MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...

Kui rihmaratas on originaal ja muud muutujad samuti originaalid ning heas seisukorras, siis peab niitma. Külgmistele teradele lähevad hammasrihmad, see annaks nagu viite ehk peavad nad olema üksteise suhtes õige ajastusega. Märgid ehk kuskilpool, mis peaks ühtima. Ei ole pidanud sellega kokku puutuma õnneks.  Kas terad on teravad ja multsimiseks mõeldud?
Vasta

(13-06-2025, 16:30 PM)qwerty009 Kirjutas:  Karburaatori nõelklapp tõenäoliselt ei pea ning karpa ujutab (peamiselt seisva mootoriga) üle ning bensiin lekib silindrisse muudab õli vedelaks ning see omakorda sellise üli vedelana satub läbi rõngaste põlemiskambrisse ning põleb tugevalt suitsedes.
Esimese asjana peaks õli ära vahetama ning karpa üle vaatama.

SAin proovimiseks teise karpa. Mitte midagi ei muutunud sama teema.
Sain korda bensiinivahetusega. Mis lisandit olete kasutanud vanale bensiinile. 30 liitrit veel alles bensuautot pole ainult murutraktor. Ei raatsi maha ka kallata
Vasta

Sega uue bensiiniga 1:1 ja proovi mõnel teisel masinal.
Võid ka mõnele vanakooli diiselautole paaki valada, iga paagitäie kohta natukene.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(13-06-2025, 18:51 PM)isandpauk Kirjutas:  [Pilt: attachment.php?aid=98050]


vana jama - ei taha heasti niita. sobilike pöörete saavutamiseks tuleb mootor ülemäära pöörde ajada.
On ehk kellelgi vallalist väiksemat rihmaratast, mida katsetada pildil näidatud keskmise ratta asemel?
praeguse rihmaratta välisdiameeter 146mm, võll 17,6mm (+- 0,2mm) kiilu laius 6mm, kiilrihma laius 14mm

Mul on nüüd aasta aega selline olnud. Üldiselt suht raske sellega head jälge saada. Kõige rohkem aitas, kui ostsin sirged terad alla, need originaal lend-tera laadsed tooted teevad vist liiga palju tuult ja keerist, ning triigivad muru maha, ning ei niida. Kahjuks multši tera pole sellele leidnud.

 Selle keti asemele tasub otsida mingi paraja tugevusega vedru, võtab natuke kaalu maha esimestel rullikutelt ja rool on kohe tükk maad kergem. See on paras sättimine, sest kui on liiga pinges vedru, siis hakkab niiduk maast lahti põrkama.
Juppe on Eestist raske leida. Kaubanduslik nimetus sellel lõikeorganil on Stiga Park 102m. Terapukid ja teravõllid on suht ulmelise hinnaga. Mina olen oma täiesti olematu keevitusoskusega kõva voolu ja 7018 elektroodiga teravõllid ise suutnud ära keevitada, kui tera kinnitus võlli küljest on irdunud (suht tüüpviga). Terapuki alumine laager on 6303.

Üldiselt vist ei ole väga hea lahendus, sest niipea kui läheb natuke kivisse, võib hammasrihm hüpata, rihm venida või kiilusoon niipalju järgi anda, et kaks tera kohtuvad. Võib-olla tutikast peast ei oleks see eriline faktor aga ära peetud peast sellega taluhoovi niita ei ole küll väga meeldiv. Kui kuskilt peaks mingi muud tüüpi stiga lõikeorgan näppu jääma, siis lööks käega. 50cm tera lõikab juba eos paremini, kui 37cm.

Pluss poole pealt jätab niiduki esiots suht sirge ääre kui kuhugi põõsa alla rammida ja kõrgemas rohus saab ka üsna hästi hakkama.
Vasta

(13-06-2025, 18:51 PM)isandpauk Kirjutas:  vana jama - ei taha heasti niita. sobilike pöörete saavutamiseks tuleb mootor ülemäära pöörde ajada.
On ehk kellelgi vallalist väiksemat rihmaratast, mida katsetada pildil näidatud keskmise ratta asemel?
praeguse rihmaratta välisdiameeter 146mm, võll 17,6mm (+- 0,2mm) kiilu laius 6mm, kiilrihma laius 14mm

Küsimus selline, kas parempoolne rihm on õige hammasrihm, või on pandud hammastatud kiilrihm?
Vasta

Ega terasid pole lühemaks tehtud, et paigast minev ajastus probleemiks ei oleks, tulemusena jätab triipu ?
Vasta

Kahele viimasele küsimusele ootan minagi vastust. Hammasrihma märkamiseks peab ikka eriti terane olema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

muidugi on lisaks veetava ratta väiksemaks viimise juures võimalus ja vedava ratta suurendmine  Toungue
 aga kui veetav on originaalne siis äkki on vedav kellegi poolt muudetud ?

rihma libisemine võib olla samuti teema ja võib seda teha täitsa hääletult 

lühemaks tehtud terad vältimaks nende omavahelisi kohtumisi jätaksid triipu igal pöördel. seda nagu ei lugenud välja
seega kui triipu pole ja terad on õiged siis vale rihma ajastusega hambumise tõttu jookseksid need terad ju kokku omavahel.

pane turbo peale  Big Grin
Vasta

Oleks ammu vastanud juba nendele küsimustele, kuid see Stiga niiduk ei ole mul igapäevaselt ja isegi igakuiselt käepärast.
Annan kohe teada, kui saan üle vaadatud ja pildid tehtud.
Paari aasta tagusest ajast, kui sai selle masina niidudekki remonditud, meenub, et terapuki laagrid ning tera otsad said uued. 
Ühe plastikust hammasratta pidin vahetama, kuna selle sisemus oli üles sulanud. Maksis neeru hinna. Minu mälu järgi olid rihmad identsed, ma arvan, et pildil petavad lihtsalt varjud ära.

Ksf. Arnol, kui sul on samasugune isend, siis palun vaata pilti ja lisattud joonist, millega sinu niiduki rihmaratas sarnaneb  - kas ülal pildil või all joonisel olevaga? ... ning mis on selle diameeter?

   

PS. kuigi seda rihmaratast on saada ebay-st ja tõenäoliselt ka mujalt, tahaks enne ikka veenduda selle ostu vajalikkuses.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Minul on pildil oleva sarnane, mitte kodaratega, nagu joonisel.
Vasta

Kas saad ära mõõta ka välisdiameetri?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Olen praegu kodust eemal. Küll aga tundub sama, mis sul, st. samas suurusjärgus mis see hammasrihma ratas.
Vasta

Kui palju on Briggs stratton 3seeria115 344cc mootori klapivahed?
Vasta

Ei ole tõesuse hindajaks, kuid las ma küsin seda Sinu eest tehisarult. (Chat GPT)

Kui palju on Briggs stratton 3seeria115 344cc mootori klapivahed?

Briggs & Stratton “3‑seeria 115” 344 cc (tõenäoliselt Intek- või analoog‑OHV) mootorite klapivahede ametlik spetsifikatsioonid on järgmised: Need väärtused kehtivad ühe silindri OHV-mootoritele, mille seerianumbrid 115400, 117400, 118400. Arvestades, et “3‑series 115” 344 cc mootorid kuuluvad sellesse kategooriasse, on need kõige tõenäolisemad:
Klapivahe
Tollides
MillimeetritesSissevõrel
0,002–0,004″
0,05–0,10 mm
Väljalaskevõrel
0,002–0,004″
0,05–0,10 mm
Klapivahede reguleerimine:
  1. Pöörake väntvõll TDC‑i asendisse (kompressioonisilinder).
  2. Kasutage sobivat tihvti (feeler gauge) vahede mõõtmiseks.
  3. Eemaldage lukustusmutter, reguleerige kruvi, kuni saavutate soovitud vahe.
  4. Keerake lukustusmutter kindlalt kinni ja kontrollige vahet uuesti.
Kui teil on kindel mootorimudel (näiteks 21R‑XYZ, 115400 jms), tasub kontrollida täpset mudelinumbrit ja vajadusel teha täpne regulaator–vastavus õpiku järgi.
Kui soovite, saan aidata õpikus vastava mudelinumbri leidmisel või klapivahede reguleerimise juhiseid samm-sammult.
Vasta

(07-07-2025, 19:07 PM)huvi5 Kirjutas:  Ei ole tõesuse hindajaks, kuid las ma küsin seda Sinu eest tehisarult. (Chat GPT)

...

Oksele ajab see tehisaru värk. Seni kui ta ei vasta konkreetse viitega autoriteetsele allikale (Raamat x, väljaandmiskoht y, aasta zzzz, lk. n) on see puhas s!tt.
Vasta

(07-07-2025, 21:10 PM)honkomees Kirjutas:  Oksele ajab see tehisaru värk. Seni kui ta ei vasta konkreetse viitega autoriteetsele allikale (Raamat x, väljaandmiskoht y, aasta zzzz, lk. n) on see puhas s!tt.
Algallika viited eelmises postis ju olemas?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(07-07-2025, 21:27 PM)Walter Kirjutas:  
(07-07-2025, 21:10 PM)honkomees Kirjutas:  Oksele ajab see tehisaru värk. Seni kui ta ei vasta konkreetse viitega autoriteetsele allikale (Raamat x, väljaandmiskoht y, aasta zzzz, lk. n) on see puhas s!tt.
Algallika viited eelmises postis ju olemas?

See viide võrdub analoogajastu viitega "Kodanik Männikese teosed", ilma köite, aasta ja lk numbrita. Või nagu 90-ndatel (üli-)õpilase kirjutasid: "allikas Internet"
Vasta

https://www.briggsandstratton.com/eu/en_...hatgpt.com
Briggsi enda kodulehekülg siis ei kõlba infoallikaks?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

On siis nii raske tehisarult viidet küsida, mille alusel ta info väljastas? Peab oskama küsida ka, muidu saategi tehisarult 7,5 miljoni aasta pärast oma küsimuse vastuseks 42 (situatsioon ühest tuntud filmist).

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Nii. Olen tegelt juba mõnda aega kodus tagasi. See rihmaseib tõesti 140mm kandis. Sain selle rihmaseibi kuidagi kõveraks. Vaatasin mis uus maksab: 150.- okei, ei osta. Täiesti juhuslikult nägin üht stiga raiderit varuosadeks müügis ja ostsin teise niiduorgani peale. Vana panin marketplace müüki ja läks kahe tunniga. Rihmaseibi otsides ja niiduorganit müües suhtlesin telefoni teel päris mitme mehega, kel sama niiduk. Kõik kirusid. 5 tundi tööd ja 1 tund remonti ütles üks vend tabavalt ja ma ütleks et nii paraku on.

(minu jaoks) Uus organ niidab poolte pööretega. Jälg ka kenam.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne