4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

(24-08-2025, 19:48 PM)tõnn Kirjutas:  Ära neid mutreid keevitama hakka, nendele velgedele sobivad ainult sellised mutrid.
Kui veljed kaasa annad autoga siis ilma nende mutriteta pole midagi teha.

Mida silmas pead täpsemalt? Padruniga tavamutri keeramiseks puudub ruum?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Täpselt nii, see mutriauk on nii väike, et normaalne mutter ei mahu sisse. Tehtud ainult selliste tähikuga mutrite jaoks.
Tean kuna mul selliste mutritega veljed kastiauto all.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(24-08-2025, 16:41 PM)wagoneer Kirjutas:  ...,siis rattamutrid on mingid debiilsed sisekantidega. ...
Nüüd oleks vaja teada millisest poest leiaks sobilikku võtit? ...

https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/pa...umm-triumf

10-kant tähtvõtiSad

Võiks olla suuremas rehvipostis sahtlis olemas. Võiks olla kiirem, kui keevitamineSmile
Vasta

(25-08-2025, 00:07 AM)tõnn Kirjutas:  Tean kuna mul selliste mutritega veljed kastiauto all.

Julge samm siin teemas kastiauto olemasolu avaldada  Big Grin Big Grin Big Grin
Vasta

Kas induktsioonkuumutajaga neile mutritele ligi ei saa?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Eelmisel lehel on pilt veljest koos mutritega ja näha ka kui üks mutter eemaldatud on.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Balti Autoosadest tellisin 5tk neit tähikvõtmeid (1.30tk) Kaks jäi lõpuks terveks. Kolm mutrit keerasin seest tühjaks ja lahti saamiseks keevitasin poldid sisse (samad katki keeratud võtmed Smile ). Ma tõesti ei saa aru miks inimesed oma elu ise keeruliseks tahavad teha. Aga ma olengi rumal ja ei saa paljudest asjadest aru. Igal juhul käes ja kastikas asetatud tõstukil pukkidele nii,et raam suht õiges asendis oleks. Esipidurid kangutasin ka lahti. Vist peaks ka klotsid vahetama Smile  Ühesõnaga defekteerisin nii palju kui oskasin ja tellisin hunniku asju ära.
Sorondil lisaks 4wd low puudumisele endiselt oli ka väike probleem selles,et tankida sai vast max 5L korraga. Kuna see pole jätkusuutlik siis parandasin mitte käivituva Sorento paagi ära. Keretina läks peale ja vähemalt päev otsa seina ääres seistes midagi ei lekkinud enam. Alt võetud paagis oli auk küljel alaservas(keerasin kruvi sisse,et liiga välja ei lödiseks maha võtmise ajal), lisaks siis ka tavaline koht tagaosas mis lekib. Eks mingi päev teeb selle ka korda mitte käivituvale Sorentole.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
           

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Lapitud paak Sorondil all ja sai ka triiki täis pandud. Tundub,et parandatud koht jäi pidama ja ka mujalt ei leki. 
L200 lammutamine sai ka alguse. Siis meenus,et kunagi ühel punasel vanal Fronteral olid all mitte originaalsed veljed mille keskava oli suurem kui pidi. Rehvid sealt läksid UA-sse,aga veljed jäid vedelema. Kaevasin nad välja ja voilaa. Olemas. Täpselt need mis vaja  Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Lapsed hakkavad kooli minema ja muu eluolu tuleb kuidagi peale aga tunni päevas suudan ikka ukrainlaste abistamisele panna, nii et iga päevaga saab natuke edasi ja midagi korda tehtud.
Üleeile päeval käis ksf Linnuke pani paika Rangeri sidurisilindri ja lappis Hiace vasaku küljeplekid lõpuni ära. Õhtul keerasin Rangeri kere raamipoldid kinni. Seal üks tagumine lupsas kere peale panemisel sisse ja selle kätte saamiseks tuli lõpuks välja lammutada ka terve tagumine iste ja selle alune. Sellega sai salong lõpuks tühjaks ja eile õhtul pesime Lauraga ära istmed ja põrandakatte. Põrandasse oli 20 aastaga kogunenud küll uskumatu kogus pruuni löga.

       
Vasta

L200 raam hakkab vaikselt keevitatud saama. Kuna gaas sai otsa siis täna valmis ei saanud. Ehk keevitamata jäid lehtvedru tagumised kandurid ja paagile uus tagumine kinnitus.
Siis saab hakata kastile mingeid tugevdusi alla leiutama ja karpe keevitama. Uksetaha oli ka toodud mõned kastitäied jubinaid L200-le. Uued amordid ette ja taha,filtrid,piduriklotsid ette ja taha,tagapidurile uued silindrid,esisillale jubinaid ja lisaks hammasrihma vahetuse komplekt. Ainus asi mida kastist ei leidnud on aeg.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(16-08-2025, 21:47 PM)Telc Kirjutas:  Aga üleskutse-abipalve:
Ukrainlased ise on raha korjanud (1800€ hetkeseisuga) ja paluvad soetada Volkswagen T4 bussi 2,5l mootoriga. Eelistatult 75kw, aga sobiks ka 65. Minupoolne täiendus: võimalikult hiline tootmisaasta.

Paraku hetkel ühtegi head kandidaati avalikult müügis pole. Seega kui keegi teab kedagi, kes oleks nõus bussist või kaubikust loobuma... ootame infot.

Lugupeetud kaasfoorumlane reageeris ja tõin juba nädalake tagasi 1900€ eest ära 2003 aasta T4 65kW mootoriga.

Õlid-rihmad värskelt vahetatud, vigadeks lekkiv roolivõimu pump, kulunud küljeukse rullikud, mitteavanev tagaluuk (juba korras), kotis aku (uus juba kapoti all) ja kehvad rehvid (uued tellitud).
Ja nipet-näpet veel, nagu laiali keskkonsooli plastikud, tagaluugi kate
   

Sorento "Viljandi" on salamahti saanud uued õlid-filtrid ja vahekasti tuuningremondi.

Pöidlad on pihus, et reisikuupäev remondi tõttu ei nihkuks.
Vasta

Nädalavahetusel läks hästi see, et Lihula Sorento sai tehtud ülevaatuse. Parema esimese põrkeanduri vahetuse järel kustuski armatuurilt veatuli ära ja siis lasin kohe tehniliselt üle vaadata.
   

Halvasti läks see, et veebruaris kohale viidud austatud kaasfoorumlase Mazda B2500 kastikas 163MEY lasti FPV drooniga ära
       
Vasta

Panen põlenud kastika mälestuseks paar pilti veebruarist kui ta Ukrainasse kohale jõudis ja viimane juba rindelt peale tööpäeva garaaživarjus tehtud. Seda kasutanud droonioperaatorid jäid õnneks kõik ellu aga olid siiski kergelt põrutada saanud.

       
   
Vasta

Lisan ka Põhja-Tallinna abigaraaži augusti kontoväljavõtte
 
EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat

       

Tänan kõiki toetajaid ja nagu eelnevast postitusest näha on autod seal kahjuks edukaks sõdimiseks vajalik kulumaterjal. Kellel võimalik õlg alla panna siis oleme tänulikud ja ehk saame droonimeestele paari kuu jooksul ka uue auto viia.
Vasta

Krt selle L200-jaga pean tunnistama,et astusin ikka kõikide jalgadega ämbrisse. Aga nüüd pole enam muud kui ristis hammastega lõpuni.
Tagatrumli eemaldamisel selgus,et simmerling lekib ja laager loksub. Lahti harutades selgus ka,et rummu kinnitus on katki. Lisaks lekib kusagilt turbo juurest õli. Esimene stabikas on puudu ja umbes miljard asja veel. Peab nüüd päris pikalt peeglisse vaatama ja tõsiselt mõtlema,kas see nii on ka mõistlik ja jätkusuutlik ning vajalik.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Bussipargi uudiseid.
T4 sai täna uue roolivõimu pumba. Vana pumpa oli ilmselt üritatud eemaldada ja selle käigus maha keeratud sisekuuskanti löödi 12-kandiga tähik.

Selline vägivald paraku lööb pumba võlli oma kohalt minema ja loomulikult lahmab sealt vahelt õli.

Kiirema tulemuse nimel lasin omavahendite eest teha vahetuse tõstukil.
   

Ise vahetasin ära küljeukse rullikud. Keskmise rulliku puuduv laager kinnitas vajadusvahetust.
   

Siis võtsin käsile Hiace. Eest said radikas ja propeller eemaldatud homse rihmade ja veepumba vahetuse plaaniga. Radikas nägi vägagi väsinud välja. Tellisime uue.
   
Vasta

(01-09-2025, 21:55 PM)wagoneer Kirjutas:  Krt selle L200-jaga pean tunnistama,et astusin ikka kõikide jalgadega ämbrisse. Aga nüüd pole enam muud kui ristis hammastega lõpuni.
Tagatrumli eemaldamisel selgus,et simmerling lekib ja laager loksub. Lahti harutades selgus ka,et rummu kinnitus on katki. Lisaks lekib kusagilt turbo juurest õli. Esimene stabikas on puudu ja umbes miljard asja veel. Peab nüüd päris pikalt peeglisse vaatama ja tõsiselt mõtlema,kas see nii on ka mõistlik ja jätkusuutlik ning vajalik.
Kas tõid selle kuskilt väikesaarelt, kus ülevaatust ei tehta?
Mul on paar sellist projekti olnud. Just saadeti tänusõnad Vormsi Sorento eest, mida ma vahelduva eduga remontisin 2 aastat ja natuke jäi veel ukrainlastele ka kõpitseda. Ei teadnudki varem, et näiteks 100% kõik liigendid saavad sillas läbi olla. 
Ratsionaalses mõttes see tegevus mingist otsast mõistlik ei ole. Ma tegin lõpuni, sest mingis hulluse hoos ma ise selle toetajate raha eest ostsin. Ja sisimas lootsin, et järsku midagi sellest positiivsest remondienergiast kandub edasi Ukraina kaitsjatele.
Kõrvaltvaatajana arvan, et ega tegelt keegi viltu ei vaata kui selle asja ka pooleli jätad ja juba tehtud tööd endale õppetunniks kirjutad.
Vasta

Eile oli reisieelne logistikapäev. Olen varem pikemalt kirjeldanud, kuidas asjade ajamine tõhusalt aega võtab. Nüüd siis jälle:

Jürist võtsin T4 peale kaks jooksu kaubikurehve. Eelmisel õhtul sai juba peale Hiace varujooks pasteldega.

Kaubik rehvivahetusse, ise laenasin oma healt kliendilt tagaluugiga furgooni ja korjasin linna pealt kokku kaks alusetäit kustuteid ja kümme pruugitud  55" telekat droonioperaatoritele (aitäh, Ledzep OÜ!)

(Siis sama furgooniga kiirelt koju plaanilise ventilatsioonitöö mehi korterisse lubama).

Furgooni viisin tagasi ja parkisin kustutid ja telekad sama kliendi lattu. Tõin T4 rehvivahetusest ära, uued papud all ja Hiace uued koormas.

Järgmine peatus oli MTÜ Aitan Kaitsta ladu, kust sain kätte poolteist kilomeetrit droonikaitsevõrku, mille Jaana suvel Türgist tõi.

Siis jõudsin garaažigi, panin kokku T4 keskkonsooli ja tagaluugile vineeri külge. Seal viibides sain sõnumi, et Aeromotorsis ootab mind Hiace radikas. Sellegi tõin ära.

Remonditerminaator ksf! Linnuke vahetas samal ajal kui ma ringi käulasin, ära Hiace rihmad ja filtrid ja ladus masina puuduva radikani kokku tagasi.
Vasta

Lahkasin eile Mazda B2500 tulede lülitit. Kaugtuled lülitavad ainult enda poole tõmmates vilgutamiseks. Eemale lükates nii nagu peaks püsivalt lülitama fikseerub kang ilusti aga midagi ei juhtu. Kuna ma varem ei ole seda lülitusplokki lahti võtnud siis oli üllatus, et seal sees nii palju toredaid kuulikesi jm pisividinaid on. Puhastasin klemmid ära. Sain aru, et vilgutamiseks ja kaugtuledeks on kasutusel 2 erinevat klemmi, mis mõlemad lülitavad avanemise peale ja paistsid töötavat kenasti. Kui kokku panin siis midagi sellest tööst paremaks ega halvemaks ei olnud läinud aga pigem kahtlustan, et viga on kuskil mujal kui lülitis.
Kui kellelgi on ideid, mida seal võiks veel vaadata või korda üritada teha siis andke palun teada. Kui mitte siis lähevad ilmselt ette mingid lisatuled, et saaks öösel kaugele ka vaadata.

Piltidel K on kaugtuled, mis ei tööta ja V on kaugtulede vilgutamine, mis töötab.

   
       
Vasta

Veel mõtteid vaja Smile
Hiacel pidurid toimisid kenasti ja all uued torud ka kõik. Eile pimedas juba Rakverest rehvide järel käies tagasiteel sattusin kokku metskitsedega kes grupiviisiliselt ja ette hoiatamata üle tee jooksid. Mustad jutid jäid kenasti maha ja kitsesid peaaegu ei tabanud(üks vist väikse müksu sai,aga lippas edasi).
Nüüd on piduritega midagi imelikku. Pedaal vajub läbi. Kui pumbata,siis viskab punase ohutule(! ringis) põlema. Vedelik kusagile samas ei kao. Öösel kui bussi tööle ära viisin,siis oli pedaal põhjas. Hommikul oli pedaal jälle üleval,aga peale paari vajutust jälle pehme. Igasugu regulaatoreid mul seal enam ei ole.
Peapump äkki? Mingid mansetid vanadusest minestanud?

PS! Nastikule.
Kangi otsas on see nupp millest tuled sisse lülitada. Mul nusserdas see lüliti korra ühel. NImelt kui sealt tuled "sees" asendis ei ole,siis ei lülitu ka kaugtuled(vilgutada saab). See kui automaatselt käima pannes tuled põlema lähevad ei lugenud. Ma tegin lihtsalt eraldi lüliti armatuurile.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne