tarmo Kirjutas:Kõige mugavam (mitte küll kõige odavam) variant on kindlasti paigaldada vedukile (või minupärast kasvõi haagisele) 24/12V alalisvoolu konverter.
ootoot, selline konverteri variant toimiks ainult juhul, kui haagisesse tuleb üksainus +juhe ja erinevate tulede lülitamine käib massi/miinuse ühendamisega/katkestamisega. (ja ka siis on küsitav, kas konverteri miinus võib käia otse läbi konverteri või peavad sisend ja väljund olema eraldi e. lahti sidestatud)
Sest sellise skeemi korral kui mass on ühine ja tulesid lülitatakse plussi pealeandmisega, on autost haagisesse saabuvaid tuledelülitamise +24V signaale/juhtmeid mitu (pidur, suund, gabariit) ja ühte konverterit ei saa neile kõigile vahele panna.
Igatahes tasub see skeem enne paberile panna kui asju ostma ja ehitama hakata.
edit: (Releedega peaks küll saama ehitada 24/12V paralleelse konverteriga süsteemi, aga see teeb skeemi keerulisemaks 12V kasutuse jaoks).
Plokkpistikutega tulede variant tundub reaalne, aga eks selle konstruktsiooni väljamõtlemisega on natuke tegemist ja peab ka olema ettevaatlik, et ei unusta vahetamata 12V komplekti 24V vastu või komplekte segamini ei aja.
Ka takistite variant on mõeldav, sest takistina saab kasutada teist täpselt sama võimsusega(takistusega) 12V pirni , ehk siis kaks 12V pirni jadas.
Aga see ei ole oluliselt lihtsam topelttulede variandist ja võimsuskadu \"takistiplokis\" tuleb suur.