Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
20-10-2004, 10:16 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-10-2004, 10:18 AM ja muutjaks oli
Martti.)
Kuhu kadusid kaks auruvedurit, mis seisid Baltijaamast tagapool, seal kus praegu on autoparkla ja veetorn. Ja kuhu sai too auruvedur mis oli kohe Baltijaama kõrval ja andis auru pesumajale, mis on ka ammu lammutatud. Võib olla üks nendest oli see mis seisis vedridepoos ja ka hiljem kadus sealt.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Noid Valga depoo omi sõidutati wene aig ikse ringi ka.Antsla perejeesdu valvur oli sõbralik tädi ja too ajas muga alati juttu .Tõinekord sin toda rubilnikut näppidagi ,mis tõkkepuid liigutas .Käisin ta manu iga õdagu kui ta tööl oli.Tollest mäletangi ,et nood auruvedurid olid peaaegu alati kooseisus kohe pääle mootorvedurit.Huvitav aga see,et päewastel rongidel säänsei asju juures es olnu.Isa kõneles ,et nood vedurid olid Walka toodud igaks juhuks kui keegi sotsialistlikku isamaad oleks rünnanud.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Balti jaamas oli ka wene ajal üks imelik vagum .Seisis´kohe Moskva rongi 1.tee kõrwal. Tollel wagunil oli taga 3 akent mitte aga uks nagu tawalistel.Ehk keski teab tolle waguni otstarwet. Siis veel üks asi ,mis küll ei puuduta EVR.86 aastal sai Kashhastanis uudismaal käidud.Säält tagasi sõites jäivad meelde pikad kooseisuga rongid millel kiri POTSA (POST).Mõtlesin kuidas Siberisse nii palju ronge postiga läheb.Rong koosnes ainult postivagunitest.Sain alles koju jõudes isalt teada ,et need oli vangirongid.See minu väike mälestus SSSR raudteedelt.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Selliseid kitsa aknaga reisiwaguneid (enamus on näunud sääraseid kindlasti filmides)oli Tallinn-Väikse jaamas ikka kümmekond.Need millest jutt olid ikse laia omad.Nondes elasivad inimesd sees kõigi eelduste järgi raudtee enda töötajad.Aasta võis olla 77-78.Selliseid vaguneid oli veel mõni aasta tagasi Ülemiste jaama kandis näha.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Ei tea, kas vedurid ise sôitsid, vahest pidi neid laagrite pärast vahest liigutama. Veel 1980-date keskel oli üks L veel käigus Tartu kandis, mäletan vilet, ihusilmaga nägin teda omal jôul liikumas Tartu jaamas. Vist 1983/84.
Kitsaste akendega vagunid on ennesôjaaegsed puukerega reisivagunid. Praeguseks on neid alles veel vaid paar tükki haapsalus ja üks vist valgas, suur hulk neid hekseldati miskit 5aastat tagasi. TallinnVäikeses seisid need vagunid ilmselt majutamaks stroibati ja teisi spetsialiste, kes kitsaroopalise laiaks ehitasid. See ehitamine lôpetati alles 80.alguses, kui Riia liin valmis sai. Isegi mäletan Pärnu jaamas seisvat kaheteljelisetst loomavagunitset tehtud soojakute rodu.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Auruvedureid hoiti 70 lõpun 80 alul lihtsalt matsu all.Mulle küll ei meenu ,et sääl juhid pääl oleks olnud.See oli veel 69-70 kui veel auruvedurid sõitsid siis oli ikka raskematel 2 vedurit ees.Reisirongid olid ikka enamus mootorvedurid aga kauba omadel oli auru omi rohkem.Vähemalt Lõuna Eestin Antsla manu oli nii.Nüüd tuli minu nostalgiat vist veits palju.
Postitused: 856
Teemad: 126
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
Sai täna sõidetud elektrirongiga nr.2311, mis pidi juba lähitulevikus utiili minema. Reis oli erkordne ka seetõttu, et vedur oli broneeritud ühe firma peo jaoks. Läbustamine toimus regulaarliinil Balti jaam-Paldiksi-Balti jaam. Ilmselt elus esimene ja viimne kord 1954 toodetud ja puupinkidega elektrirongis firma pidu pidada koos disko, napsu ja söökidega. Väga punk!
Kuna ise vägijooke ei tarabi, siis jäi rohkem aega sisustuse uudistamiseks.
Tekkis küsimus, et ega kellelgi selles firmas käppa sees pole, sest utiili minevas rongsi jäi niimõnigi asi silma mis huvi pakuks.
1)Need metallist pakihoidmise alused pinkide kohal.
2)Laevalgustid
OÜ Green Oval
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kristjan (+372)5010599
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Landy Kirjutas:Sai täna sõidetud elektrirongiga nr.2311, mis pidi juba lähitulevikus utiili minema. Reis oli erkordne ka seetõttu, et vedur oli broneeritud ühe firma peo jaoks. Läbustamine toimus regulaarliinil Balti jaam-Paldiksi-Balti jaam. Ilmselt elus esimene ja viimne kord 1954 toodetud ja puupinkidega elektrirongis firma pidu pidada koos disko, napsu ja söökidega. Väga punk!
Kuna ise vägijooke ei tarabi, siis jäi rohkem aega sisustuse uudistamiseks.
Tekkis küsimus, et ega kellelgi selles firmas käppa sees pole, sest utiili minevas rongsi jäi niimõnigi asi silma mis huvi pakuks.
1)Need metallist pakihoidmise alused pinkide kohal.
2)Laevalgustid
Peaks kah lisama,et nimetatud elektrirongikoosseis on tehasest välja lastud 1959.aastal ja tootma hakati seda seeriat 1957.aastal.
Pole kindel,et praegu olemasolevad selle seeria elektrirongid kõik utiili lähevad,olen kuulnud,et on ka plaanitud need maha müüa.
Need puupingid meie ER1-del ei pidanud originaalid olema. Originaalid olevat olnud sellised,nagu praegu enamus meie DR1 diiselrongidel. ER1 elektrorongidel olid need vagunitel 2308 ja 3308 ja praegu on veel ER12 (ER2S) vagunitel 3251 ja 3252.
Laevalgustid ja pakihoidmise alused on samad,nagu meie enamustel DR1 diiselrongidel.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
19-11-2004, 15:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-11-2004, 15:56 PM ja muutjaks oli
Soobel.)
Ei ole neis midagi originaali alles!
Vist ainult lükanduksed on originaalid. Aknad olid teist moodi, vaid ühekordsete klaasidega ja terasplekist raamiga. Talveks pandi sissepoole puuraamid ühe suure klaasiga ja aknaid avada polnud siis vôimalik, lahti käisid vaid välisaknad.
Originaalistmed olid vineerist pôskedega ja neis olid kolm tahvlit nii seljatugedes kui istmetes, tasased, sentimeetrise vahtkummi ja dermantiiniga kaetud.
Seinu kattis papp, millesse oli pressitud muster, nagu Lavassaare Pafawag-reisivagunis. Seinad olid rohelised, altpoolt aknalaudu pruunid, seinakatete tahvlid eraldatud puuliistudega. Seejuures olid liistude nurkade yleminekud viimistletud korralikult. Elektriahjud olid vist iga akna all. Puuviimistlusega olid vist tamburid ja elektrikapidki.
Praegused laminaatseinad ja DR1A-tyypi istmed on selle kôrval, kuis need vagunid vanasti välja nägid, väga moodsad.
Originaal pakiriiulid olid iga akna kohal eraldi, koosnesid kahest pôsest otstes millega olid seintele kinnitatud ja millede vahel olid pulgad piki vagunit. Siis veidi pesukuivatusraami moodi
Postitused: 48
Teemad: 4
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
mis puudutab Aseri vagunit siis se viidi viimasena ära vist Sonda aga enne seda tõmmati depoost välja 1989aasta ja 1978aasta diiselrongid esimene oli veel vägagi korralik võeti veermik alt ja tõsteti treilerile ja läinud ta oligi.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Kui ma veel tatt olin olid elektrirongid vähe teistsugused.Edeots tawaline nagu vagunilgi need kumera eesotsaga tulivad just nende järgi.Uksed käisid wanadel lahti nagu korteri uks.Mäletan veel toda,et ühes kooseisus oli mitu rongi koos.Elasin mingi aeg Rahumäe jaama lähedal.Aasta oli 1971/72
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
To Valdo:Ju nood olid SR3, mina mäletan,et ees old noil suur viisnurkja 3 akent.Elektriraudteel olid sõitnud ka Saksamaalt toodud trofeerongid.Ja peamine ,Tallinn -Riia wahet olewat sõinud hõbedane Saksa kiirong.Minu teada on tollest kroonikakaadrid ka alles.Ehk keegi oskab aidata?.Ette tänades.