Uus zaz 968 kompl. kere
#41

Hammerite EI EI EI , ise kahetsen kohutavalt, et oma autol sai osad detailid sellega värvitud.
Vasta
#42

Paide (?) tänava kolapoest leidsin 968M-i remondiraamatu. Suured värvilised pildid ja venekeelne.
Imelikus formaadis, suurem kui A3 ning spiraalköites.
1991. aastal trükitud.
Kui huvi sul või kellelgi, annan ära.
Vasta
#43

Pane mõlemad sõitma
Ise oman zaz 968AE(itaalia) aastast77
Vasta
#44

Miks se auto üldese laiali oli?
Tehas ju (koostekomplekte) ei müünud?
Vasta
#45

umm Kirjutas:Miks se auto üldese laiali oli?
Tehas ju (koostekomplekte) ei müünud?
Ise olen seda oma silmaga näinud ja tundub ikka koostekomplektina, sildid ka selletaolised küljes.
Vasta
#46

Minu teada võis nõukaajal endale mingil viisil komplektse kere soetada, kuhu siis mõne lootusetult hävinud sõiduki tehnika võisid ümber loopida. Päris \"autokonstruktoritest\" pole nagu kuulnud.
Vasta
#47

Selliseid keresid müüdi \"kerevahetuseks\" äsja käisin ise ka üht 968M-i vaatamas millelel oli samasugune protseduur läbi viidud. Mossedele tehti ka vahetuskeresid seepärast on mõningaid 80`de Iz 412ie-sid 70`ndate va.-ga. Isegi olen sõitnud sellise 1971 aasta mossega ,millel `79 aastal uus kere pandud koos sisu ja akendega, tuled, stanged ja oliuvõred olid ettenähtud võtta vana auto pealt.
Vasta
#48

pppp Kirjutas:Minu teada võis nõukaajal endale mingil viisil komplektse kere soetada, kuhu siis mõne lootusetult hävinud sõiduki tehnika võisid ümber loopida. Päris \"autokonstruktoritest\" pole nagu kuulnud.
Toorik-kere on see, minu Vaz 2101 oli ka kerevahetus läbi tehtud aga sellega koos vahetatud ka Fiat-i mootor Vaz-i mootori vastu, ehk siis originaalist polnud praktiliselt jälgegi... Kere vahetus tehti 1984 aastal.
Vasta
#49

Martti Kirjutas:
pppp Kirjutas:Minu teada võis nõukaajal endale mingil viisil komplektse kere soetada, kuhu siis mõne lootusetult hävinud sõiduki tehnika võisid ümber loopida. Päris \"autokonstruktoritest\" pole nagu kuulnud.
Toorik-kere on see, minu Vaz 2101 oli ka kerevahetus läbi tehtud aga sellega koos vahetatud ka Fiat-i mootor Vaz-i mootori vastu, ehk siis originaalist polnud praktiliselt jälgegi... Kere vahetus tehti 1984 aastal.
Vene ajal turustati läbi autoteeninduste kolme tüüpi varukeresid:
1)Toorikkere- paljas värvitud kere
2)Komplektne kere esimese astme komplektsuses- värvitud kere koos sisustusega,klaasidega, kuid stangedeta, iluvõredeta ja tuledeta.
3)Komplektne kere teise astme komplektsuses- täiesti komplektne värvitud kere sildadeta, roolimehanismita, mootorita ja jõuülekandeta.
Minu isa kunagine 1975 a. mosse 412 otsustas 78-nda aasta juunis neljatiirulise kukerpalli sooritada, mille tulemusena muutus kere väliskuju mudeli määramiseks raskesti äratuntavaks. Kuna kõik õli tol ajal defitsiit, nii ka autovärk. Autoteeninduse süsteem oli paras \"maffia\", läbi tutvuste ja onupojapoliitika võis sealt kaupa ka saada. Otsekohe oleks võinud saada teise komplektsusastmega kere, kuid kere hind 3500 rbl. 250-300 rbl. lihtsa nõukogude inimese kuupalga juures liiga krõbe. Seega sai otsustatud toorikkere (1100 rbl) kasuks. Toorikkere aga oli defka värk ja neid saadeti tehasest limiteeritult X tükki aastas. 79.-nda aasta jaanuari alul kutsuti isa ja ka teised toorikkere soovijad Järve Autoteenindusse komisjoni ette vaibale ja seal siis otsustasid kõigekõrgemad, kes saab ja kes ei saa. Tahtjaid oli tublist rohkem kui X arv keresid aastas. Isa sai \"jah\" otsuse ja saadeti koju teadet kere kohta ootama, mis tuleb millalgi aasta (!) jooksul järjekorra alusel. Peale mitmekordseid helistamisi- päringuid saabus lõpuks augusti lõpul Järvelt kiri, et on saabunud teile jaanuaris eraldatud toorikkere, palume toimetada teie auto X kuupäevaks Järve Autoteenindusse (toorikkere vahetusi teostati ainult Järvel). Sai siis selleks X kuupäevaks kenasti aku ära laetud, kubujussina riidesse pandud, sest ööd olid võrdlemisi jahedad, peas karvamütsid kurgualt kinni seotud, villased käpikud käes, mossevrakiga vara-vara hommikul Pärnust Tallinna teele asutud. Tallinna jõudes nägid hommikul 7-8 ajaltööleminejad bussi oodates küll kummalist naljakat pilti: kaks karvamütsides meest viilkatusega mossega mööda linna kimamasBig GrinBig GrinBig Grin. Järvel ootasid neli helesinist kere ümberladumist
Kahe nädala pärast anti teada, et auto on valmis ja võite järgi tulla. Uuele kerele olid üle kanditud mõned keredetailid ka vanalt valgelt vrakilt, nagu \"kõrvad\" tagumisel aknapostil, millel mõnel mudelil on seisutuled, siis ka esiakna ääres olev ventilatsiooniluuk ning esikandle alumine liist, mis varemalt oli kere värvi. Need detailid olid siis helesinise kere taustal valged, justkui tahtlik/tahtmatu tuunimine. Iseenesest värvid sobisid hästi kokku.
Niisiis avariist uue kere pealesaamiseni kulus aasta ja kaks kuud, kuid nn. vigadeparandusi sai veel mõnda aega järgi tehtud ennem kui mossest eeskujulik sõiduvahend sai.
Nüüd läks küll pikale ja teemast vähe välja, kuid Zaz-i keredega sama asi, komplektseid 968A keresid mäletan ka Pärnu Autoteenindusest, neid oli vabalt saada.
Vasta
#50

Aga ühelgi komplektsusel pole sildasi olud. Kas osteti terve auto juppidena?
Vasta
#51

umm Kirjutas:Aga ühelgi komplektsusel pole sildasi olud. Kas osteti terve auto juppidena?
Kered, millest eelpool juttu oli, toodeti tehases varuosana ja eraldati vastava margi sõidukiomanikele, kelle masina kere oli avarii tagajärjel või korrosiooni tõttu taastamiskõlbmatuks tunnistatud. Sillad ja mootor pandi uuele kerele vanalt masinalt. Vana kere jäi autoteenindusse ja kuulus utiliseerimisele. Dokumentide alusel kirjutati RAI-s (Vene ajal Riiklik Autoinspektsioon) tehnilisse passi (sel ajal nagu väike raamat) märkuste leheküljele \"Vahetatud kere, nr.xxxxx , värv selline, nende ja nende dok. alusel\" Kuupäev. Samad kanded tehti näiteks mootorivahetusel, kui olid olemas soetamisdokumendid. Ülevaatusel pidid kõik kolm teh. passi kantud tähtsat numbrit klappima: kere nr., šassi (raami/poolraami) nr, mootori nr. Ja neid kontrolliti alati ja rangelt.
Kokkuostetud juppidest auto ülesehitamine oli keelatud ja seda arvele võtta ei oleks saanud.
Vasta
#52

Pildi zazili olid ju sillad ka uued!?
Vasta
#53

Aeg sealmaal, et peab jälle värvimisega tegelema hakkama. Mootoriruumist õhusuunajad ja igasugu muud plekkosad mis mootori peal, all ja ümber on. Et mis värve siis soovitate. Oluline , et ise värvimisega hakkama saaks ja väga läikiv ei jääks.
Vasta
#54

Oehh, paneks üle pika aja mõne värskema pildi,
http://www.nagi.ee/photos/kadari/173450/in-set/3999/
Asi vaikselt susiseb mingi aja tagant, kunagi on lootust ehk isegi kokku saadaBig Grin.
Vahepeal on ära tehtud mootori remont. Sai kõik tihendid ära vahetatud.Samuti nõellaager ja tekstoliit. Ka vahetati saaled ja rõngad, mis ei karjunud küll vahetuse järgi, kuid kuna riiulist olid uued võtta, siis nii tehti.
Samuti sai üle käidud käigukast ja komplekteeritud uute osadega, õnneks seda kaupa veel liigub.
Ei ole veel leidnud õiget tagastanget, enda omal ei ulatu stangeotste taga olevad kinnitused (auto küljel) tiibadeni. Mõlemale poole jääb u. 3 cm tühja ruumi. Loodame, et leiab kuskilt ka selle õige.
Vasta
#55

kuidas edeneb ka?
koos juba varsti?



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne