IŽ-56 1959
#61

Seda pead ise timmima, vastavalt kui kulunud on mootor.
Vasta
#62

Tervist siis ka siitpoolt!
Pole ammu miskit kirjutanud.

Vahepeal siis olen masinaga söitnud,panin tagasi originaal karbussi,süüte panin/öigemini lasin kenasti paika panna (nii,et tagasi ei lööks ja ilusti töötaks/ühtlaselt).
Ma ise arvasin:mul oli jama selle karbussiga (mis kestab siiani) et äkki sellel on see nn. \"piiraja\" peal,mis ei lase kokku joosta,sest mul sõbra isa rääkis,et need olid pandud kunagi karbussidele,et garantii ajal midagi ei juhtuks ja kiirus üle 60km/h ei läinud.See karbuss oli vanaisa ajast kohe peal ja ma arvan,et seda vahepeal vahtatud pole,aga ei ole selles kindel.
Aga kus see \"piiraja\" asub/mis see endast üldse kujutab?

Praeguseks siis köikSmile

Edu Kõigile!
Märt
Vasta
#63

Selle karpaga on selline lugu,et kui on originaalsena säilinud ja arvata võib et ka palju sõitnud ehk kulunud, siis ta sunnik nüüdseaja bensuga üldiselt töötada ei taha.Vähemalt pole ühtki kohanud mis töötaks,muidugi pole ka päris uut proovida saanud.Kuid asja saab sättida.Asi ise järgmine.Lammutada karpa molekulideks,nimelt vaja kätte saada seest segu koonus.Selle kohapeal kus tühikäigu küte segatakse ja reguleeritakse segukruviga on peenike kalibreeritud auk.See auguke tuleb suuremaks saada .Siis asi kokku tagasi ja külge monteerida.Segukruvi lõpuni kinni keerata ja katsuda motikas tühikäigul popsuma saada.Iz tahab üldiselt suht rasvast segu tühikäigul .Kui tahab täis tõmmata keerata kruvi vastavalt vajadusele väljapoole,kui palju sõltub juba konkreetselt mootorist ja natuke ka reguleerijast endast kui peeneks mootori hääl keerata tahetakse.Igal juhul jõudu !
Vasta
#64

Tänud asjaliku info eest!Eks kevade poole vaatan asja üle,praegu külm ja pole head sooja garaaži ka selle jaoks.


Jõudu Jaksu!
Märt
Vasta
#65

Kevad käes, masin sai välja aetud ja käima pandud.

Käima läks väga hästi, lükkasin kuna, siis asi kindel et käima peaks minema.
Tegin väiksed tiirud, aga enne seda puhastasin karbussi ära, aga ikkagi sama probleem, et kiirendamisel gaasi põhja pannes hakkab puterdama, ma ei saa aru milles probleem onSad
Aga töötab 5+
Ma pole seda niinimetatud piirajat ka leidnud.
Aga varsti hakkan vaikselt jupphaaval laiali võtma ju puhastama.Ehk saab suve lõpuks uuesti kokku tagasi ja värvitult.
Aga ikkagi kas keegi oskab veel nõua/abi anda karbussi suhtes?

Toredat Kevadet!
Ja rohket motikasõituCool
Vasta
#66

mrt36 Kirjutas:aga ikkagi sama probleem, et kiirendamisel gaasi põhja pannes hakkab puterdama, ma ei saa aru milles probleem onSad

See nähtus on seletatav sellega, et mootori pöörete järsul suurendamisel on õhul, mille tihedus on ligi 600 korda väiksem kütuse tihedusest, viimasest märksa suurem kiirendus ja seetõttu silinder täitub lahja kütteseguga.

Selle vastu aitab ainult nn. kiirenduspump.
Vasta
#67

Kui on tegemist piirajaga, siis aub see segusiibri kaane all pulgana, mis tuleb ära murda.Kui tahate,et IZ korralikult pööretel käiks, siis tuleb karburaator nii reguleerida, et teise käiguga hakkaks mootor \"lörisema\" ja korralikult pöördesse ei läheks, kolmas ja neljas käik on juba teine asi.
Vasta
#68

Tervitus!

Niisiis, täna (12.Aprill 2005) hakkasin siis masinat laiali võtma.
Hakkan vaikselt värvimis ja eeltöödega peale, maha on võtmatta veel mootor, küljekarbid, tuled, juhtmed, ülejäänud juba maas.Mootorit ei hakka laiali võtma, sest mingit kolinat raginad paukumist ei tulnud ja loodetavasti ei tule ka.Karbussi vahetasin ära ja panin pisut uuema tüübi K62, siis saab ikka väheke sõita ka, selle K28 ei tea mis oli õhupuhasti on korras olen proovinud teisi ka, aga ei saanud ikka normaalselt tööle.
Laiali võtuks kasutasin kasutaja Isan Paugu kodulehelt saadud Mootori demonteerimist, kus oli kõik täpselt kirjas mis järjekorras tuleb midagi maha keerata.Täiesti originaaliks seda masinat ei ihka, sest pole mötet, on ilma selleta ka armasWink
Küljekarp ja tagutuli tuleks ära vahetada siis peaks tegelt olema enam-vähem originaal.Plaan ka külgkorv panna ehk varsti saan.Raam ja suuremad osad lähevad arvatavasti liivapritsi, väiksemad teen käsitsi.Värv tuleb originaal-Sinine.
Praeguseks kõik, varsti üritan pildid ka organiseerida.

Vasta
#69

Kas ostadki siis \"Jaana\"Big Grin käest külgkorvi?!Toungue
Need muidu ikka päris pannid.Wink
Vasta
#70

rnkx Kirjutas:Kas ostadki siis \"Jaana\"Big Grin käest külgkorvi?!Toungue
Need muidu ikka päris pannid.Wink

Ei,ma ostan mujalt,ja varsti ehk toongi ära võib olla koos tsikkligaSmile
Vasta
#71

Täna sai veel nipe-näpet tehtud.
Plaan on suuremad osad liivapritsiga puhtaks lasta, aga kas rattaid kuus kodaratega võib ka lasta?Ja ka mootorit,sest see väljast suht määrdunud ja ta on natukene sellise kihiga kaetud mis ei tule kõige lihtsamini maha?
Plaan ka uus juhtmestik panna.

Vasta
#72

Mootorit äki survepesuga pesta koos pesuainega, liivaprits alumiiniumile vist liiga karm.
Kodarad keera välja ja lase ära tsinkida, veljed värvi ära. Nii jääb kõige ilusam.
Vasta
#73

allah Kirjutas:Mootorit äki survepesuga pesta koos pesuainega, liivaprits alumiiniumile vist liiga karm.
Kodarad keera välja ja lase ära tsinkida, veljed värvi ära. Nii jääb kõige ilusam.

Aga siis velgesid võib liivapritsiga teha?
Jah,mul tuli ka mõttesse survepesuriga puhastada,eks siis saab järele proovitud!

Tänud!
Vasta
#74

Silindri teeb liivaprits ilusti puhtaks (sõltub millist liiva kasutada)
Ainuke asi ,et silinder pärast hästi kareda pinnaga Smile
Vasta
#75

Tervist!

Nüüd siis on asi nii kaugel, et kõik osad on liivapritsiga puhtaks lastud ja krunditud. Ainult et lasin kogematta valed sumbutid puhastada, aga see selleks.
Natukene on vaja pahteldada porilaudu ja varsti saab ehk üle värvida, värviks tuleb miski sinine, kuid võite erinevaid lahendusi pakkuda.
Üks probleem on, kuidas esikahvli amordi torud ära tulevad, liivapritsis katsime need üldse kinni ja veel kuidas lenksu küljest gaasi \"tohl\" ära käib, seal on üks kroomitud \"junn\" ees mida ma kätte ei saanud aga kui see kätte saada siis vist loogiliselt võttes peaks ta ära tulema, on mul õigus?
Ja puterdamise probleemi sain ka enne lahti võtmist likvideeritud, nimelt karbuss K-28 on jah originaal küll kuid see oli võetud mingilt vanalt pritsupumbalt mis töötab koguaeg ühtlaste pööretega ja seepärast ei lasknud pöördesse mootorit, aga panin uuema karbussi K-62 (vist oli see) ja nagu olema peab, minek oli väga, tööle läks hästi, ja töötas ka kenasti.

Pildid siin
Vasta
#76

mrt36 Kirjutas:Tervist!

Nüüd siis on asi nii kaugel, et kõik osad on liivapritsiga puhtaks lastud ja krunditud. Ainult et lasin kogematta valed sumbutid puhastada, aga see selleks.
Natukene on vaja pahteldada porilaudu ja varsti saab ehk üle värvida, värviks tuleb miski sinine, kuid võite erinevaid lahendusi pakkuda.
Üks probleem on, kuidas esikahvli amordi torud ära tulevad, liivapritsis katsime need üldse kinni ja veel kuidas lenksu küljest gaasi \"tohl\" ära käib, seal on üks kroomitud \"junn\" ees mida ma kätte ei saanud aga kui see kätte saada siis vist loogiliselt võttes peaks ta ära tulema, on mul õigus?
Ja puterdamise probleemi sain ka enne lahti võtmist likvideeritud, nimelt karbuss K-28 on jah originaal küll kuid see oli võetud mingilt vanalt pritsupumbalt mis töötab koguaeg ühtlaste pööretega ja seepärast ei lasknud pöördesse mootorit, aga panin uuema karbussi K-62 (vist oli see) ja nagu olema peab, minek oli väga, tööle läks hästi, ja töötas ka kenasti.

Pildid siin


Sad
Vasta
#77

amordi torusi hoiab alumise lõualuu küljes tavaliselt rooste (peale poltide eemaldamist loomulikult). Aitab see, kui teed amortidele natuke rohkme ruumi. Selleks tuleb kiilukujuline asi lüüa alumise lõualuu sees olevasse sälku. pildil http://www.zone.ee/birdshit/userfiles/ga...to_007.jpg
näha väikese kriipsuna.
Ma ei tea mida sa tohluks nimetad, kuid oletan et see on see asi millest sa gaasi peale keerad. Selle eemaldamiseks on vaja see otsas olev \"junn\" ära võtta. Selleks vaata seda \"tohlu\" tähelepanelikult ning otsi selle junnipoolsest otsast üles väike auk. Seejärel keera oma \"tohlu\" niikaua kuni näed august paistmas kruvi pead. Keerad kruvi lahti ja saad \"tohlu\" kätte. Enne eemalda gaasitrossi teiselpool olevast otsast kõik segav (karpa,segusiiber jne).

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#78

isandpauk Kirjutas:amordi torusi hoiab alumise lõualuu küljes tavaliselt rooste (peale poltide eemaldamist loomulikult). Aitab see, kui teed amortidele natuke rohkme ruumi. Selleks tuleb kiilukujuline asi lüüa alumise lõualuu sees olevasse sälku. pildil http://www.zone.ee/birdshit/userfiles/ga...to_007.jpg
näha väikese kriipsuna.
Ma ei tea mida sa tohluks nimetad, kuid oletan et see on see asi millest sa gaasi peale keerad. Selle eemaldamiseks on vaja see otsas olev \"junn\" ära võtta. Selleks vaata seda \"tohlu\" tähelepanelikult ning otsi selle junnipoolsest otsast üles väike auk. Seejärel keera oma \"tohlu\" niikaua kuni näed august paistmas kruvi pead. Keerad kruvi lahti ja saad \"tohlu\" kätte. Enne eemalda gaasitrossi teiselpool olevast otsast kõik segav (karpa,segusiiber jne).

Selge, suured tänud!
Üritan lahti saada.
Vasta
#79

see kaa visd OT, a noh -külkaga jah peris kobe kihutada, aga tõmme on selle arvelt väiksem!
a kurvis, eriti paremale, läheb jah kõhedaksBig Grin

mina küll enne külkat ära ei võta kui yle viskab(ma arvan vähemalt nii Rolleyes )
minu külkaga iz
Vasta
#80

see jup 4 korv see uuem vic naq. mul läks ilma külkata sott(külka hammikaga), korviga kruusal ilusti 80, a kui kurv tuleb siish peab raisa enne kurvi pidama saama, enamvähem nii et mõlemad pidrad põhjas(NB külka ratas eip pidurda). a külkaga metsavahel mudas naq super, sest sel külilikäimise oht väiksem. a masin esimesega läheb latva, kui hästi tahata....
1 sõites on korv väga hea, a soolona 2kesti paremWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne