KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(05-11-2025, 12:47 PM)13piisab Kirjutas:  Mu peamine õppetund sellest valede puude all haukumisest oli, et taolisel puhul on mõistlik võtta veidi aega ja ka osalt ebamugavates asukohtades paiknevate torudega süsteem siiski endale skeemina selgeks teha / paberile skitseerida. Nii saab õigetel alustel süsteemselt läheneda.
Veelgi lihtsam oleks momeelest algatuseks vaadata varuosakataloogi, jahutussüsteemi voolikute alajaotust. Või kuidas mingil margil mudelil see üles ehitatud on. vastava mootori koodi koos sobivate märksõnadega guugeldades võib samuti leida huvitavaid materjale.
Vasta

Vaja kapotile paigaldada uued lõppkiirust suurendavad kleepsud.
Küsin soovitusi, kes Tallinnas võiks selle töö korrektselt ära teha. Ise ei tahaks katsetada.
   
Vasta

(05-11-2025, 17:53 PM)muska71 Kirjutas:  Tulede teema jätkuks.Parempoolsesse esitulesse koguneb kuskilt vesi ja klaas seest udune,et millest tekkida võiks?Aitab ainult tule vahetus või on veel mingeid trikke?

Teadmata mis autost jutt aga esituledel peaks olema ventilatsiooni avad - tagaküljelt tuvastatavad. Otsest leket need muidugi ei kõrvalda. Plastist tagakülje sisse allaossa saab samuti erinevaid auke puurida kiireks lahenduseks. Eks need lekked kuskilt klaasi ja korpuse või reg.kruvide läbiviikude kohtadest ole - plastist tuleklaasi puhul võib ka pragu klaasis olla.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(06-11-2025, 09:39 AM)margus61 Kirjutas:  Vaja kapotile paigaldada uued lõppkiirust suurendavad kleepsud.
Küsin soovitusi, kes Tallinnas võiks selle töö korrektselt ära teha. Ise ei tahaks katsetada.

https://sildid-kleepsud.ee

Do'nt panic
Vasta

Kas on nähtud ja kus või mis nimetusega otsida luugiamorti mis tõmbaks kokku mitte ei lükkaks lahti?
Tänan
Vasta

(07-11-2025, 09:54 AM)klemm Kirjutas:  Kas on nähtud ja kus või mis nimetusega otsida luugiamorti mis tõmbaks kokku mitte ei lükkaks lahti?
Tänan

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-R...t.search.0

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(07-11-2025, 11:20 AM)isandpauk Kirjutas:  
(07-11-2025, 09:54 AM)klemm Kirjutas:  Kas on nähtud ja kus või mis nimetusega otsida luugiamorti mis tõmbaks kokku mitte ei lükkaks lahti?
Tänan

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-R...t.search.0

Tänan.
Tundub selline vähelevinud toode.
Vasta

Ma 24 a vahelduva eduga gaasvedrudega tegelenud. Otsi nimega traction spring. Levinud ta pole jah, ehituselt täitsa teine asi kui tõukav. Kui sa kusagilt ei leia siis võid saata mõõdud. Käik, pikkus suletud asendis, läbimõõdud silinder/kolvivars. Otsad, keere/silmus/kuul-liigend, kahvel jne. Kui keere siis mis? M8,M6,M5 jne. Tõmbejõud.
Kindlasti pole see 20 eurine “vigur”
Vasta

Ma just hommikul küsimust nähes jäin juurdlema, et kuidas selline asi üldse olemas saab olla, tavalisel gaasivedrul ei ole ju sees midagi, mida saaks kuidagi tagurpidi või pahempidi keerata, ikka surub välja. A õige märksõnaga otsides selgus, et asi on lihtsam kui arvasin, tõmbele töötav versioon on lineaarselt kasvava jõuga, mitte konstantsega (või noh, sellele lähedasega) nagu tõukav gaasivedru.

https://www.youtube.com/watch?v=rI_NJ30Y3SU
Vasta

(07-11-2025, 22:41 PM)Virko Kirjutas:  Ma 24 a vahelduva eduga gaasvedrudega tegelenud.

Mäletamist mööda oled seesama inime, kes siin aastaid tagasi pööblile põrutas, et gaasvarras paigaldatakse alati vars allapoole. Jutt pole muidugi seotud praeguse tõmbavate varraste juhtumiga. Ometi on ka praegusel ajal näha nii päriselus kui ka videopildis valesti paigaldatud lükkavaid vardaid/gaasvedrusid. Justnimelt uutel tehaseautodel. Kas viitsiksid kommenteerida?
Endal oli juhus kus värvimisest tulnud mersubussi omanik kurtis, et luuk kolksub. Pilguheit varrastele tegi auto korda.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(08-11-2025, 01:10 AM)Marko Kirjutas:  
(07-11-2025, 22:41 PM)Virko Kirjutas:  Ma 24 a vahelduva eduga gaasvedrudega tegelenud.

Mäletamist mööda oled seesama inime, kes siin aastaid tagasi pööblile põrutas, et gaasvarras paigaldatakse alati vars allapoole. Jutt pole muidugi seotud praeguse tõmbavate varraste juhtumiga. Ometi on ka praegusel ajal näha nii päriselus kui ka videopildis valesti paigaldatud lükkavaid vardaid/gaasvedrusid. Justnimelt uutel tehaseautodel. Kas viitsiksid kommenteerida?
Endal oli juhus kus värvimisest tulnud mersubussi omanik kurtis, et luuk kolksub. Pilguheit varrastele tegi auto korda.

Käisin kohe vaatamas Toungue
Opel, vw, mersu, kõigil vars alla.
Ühel haagisel mul vars üles ja töötab (amordid väsinud ja vist selleks töötabki)
Aga teisel vars üles surus luuki lahti, vars alla töötab ilusti.
A tõmbav amort täitsa tellitav, näiteks ramil tagaluugi abiamort.
Ja just raske luugi jaoks neid vaja ongi, pikkus pole väga oluline ja jõud võiks olla 500-700 (oleneb pikkusest ja katsetustest)
Igatahes lihtne asi a aju jooksis otsinguga kokku.
Vasta

Autoks gorilla 2004 bens 1,6.Lambist enam ei käivitu,starterit taha ei võta(starter laual ja toimib kenasti)Starterit võtmega andes lööb armatuuri tulukesed kustu ja paremal pardatsokist klõpsub mingi relee ja tuled lööb põlema,vahel ka tõmbrelee teeb klõpsu,aga bensupump paagis vaikib...Akult peaks ju pluss jämeda juhtmega starteri m8 poli peale minema otse?Aga sinna vool ei jõua...Süütelukust peaks ju starteri asendis läbi relee vool jõudma tõmbrelee klemmile?Juhe sealt maas ja otse akult viies toide klõpsub tõmbrelee ja lööb ka täistuled põlema.See tõmbrelee juhe maas ja süütelukust starterit anda siis käivitub paagis pensupump ja käib seni kuni võti starteri asendis.Tundub nagu oleks aku ja starteri vahel mingi kaitse kuskil maha põlenud,kaitsmeplokis 100A kaitse olemas ja terve...Mõistus on täiega koos ja arvuti ka vist midagi tarka ei näidanud...Paela otsas tuli koju ja maantee peal tõmmates vahel käivitus isegi...Jutt pikk ja segane,aga oskab keegi midagi kommida?
Vasta

(14-11-2025, 13:41 PM)muska71 Kirjutas:  Autoks gorilla 2004 bens 1,6.Lambist enam ei käivitu,starterit taha ei võta(starter laual ja toimib kenasti)Starterit võtmega andes lööb armatuuri tulukesed kustu ja paremal pardatsokist klõpsub mingi relee ja tuled lööb põlema,vahel ka tõmbrelee teeb klõpsu,aga bensupump paagis vaikib...Akult peaks ju pluss jämeda juhtmega starteri m8 poli peale minema otse?Aga sinna vool ei jõua...Süütelukust peaks ju starteri asendis läbi relee vool jõudma tõmbrelee klemmile?Juhe sealt maas ja otse akult viies toide klõpsub tõmbrelee ja lööb ka täistuled põlema.See tõmbrelee juhe maas ja süütelukust starterit anda siis käivitub paagis pensupump ja käib seni kuni võti starteri asendis.Tundub nagu oleks aku ja starteri vahel mingi kaitse kuskil maha põlenud,kaitsmeplokis 100A kaitse olemas ja terve...Mõistus on täiega koos ja arvuti ka vist midagi tarka ei näidanud...Paela otsas tuli koju ja maantee peal tõmmates vahel käivitus isegi...Jutt pikk ja segane,aga oskab keegi midagi kommida?

Aku pinge käivitamise hetkel on milline? Just aku enda pinge mõõdetuna tinast klemmidelt. Selle info saamisel oskad juba ise edasi minna, loodetavasti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-11-2025, 13:45 PM)Marko Kirjutas:  
(14-11-2025, 13:41 PM)muska71 Kirjutas:  Autoks gorilla 2004 bens 1,6.Lambist enam ei käivitu,starterit taha ei võta(starter laual ja toimib kenasti)Starterit võtmega andes lööb armatuuri tulukesed kustu ja paremal pardatsokist klõpsub mingi relee ja tuled lööb põlema,vahel ka tõmbrelee teeb klõpsu,aga bensupump paagis vaikib...Akult peaks ju pluss jämeda juhtmega starteri m8 poli peale minema otse?Aga sinna vool ei jõua...Süütelukust peaks ju starteri asendis läbi relee vool jõudma tõmbrelee klemmile?Juhe sealt maas ja otse akult viies toide klõpsub tõmbrelee ja lööb ka täistuled põlema.See tõmbrelee juhe maas ja süütelukust starterit anda siis käivitub paagis pensupump ja käib seni kuni võti starteri asendis.Tundub nagu oleks aku ja starteri vahel mingi kaitse kuskil maha põlenud,kaitsmeplokis 100A kaitse olemas ja terve...Mõistus on täiega koos ja arvuti ka vist midagi tarka ei näidanud...Paela otsas tuli koju ja maantee peal tõmmates vahel käivitus isegi...Jutt pikk ja segane,aga oskab keegi midagi kommida?

Aku pinge käivitamise hetkel on milline? Just aku enda pinge mõõdetuna tinast klemmidelt. Selle info saamisel oskad juba ise edasi minna, loodetavasti.


Unustasin veel selle,et viies akult otse voolu+ starteri tõmbrelee klemmile mis peab starteri käivitama siis hakkavad ka kaitsmeplokis mingid releed klõpsuma...
Elekter on vaenlane mulle ja seetõttu ei oska kuhugi edasi minna...
Vasta

(14-11-2025, 13:54 PM)muska71 Kirjutas:  
(14-11-2025, 13:45 PM)Marko Kirjutas:  
(14-11-2025, 13:41 PM)muska71 Kirjutas:  Autoks gorilla 2004 bens 1,6.Lambist enam ei käivitu,starterit taha ei võta(starter laual ja toimib kenasti)Starterit võtmega andes lööb armatuuri tulukesed kustu ja paremal pardatsokist klõpsub mingi relee ja tuled lööb põlema,vahel ka tõmbrelee teeb klõpsu,aga bensupump paagis vaikib...Akult peaks ju pluss jämeda juhtmega starteri m8 poli peale minema otse?Aga sinna vool ei jõua...Süütelukust peaks ju starteri asendis läbi relee vool jõudma tõmbrelee klemmile?Juhe sealt maas ja otse akult viies toide klõpsub tõmbrelee ja lööb ka täistuled põlema.See tõmbrelee juhe maas ja süütelukust starterit anda siis käivitub paagis pensupump ja käib seni kuni võti starteri asendis.Tundub nagu oleks aku ja starteri vahel mingi kaitse kuskil maha põlenud,kaitsmeplokis 100A kaitse olemas ja terve...Mõistus on täiega koos ja arvuti ka vist midagi tarka ei näidanud...Paela otsas tuli koju ja maantee peal tõmmates vahel käivitus isegi...Jutt pikk ja segane,aga oskab keegi midagi kommida?

Aku pinge käivitamise hetkel on milline? Just aku enda pinge mõõdetuna tinast klemmidelt. Selle info saamisel oskad juba ise edasi minna, loodetavasti.


Unustasin veel selle,et viies akult otse voolu+ starteri tõmbrelee klemmile mis peab starteri käivitama siis hakkavad ka kaitsmeplokis mingid releed klõpsuma...
Elekter on vaenlane mulle ja seetõttu ei oska kuhugi edasi minna...

Sellisel juhul on parim hankida füüsiliselt keegi kohale, muidu jäämegi oletama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Pole küsijast kaugel:
https://www.facebook.com/kasepoissou/?locale=et_EE
5662 0839

https://maps.app.goo.gl/fuDfoYHmTtDtuvJQ9

Jagab särtsuasja.
Vasta

Proovi käivituskaabel panna aku miinuse ja mootori vahele, vahel kipub kere ja mootorivaheline massikaabel ära ussitama.
Vasta

See kõlab jah sedamoodi, et mass on puudu... Peugeot tegi samamoodi. Massijuhtme liides käigukastil oli hunnik oksiidi.
Vasta

Vilets massiühendus on üks võimalus, aga küsija aus ülestunnistus, et ta elektriga sina peal ei ole, on reaalse kohapealse abi palumiseks piisav põhjendus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Nii corilla käib nagu antsu viilul.Tegelesin pisut tõbreleega kuna käitus minujaoks kahtlaselt ja siis süvenesin massi teemasse.Inzeneride vaimusünnitis...Käigukasti peal korpusesse kinnitub mingi 2mm paksu plekiga jalg mis hoiab jämedat kaablikimpu ja see plekk kinnitub m10 peenkeermega poldiga  käigukasti  külge.Pleki külge kõrval kinnitub tavaline m8 keermega akult tulev massijuhe ja no loomulikult oli ühendus roostene...Puurisin kaablikingal augu kaheksalt kümnele ja läksid mõlemad nii jalg kui kaabel peenkeermega poldiga käigukasti korpusesse kinni.Ka aku - klemm oli lõpuni polt pingal,aga klemm siiski pisut liikus,panin plekitüki vahele ja pingutasin uuesti ja sai hea...
Mul toikari spetsialist muidu kodus olemas ja toikaritest eriti uutest teab kõike,aga kahjuks õpib kooolis programm hullumeelne ja lihtsalt füüsilist aega pole et teha ja nii ma pean ise hakkama saama....
Minupoolt suurimad tänud kõigile kes viitsisid kaasa mõelda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne