4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Eile panid ksf. Nastik ja  hr. M mazdale uue paagi koos vana anduriga tagasi. Seekord läks vana andur katusekruvidega,  kuna originaalkruvide lahtivõtmine loomulikult ei õnnestunud. 
   
Samal ajal sai maha nokitud üks tüütu signa ning ksf. Telc plaasterdas pleki, liimi ja neetidega mõned augud kinni.
Töökojast välja ajades muidugi meenus, et piduritorude vahetamise järel jäid pidurid õhutamata... No järgmisel sessioonil parandame ära.

Täna ajasime tuppa roolivõimetusega Vormsi, mis sai ksf. Nastiku ja Rene01 abil peale teise roolilati.
   
Õhtu lõppedes oli auto nina kokku pandud koos teise radika ja  vahejahutiga ja hoolimata lahtise radika punni tõttu mahavalatud liitrist jahutusvedelikust paistis päike solgipangest.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(27-05-2024, 11:28 AM)nastik Kirjutas:  Ma seda väikesaarte antropoloogiat väga hästi ei tunne aga loodetavasti on OK paaritada Vormsi Sorento Hiiumaa roolilatiga.

See küsimus sai nüüd jah igal juhul vastatud, et Vormsi ja Hiiumaa Sorent juppide ristamisest midagi head ei sünni. Või teine variant on see, et Hiiumaalt varuosana tulnud roolilatt oli lihtsalt katki.
Vahepeal on seda asja veel mehe eest defekteeritud ja erinevat diagnostikat tehtud. Ühtlasi on roolivõimu süsteemist ära vahetatud kõik jupid enne kui teist korda roolilati ära vahetasin. Nüüdne on Peipsi äärest pärit ja kontrollitud, et töötab. 

Mingid head asjad on kogu sellel jamal muidugi ka, sest kui me poleks täna garaažis mürgeldanud hilisõhtuni siis võibolla oleks hakanud veel reede puhul alkoholiga maiustama. Nüüd küll enam ei viitsi.
   
Vasta

Samal ajal kui garaažis käib kibe töö, on Isuzu ja Opel jõudnud Põhja-Tallinna esimese konvoi kujul  Ukrainasse.
Mõistagi mitte tühjalt.  Koormas akujaamad, sorento doonormootor, niisked salfakad, gaasiballoonid jne... Nagu ikka.
   
Vasta

Väikse hilinemisega  Põhja- Tallinna garaaži detsembri kontoväljavõte

Konto: EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat 

           

Kollasega märgitud raha on kandnud Rene01.
Hea meel on tõdeda, et meile on tekkinud ka püsiannetajaid, kellelt tuleb iga kuu regulaarne ülekanne. Ja lisaks saime ka meie oma väikese jõulutunneli, sest üks ettevõte suunas oma klientide kingituseks mõeldud raha meie kontole.
Tänan kõiki toetajaid!
Vasta

Tänasteks töövõitudeks jäi Peipsi Sorento kahe rihmarulliku maailma kõige koledama laagri vahetus. Enne kostus mootoriruumist krigiseva laagri hääl. Kuna garaažis on vahelduseks peremehe sõiduvahend siis leidsin teise sooja tööruumi. Professionaalsust aga võibolla ka mingit maniakaalsust näitab see, et võtsin kaasa ainult vajalikud tööriistad. Midagi ei jäänud puudu ega üle.
Pärast viisin auto Rehviposti õuele, kus homme paigaldatakse uued rehvid.

       
Vasta

(14-01-2025, 22:57 PM)nastik Kirjutas:  Tänasteks töövõitudeks jäi Peipsi Sorento kahe rihmarulliku maailma kõige koledama laagri vahetus. Enne kostus mootoriruumist krigiseva laagri hääl. Kuna garaažis on vahelduseks peremehe sõiduvahend siis leidsin teise sooja tööruumi. Professionaalsust aga võibolla ka mingit maniakaalsust näitab see, et võtsin kaasa ainult vajalikud tööriistad. Midagi ei jäänud puudu ega üle.
Pärast viisin auto Rehviposti õuele, kus homme paigaldatakse uued rehvid.

Töö- ja laoruumidest on kohati suur puudus käes. Kellel on pealinnas pinda jõude seismas, andke palun teada. Eile maandus ksf. Telc taas meie koopas mitme uue rehvijooksuga hoolimata sellest, et mitu jooksu olid juba Rehviposti toimetatud. Lisaks tõi ksf. Nastik ära doonori istmed, mis peaks Soront Vormsisse minema. Nii need hunnikud kasvavad.
Kasutatud ja uued rehvid, veljed, tulekustutid, doonoritelt eemaldatud varuosad jms. võtavad mitme väiksema garaazi mõõtu ruumi ära.
Mis puutub töökoja hõivamisse isikliku sõiduvahendiga, siis olen jah süüdi! Ligi kolm aastat Ukraina autode tegemine annab tunda, enda autod on selle ajaga ära mädanenud. Alles hiljaaegu leidsin ennast olukorrast, kus ei olnud hoovilt võtta ühtegi liikluskõlbulikku autot.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(15-01-2025, 12:40 PM)isandpauk Kirjutas:  Mis puutub töökoja hõivamisse isikliku sõiduvahendiga, siis olen jah süüdi! Ligi kolm aastat Ukraina autode tegemine annab tunda, enda autod on selle ajaga ära mädanenud. Alles hiljaaegu leidsin ennast olukorrast, kus ei olnud hoovilt võtta ühtegi liikluskõlbulikku autot.

Tere tulemast klubisse Smile  Mu puiduvagun on sõiduvõimetu ning paar sõitvat liikurit muutsin kasvava finantsnappuse tõttu rahaks. ja UA-st naastes avastasin ka,et ei olegi millegagi ise enam liigelda. Transitil tekkis mingi korralik ketiklõbin teel. Ja hetkel hoian pöidlaid pihus,et enne järgmist esmaspäeva kui remonti viin,ikka vastu peaks.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Kas keegi sorondi tagasilda ka lammutanud on? Ühel loksub tagadiffri väljundvõll koledasti. Aga ei leia,et sinna sisse uut laagrit keegi pakuks. Kogemusi?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ma olen neid ainult terve sillaga vahetanud ja sisu vahetanud aga laagrit siiani mitte. Kui sul laagri mõõdud olemas on siis Varsonist olen saanud igasuguseid imemõõdus laagreid, mida mujal ei pakuta.
Vasta

(16-01-2025, 09:49 AM)wagoneer Kirjutas:  Kas keegi sorondi tagasilda ka lammutanud on? Ühel loksub tagadiffri väljundvõll koledasti. Aga ei leia,et sinna sisse uut laagrit keegi pakuks. Kogemusi?

Kui mu mälupilt mind ei peta, siis seal oli koonuslaager ehk peaks saama peale keerata.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Kas seal vahel seda kokkusurutavat torujuppi ei ole? Usakatel seal mingi kokkusurutav torujupp on. Eks peab lahti lammutama ja vaatama mis seal on. Üks joonis näitab jah koonust aga teine tavalist.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Täna sai kuulipilduja makett Kalmistu kastika kasti. Väga kena töö ja suured tänud ksf Siimjyrg
       

Mõte on kasutada seda autot enne ära viimist raha kogumiseks reklaamina. Päris täpselt veel ei teagi, kuidas aga kui kellelgi ideid on siis andke teada! Natuke on veel tehnika kallal nokitsemist ja üle võiks ka värvida.
Vasta

(16-01-2025, 22:31 PM)nastik Kirjutas:  Täna sai kuulipilduja makett Kalmistu kastika kasti. Väga kena töö ja suured tänud ksf Siimjyrg


Mõte on kasutada seda autot enne ära viimist raha kogumiseks reklaamina. Päris täpselt veel ei teagi, kuidas aga kui kellelgi ideid on siis andke teada! Natuke on veel tehnika kallal nokitsemist ja üle võiks ka värvida.

Äge oli näha teie tegemisi, tundub tore punt teil Big Grin soovin teravat puuri ja kustumatut entusiasmi!


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Kiired ajad. Nii tööalaselt kui ka Ukraina abistamisega. Jooksvat kajastamist pole jaksanud teha. Koju jõudes on voodi kallim kui ekraan.  Toungue

Praegu hea hetk tagantjärele kajastada. Tegemised ei ole kronoloogilises järjekorras.

Mazda kastikal on pidurid õhutatud, lisaks tuli vahetada kehvasti ligipääsetav esitule pirn. Ülevastusest ja õnnest lahutab vaid  ABS tuluke armatuurlauas. Mazdaabi diagnostikaseade näitas vigase anduri ette, uus on tellitud.

Raha oleme hoolega ära kulutanud. Õnneks on meil see T4 kaubik, millega sai kuus jooksu rehve korraga koju toodud. (kolmele Sorentole, mis järgmise konvoiga lähevad pluss "Peipsi 2", mis sõitis slikkidega Tartusse, aga nendega rohkem ei sõida; T4, Ssangyong "Seewald". Lisaks järgmise konvoi saateautole lamellid juhtide endi finantseeritult.
   

Seesama annetatud T4 on aidanud sõpru:
   
   

Ja loomulikult oleme me ise hoolitsenud meie tubli töölooma eest. Siduri-hooratta komplekt vahetati teenustööna ära. Nüüd käib masin nii hästi ja ühtlaselt, et kõige häirivam on rehvimüra.

Veidi pikem vastus ka ettepanekutele "kahemassiline hooratas keevitusega ühemassiliseks"
Teoreetiliselt on tõesti võimalik ilma mootorit käigukastist lahti võtmata seal vahel keevitada. Aga lahtise ja tsentrist väljas lisamassi kinnikeevitamine tähendab seda, et see jääbki laperdama.

Teiseks. Kahemassilise hooratta siduriketas on ilma leevendusvedrudeta.
   
Ühemassilisel on need olemas:
   

Seega tehes hooratta ühemassiliseks, saanuks me väga huvitava ja tundlikku jalga vajava siduri.

Ühesõnaga, loobusime leiutamisest ja lasime kogu kupatuse uue panna. 

Bussil ei käinud küljeuks. Vahetasime rullikud ja rookisin alumise rulliku soonest välja mitu kilo muda, roostet, prahti ja tammetõrusid. Nüüd käib nagu siid.
   
   
Pooleksmurdunud summuti sai ka ära lapitud.

Pärnus müüdi üsna hea hinnaga Opel Fronterat. Nädal tagasi läksime vaatama, nõidusime käima, ostsime ära ja hakkasime kodu poole sõitma.

Paraku oli tegu just kõige tuisusema päevaga ja M/T rehvid olid kinnitallatud lume ja jääkonaruste peal ülimalt ebamugavad. Libatseni rippusin rooli küljes selg märg, seal otsustasin, et Tallinn on eesmärgina liiga suitsidaalne. Mööda lummetuisanud väiksemaid teid sõitsime Raplamaale sõber Leho õuele ja jätsime Opeli sinna paremat ilma ootama. Nüüd on vast piisavalt paremad teeolud, et auto ära tuua. Siis saab ka mõne pildi teha ja näidata.

Tänavuse esimese konvoi autojuhid on Eestis tagasi. Loodetavasti jagavad peagi ka endi reisimuljeid.
   
Mootori saatmine Nova Poshtaga
   
See Opel annetati aasta lõpus (automaks!)  Ukrainasse viimiseks. Eelmine omanik käis masina ise põhjalikult üle = 100% "võta ja sõida". Seetõttu ei leia siit teemast ka erilist kajastust.
Pildil juba Ukraina vabatahtlik Lvivis. Sealt edasi läks masin Erko Laidineni organiseerimisel Kramatorskisse.

Väga aktiivne jaanuar on siiani olnud. Ütlen siinkohal otse ja häbenemata välja, et ka väga kulukas jaanuar on olnud ja toetused igati oodatud.

Kindlasti on sama oodatud toetused ka ksf! Wagoneeri kontol. Mõlemal juhul jõuavad eurod nelikveolistena Ukrainasse.  Cool

EDIT: T4 sai ka ühe uue H4 pirni. Ksf isandpauk oskab täpsemalt kirjeldada, miks küljeukse remont vähem aega võttis ja miks peab pirnivahetuseks bussil nina laiali võtma. Mina kuulsin auto all vaid valjuhäälset vandumist. :-D
Vasta

(19-01-2025, 08:33 AM)Telc Kirjutas:  EDIT: T4 sai ka ühe uue H4 pirni. Ksf isandpauk oskab täpsemalt kirjeldada, miks küljeukse remont vähem aega võttis ja miks peab pirnivahetuseks bussil nina laiali võtma. Mina kuulsin auto all vaid valjuhäälset vandumist. :-D

Juhet ära võttes tuli pirn oma kinnitusrõnga küljest lahti ja pudises laternasse sisse. Võtsin eest võre ära, laterna välja ning sain pirni kätte. Seejärel ootasin pool õhtut, kuni toodi uus pirn, sest töökoja varudesse olid jäänud ainult mõned illegaalsed isendid.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(19-01-2025, 08:33 AM)Telc Kirjutas:  Nüüd on vast piisavalt paremad teeolud, et auto ära tuua. Siis saab ka mõne pildi teha ja näidata.
Tehtud!
   
Vasta

Peab nüüd ka aega natuke tagasi keerama ja kribama hakkama. Tagasi novembrisse. Said valmis Sorento tartu1 ja 2 ning valmis oli ka Andres.A poolt saadetav Ranger. Sõit oli plaanitud detsembri algusesse,et enne jõule kenasti tagasi olla. Juhtidega ka kõik kokku lepitud. Siis aga hüppasid kaks sohvrit alt ära. Üks sai omale soodsa reispaketi ja teisele ei sobinud kiire sõidugraafik(sooviti pikemat peatust Kiievis ja Lvivis kellegi külastamist). Ehk jäi see minek aastalõpus ära. Osalt oli see ka hea kuna hallil sorondil hakkas genekas jupsima kui igapäevaselt kasutasin. Sai maha krutitud ja lastud ära remontida. 139.- (omadest vahenditest) kohalikku ja sai korda. Kuna uus plaan oli jaanuari alul kohe minna ning selge oli,et ühe juhi puudumisel tuleb Transiti taha konnaga Ranger panna. Sai siis ka transit hoolduse(õli/filtrid) ja uue damperi koos rihmaga ja ka uue roolivõimu pumba rihma ning pinguti, ette said ka uued brembo klotsid(kokku jupid 327.- omadest vahenditest) Lisaks sai tagapidurid korralikult toimima reguleeritud. Konnal sai vahetatud uued rummud pühade ajal ning korrastatud elektrit (jupid 115.- omadest vahenditest).
Kokku oli siis plaan viia kolm autot ja üks järelhaagis. Kaubana 40 tulekustutit-annetusena, termopesu/sokid/kindad/-annetusena, kaks jooksu M/T rehve ja üks jooks pea uusi naelrehve. Lisaks 60 gaasiballooni ja 20 pisipõletit mis soetatud omadest vahenditest. Lisaks siis jala ja käesondajad mis ksf-ide abiga soetatud said.

Jätkub.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
                   
                   


Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(30-12-2024, 18:29 PM)Telc Kirjutas:  Tarmo viidud Ford Ranger asus teenima 155. brigaadi 1. pataljonis. Foto auto üleandmisest.

See auto sai päris kiirelt oma tuleristsed kätte. Ekipaaž jäi ellu ja sõitis aukliku masinaga tule alt ära.
Augud lapitakse, klaas asendatakse, sõit jätkub.
   
   
   
Vasta

Reis algas siis 6.jaanuari varahommikul. Autojuhtideks Jaan Põldsepp ja Uku Kalmus. Ning jalavaeva vähendamiseks lisandus reisijana kaasa ka Triinu(Trinzu) kes oli samuti teel UA-sse,et jääda sinna mõneks nädalaks Pärnus sai haagitud sappa ka veel üks järelhaagis. Leedus sattusime lumetormi kätte mis pakkus konnaga sõitmisel meeldejäävaid elamusi mõnedel kordadel. 10km enne Poola piiri sattusime ummikusse. Ummiku põhjus oli libe tee ja suur mats oli käinud natuke Poola piirist edasi. Elus esimest korda sai siis istutud tunde ühel kohal ummiku Kogemus seegi. Ja tarkusetera tulevikuks: Kui Leedu rekka sõidab 90-ne alas 70 nega on tee väga libe. Kui 90-ne alas sõidab X6 veel aeglasemalt on tee jõhkralt libe ja selle eirajaid karistab loodus karmilt. Minema saades saime enne piiri kokku Piret Kalmusega kes oli hommikul startinud Tartust,et ära viia üks Ford Ranger ja naasta tagasi koos meiega. Kuna aega oli kulunud palju,jäime Poolas öömajale ning hommikul piirile. Piirilt üle sai ots Kiievi poole keeratud. Seekord saigi kokku lepitud,et autod annamegi üle Kiievis. Üks auto läks Triinu kaudu 117 brigaadi meedikutele ja kaks autot läksid 242 brigaadi droonimeeskonnale keda veab mees Eestist. Nende kahe brigaadi vahel sai ära jaotatud ka kaasas olnud kaubad. Tagasiteel sai läbi sõidetud Bila Tserkvast ja peale võetud Piret kes oli oma Rangeri seal üle andnud. Siis juba edasi kodupoole. Reede hommikul kell 8.20 laekusin töökoja hoovile. Uku ja Piret jäid Pärnusse kus neile hommikul transport Tartusse järgi tuli. Jaan startis veel Viimsist Rakvere poole. 

Suur tänu kõigile toetajatele. Lauri L. Uku Kalmus, Piret Kalmus(Südamega Ukrainale), Jaan Põldsepp koos sõprade Tõnu Läänemtsa ja Timoga. Suured tänud ka ksf-idele usalduse ja abi eest. 
Uus aasta ilmselt toob natuke muutusi. Aga sellest teine kord.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
                   
               

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Eile sai Mazda kastikas alla põhjakaitse. Koodipidi tellitud ABS andur osutus paraku sobimatuks, sellega tuleb uus katse.

Et garaažipäev ei jääks lühikeseks, vahetasime T4 käigukasti õli, kontrollisime pidurid ja isandpauk võõpas happega üle kõik roostesed kohad. Buss näeb välja nagu tuulerõugetes laps, keda on briljantrohelisega töödeldud.

Ühe pisiasja pusisin veel korda. Nimelt oli ära kulunud tagurpidikäigu piiraja ja käik lülitus kangi alla vajutamata. Ainult aja küsimus, millal oleks keegi kuskil foori alt startides kangiga teinud "vasakule, ette" liigutuse ja hoogsalt tagurdanud.

Selle vältimiseks on käigukangi varre küljes üks klotsike, mille pealmine plastkate oli ära kulunud. Kangil nupp ja kate maha, klotsikesel polt lahti ning keerasin lihtsalt alumise külje pealmiseks. Nagu öeldakse - määrustikus pole ette nähtud, aga toimib.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne