4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Eile sai Hiace üle nühitud. Esmaspäeval üritab TÜV-i teha ja siis juba halliks. Lisaks paluti eemaldada vahesein ja paigaldada selle asemel pimendav kardin ja valgustus(midagi sellist nagu Galloperil tegin) Võimalusel ka siis mõlemale poole nii öelda lavats kuhu haavatuid paigaldada. Natuke seletati ka tööd kui sellist. Enam ei sõideta haavatu juurde vaid haavatu pannakse mingi lavatsi peale ja pika liini abil pannakse see auto konksu külge ja kimatakse eemale kus siis haavatu bussi tõstetakse. Lisaks kasutatakse mingit ratastega rakist. Aga sellest ei saanud googelitõlkega väga aru. Päris kuumast kohast tuuakse haavatuid ainult soomustatud liikuritega. Aga kasutades samalaadst võtet. Ja seda enamalt öösel(pimedas). Väga pahadest kohtadest tassitakse haavatuid kanderaamil kilomeeter eemale. Seda samuti vaid pimedas. Droonid on palju muutnud asjade kulgu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Pilt (pildid)
   

Veel ei anna alla.
Vasta

(06-04-2025, 10:35 AM)wagoneer Kirjutas:  Äkki sellel süsteemil mis käike lülitab on mingi võll või asi kus äkki splint ees,et lahti ei jookseks. Ma ei mäleta enam millist pellerit lammutades nii oli. Ehk võll mis läks läbi vahekasti käigukasti omas stopperrõngast. Kui see lahti,siis tuli vahekast küljest. Võta pealt kangid maha ja kaas. Siis äkki näha.
Kaane maha võtmine aitas küll ja selgus, et käigukasti võllil olev käiguvahetuskronstein hoiab vahekasti kinni.

Kahjuks peab tunnistama, et ei suutnud välja mõelda, kuidas seda eemaldada? Pusserdasin taga tükk aega ja proovisin erinevaid asendeid aga midagi uut paistma ei hakanud. Ees on võlli läbiv auk, ümber kronsteini on traatvedru. Selle ära võtmine ei andnud midagi, sest see hoiab ilmselt käigukangi pesas.
Kogu selle nussi juures on hea asi see, et kinni kiilunud vahekast hakkas tööle. Nii et ilmselt panen ta lihtsalt kokku tagasi ja lähen proovisõidule. Aga intellektuaalselt oleks ikka huvitav teada saada, kuidas see sealt maha käib?
Vasta

Hiace sai legaalseks ja kohe kiirelt ka värvi osas jälle illegaalseks  Big Grin

Aga mingi müstiline kolks on vasakul esinurgas. Kiirendad ja lased gaasi maha ja siis kohe uuesti kiirendades käib kolks. TÜV väänas ja käänas igast nurgast aga kehitas õlgu. Zarniirid ja puksid/amordid ja krt teab mis veel kõik korras. Õhku jäi rippuma idee,et äkki pidur imeõrnalt peal ja suport kolksub?? Aga peab kuidagi süvenema.


Manustatud failid Pilt (pildid)
           

Veel ei anna alla.
Vasta

Kui see amort pole alt ära käinud, siis ma korrasolekus küll nii kindel ei oleks. Minu elu parimad fantoomkolksud pärinevad just amordi sisemusest ja selle ülemisest kinnitusest. Kolmandal kohal roolilati puksid ja liigendid.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

See mõte on ka jah,et amort. Uued esiamordid said tellitud ka,aga tulid valed. Lähiajal peaks õiged jõudma ja eks siis saab juba edasi vaadata/kuulata.

Veel ei anna alla.
Vasta

(08-04-2025, 08:33 AM)wagoneer Kirjutas:  See mõte on ka jah,et amort. Uued esiamordid said tellitud ka,aga tulid valed. Lähiajal peaks õiged jõudma ja eks siis saab juba edasi vaadata/kuulata.

Kus pool on mootor ja kus pool on käigukast? Kas on piki või risti mootor? On olnud juhuseid kus kahe massine hooratas teeb sama kolksu. Mootorit seisma jättes ei kolisenud ja märku ei andnud väsimusest.
Vasta

Mootor õiget pidi seal vahel. Amordid said uued aga neis viga polnud. Sai siis õhtul kahekesi kuulatud ja kolksutatud. Kolksu põhjustaja on ilmselt vahekasti/käigukasti padi. Sest kässar peal ja siduriga jõnksutades liigub käigu/vahekast päris palju ja samal ajal kostub ka kolks keresse. Homme üritan tõstukile saada ja siis uurib neid patju/pukse seal natuke lähemalt.

Veel ei anna alla.
Vasta

Mazda B2500 manuaalse vahekasti eemaldamise mõistatus sai lahendatud. Seal käiguvahetuse võlli peal on tift, mis tuleb alla välja toksida ja siis magnetiga kinni püüda, et kasti ei kukuks.
       
Vasta

Täna sai bussi raamid sisse. Esialgne plaan teha mõlema külje peale kanderaamidele plated muutus. Kuna selgus,et bussi peab vahest lisaks haavatule mahtuma ka mõni sõdur.
Ehk ühte seina sai plate ja teise seina tuli kitsas pink. Paluti teha nii,et kahe asja vahele saaks panna veel ka korvraami. Kõik mahtus ja jäi natuke ruumi üle ka Smile Nüüd mingit veekindlat vineeri leidma ja vineerile mingi pehmendus mati ka peale. Kanderaami platel saab ka ukseavasse jääva osa eemaldada,et saaks vabalt läbi bussi joosta. Ehk multifunktsionaalne buss.

PS! kolks sai ka leitud. Selleks süüdlaseks oli esisilla difri alumine puks. Kuna alul öeldi esindusest,et seda ei ole võimalik hankida enam,siis sai seda lapitud vana hea klaasiliimiga. Kolks kadus ära. Õhtul helises telefon ja teatati,et vot selline lugu,et sellel tootel nüüd teine number kui alul arvati ja asendustoode täitsa saadaval. 21.- kohalikku ja äkki 11.04 laekub ka kohale.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   

Veel ei anna alla.
Vasta

Bussile toodi vineer ja lõikasin jupid sisse. Vaheseina harutasin ka ära seest. Lisaks üllatas bussi generaator pühapäeva hommikul mitte laadimisega. Ehk sai seegi välja kougitud ja remontida lastud(30.-).  Nüüd bussile valgus sisse vaja ja istmete taha kardin.
Sangadegajong sai omale uue esiklaasi ka (220.- koos paigaldusega). Seal oli alguses juhi pool suurem pragu aga värviks katust lihvides natuke komistasin ja tabasin lihvimis masinaga paremat esiklaasi serva. 
Sanga sai ka mingi biltema stereo sisse. Samuti panin täna DasLehmakesele maki sisse. Tunneli lõpus hakkab juba valgusekuma paistma.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


Veel ei anna alla.
Vasta

Aeg lendab aga asjad ei edene väga kiiresti. Lihtsalt igapäevased tööd nii kodus kui tööl pressivad jubedalt. Aga nüüd rehvide ootel. Bussile ja Sorentole tulevad uued rehvid alla. Bussile oleks veel vaja teha ka sisse mingist puhastatavast materjalist polsterdus. Tagavararattad ka kõigile ära komplekteerida. 
Täna sai kõik autod seest puhtaks tehtud tolmukaga ja sangadegajongi maki jaoks plastik sisse kruvitud. Magaziinist sai hangitud paar joogamatti ja neist sai bussile pehmendus vineerile tehtud. Kanderaami kohale läks õhuke mis pigem libisemise vastu. Istumise kohale läks 15mm paksune.
Ja siis juhtus ka suuremat sorti ime. Nimelt mingi aeg tagasi kontakteerus üks KSF ja arvas,et saab aidata vanema 4x4 hiace karteriga. Ja nii läkski. Kaugelt Norrast toodi pea koju kätte. Uskumatu. Ülisuured tänud veelkord KSF-ile,kes päris suure ime korda saatis.
Nüüd peab hakkama vaikselt kaardile punkte vedama,et kuhu autod lähevad ja kes nendega sõidavad lõpuks. Transitis nimelt on kohtade arv natuke piiratud ja peab leiutama natuke.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   

Veel ei anna alla.
Vasta

Elutempo on nii kiire, et aprill on juba viimase kolmandiku peal aga pole veel märtsi kontoväljavõtet avaldanud.. Siin ta nüüd on

EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat

           
Vasta

Täna laekusid rehvid DasLehmakesele ja Sorentole ning Hiace bussile. Lähipäevil siis peab üritama need ka ära vahetda. Nii,et jälle väike progress.
Ja siis on ka väiksed või siis suuremad muudatused. Alates 01.05.2025 ma enam MTÜ Toeta Ukraina ridades ei figureeri. Mingit suurt traagikat ei tasu otsima/mõtlema hakata. 
Lihtsalt ma ei saa olla päris kõikide maailma autode elustaja mida MTÜ-le annetatakse. Eriti kuna teen seda üksi ja oma põhitöö kõrvalt. Hoovil vedelevad autod teen ikka korda nagu plaanis oli ja eks toimetan tegelikult samamoodi edasi nagu siiani. Ehk annetatud rahad ei lähe kaduma ja autod ei jää lihtsalt vedelema. Hetkel palun kontole mitte enam annetusi teha. Kuna see konto läheb sellisel kujul sulgemisele. Hetkel on MTÜ-ga kokkulepe,et saan seal olevad vahendid ära kasutada. Kuidas ja mismoodi edasi,näitab aeg.
Hetkel käivad planeerimised 4 ja valminud auto ära viimiseks. Suure tõenäosusega läheb DasLehmake konnaga Transitile sappa ja ülejäänud siis juhtidega. Selle üks põhjus on ka tõsiasi,et Transitis pole väga kohti mul rohkemaks. Või noh ebameeldiv on kolmese pingi peal reaalselt kolmekesi istuda taga.
Seekord väga igasugu tavaari kaasa ei vii. Lihtsalt ei jõudnud sellega eraldi veel tegeleda. Aga hiljem on plaan soetada nii väikseid akupankasid kui meedikute kotte jne. Aga seda juba peale reisi.

Igaljuhul tänan kõiki praeguseid ja tulevasi abistajaid. Ja rühime ikka edasi.

Panen ka konto väljavõtte. See siis alates 20.01.2025 kui viimane kord kajastasin. 200.- eur sularaha väljavõtt oli vajalik,et soetada sangadegajongile esipüstakud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Veel ei anna alla.
Vasta

Mina olen nüüd päris palju oma tegemistega ajast maha jäänud.
Varem kirjeldatud Navara sai  ära "soomustatud" ja sõitis ida poole minema:
           

Ei hakka siinkohal pikemalt peatumagi, milliseid probleeme ette tuli ja kui palju oli pisiasju, mis võtsid palju rohkem aega kui suured.
Siiski üks näide - üles avanev tagaluuk ja selle amordid. Proovilasuna mõtlesime katsetada Hiace tagaluugi omi. Juba üks amort hoidis luuki üleval, seega paar oleks olnud selge ületapp. Guugeldasin, et Hiace luugi gaasvedru sisaldab väge 760 njuutoni jagu ja tõin kohalikust autobazaarist* kaks "nullnelja" päraluugi vedru, mis kumbki lubas kirjade järgi 440 njuutonit.
Paraku selgus, et Poola tootjate uhiuued njuutonid on ilmselt Jaapani vanadest pisemad ja nende summaarne 880 luuki avatuna ei hoia.
Läksin viisin tagasi, isegi raha tagastati ja teiselt letilt võtsin kuskil läänemaailmas toodetud 460+460 njuutonit. Need olid jälle SI-süsteemi omad ja saingi luugi pidama...
Siis oli aeg korraks koju rännata...

___
* Kadaka autoturg Ukraina moodi
Vasta

...kolmeks päevaks. Pärast mida oli jälle nii:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Kuna hetkel autod tuppa ei mahu sai Hiace hammasrihm uksetaga ära vahetatud. Natuke harjumatult külm oli,aga mis teha. Aitähh sõbrale kes appi tuli.
Polstreid ilmselt ei jõua füüsiliselt lihtsalt teha sinna. Panen vanad lihtsalt kaasa ja saab seal vajadusel millegist lõigata midagi. Eks ta lati alt läbi jooksmine on,aga jah.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Veel ei anna alla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne