. Peale seda aga hakati seal tootma mõnes mõttes kurikuulsat GM EV1-te, ehk esimest täiselektrilist (NiMn akudel) autot Usas
Vasta
#32

Kas selle süsteemi saab km/h ja meetermõõdustiku peale ümberseadistada?
Vasta
#33

(18-01-2025, 18:03 PM)siimik Kirjutas:  Kas selle süsteemi saab km/h ja meetermõõdustiku peale ümberseadistada?

jah

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#34

(19-01-2025, 04:20 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(18-01-2025, 18:03 PM)siimik Kirjutas:  Kas selle süsteemi saab km/h ja meetermõõdustiku peale ümberseadistada?

jah

Väga lihtsalt, minul on spideoploki vasakus alaservas nupp "METRIC", selle kõrval "TEST", mis vilgutab selle ploki kõikvõimalikud tuled läbi.
Uuemal versioonil vist samas kohas "SPEED SELECT".

Muide, minul e. vanemal versioonil on spideoplokis ka kiri DIESEL, kuigi ei Reattal, ega ka Rivieral diiselmootoreid ei kasutatud.
Vasta
#35

Täna saabusid elektriskeemid suure lombi tagant. Negatiivne pool - raamatust on asi kaugel, kaaned kadunud ja lahtised lehed ainult (pildi peal oli ikka raamat, neetud ebay, ei lase ostetud asjade pilte vaadata), positiivne - viie GM mudeli / 2 platvormi elektriskeemid on mul nüüd olemas. Õnneks ei maksnud ka suurt midagi nende eest.

[Pilt: Elektriskeemid.jpg]

Ja monitori auto poolne korpus sai ka liivapritsi ning värvi tunda. Jube roostes oli, üldse sees peidus olevad mittekere metallraamid on kõik hirmus roostes, näiteks kindalaegas on sigapuhas, aga üleval olevast miskist pilust on roostet sisse sadanud.

[Pilt: Ekraanipesa.jpg]
Vasta
#36

Sarnased lahendused olid ka varasematel Chryselr corp masinatel. St amratuurlaua sisesed metalltoed on pinnatöötluseta ning kui masin juba vana, siis hakkab seal väike elu tekkima.
Värvimine on üks, tsinkimine?

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#37

Tänud eelmisele omanikule, sain kätte kasutusjuhendi ja varuvõtmed, mis oh üllatust, on plastmassist, peal kiri, et vaid väga harva kasutada  Smile. Ja süütevõti ning ukse võtmed  erinevad, neil pea erinev, et segi mitte ajada (kandiline ja ovaalne). 
Selle mootori juures on huvitav, et kasutatakse 5W30 õli, eks vist kõigis sarnastes GM mootorites. Ja vahetada tuleb lühikeste/linna sõitude korral suisa 5Kkm tagant, tavasõitude korral aga 12,5Kkm.
Vaadates seda auto müüa/hooldaja vm kaant, siis mingi aeg on see auto pesitsenud suure lombi taga Pennsylvanias, suht meie kliimaga sarnases kohas.

[Pilt: PlastVoti.jpg]

[Pilt: Manuals.jpg]

[Pilt: LyhikesedSoidud.jpg]

[Pilt: Tavasoidud.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne