izi sumbuti vahel olev tihend
#1

tere
küsisks sellist asja, äkki oskaks keegi ütelda millest teha izi sumapaja leegitoru vahele tihendit ja sama asja ka ,silindri ja leegika vahele, et millest teha tihendit sinna
oskab keegi aidata?
Vasta
#2

Ise sai neid kunagi tehtud asbestnöörist, mis enne paigaldamist märjaks tehti. Kuid see ei tahtnud hästi pidada.
Vasta
#3

supsi ja leegitoru vahele panin mina tavotiga kokku määritud kaltsuriba.
silindri juurde panin klaasnööri või musta hermeetikuga kokku tehtud takunööri või põletatud vaskjuhet.
Vasta
#4

aga mis seal ogilnaalis käib?
Vasta
#5

ei tea
kuid võib panna ka paksemast nahast nööri
Vasta
#6

kaarel14 Kirjutas:aga mis seal ogilnaalis käib?

Minu teada käis väljalaskesüsteemi detaulide vahel originaalis igal pool asbest. Ja asbesti on mõistlik sinna ka panna.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

asbest on mürgine ja seda ei soovita näppida
Vasta
#8

tõnn Kirjutas:asbest on mürgine ja seda ei soovita näppida

Oh sa püha lihtsameelsust! (Ehk siidikindased eurobürokraadid on oma kampaaniatega viimaseil aastail ikka palju saavutanud...)

Asbest ei tee näppides/mudides midagi hullemat kui bensiin, õlid, värvimögid jms keemia, mis liikurite juures kasutusel. Ehk - sisse süüa/juua ei maksa, puru sisse hingata ei maksa jms.

Selles, miks asbest on Euros keelatud aine, on süüdi ta tolmu äärmiselt halb mõju kopsudele jm hingamisteedele. Ehk siis - puru ei maksa tekitada ega sisse hingata. Näpuga katsudes aga ta ei \"hammusta\", erinevalt näiteks (Sayerlack\'i jt) värvieemaldamismögidest, mis on hoopis jõhkramad asjad.

Muide teadmiseks veel - pea KÕIKIDE vanade liikurite siduriketaste ja piduriklotside friktsioonkatted sisaldavad asbesti ja seda palju-palju rohkem kui miski tühine nöörijupp. Samuti on palju rohkem asbesti igas eterniitkatuses.

Mida ma ainult soovitan - asbestiga tegelemisel püüda võimalusel vältida tolmu tekkimist ning tegeleda sellega kui võimalik väljaspool ruume/hooneid lageda taeva all. Mina olen nt piduriklotse lageda taeva all trumli järgi paika lihvinud, ei iial ruumi sees.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

IZ leegitoru ja silindri vahele ei käi midagi (piisavalt tihe), aga leegitoru ja mutri vahele käisid minu mäletamist mööda spets tihendid - ümarad plekist valtsitud toru kujulised tihendid, toru oli seest täidetud mingi asjaga, mis tõenäoliselt oli ka asbestnöör. Mul kuskil peaks paar tükki veel alles olema (pilti saaks kunagi hiljem, maha ei müü). Ja kui ma eksin ärge kõvasti lööge.
Leegitoru ja summuti vahele sobib hästi asbestöör. Ja see tuleb sinna paigaldada korrektselt.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne