Liivapritsi valmistamine

Soetad sellise vidina (suvaline näide):
https://www.tooriistad24.ee/kompressori-...liti-400v/
Natuke juhtmevedamist ja valmis.
Oma kunagiste kogemuste põhjal, ma tüüriks selle rõhulülitiga kontaktorit. Sel juhul sobib ühefaasiline samuti.
Nende lülitite kontaktid kippusid vanasti kehvakesed olema, või oli minul halb õnn. Big Grin

Kiuslik kaabakas. Big Grin
Vasta

Paagist kompressoripeasse tagasivoolu vahel peab klapp ka olema, hetkel ei mäleta, kas ta seal oli, aga igatahes liinis mis jääb klapist agregaadi poole tuleb peenem rõhuvabastustoru ka selle rõhu lülijaga ühendada, muidu vastusurve tõttu ei taha käima vedada.
Vasta

Minu viidatul peaks need featuurid küljes olema.

Kiuslik kaabakas. Big Grin
Vasta

(18-06-2025, 08:03 AM)huvi5 Kirjutas:  Paagist kompressoripeasse tagasivoolu vahel peab klapp ka olema, hetkel ei mäleta, kas ta seal oli, aga igatahes liinis mis jääb klapist agregaadi poole tuleb peenem rõhuvabastustoru ka selle rõhu lülijaga ühendada, muidu vastusurve tõttu ei taha käima vedada.

Oled kindel, et CO-7 puhul see probleemiks on?

Alamotoriseeritud hiinakal liigpeene toitekaabli otsas on küll vajalik tükk...

Kinnitan, et täiesti tavalise mahapõlenud hiinaka küljest võetud ühefaasiline rõhulüliti juhib väga edukalt 3-faasilise kompressori mootori kontaktorit ilma rõhuvabastusetaSmile
Vasta

Seda rõhuregulaatori surve mahalaskmise toru on paras piin ühendada sinna CO-seitsme külge. Sama lugu on klapi või klappidega, mis ei lase survet tagasi kompressorisse.
Asi selles, et CO7 väljalaske toru on originaalis mingi pool meetrit peast paagini, mis läheb töö käigus üsna kuumaks. Sinna vahele kummi sisaldavaid klappe toppides võib kohe nendega hüvasti jätta.
siin näidatud koosluses käib õhk enne tagasivooluklappe läbi radika ning tüütu surve mahalaskmise toru asemel on enne klappe paigutatud "normaalses olekus avatud" klapp, mida juhib 220V vahelduvvooluga toimiv mähis. Mähis saab särtsu lihtsalt kolmefaasilise rõhuregulaatori ühe klemmi alt - läheb kompressor käima, läheb klapp kinni.
Selline kooslus on toiminud juba ~2,5 aastat ja selle aja jooksul olen pidanud vahetama ühe korra rõhu mahalaskmise klapi mähist, ilmselt oli lihtsalt fekaal toode.
Üks asi veel - minu CO7 käib poole aeglasemalt, kui tehases ettenähtud. Mootoriks mingi ~3kW ja 1440p/m. Poole madalama tootlikkuse (300 VS 600 l/min) kompenseerib 500l ressiiver.

Nüüd kui sa ei taha seda vene kompressorit ümber ehitada, radikat paigaldada, et klapid toimiks jne, siis ei jäägi palju muud üle, kui lihtsalt rõhulüliti kuhugi külge kleepida ja loota parimat Big Grin

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(18-06-2025, 09:18 AM)tcumen Kirjutas:  Minu viidatul peaks need featuurid küljes olema.

Tagasivooluklappi ei ole selle küljes, ei saagi olla, sest rõhulülitisse läheb ainult üks jäme ots. Klappi sisaldava kolmiku peab eraldi ostma, ma sain näiteks sellise: https://aircom.ee/toode/tagasiloogiklapp-12-2xvk/ , aga eks neid ole miljon. Rõhu mahalaskmiseks on selle lüliti küljes teine, väiksem klapp - kuidas ja mille pealt see töötab, seda ei tea, aga eks ta umbes sama tööpõhimõttega ole nagu isandpauk kirjeldas. Oluline on tähele panna, et rõhulülitis olev klapp on ülejäänud seadmega ühendatud ainult elektriliselt/mehaaniliselt, suruõhusisendit see klapp ei "näe", ehk siis väikese klapi kasutamiseks tuleb kompressori ja tagasivooluklapi vahelt tuua selleni väljavõte. Lihtne asi, kui lõpuks lahti jagad, et see rõhurelee vajab enda kõrvale lisatükke, senikaua tekitab peas suure segaduse: et kuidas rõhurelee üldse töötada saab, kui tema eest rõhk maha lasta... Big Grin
Vasta

(18-06-2025, 06:19 AM)tcumen Kirjutas:  Soetad sellise vidina (suvaline näide):
https://www.tooriistad24.ee/kompressori-...liti-400v/
Natuke juhtmevedamist ja valmis.
Oma kunagiste kogemuste põhjal, ma tüüriks selle rõhulülitiga kontaktorit. Sel juhul sobib ühefaasiline samuti.
Nende lülitite kontaktid kippusid vanasti kehvakesed olema, või oli minul halb õnn. Big Grin

Mul antud vidin töötas kuuaega ja siis murdus üks plastikkõrv mis käivitit tõmbab, vanarauatünni ta lendas. Sai tehtud nagu co7 tegin, 1 faasilise kompressori lüliti ja selle panin juhtima käivitit ja nii ta ligi 10a toiminud on.
Vasta

Need survelülitid on viimane rämps. Mul pole mitte ükski rohkem kui aasta kestnud. Ei kasuta isegi seda kompressorit teab mis palju. Peab vist mingi üliodava digitaalse vahele viskama ja lülitust panen tegema väiksemat sorti käiviti
Mul muidugi 1 faasiline mootor, 13-14A vahel võtab, käivitus üle 30A aga piisavalt lühiajaliselt, et 16A automati välja ei löö
Vasta

Uute asjadega ongi nii,mina olen ühte 3f survelülitit,tõstnud 20a jooksul kolmandale kompressorile,kompressorid surid enne ära ,kui see lüliti,lüliti ise on mingi 92a saksa (lääne tõenäoliselt,ühinemine oli alles värskelt) toodang.
Ma üldse enam nii kerge käega vanu töötavaid asju ära ei loobi,sest uued vidnad mis on kasutus kõlblikud,maksavad 3-5x ehituspoe honda.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

(17-06-2025, 21:10 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Tänan vastamast.
Nüüd küsimus vene kompressorite kohta.
Täpsemalt CO-7 näitel.

Oleks soov sellele automaatika külge aretada. Automaatne välja/sisselülitus, kui paak tühi/täis. Hetkel pumpab lõpmatuseni.

On keegi seda teinud, mis nüansid on?

Tean, et on Youtube videod jne.
Aga äkki eestimaal selle töö teinud juba ja oskab ühtteist öelda.
Mine astu aircom-ist läbi ja saad kõik vajaliku.
Vasta

(18-06-2025, 06:19 AM)tcumen Kirjutas:  Soetad sellise vidina (suvaline näide):
https://www.tooriistad24.ee/kompressori-...liti-400v/
Natuke juhtmevedamist ja valmis.
Oma kunagiste kogemuste põhjal, ma tüüriks selle rõhulülitiga kontaktorit. Sel juhul sobib ühefaasiline samuti.
Nende lülitite kontaktid kippusid vanasti kehvakesed olema, või oli minul halb õnn. Big Grin
Seda junni ja butiiki ei saa soovitada.Mullu ostsin sama asja samast kohast ja müüja ei tea kasutusjuhendist midagi...lihtsalt polevat ja asi ette nähtud proffidele paigaldamiseks...Asi lõppes sellega,et nende kulul saatsin tagasi ja tagastati raha...

Eespol soovitatud aircom butiik juhendab sind ka siis kui oled neilt 20 aastat tagasi relee ostnud ja nüüd ei mäleta-tea-oska enam regullida ja meilitsi tegid asja selgeks,tööriistad24 ei suuda-taha-oska-viitsi...Järeldused tehke ise...
Vasta

(18-06-2025, 09:54 AM)v6sa Kirjutas:  
(18-06-2025, 08:03 AM)huvi5 Kirjutas:  Paagist kompressoripeasse tagasivoolu vahel peab klapp ka olema, hetkel ei mäleta, kas ta seal oli, aga igatahes liinis mis jääb klapist agregaadi poole tuleb peenem rõhuvabastustoru ka selle rõhu lülijaga ühendada, muidu vastusurve tõttu ei taha käima vedada.

Oled kindel, et CO-7 puhul see probleemiks on?

Alamotoriseeritud hiinakal liigpeene toitekaabli otsas on küll vajalik tükk...
Ei ole kindel, pole võimalik ette teada, kui hõre on antud juhul ümberehitust vajav agregaat, või kui hästi tolle peas asuvad klapid peavad või on ka muid lekkeid. 

Endal oli paar aastat tagasi ka kompressori ehitus käsil, panin 4kw mootori ja pmkaubamaja/antahnika müüdava analoogse agregaadi. https://www.pmkaubamaja.ee/et/kompressor...10bar.html

Ilma rõhuvabastuseta käivitus, kuid oli vaevaline, vaevaline käivitus tähendab kõrget käivitusvoolu ja siit jõuame järgmise teemani, mis puudutab põlenud kontaktoreid ja rõhulülijaid.
(18-06-2025, 18:08 PM)muska71 Kirjutas:  
(18-06-2025, 06:19 AM)tcumen Kirjutas:  Soetad sellise vidina (suvaline näide):
https://www.tooriistad24.ee/kompressori-...liti-400v/
Natuke juhtmevedamist ja valmis.
Oma kunagiste kogemuste põhjal, ma tüüriks selle rõhulülitiga kontaktorit. Sel juhul sobib ühefaasiline samuti.
Nende lülitite kontaktid kippusid vanasti kehvakesed olema, või oli minul halb õnn. Big Grin
Seda junni ja butiiki ei saa soovitada.Mullu ostsin sama asja samast kohast ja müüja ei tea kasutusjuhendist midagi...lihtsalt polevat ja asi ette nähtud proffidele paigaldamiseks...Asi lõppes sellega,et nende kulul saatsin tagasi ja tagastati raha...
Ma sellest butiigist ei tea midagi, kuid kasutan sama rõhulülitit, mis on toiminud, loomulikult ei käi mul kompressor 8h päevas 5 päeva nädalas. Päris saastaks ma seda ei peaks, aga kindlapeale minek võiks olla 1f rõhulüliti ja kontaktor+termokaitse elektrikapis, nagu eelnevalt soovitatud.
Vasta

(18-06-2025, 16:05 PM)Mihkus Kirjutas:  Need survelülitid on viimane rämps. Mul pole mitte ükski rohkem kui aasta kestnud. ...
Mul muidugi 1 faasiline mootor, 13-14A vahel võtab, käivitus üle 30A aga piisavalt lühiajaliselt, et 16A automati välja ei löö

220 V * 14 A = 3+ kW püsivõimsust ilma koosiiinusfiita. Kui need amprid on ikka õigesti tuvastatud.

ÜHE mõnemillimeetrise kontaktipaari taga...

Ei peagi kestma. Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne