4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Ilma sisuta IBC probleem on vajadusel lahenduse leidnud. Aga kerge kahtlus on selle kandevõimes antud võtmes. 
Just väänasin ühte sellist väga hõreda restiga versiooni ja hästi ei kujuta ette seda seal üleval. Millegi pärast tundub,et nelikanttoru raamiks ja siis äkki see põhjaks või siis mingi keevisvõrk põhjaks? Sama kahtlus tekkis ka ühel Lgp Ksf-il. Maastikul raskus peal väntsutatakse seda korralikult. Loomulikult saab lõpuks nõrgimaks lüliks ilmselt katusele kinnitatud pikitalad Smile
Teine osa on veel kulutatud aeg versus tulemus. Vahest on see leiutamine küll tore ja äge taaskasutamise võtmes ja vahest ka rahalises võtmes. Aga kahjuks ei saa unustada seda,et see tuleb ka valmis teha ja ise see kindlasti valmis ei saa. Aga nende raamideni on veel aega piisavalt. Enne peab raamide alla midagi omal jõul liikuvat saama. 
Päikest ja jõudu kõigile!

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Täna sai jälle lõunast tegutsema hakata. Enam vähem kõik mis vaja sai eemaldatud ning välja aetud. Elustatav sai ka sisse ja esmane lisanimekiri ka koos.
Esiõõtsade ülemised puksid ja zarniirid täiesti otsas. Esi ja tagaamordid otsas. Esipiduriklotsid otsas. Raamil mõned kohad keevitada ja tagumiste uste alt karbid uued teha.
Kütusepaagi tagumised kinnitused ka uued teha. Seda siis lisaks tagasilla ja käigukasti vahetusele. Projekt nagu ikka  Big Grin 


https://www.youtube.com/watch?v=r8qBESlyZJY

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

   

Terrano esiratta tikkpoltide vahetus lõppes poenimekirjaga: abs rõngas, piduriklotsid,  liugurid...

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(18-11-2025, 10:14 AM)wagoneer Kirjutas:   Millegi pärast tundub,et nelikanttoru raamiks ja siis äkki see põhjaks või siis mingi keevisvõrk põhjaks?

Loomulikult saab lõpuks nõrgimaks lüliks ilmselt katusele kinnitatud pikitalad Smile

Stantsitud lehtvõrk/venitusvõrk on seal nende raamide jaoks laialdaselt kasutusel.
Selle külge omakorda lastakse punktidega veel plekist ristkülikud, millega REB-i või Starlinki hoidvatel magnetitel oleks hea tihe kontakt.

Palju olen näinud ka raamide kinnitamist pikitalade poldiavadesse ja ka toorelt läbi katuse(talade) polditud raame.

Lisaks transpordile pidada suure vedamise korral katuseraam ja laadung ka taevast tuleva kurja eest päästma...

Kõike ei jõua :⁠-⁠( Ise olen mitme Sorondi juures mõelnud, et voh, sellele teen raami "nagu Ukrainas", aga aeg niriseb käest ja lähevad nad sinna jälle ilma.
Peaasi, et lähevad.
Vasta

Rohelisel lootsin täna,et saan juba uue kasti alla,aga peale kolme vahetatud kasti kohtasin täna teistsugust otsalaagrit. Ja seda loomulikult mul riiulis polnud. Aga tegin siis muud.
Homme üritab keevitada ja äkki saab kasti ka alla.  Selgus,et VAG kasutab ka sama mõõduga(15x21mm) laagrit ja sain selle õhtul sõbra sahtlist Smile 
Doonoril oli kenasti ka uhiuus sidurikomplekt(hooratas/ketas/korv). Nii,et auto ostuhind juba pea tagasi. Keskkonsooli eemaldamisel ilmus alt välja ka kellegi kodu.

https://www.youtube.com/watch?v=DDaSH7XHXSQ


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Soront 1150ga: https://www.auto24.ee/soidukid/4260663
Vasta

(20-11-2025, 21:28 PM)iisak Kirjutas:  Soront 1150ga: https://www.auto24.ee/soidukid/4260663

Mnjah, viimased neli soronti - Kohila, Lihula, Laulasmaa, Nilbe maksid kõik ca 700 ja sõiduvõimelised "as is". Tõsi, Ukrainasse sõiduks sai nii tööd kui raha juurde visatud.
Siiski selle raha eest jääb mootoririkkega küna ostmata.

NB! Palun sellegipoolest jätkuvalt tähelepanu juhtida. Ka sõiduvõimelistele diiselkaubikutele.
Püüame ka ise turgu jälgida, aga rohkem silmapaare on ainult abiks.
Vasta

Huvitav ... Ühtepidi lubatakse pea roostevaba soronti, teisalt jälle mootoririkkega nagu väga paljud samasugused  katkised 125kw isendid Tallinna tänavatel ja töökodade ees....
Alles hiljuti, 3+ aastat täiemahulise sõja algusest, leidsime endis jõudu osta esimene 125-ne. See oli odavam, kui pakutav isend ja sõitis ise kohale.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Rohelisel sai raam korda tehtud. Amordikinnitused/raamitala/diagonaalvarda kinnitus. Teha jäid veel bensupaagi tagumised kinnitused.

https://www.youtube.com/watch?v=2L0qLvZKKwg


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Selline hunnik kustuteid + veel ports, mis pildile ei jäänud, mahtus autodesse ära.

   

Allpool paar pakkimisnäidist.
   
   
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Pikalt ettevalmistatud 7 autot on nüüd Ukrainas. Kõige vasakpoolsem on saatemasin.
Asjaosalised pajatavad ise varsti lähemalt. 
   

Täname kõiki, kes toetasid masinate hankimist ja remonti!

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(18-11-2025, 23:48 PM)isandpauk Kirjutas:  Terrano esiratta tikkpoltide vahetus lõppes poenimekirjaga: abs rõngas, piduriklotsid,  liugurid...

Panen siis veidi pikemalt kirja Terrano 2 remondipäeviku viimase peatüki.

Halbade asjaolude kokkusattumisel sündis esmaspäeval otsus, et see masin läheb sama nädala konvoiga Ukrainasse ära.
(Varasem plaan oli autoga tegeleda pärast konvoi ärasõitu)
Samal päeval tuli paraku ka Fixusest info, et autole sillastendi tegemiseks tuleb vahetada nii paralleelvarras kui ka mõlemal pool nii sisemised kui ka välimised rooliotsad...
Aeromotorsisse läks tellimus kõige kiirema tarnega vastavatele juppidele. Rooliotsad võtsin koos vahetükkidega (varrastega), et mitte kulutada aega kinniroostetanud keermetele. Hinnas oli ka vahe vaid paar eurot.
Paraku olid järgmiseks õhtuks kohal vaid otsad, aga paralleelvarrast ei antud. 
Vahetasin rooliotsad kurvalt ära lootuses, et ÄKKI jõuab ka puuduv tükk või kui ei jõua, ei ole ÄKKI siiski paralleelvarda munakad NII kulunud, et silda ÜLDSE regullida ei saaks.
Teine mure oli vasaku esiratta tikkpoltidega. Ühel keere maas, teine suisa murdunud. Lahtisaamine tähendas rummuluku vigaseks keeratud sisekantide kuuskantpoltide kuumaksajamist ja muid sarnaseid ebameeldivusi. Aga jupid said lõpuks laiali.
Rummule uusi tikkpolte sisse vasardades märkasin pragu ABS-i rõngas. Pole siiani halli aimugi, kas juhtus see piduriketast küljest pressides või minu vasardamise tulemusena. Pole ka vahet.
Paralleelselt toimus pidurite hooldus, mille tulemusena kinniroostetanud liugur murdus koba sisse ära. Selleks õhtuks teistele piisas, vaid auväärt isandpauk võttis pikema garaažiõhtu ja puuris liuguriköndi välja.

Kolmapäeva hommikul hankisin sõbraliku töökoja vahendusel liugurite remondikomplekti ja võtsin jooksu piduriklotse autosse tagavaraks. Olemasolevad olid täpselt "vara vahetada, aga omajagu kulunud".
ABS-i võru polnud kahjuks saada. Selle tellisin taas aeromootorist, mis lubas tarnet samaks päevaks
Positiivse nüansina saatis aeromotors ka sõnumi, et paralleelvarras on saabunud.
Õhtul laekus kohale ka ksf! Linnuke. Suure kambaga said päris kiiresti oma kohale roolikaikad, pidurid hooldatud ja vasak esirumm läks taas kokku. Paraku ilma ABS-i rõngata, mis jäi tulemata.
   
Seejärel pakiti kõikide autode koormad ja juba kell 22:30 oli Terrano Laagris Exit auto parklas, ootamas sillastendi hommikul 0900.
Ja pärast sillastendi oli edasine sõit ühes kindlas suunas.
   
Ksf! Nastik sai veel ise kesklinnast teele asudes ka aeromotorsist selle kolm korda ära neetud absi rõnga kätte, mille lihtsalt autosse kaasa panime.

Ülejäänud reisikirja panevad kirja need, kes kohal käisid.
Vasta

Terve nädalalõpu oli garaaž tühi, aga täna hakkas asju juhtuma.
Juba pikalt haudus plaan tuua Soodlast ära avariiline Subaru Forester, mis meile tasuta anti ja mille elustamiseks on doonor ammu õue peal.
Aga parajasti oli kuidagi vaevaline komplekteerida BE lubadega juht, võimekas vedur, rendihaagis ja endal ka sobival ajal vabad tunnid, et mitte head inimest üksi "tanki panna"
FB-s hakkas silma kuulutus, et otsitakse treilervedu sihtkohaga Soodla. Kirjutasin samasse kommentaari, et mul on tagasikoorem pakkuda ja näkkaski. 60€ eest toodi patsient kanderaamil koopa ette.
   
Lükkasime sisse ja korjasin pea kõik katkised pilpad küljest, puurisin lahti ninaraami...
Tulemuseks oli prügihunniku asemel ühtäkki üsna alasti mootor ja sai juba kahjusid hinnata.
Suurem pusimine on kundepoolse lanseka otsaga, mis on U-kujuline, pealegi gooti kirjas, ehk siis mitmete lisakõverustega. Vaja doonori pealt valges vaadata, kuidas oleks kõige optimaalsem "lõika-ja-kleebi" vormistada.
Muus osas on alust optimismiks. Kui ei ilmne "sihemisi hädasid" siis tuleb poest tuua ainult uus õlivarras ja genekarihm (õli-filtrid muidugi ka)
   
   
Viimasel pildil on näha auto küljest lahkunud vanametall ja kaks kotti plastprügi.
Vasta

Oleme nüüd tõesti reisilt tagasi. Ära viisime 7 autot.
1. 423AOR Opel Frontera
2. 021KMC Kia Sorento - koodnimega Lihula
3. 447BHR Kia Sorento - koodnimega Kohila
4. 008AYI Kia Sorento - koodnimega Laulasmaa
5. 275MBZ Toyota Hilux
6. 133MCK Nissan Terrano II
7. 899RCP Renault Trafic

Esimesena alustas sõitu Frontera kolmapäeval, sest selle korda teinud mehele ei meeldi pikad sõidud ja eriti mitte öösel. Neljapäeva hommikul kell 7:00 startisid Trafic, Kohila ja Laulasmaa. Kell 10 järgnesid Hilux ja Terrano, mis väljus sellel ajal sillastendist ja viimasena asusin teele mina Lihula Sorentoga kell 12:30.
Eesmärk oli jõuda õhtuks Lomzasse Poolas ja täpselt sellises järjekorras me sinna ka jõudsime. Ma mõtlesin, et vähendan veidi vahet ja ei teinud tee peal ühtegi peatust (va paar metsapeatust). See taktika töötas aga oli ühtlasi keskmisest väsitavam.
Reede hommikul kell 9 startisime edasi Zosin/Ustiluh piiripunkti poole. Natuke oli teel vaja teostada ka pisiremonti ja peatusi oli tänu sellele veidi enam. Ühtlasi tuli Lõuna-Poolas maha 10cm lund. Meil olid all suverehvid ja korralikud ksf Dexter ja ühe teise ksf annetatud naelrehvid pagassis. Poolas on naelad keelatud ja nõme tundus neid välja kiskuda, sest Ukrainas kuluvad marjaks ära. Nii et liikumistempo oli aeglane aga kell 17:30 olime piiripunktis. Tavajärjekorda ei olnud ja sõitsime otse tõkkepuu alt sisse. Seal kohtusime aga sootuks kurja naisterahvaga, kes karjus meie peale ja käskis humanitaarabil transiidijärjekorda minna. See oli šokeeriv aga kuna piiril kehtivad ikka piirivalvurite reeglid siis sõitsime uuesti tõkkepuu alt välja. Nüüd jäime tõkkepuu taha 8 autoga passima. Kuna transiidijärjekord oli kilomeetreid pikk siis olid variandid, kas sõita järgmisesse punkti või proovida ennast ikka uuesti sisse rääkida. Läksime siis kahekesi asja arutama ja lähenesime väga empaatiliselt, et küll sel neiul on ikka raske töö ja et piiril on kõik nii teist moodi kui Eestis jne.  Vestlust ei teinud lihtsamaks see, et see toimus poola keeles, kuhu  oli lisatud mõni vene keelne sõna ja meie poolt vene keeles, millele lisasime mõne poolapärase sulghääliku. Piirivalvur arvas, et transiidijärjekorrast saaksime heal juhul üle järgmisel päeval. Leppisime siis kokku, et me oleme ikka hoopis turistid ja võime minna uuesti tavajäejekorras piirialasse. Sealt edasi sujus kõik ladusalt ja alates esmakordselt piiripunkti saabumisest kuni viimase auto väljumiseni Ukrainas kulus minut alla 2 tunni.
Reede õhtul tegime juba õhtusöögi Ukraina kõrtsis. Hommikul käis mõni juht turul, me Rene01-ga saatsime annetatud lasteriided postiga Dniprosse. Siis andsime üle Laulasmaa Sorento ja Hiluxi ning tegime kohalikega väikse kohvi. Kohvikus pakuti muu hulgas jooki Estonets. See on külm kohv. Iseenesest meeldiv tähelepanu eestlastele aga eriti maitsev see jook siiski ei olnud.  Seejärel sõitsime ülejäänud autodega Lvivi, kus andsime üle Frontera, Terrano ja Kohila Sorento. Zaporižžjast järgi tulnud vabatahtlikud ja sõjaväelased olid väga emotsionaalsed ja tänulikud. Õhtusöök kohalikus ülipopulaarses ribirestos. Pühapäeva hommikul kell 6:00 äratus. Andsime Lihula Sorento ja Traficu üle Kiievist tulnud vabatahtlikele ja ise asusime teise Traficuga koduteele. Piiril kulus jälle 2 tundi ja kell 4:30 pühapäeva öösel olime kodus tagasi.
Oli päris väsitav aga lõbus ka. Üldse tundub mulle iga kord enne minekut, et aitab küll – viimane kord. See paberite ja igasuguste jamadega mässamine tekitab märkimisväärset vaimset koormust. Aga nüüd tagasi olles on selge, et meie abi on seal vajalik ja tuleb ikka edasi toimetada.
Tänan kõiki toetajaid! 
Oma panuse autode ja varuosade ostmiseks saate endiselt kanda kontole: 
EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat



                           
       
       
Vasta

Sorento "Kohila" on jõudnud tööpostile. Poisid saatsid ka tänusõnad.
Vasta

(25-11-2025, 00:42 AM)Telc Kirjutas:  Muus osas on alust optimismiks. Kui ei ilmne "sihemisi hädasid" siis tuleb poest tuua ainult uus õlivarras ja genekarihm (õli-filtrid muidugi ka)

Doonori koon sai lagedaks roogitud. Stange, tiivad, tuled, õhufiltri korpus lähevad patsiendile külge.
   
   
Ülalviidatud optimismi jahutas asjaolu, et diisli radikad bensukale siiski ei sobi ja ega need doonori radikad olid ka sellised, et hästi ei oleks ka tahtnud poolkõvasid külge kruvida.

Doonorilt puurisin lahti ka ninaraami (prillid). Nüüd jääb veel vaid lanseka otsa lõika-ja-kleebi.

Paljaks roogitud mootorit sai esmalt vändarattast käsitsi ringi aetud ja siis tehtud ka käivitusproov. Töötab ja seega võib värskeid varuosi tellida.
Vasta

Tänane Subarupäevik:

Päeval jooksin korraks doonori juurest läbi ja lõikasin võimalikult suure varuga jupi lansekast välja, et see hiljem patsiendile külge kleepida. Enne sai veel mõõdulinti tarvitatud ja pilte-videot tehtud mäletamaks, milline peaks tulema tulemus.

Õhtul siis vahtisin pikalt patsienti ja sügasin kukalt, kuidas saama.
Ei tulnudki paremat mõtet kui puurisin nii patsiendi katkises piirkonnas kui doonortükil topeltpleki keevituspunktid läbi ja sain eraldi sirge ja loogilise tüki talaotsa ja eraldi mitmesuguste kumerustega sisemise poritiiva.
   
   
Siis üheksa korda mõõtes lõin kõigepealt patsiendile ja siis ka doonortükile relaka sisse ja lõikasin need mõndade ebamääraste orientiiride järgi parajaks.
   
Proovisin doonorilt lahtipuuritud ninaraamiga kokkusobimist ja tundub, et isegi sai hea.
   
Minu jaoks on see üsna tume maa, kus ma praegu rändan ja täiesti teine liiga võrreldes elektrikappide abil raami lappimise või tsinkpleki, kereliimi ja tõmbneetidega roosteaukude paikamisega.

Aga põnev on ka. Ja kuidagi ei taha teha robustse remondiga sihilikult  soo-rondiks autot, mis on Sorontidest kümme aastat uuem.
.
Vabandan ka ette päris keremeistrite ja keevitusgurude ees. Ma ei ole ennast isegi juutuubi abil selles vallas koolitanud, toimetan täiesti kõhutunde ja talupojaloogika abil vahepeal kaasvõitlejatelt nõu küsides.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Wiki432, 3 külali(st)ne