Tänud, aga oh mis sa nüüd, nii tubli ma ka ei ole, et nähtamatutes kohtades originaalpolte / mutreid taga ajada

.
Näiteks sain täna keskkonsooli pealmise osa kokku ja 5 kruvi, mis hoiavad metallraami kinni, mis omakorda hoiavad peegli ja akna lüliteid paigal, no ei mäletanud enam, millised sinna käisid, pilte kah ei suuda igaks elu juhtumiks teha. Otsisin siis juba asendust, kui meenub, ameerikamaalt tellisin ju lisa selle komplekti (lootuses, et lülitid paremad jne, aga polnud). Sealt siis võtsin ja seekord läks originaal.
Keskkonsooli kõik lülitid, ka käigu asendi värk sai valmis, viimase peale läks täna terve päev, aga tulemus on hea. Jutustan siis täitsa detailselt, kuidas nii keerulise asja ära tegin.
Kõigepealt video, kuis töötab:
Kõigepealt lõikasin õige suurusega tüki ostetud paneelist. Seekord jätsin originaaljuhtmete väljaviigud alles, et mugavalt üldvalgustus ühendada. Paneelist ka, kihid sellised, et all on kile, mille peal vist hõbedakiht vm elektrit juhtiv. Siis isolaatorikiht ja seal omakorda helenduv kiht (taevasinise puhul kah valget värvi). Nende peal aga kahjuks pihustatav elektrit juhtiv läbipaistev kiht, mitte kile, mis juhib elektrit ja seal peal veel 3 kilekihti millegipärast. Kuna pealtpoolt on nii pahasti tehtud (muide kõikide nende kihtide tarbeks on ka värvipüstolist kantavad vedelikud olemas, saab helendama panna midaiganes, kasvõi terve auto

), siis mingigi juhtme ühendamine lõigatud osale saab teha vaid alumisele kihile.
Kõigepealt siis altpoolt vaibanoaga lõikasin kuni pealmiste kiledeni sooned sisse. Täpsus polnud nii ülitäpselt oluline, kuna ala helendab ikka ära, lisaks vaibanuga tahtis tihti mujale joosta ... Kõigepealt lõikasin peaaegu valmis, testisin, kas kõik ikka helendab, siis lõpuni, aga nii, et servas teist voolurada läbi ei lõikaks ja uus test, et keskmised osad ei helendaks.
Siis lõigatud osale elektroonikas kasutatav lakk, vedelikuna PRF 202, kuivatus ja siis ettevaatlikult taga juhtme ühendamiseks kile maha kraapimine noa ja pisikese lapiku kruvikeerajaga. Siis nõelaga pisut seal kile üles/lahti ning surusin juhtme sinna, seejärel see kehvake hõbedaliim ja alumiiniumteip peale. Nüüd tagaküljele paksem läbipaistev teip peale ja liimimine elektroonike / lüliti paneelile.
Vahepeal taas korduvad testimised, kas asjad ikka töötavad. Kui oli elektroonikaplaadile kinni liimitud ja joodetud, siis taas kõigi lahtiste juhtmete ja lõigatud külgede lakkimine, et hoida EL paneeli niiskuse ja hapniku eest nii palju, kui võimalik.
Ja nüüd kõik asjad kokku.