Kraanadest ja korvtõstukitest varasemal ajal
#21

\"Ämblike\" (ümara ristlõikega noolega ja putukajalgu meenutavate tugikäppadega,Landy teises postituses viiendal pildil) korvtõstukite täpsem tähistus oli МШТС-2 või МШТС-3.Baasmasinaiks neil vastavalt ZIL-157/131 ja ZIL-130.Lisaks veel niipalju,et \"ämblik\" on märgatavalt raskem kui teised ZIL-korvtõstukid.
\"Tornide\" vahe:ТВГ-15 baasmasin GAZ-51 või 5204,TB-2l GAZ-5201 (pikema teljevahega).Lisaks veel mõned muud konstruktsioonierinevused.
Vasta
#22

Ühe pilt ka siis minu poolt.

http://www.automoto.ee/gallery/masinvrakk/IMG_0001
Vasta
#23

küll mitte päris kraana, aga midagi tõstab küll Smile
Euroopa suurim omasugune pidi ka olema.

vabandus: nool ei mahtund hästi pildile, väga kaugele ei saanud ka minna. Optikast ei räägigi. Olevat nool 90 meetrit pikk muidu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#24

Ilmselt tegu sama aparaadiga, mida käisime Talvel klubiga uudistams:
[Pilt: Picture%20046.jpg]

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#25

Täna oli selline vahva laupäev,et pidin ka veidi oma tööd tegema ja panin oma üllatuseks tähele,et üllatavalt palju Zaz-e oli liikvel,tervelt kolm ja kõik veel sellised vanemad,kõrvadega variandid.Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.
Tahan rääkida ühest redelautost.Võib olla,et sobivam oleks rubriik \"Oli kord...\"
Nimelt oli Tallinnas üks huvitav redelauto.Viimati nägin teist Irus 14.06.1991.Mäletamist mööda kuulus ta \"Signaali\" nimelisele firmale.Mis siis selles autos huvitavat?Ilmselt oli tegu kunagise tuletõrjeautoga.Millalgi oli ta aga kõvasti ümberehitatud,saanud ZIS-150 kabiini,nina,poritiivad,sillad.Ühesõnaga,välimuselt ja tõenäoliselt ka tehniliselt oli auto ZIS-150.Aga raam ja vedrutus polnud seda mitte.Raami esiosa oli sootuks teistsugune kui ülalmainitud ZIS-il.Raami pikkitalade esiotsad kaardusid alla,sinna kinnitusid ka vedrude esiotsad,kuidas tagapool kiiged kinnitusid,seda ei taibanud tollal vaadata(nägin seda autot Tallinnas ikka korduvalt)Tagumiste vedrude kinnituskandurid olid ka sootuks erinevad 150/164 omadest-kiige ei rippunud kandurist alla,vaid läks üles.Ees oli küll sirge,150-le sarnane stange kuid see oli raami küljes eraldi kronsteinide abil.Ilmselt oli siis mingi teise auto raam saanud endale teise auto agregaadid ja kabiini.Eriti huvitavaks teeb aga asja see,et kogu redeli mehanism oli aga algupärane.Meenub suur raudratas.Kas võib olla tõene arvamus,et sellega sai päris lihasjõul redelit \"välja-pikaks \" keerata .Kuidas aga redeli kaldenurga timmimine käis ei oska öelda ja kuidas ta oma alusel pöörles,seeda ka ei osanud tollal vaadata.Hiljaaegu nägin,lugesin kuskil artiklit esimese vabariigi aegsetest tuletõrjeautodest,olid seal fotodki.Ja ühe neist redelimehanism tundus kahtlaselt sarnane selle kirjeldatud auto omaga.Äkki oskab keegi sellet autost veidi enam rääkida.Äkki teab keegi,kas mõni kunagine ilmselt Euroopa päritolu tuletõrjemasin sõjajärgsel ajal äkki ZIS-150 muutus? Ja mis sellest autost saanud on? Kuigi arvan,et selle auto metall elab juba oma uut elu mõnes teises masinas või seadmes.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#26

Tulid meelde need GAZ53 baasil elektrimontööride korvtôstukid, millel oli paremas küljes kabiini taga tilluke kabiin, kus said kaks meest nägudega vastamisi sôita. Olen sellisega juhuslikult sôita saanud. Justkui mingis kitsas kupees.
Vasta
#27

flanagan Kirjutas:Täna oli selline vahva laupäev,et pidin ka veidi oma tööd tegema ja panin oma üllatuseks tähele,et üllatavalt palju Zaz-e oli liikvel,tervelt kolm ja kõik veel sellised vanemad,kõrvadega variandid.Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.
Tahan rääkida ühest redelautost.Võib olla,et sobivam oleks rubriik \"Oli kord...\"
Nimelt oli Tallinnas üks huvitav redelauto.Viimati nägin teist Irus 14.06.1991.Mäletamist mööda kuulus ta \"Signaali\" nimelisele firmale.Mis siis selles autos huvitavat?Ilmselt oli tegu kunagise tuletõrjeautoga.Millalgi oli ta aga kõvasti ümberehitatud,saanud ZIS-150 kabiini,nina,poritiivad,sillad.Ühesõnaga,välimuselt ja tõenäoliselt ka tehniliselt oli auto ZIS-150.Aga raam ja vedrutus polnud seda mitte.Raami esiosa oli sootuks teistsugune kui ülalmainitud ZIS-il.Raami pikkitalade esiotsad kaardusid alla,sinna kinnitusid ka vedrude esiotsad,kuidas tagapool kiiged kinnitusid,seda ei taibanud tollal vaadata(nägin seda autot Tallinnas ikka korduvalt)Tagumiste vedrude kinnituskandurid olid ka sootuks erinevad 150/164 omadest-kiige ei rippunud kandurist alla,vaid läks üles.Ees oli küll sirge,150-le sarnane stange kuid see oli raami küljes eraldi kronsteinide abil.Ilmselt oli siis mingi teise auto raam saanud endale teise auto agregaadid ja kabiini.Eriti huvitavaks teeb aga asja see,et kogu redeli mehanism oli aga algupärane.Meenub suur raudratas.Kas võib olla tõene arvamus,et sellega sai päris lihasjõul redelit \"välja-pikaks \" keerata .Kuidas aga redeli kaldenurga timmimine käis ei oska öelda ja kuidas ta oma alusel pöörles,seeda ka ei osanud tollal vaadata.Hiljaaegu nägin,lugesin kuskil artiklit esimese vabariigi aegsetest tuletõrjeautodest,olid seal fotodki.Ja ühe neist redelimehanism tundus kahtlaselt sarnane selle kirjeldatud auto omaga.Äkki oskab keegi sellet autost veidi enam rääkida.Äkki teab keegi,kas mõni kunagine ilmselt Euroopa päritolu tuletõrjemasin sõjajärgsel ajal äkki ZIS-150 muutus? Ja mis sellest autost saanud on? Kuigi arvan,et selle auto metall elab juba oma uut elu mõnes teises masinas või seadmes.
Tervitades,Flanagan
Nu kirjelduse järgi pakun ,et kõnealune masin on käesoleval ajal Oisus vanatehnikaklubi Retrom valduses.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#28

Uusi sõidukeid Eesti teedel :-)
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=203526
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=203521

\"ARK kulud tasub ostja.\"

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#29

smolin Kirjutas:Täna nägin Tartus Ilmatsalu tänaval Eesti Energia üüratul territooriumil ZIL 131 korvtõstukit.

See siis üks kahest EV territooriumil olevast 25 m. teleskooptõstukist. Teise saatuse kohta ei tea, aga oli kuskil Ida Virus.
Konkreetne isend ei ole originaal, vaid 157 pealt maha võetud ja renoveeritud tehnika on kaheksakümnendate keskel tõstetud tuttuue 131 peale. Asi ise on küllalt jube, teleskoobi puksid kulusid ja siis muutus üleval korvis olemine küllalt jubedaks. Konkreetse autoga on seotud ka üks kurvem juhtum. Väljalülitatud liini remontides ühendati maandused kehvasti ja induktsioonvooludest sai otsa autojuht, kes töö ajal juhikabiini ukselingi kätte võttis.
a, korduvalt konkreetses korvis kõlkunud.



Vasta
#30

Landy Kirjutas:Uusi sõidukeid Eesti teedel :-)
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=203526
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=203521

\"ARK kulud tasub ostja.\"

Eks nad mingi template peale lahmivad neid kuulutusi...
Konkreetsed oksjonid näikse otse rauajorssidele suunatud olevat, massid kirjas ja puha.
Vasta
#31

Sillu Kirjutas:
flanagan Kirjutas:Täna oli selline vahva laupäev,et pidin ka veidi oma tööd tegema ja panin oma üllatuseks tähele,et üllatavalt palju Zaz-e oli liikvel,tervelt kolm ja kõik veel sellised vanemad,kõrvadega variandid.Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.
Tahan rääkida ühest redelautost.Võib olla,et sobivam oleks rubriik \"Oli kord...\"
Nimelt oli Tallinnas üks huvitav redelauto.Viimati nägin teist Irus 14.06.1991.Mäletamist mööda kuulus ta \"Signaali\" nimelisele firmale.Mis siis selles autos huvitavat?Ilmselt oli tegu kunagise tuletõrjeautoga.Millalgi oli ta aga kõvasti ümberehitatud,saanud ZIS-150 kabiini,nina,poritiivad,sillad.Ühesõnaga,välimuselt ja tõenäoliselt ka tehniliselt oli auto ZIS-150.Aga raam ja vedrutus polnud seda mitte.Raami esiosa oli sootuks teistsugune kui ülalmainitud ZIS-il.Raami pikkitalade esiotsad kaardusid alla,sinna kinnitusid ka vedrude esiotsad,kuidas tagapool kiiged kinnitusid,seda ei taibanud tollal vaadata(nägin seda autot Tallinnas ikka korduvalt)Tagumiste vedrude kinnituskandurid olid ka sootuks erinevad 150/164 omadest-kiige ei rippunud kandurist alla,vaid läks üles.Ees oli küll sirge,150-le sarnane stange kuid see oli raami küljes eraldi kronsteinide abil.Ilmselt oli siis mingi teise auto raam saanud endale teise auto agregaadid ja kabiini.Eriti huvitavaks teeb aga asja see,et kogu redeli mehanism oli aga algupärane.Meenub suur raudratas.Kas võib olla tõene arvamus,et sellega sai päris lihasjõul redelit \"välja-pikaks \" keerata .Kuidas aga redeli kaldenurga timmimine käis ei oska öelda ja kuidas ta oma alusel pöörles,seeda ka ei osanud tollal vaadata.Hiljaaegu nägin,lugesin kuskil artiklit esimese vabariigi aegsetest tuletõrjeautodest,olid seal fotodki.Ja ühe neist redelimehanism tundus kahtlaselt sarnane selle kirjeldatud auto omaga.Äkki oskab keegi sellet autost veidi enam rääkida.Äkki teab keegi,kas mõni kunagine ilmselt Euroopa päritolu tuletõrjemasin sõjajärgsel ajal äkki ZIS-150 muutus? Ja mis sellest autost saanud on? Kuigi arvan,et selle auto metall elab juba oma uut elu mõnes teises masinas või seadmes.
Tervitades,Flanagan
Nu kirjelduse järgi pakun ,et kõnealune masin on käesoleval ajal Oisus vanatehnikaklubi Retrom valduses.
Kas see auto,juhul kui me räägime ühest ja samast autost,siis ka veel liikumisvõimeline on ja ehk tead ka midagi rääkida selle auto loost,\"story-st\"
Tervitades,Flanagan
Vasta
#32

Miski aeg müüs Siemens osta.ee-s ühte Rapla kandis olnud 25 või 26 m.teleskoopi ZIL-157 baasil.Nii et neid oli tõenäoliselt siiski vist rohkem kui kaks.
Empoweril tean ühte sellist ristandit,et mingi vana 131 alusele on pandud uhiuus Vene 26-meetrine teleskoop (\"torn\") BT-26.Mul isa arvates (ta töötab ka ühes sellises firmas) on \"torn\" siiski kehvem valik kui traditsiooniline \"korv\",seda eriti juhul,kui on vaja ntx kuskil otse liini all horisontaalsuunas liikuda.


al Kirjutas:
smolin Kirjutas:Täna nägin Tartus Ilmatsalu tänaval Eesti Energia üüratul territooriumil ZIL 131 korvtõstukit.

See siis üks kahest EV territooriumil olevast 25 m. teleskooptõstukist. Teise saatuse kohta ei tea, aga oli kuskil Ida Virus.
Konkreetne isend ei ole originaal, vaid 157 pealt maha võetud ja renoveeritud tehnika on kaheksakümnendate keskel tõstetud tuttuue 131 peale. Asi ise on küllalt jube, teleskoobi puksid kulusid ja siis muutus üleval korvis olemine küllalt jubedaks. Konkreetse autoga on seotud ka üks kurvem juhtum. Väljalülitatud liini remontides ühendati maandused kehvasti ja induktsioonvooludest sai otsa autojuht, kes töö ajal juhikabiini ukselingi kätte võttis.
a, korduvalt konkreetses korvis kõlkunud.
Vasta
#33

Nii palju kui mina mäletan oli tollel SIGNAALi kollasel kiri ninal ZIS.Aga minu mälestus edimesest BRONTOst. See oli 80 lõpus,kui tehti mingit saadet Hiiu staadionil.Sinna oli toodud ka see BRONTO.Läksin siis operaatoriga sinna üles kaasa.Aga alati kus ma wiibin juhtub midagi ja juhtuski ,et too tõstevärk saba andis.Nii ma olingi sääl maa ja taewa vahel koos operaatori ja tuletõrjujaga 1,5 tundi.Päris külm oli ja suitsud lõppesivad ka otsa. Kõikse hullem aga too ,et alla jäänd klemmid tõivad omale kartulimahla ja noil oli sääl all päris lõbus.
Vasta
#34

kolhoosiajal oli J-Jaani kolhoosil T-16 korvtõstukiga
Vasta
#35

flanagan Kirjutas:Täna oli selline vahva laupäev,et pidin ka veidi oma tööd tegema ja panin oma üllatuseks tähele,et üllatavalt palju Zaz-e oli liikvel,tervelt kolm ja kõik veel sellised vanemad,kõrvadega variandid.Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.
Tahan rääkida ühest redelautost.Võib olla,et sobivam oleks rubriik \"Oli kord...\"
Nimelt oli Tallinnas üks huvitav redelauto.Viimati nägin teist Irus 14.06.1991.Mäletamist mööda kuulus ta \"Signaali\" nimelisele firmale.Mis siis selles autos huvitavat?Ilmselt oli tegu kunagise tuletõrjeautoga.Millalgi oli ta aga kõvasti ümberehitatud,saanud ZIS-150 kabiini,nina,poritiivad,sillad.Ühesõnaga,välimuselt ja tõenäoliselt ka tehniliselt oli auto ZIS-150.Aga raam ja vedrutus polnud seda mitte.Raami esiosa oli sootuks teistsugune kui ülalmainitud ZIS-il.Raami pikkitalade esiotsad kaardusid alla,sinna kinnitusid ka vedrude esiotsad,kuidas tagapool kiiged kinnitusid,seda ei taibanud tollal vaadata(nägin seda autot Tallinnas ikka korduvalt)Tagumiste vedrude kinnituskandurid olid ka sootuks erinevad 150/164 omadest-kiige ei rippunud kandurist alla,vaid läks üles.Ees oli küll sirge,150-le sarnane stange kuid see oli raami küljes eraldi kronsteinide abil.Ilmselt oli siis mingi teise auto raam saanud endale teise auto agregaadid ja kabiini.Eriti huvitavaks teeb aga asja see,et kogu redeli mehanism oli aga algupärane.Meenub suur raudratas.Kas võib olla tõene arvamus,et sellega sai päris lihasjõul redelit \"välja-pikaks \" keerata .Kuidas aga redeli kaldenurga timmimine käis ei oska öelda ja kuidas ta oma alusel pöörles,seeda ka ei osanud tollal vaadata.Hiljaaegu nägin,lugesin kuskil artiklit esimese vabariigi aegsetest tuletõrjeautodest,olid seal fotodki.Ja ühe neist redelimehanism tundus kahtlaselt sarnane selle kirjeldatud auto omaga.Äkki oskab keegi sellet autost veidi enam rääkida.Äkki teab keegi,kas mõni kunagine ilmselt Euroopa päritolu tuletõrjemasin sõjajärgsel ajal äkki ZIS-150 muutus? Ja mis sellest autost saanud on? Kuigi arvan,et selle auto metall elab juba oma uut elu mõnes teises masinas või seadmes.
Tervitades,Flanagan
Ma arvan et sa oled seda raami juba näinud aga äkki on mingi sarnasus olemas? http://automoto.ee/gallery/album09
Vasta
#36

Tulin esmaspäeva hommikul maalt ja Maardu järve ääres mööda Peterburi mnt-d tuli vastu Gaz 66 korvtõstuk. Siis seisab samas piirkonnas üks Kraz kraana ja veel üks Kraz kraana asub Kiviõlis.
Vasta
#37

smolin Kirjutas:Täna nägin Tartus Ilmatsalu tänaval Eesti Energia üüratul territooriumil ZIL 131 korvtõstukit.
Seal territooriumil on üldse igasugust imelikku veneaegset tehnikat nähtud, küll augupuurijaid, postipaigaldajaid, tohutupikki elektripostide vedamise kärusid. Kuna käib üleliigsete hoonete müümine või väljarentimine, on osa sellest kraamist ilmselt juba utiliseeritud e. vanarauda viidud.
Siin siis pilt sellest tõstukist. Pole ilmselt ammu kasutatud, numbrimärke tal enam pole.
See tõstuk on vist viimane, mis elektrimeeste tehnikast seal õuel järel. Kuna sinna on nüüd kolinud mingi metsatöödega tegelev firma, on asemele siginenud metsaveotraktoreid ja muud sellist.
Millalgi detsembrikuus nägin smasugust, kuid valge kabiiniga ZIL-tõstukit tööhoos elektriliini kallal.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#38

Mäletan ,et u 78-83 liikus tallinnas Kosel gaz 51 baasil ehitatud tänavavalgustuse sõiduk, millel oli peal käsitsivändatav käsipuudega redel. tegin sellest u 8-9 aastasena joonistuse (on allesSmile. Uste peale oli kirjutet EKMM.
Vasta
#39

Selline "asi" on juba mõningad päevad minu töökoha territooriumil tegutsenud:

[Pilt: prlinviljandi01resize2mu.th.jpg] [Pilt: prlinviljandi02resize6pk.th.jpg] [Pilt: prlinviljandi03resize1wa.th.jpg]

Ükspäev käis koos sama kraanaga ka sadulveok ZiL-130 poolhaagisega, paraku aga polnud siis fotokat kaasasSad.

PS. Kraanadest juttu ka selles teemas: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=9672 Olin nagu kits kahe heinakuhja vahel, et kumbasse teemasse see MAZ panna.Toungue

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#40

Peaks ka siia teemasse minema: Tartus sai Maaehitustrust juba enne 80.-te keskpaika saksa firma Faun kraana, mis oli 4-teljelisel spetsiaalšassiil; tõstejõud väidetavalt 60 tonni.
Kraanaga enam-vähem samaaegselt saadi ka Mercedes veoauto šassiil kanalisatsioonitorustike hooldesõiduk ja väidetavalt ka ekskavaator (Viimast aga polnud kordagi juhust endal näha.); mõlemad samuti firma Faun tooted.
Kaks esimestena nimetatud sõidukit aga äratasid tollases lääne-tehnika-vaeses tänavapildis loomulikult omajagu tähelepanu ning olid minu mäletamist mööda kasutusel kindlasti veel 80.-te lõpul. Mis neist hiljem sai, ei tea.
Praegu tuli meelde, et 80.-te 2. poolel sai sama asutus ka 2 Saksa (LV) ja Alžeeria koostöös valminud kraanat tõstejõuga 25 ja 40 tonni.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne