Tift "viilib"!
#1

Mul on ajaviiteks üks asi jalus. Mõtisklen ettetulevate probleemide kallal, momendil on küsimus mootori ja käigukasti ühendamises. Ehk siduris. Mootor on 20hj. Kuna sinna vahele peab tulema ülekanne enam-vähem 1:2-le, siis vändaotsale on rihmaseib olemas ja kasti võllile ka saab. Küsimus on siduri lahendamises. Ma näen kahte varianti, üks rihmsidur ja teine ketassidur...


Vasta
#2

(24-05-2025, 12:06 PM)Tift Kirjutas:  Mul on ajaviiteks üks asi jalus. Mõtisklen ettetulevate probleemide kallal, momendil on küsimus mootori ja käigukasti ühendamises. Ehk siduris. Mootor on 20hj. Kuna sinna vahele peab tulema ülekanne enam-vähem 1:2-le, siis vändaotsale on rihmaseib olemas ja kasti võllile ka saab. Küsimus on siduri lahendamises. Ma näen kahte varianti, üks rihmsidur ja teine ketassidur...
On ka kolmas variant tsentrifugaalsidur, paneb su 20 hobust ilusti liikuma, sealt saab, ja on ka teine koht. Võimalus veel Riiast Provento poest tellida või osta. Usu mind, jube mugav lahendus ja üpris töökindel, ei pea just täispööretel mootor undama, annad natuke gaasi ja juba läheb.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#3

Mida see aparaat tegema hakkab?
Projektülesanne on hetkel natuke liiga ebamäärane.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

(24-05-2025, 14:27 PM)Marko Kirjutas:  Mida see aparaat tegema hakkab?

Ei midagi keerulist, põhiliselt veab murutraktori kärust natuke suuremat haagist. Võib-olla sätin millalgi ka väikse saha ette, muud midagi. Kohleri 2-silindriline bensiinipõletaja võiks hea asi olla selleks otstarbeks Big Grin . Üritan ka piltide lisamise uuesti selgeks saada, siis on arusaamine ehk asisem.


Vasta
#5

(24-05-2025, 13:54 PM)metsakohin Kirjutas:  On ka kolmas variant tsentrifugaalsidur, paneb su 20 hobust ilusti liikuma, sealt saab, ja on ka teine koht. Võimalus veel Riiast Provento poest tellida või osta. Usu mind, jube mugav lahendus ja üpris töökindel, ei pea just täispööretel mootor undama, annad natuke gaasi ja juba läheb.

Usun-usun, mul on üks selline sidur isegi riiulil olemas, pean lähemalt vaatama. Mureks jääb, et veetav rihmaratas, mis peaks käigukasti võlli otsa liigutama hakkama, tuleb 250 mm läbimõõduga... peab vaatama, mil moel need kaks asja ühildada Smile .


Vasta
#6

https://photos.google.com/photo/AF1QipMS...R9c85xQgBG

Lingina...kuidas see viisakam variant käiski?  Rolleyes


Vasta
#7

(24-05-2025, 16:42 PM)Tift Kirjutas:  põhiliselt veab murutraktori kärust natuke suuremat haagist. Võib-olla sätin millalgi ka väikse saha ette

Tsentrifugaalsidur on ju ideaalne selleks! Gaasi ühendad pedaaliga ikka?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

Tsentrifugaalsidur läheb väntvõlli otsa, mitte käigukasti otsa, viimasele panedki suurema rihmaseibi, saad kiirust vähemaks. V2 mootorit pole suuremat mõtet raisata, saad palju väiksemaga hakkama, minul liigutab 19 hiina hobust päris mitut tonni, teema viimane leht.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#9

(24-05-2025, 17:23 PM)Marko Kirjutas:  
(24-05-2025, 16:42 PM)Tift Kirjutas:  põhiliselt veab murutraktori kärust natuke suuremat haagist. Võib-olla sätin millalgi ka väikse saha ette

Tsentrifugaalsidur on ju ideaalne selleks! Gaasi ühendad pedaaliga ikka?

Kui tühikäigulähedastel pööretel roomamist pole ette näha, siis jah. Tsentrifugaalsidur ei talu lülituspööretelähedast jõristamist kuigi kaua.

Kui on tahtmist ka märkamatult tiksuda, siis parasiitrattaga rihma pingutamisega need 400-kilovatised kombainidki oma ajameid käitavad... Pane võimalusel "lükkavale poolele", on vähem jõudu vaja.
Vasta
#10

Oot..mitte nii kiiresti ja korraga, vastan jõudumööda. Gaasi ja muud juhtseadmed teisaldan ikka juhi käeulatusse. Mootor on starteri ja muu vajalikuga varustatud, vaja vaid ümber paigutada. 
 Mõtlesin siduri peale, vaatasin teiste ehitatut...kellegi Makumba või Mukumba looming ajas muigama, aga kui tema loodud kiilrihmaga sidurivariant kenasti töötab, siis ...noh, egaq`s me kehvemad ole. Olen suuna tegelikult juba võtnud rihmsiduri peale, mitte, et ma ei kahtleks muude variantide sobivuses, kindlasti on need ka head. Tegelen ju tööalaselt masinatega, kus ongi kasutatud tsentrifugaalsidureid ja mu kombinatsioonile ei pea ma seda sobivaks. 
Rihmarattad on A-profiiliga, vedav seib on juba kohandamisel, üks soon tehakse veel juurdegi, kokku siis kolm (äkki saab väikse õlipumba sinna sobitada Smile. Vedav seib, käigukasti otsa, tuleb soetada, läbimõõduga 250 mm on kenasti ka saadaval. Hind on ca`75 eur, aga kui sobivamaga ei leia, siis tuleb alla neelata.

"Kui on tahtmist ka märkamatult tiksuda, siis parasiitrattaga rihma pingutamisega need 400-kilovatised kombainidki oma ajameid käitavad... Pane võimalusel "lükkavale poolele", on vähem jõudu vaja."
Tänan, härra v6sa, see asi oligi veel lahtine, aga kerge kahtlus möödus kiirelt, kui kujutasin asja ette...ja nägin ka ühe ameeriklase eelmise sajandi üllitist.


Vasta
#11

(24-05-2025, 19:40 PM)metsakohin Kirjutas:  Tsentrifugaalsidur läheb väntvõlli otsa, mitte käigukasti otsa, viimasele panedki suurema rihmaseibi, saad kiirust vähemaks. V2 mootorit pole suuremat mõtet raisata, saad palju väiksemaga hakkama, minul liigutab 19 hiina hobust päris mitut tonni, teema viimane leht.

Jah, sul on muidugi õigus, loomulikult läheks see väntvõlli otsa! Aga kuna mul ongi teinekord vaja teosammul nii-öelda, tiksuda, siis see tsentrifugaalsidur jääb mängust seekord välja.
Masina praegune raam on väga "sale" ja see läheb päris kindlasti ümbertegemisele. Vähemalt 125mm karp või veel jõhkramat tuleb kasutada, sest masinale on vaja raskust. Viimasele "Punasele kuradile" tuli taharataste vahele istme alla üks 80 kg raskune äärekiviklots panna, muidu oli masin nii kerge, et isegi tühjalt käisid rattad ringi! Seda viga ma enam ei tee.


Vasta
#12

Kui sul omal juba plaan olemas, siis anna muudkui valu. Minul tsentrifugaalsidur on ennast õigustanud, tundub, et ei ole ka eriliselt kulunud. Kui peab teise aasta ka, siis on ausalt oma 90 raha ära kulutanud. Saab ja olen niiöelda poolegaasiga ka kasutanud, ei pea pöörded põhjas olema.
Edu sulle ehitamisega.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#13

(25-05-2025, 21:40 PM)metsakohin Kirjutas:  ... Minul tsentrifugaalsidur on ennast õigustanud, ...

Eks ta õigustabki rakenduses, kus mootorilt ei küsita pöördemomenti enne, kui sidur on jõudnud korralikult haarata. Säästab kogu siduri juhtimise lahenduse väljanuputamise vaeva ja kasutamise veadSmile

Palju Sinu pruugitaval siduril on lukustuspöörded?
Vasta
#14

(26-05-2025, 07:33 AM)v6sa Kirjutas:  
(25-05-2025, 21:40 PM)metsakohin Kirjutas:  ... Minul tsentrifugaalsidur on ennast õigustanud, ...

Eks ta õigustabki rakenduses, kus mootorilt ei küsita pöördemomenti enne, kui sidur on jõudnud korralikult haarata. Säästab kogu siduri juhtimise lahenduse väljanuputamise vaeva ja kasutamise veadSmile

Palju Sinu pruugitaval siduril on lukustuspöörded?
Jään täpse vastuse võlgu, sest seal lehel ei räägita nii ebaolulistest  Cool asjadest. Kusagil 1000 ja mõni pööre peale, saab puhtalt liikuma hakata ja saab ka jäljed maha jätta.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#15

Noh, oluline või mitteoluline - eks see sõltub kasutuskohast, eks ju. Kui ma sooviks traktoriga natuke rahulikumalt toimetada ja nii-öelda "nikerdada" manööverdamisel, siis on äkiline haakumine ebasoovitav. Eks saab ka TS-siduriga mängida, aga kaldun enda projekti juures siiski valitud variandi poole. Vedav seib on olemas, veetava osas veel vaatan ringi, miskipärast ei tihka seda kallist ja rasket malmseibi veel hankida, samas võib sel ka oma head omadused olla..


Vasta
#16

Mootorit ju vahel vaja ka remontida-hooldada ja selle käigus vaja vahel ka mootor pöördesse ajada ja kui on TS siis paneb ju pill kohe punuma....
Vasta
#17

(27-05-2025, 08:47 AM)muska71 Kirjutas:  Mootorit ju vahel vaja ka remontida-hooldada ja selle käigus vaja vahel ka mootor pöördesse ajada ja kui on TS siis paneb ju pill kohe punuma....

Enamusel käigukastidest on olemas N (neutraal-või vabakäik), anna pöördeid palju tahad. 
Raskest malmist rihmaseibi üle peab teema autor natuke mõtlema, nimelt saab määravaks inertsmoment, enamasti siis, kui on vaja kiiresti seisma saada, muidu väga ei häiri.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne