ajaloo hämarustest koorub selliseid seiku millest võiks raamatu kirjutada.
Rämedaim asi, mida ise olen teinud oli muidugi NA-s. Sõitsime puksiiris kogemata auto mõlki. Pahtlit ei olnud, vaid miski PVA möga, segasime natukese liivaga ja mätsisime pihuga u. 10-20 cm kihi. (kes ütles et pahtlit üle 3mm ei panna?) värv selga ja päris ilus sai. esimese vihmani...
Eestis üks päris tuntud nimi, remontis oma kümme-viisteist aastat tagasi autosid, hiljem nimetati seda tema järgi ...koolkond. teadagi, rasked ajad ja jupid kallid.
Mõned näited: Transitil mootor kottis. saaled kole kallid. läksid ZIL-i saaled peale kohandamist rauasae ja viiliga sisse. Mootor koos, omanik kohal, hakkavad käima panema. Starter keeldus mootorit liigutamast ja peale pikka sundimist andis suitsu ja sisina saatel otsad. no-problemo, nöör külge ja vedama. 5. käiguga tagumised rattad asfaldil ringi ei käinud. Pika sundimise peale, sai siis mootor ringi käima, aga selleks, et mootor omal jõul käima hakkaks tuli tühikäiku palju palju peale keerata. Omanikule öeldi et tavaline asi, uus mootor ikka tihe
ei pea arvama kaua see mootor kestis.
Teine variant metsaveo auto kardaaniga. Teadagi, rasked koormad ja kardaan puru. Vaatab mees kavala näoga ringi ja oh imet, aiaposti toru, kui sündinud kardaan. Labidas maase, toru välja kõrvad külge ja masin sõitu.
Autojuhi sõnad: sõidan ma platsi, laon koorma peale, hüppan sanga, käik sisse ja... mitte p...tki. lapin käike, pumpan sidurit. ei miskit. siis vaatan auto alla, aga sealt vaatab ulle vastu siili m..n, pikk ja keerdus. kuuenda keeru pealt olevat pooleks läinud...