4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Kahtlustasin ise ka mingit kütuseleket ning hommikul kiirelt uudistasin natuke. Ja tundub,et seekord tõmbas Isandpauk pakkumine pikema kõrre. Täna ei jõudnud süveneda rohekm kas see on peale või tagasivool,aga keegi seda kenasti silikooni laadse asjaga lappinud. Kahjuks või õnneks oli diisel oma töö teinud ja selle kooriku lahti visanud. Eks kui paari päeva pärast lähivälisriigist tagasi,siis vaatab edasi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Tagasivoolu leke annaks tunda ainult läbi suurenenud kütusearvete Smile

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Üleeeile panime Muxiga Rangerile külge stabikakondid, käigukasti tala jm nipet-näpet. Eile said velgedele uued rehvid. Äitäh Rehvipost.
Õõtshoova 18mm sisediameetriga puksid on 0,5mm liiga suured. Kuna nad peavad olema võlli ümber jäigalt siis tellisin siiski uue õõtsa. See 36.- € tundus mõistuse piires väljaminek selle asemel, et midagi kahtlast sinna paigaldada.
Eile annetas üks kaasfoorumlane veel 4 jooksu kasutatavaid maasturi ja bussi rehve, mille ladustasime ärasõiduni.

   
Vasta

Vahepeal on saabunud jupid Tourneole. Kohe neljapäeval vahetasin välja mootori ja tulemüüri vahelises praos mehiselt lekkiva jahutusvedeliku vooliku.
Korralikult käsi lõhkuv pusimine kitsas vahes, aga tehtud see sai.
   

Eile saabus meeldiva üllatusena minuga samal ajal garaaži ksf! Linnuke. Väntasime Fordil esiotsa maast lahti, et vahetada õli ja hulk juppe veermikus. Siis hakkad kõik vaikselt rappa kiskuma.

Esiteks keeldus vasak veovõlli ots võllist eraldumast. Nii kapitaalselt, et lõpuks lõikas linnuke relaka ja kirurgilise täpsusega selle "granaadi" võlli ümbert lahti.

Siis selgus, et uus ots ei sobi. Suisa nuutide arv oli vale. Vandusin, tellisin esmaspäevaks uue.

Paralleelselt selle lammutamisega keerasin õlipunni lahti ja jätsin nõrguma. Õlivahetuse järgmine samm oli avastus, et uus õlifilter ei sobi. Keere vale. Selle sain õnneks Fixuse riiulist uue.

Töö käigus vaatasime, et kuna nagunii "Ilge kepp kogu aeg. Pole aega sitalgi käia." (Kivirähk; 2000; "Rehepapp") siis vahetame ära ka rattalaagrid. Isandpauk ja Linnuke urgitsesid vanad laagrid välja, ma tõin samal ajal Motonetist uued. Nüüd on vaja leida kuskilt sõbralik hüdropress, et uued laagrid paika vajutada. Meie omal on raam katski.

Nagu laulusalm ütleb: "küll kurat, teeb hinge täis!"

Mõni asi läks ikka korda ka. Atsetüleenikuuma ja pneumomeisli koostöös tulid lahti vanad šarniirid ja uued läksid asemele viisakalt.

Stabika kondid said uued.

Õlivahetus sai ikkagi tehtud ja õhufilter ka uus. 

Pagasiruumi aknal (see, mis ainult irvakile käib) oli klaasipoolnekinnitus põgenenud ja asendatud nipukatega. Aretasin sinna kummipuksi ja hülsiga poldikese ja nüüd töötab nagu tehaselahendus teisel pool.

Parempoolse liugukse keskmine rullik sai ka uus. Vasakule uksele ei olnud keskmist rullikut saadagi.

Kui keegi tahab mind täna-homme koos Tourneo käändmike ja rattalaagritega oma hüdropressile külla kutsuda, olen kutsele avatud.

Samuti kui kellelgi on poehinnast parema kursiga pruugitud pressi müüa, paluks lahkesti pakkuda!

Igaks juhuks ka nr: 56 II V II 642
       
Vasta

Küllakutse tuli, laagrid-rummud said kokku pressitud ja autole külge riputatud.

Ühe poole ladusin kokku, teisel pool on veovõlli ots endiselt puudu.
Vasta

Kui kõrvalreas võtab buss paigalt tekitades illusiooni, et ma vajun punase tule all tahapoole ja siis surun veidi kõvemini pidurile...
Tagumised piduritorud paneme ?? sorontidele nagunii alati uued. Ja põhjusega ilmselgelt. Oleks lihtsalt tahtnud ise selle töö aja valida.
   

Tourneole sain eile uue veovõlli otsa, ladusin esisilla kokku ja läksin prooviringile. 
Minu jaoks uue kogemusena auto võbeleb-vibreerib.

Kas võib olla põhjuseks veovõllide kastipoolsetes otstes olevad kolme rullikuga liigendid, mis tundusid ka mitut pidi lobedad olema?
Et läksid kulunud asjad kokku tagasi, aga mitte samadesse pesadesse, kus nad kulunud ja nüüd poovad?

Kehval teel või kiirendades-gaasi järele lastes on ka kolinat kuulda.

Menetlus jätkub...
Vasta

Kütuse jama sai vist läbi näritud ja hetkel justkui käivitub suht normaalselt.
Täna tuli lapstööjõud jälle appi oma vanamehele ning mul ei jäänudki õhtul muud üle kui auto teisepoole maja liigutada,värv kokku segada ja peale tuisata.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(15-07-2025, 16:14 PM)Telc Kirjutas:  Tourneole sain eile uue veovõlli otsa, ladusin 
Kas võib olla põhjuseks veovõllide kastipoolsetes otstes olevad kolme rullikuga liigendid, mis tundusid ka mitut pidi lobedad olema?
Et läksid kulunud asjad kokku tagasi, aga mitte samadesse pesadesse, kus nad kulunud ja nüüd poovad?

Nii oligi. Kolme rullikuga liigend oli küps.
Uus veovõll sai vahele ja sai hea.

Sorento tagumised piduritorud said ka uued ja sai samuti hea.
Vasta

Rangeril sai eile kokku rooliliigeng, mis täna läks Telci abiga alla. Lisaks sai veovõll uued kaitsekummid.
Täna sai mootor õlist tühjaks ja uued hammasrihma ja veepumba. Aja kulutamise võimalusi leiab siiski ka täitsa tühja koha pealt. Ühe ventilaatori mutri pidin eemaldama meisli ja haamriga. 
Aga Telc on tublim, sest kui saabusin leidsin ta Tourneo alt ja kui lahkusin siis minust jäi ta Sorento alla.

           
Vasta

Täna tegin sellist pattu, et menetlesin hoopis enda kaua seisnud veokale akud peale ja tegin tule kolvile.

Päris nulli Ukraina-sorontide saldo ei jäänud. Hüppasin Viljandi rondiga ülevaatuspunktist läbi ja palusin teha "ostujärgse kontrolli". Juhipoolne esituli regulliti kohapeal ja öeldi, et pretensioonid puuduvad.

Aeromotorsist korjasin järgmised jupid Tourneole.

Klickist võtsin kaks Silja Peegli Ecoflow akujaama ja viisin varsti startivatele Randvere osakonna kolleegidele kohaletoimetamiseks.

Lisaks varustas Klick annetusena meie 10 järgmist autot telefonihoidikute, autolaadijate ja laadimisjuhtmetega.

Aitäh neile!

   
Vasta

Sisse sai aetud Hiace buss. Uuritud alt ja pealt,et kuidas siis läheneda. Ülevalt poolt minnes siis kast/kardaanid küljest,mootor maha ja alt lähenedes esikardaan ja esisild koos kõigega alt ära ja olekski ligipääs olemas. Kui sillatala 6 polti tulid lahti,siis sama ei saa öelda torsioonide esikinnituse mis koos õõtsaga on kohta. Üldiselt ütleb seljaaju juba,et sellest saab üks märkimisväärne projekt mis valmistab kõike jama ja kuhjaga.
Lisaks üllatas Sorento täna hommikul sellega,et viskas abiseadmete rihma maha ja pilbasteks. Süüdlaseks geneka sidur ja ka kokku jooksnud laagrid. Genekas näppu ja lennujaama lähistele remonti. Hoovist teist samasugust seisnud genekat ei näinud ka nagu mõtet peale hakata panema,sest olen väga laisk ja ei viitsiks mõningase aja pärast jälle tõdeda,et läks nagu ikka ja pean uuesti seda demonteerima Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Ranger hakkab vaikselt auto kuju võtma. Vana raam sai puhtaks, uuele sai külge esisild, tagumine piduritoru, vahetatud kastide ja tagasilla õli, rooliloks karbist maha timmitud ja pekk sulas nii et vähe pole.
   
Vasta

Eile näppisin Fronteral kapoti all asju veel ja huvi pärast torkisin ka kliima ventiili. Kerge vuss tuli sealt välja. Seejärel tekkis haige vajadus vaadata kas ka eluvaim sisse tuleb. Survetest näitas,et kuivati juurest mõlema toru O-rõngad lekivad. Sõber vahetas need ära ning tõmbas vaakumisse. Vaakum hoidis kenasti. Gaas sisse ja nüüd saab nautida +5 kraadist karget temperatuuri salongis  Big Grin  Mina ise seda nautida ei saa,sest 10min konditsioneeritud autos võrdub paar päeva paistes kõri.  Sad  Nüüd ainuke lisa mis Fronteral ei tööta on püsikas.
Selle töötamist segab tõsiasi,et siduripedaalil pole andurit taga kuna tegu oli ATM kastiga originaalis. Teoreetiliselt leidsime isegi võimaluse seal natuke surkida ajus,aga praktiliselt oleks see lihtsalt suht mõttetu ajaraisk. Aga isegi suur kompuuter on seal peal ja sain ka tööle(lihtsalt hakkas huvitama,et miks ta ei tööta Big Grin  ). Näitab keskmist kulu ja hetkelist kulu. Sõidetud maad ja palju veel saab sõita ning palju kulub kütust/h ning keskmist sõidukiirust. 
Lisaks välistemp ja kõige olulisemana on seal ka stopper. Juhtimine kenasti kojameeste kangi otsast.
Aastal 2002 oli see ilmselt Fronteral ikka päris kõva lisa koos konditsioneeri ja püsikaga ning katuseluugiga ja ATM kastiga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Ja kui just hõiskasin,et Frontera korras,siis karma lajatas kohe kiiresti vastu. Peale kiiremat maantee sõitu oli märgata väikest jahutusvedeliku loigukest all. Uurisin,et mis ja kus. Silma jäi,et üks lõdvik oli mägiaivari teibiga osaliselt üle tõmmatud. Hakkasin seda lahti nokkima kui käis plärts ja voolik irdus alumise kolmiku küljest. Kruttisin doonorilt sobiliku vooliku koos kolmikuga maha ja hakkasin tagasi panema,kui jäi silma,et veepumba ümber on kena roosakas rant. Ehk see ka lekib. Veepump laekub esmaspäeval ja eks siis lappab uuesti kokku. Rohkem enam ei kelgi,et sai valmis ja kõik korras.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Ma tegin eile tutvust Rangeri kerega. Võtsin istmed välja ja veendusin, et juhi jalgade all on auk. Nii ei saa see jääda, sest sõduritel võivad poriloigust läbi sõites jalad märjaks saada. Ise olen nüüd paar päeva Tallinnast ära aga kui kellelgi on soovi harjutada rooste keevitamist või seda mingil muul moel lappida siis ärge hoidke ennast tagasi ja andke julgelt teada!

   
Vasta

Kuna sisse ei mahu hetkel tööl,siis sai Sorentole genekas enne päikese kõrgele jõudmist külge krutitud ja uus rihm ka peale. 
Genekal olid katki laagrid,pingeregulaator ja otsasidur. Arveks 90.-


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Põhja-Tallinnas ka töö käib.
Liivimaa parim Fordi hammasrihma vahetaja põgenes Saaremaale kui selgus, et Tourneo ristimootoril on vaja rihm vahetada nii, et keret mootori ümbert maha ei tõsteta   Big Grin

Pusisin siis ise uue hammasrihma ja veepumba sinna, kuhu vaja. Tegelikult ei olnud nii hull kui ise arvasin (ega nii lihtne nagu youtube videos). Klapid-kolvid kokku ei saanud seega great success.

Üks veepumba polt oli juba varem puruks keeratud. Tänud ksf isandpauk, kes ohtra vandumise saatel tüükale mutri otsa keevitas ja üldse kogu protsessis nõuandev taustajõud oli.
   

Märkide järgi on seda rihma ennegi auto eluea jooksul vahetatud, ja ehk poleks vaja olnudki, aga nüüd võin puhta südametunnistusega öelda, et "selle sõja kestab ära".

Mingil arusaamatul põhjusel oli radika kahest  jahutusventikast suurem isend maha monteeritud. Tavakasutuses jahutas ka pisem piisavalt, aga hankisime siiski uue. Eile jõudsin rihmavahetuse eel nina laiali tõmmata ja ventikad raami panna, kokkuladumine jäi tänaseks.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne