23-01-2018, 11:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-01-2018, 11:59 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(23-01-2018, 11:27 AM)2715 Kirjutas: Diiselmootoris toimub kütuse süttimine siiski mitte hapniku kontsentratsiooni tõusu vaid kiirel kokkusurumisel temperatuuri tõusust üle isesüttimistemperatuuri.Jah ka temperatuuritõus on vajalik, aga see on rõhu tõstmisega kaasnev teada-tuntud loomulik osa, mis on üks algseid eeldusi, et diiselmootor üldse käivituks.
Ilmselt ka hapniku keskkonnas ei piisa ainult survest vaid on vajalik ka temperatuuri tõus.
Näiteks õlise tihendiga liitepinnale koputamisest...
Starteri abil käivitamisel pumpame ikka silindris üles rõhu ning seeläbi kaudselt anname mootorile soojust gaasisegu põlemiseks. Eelsüüte võime välja jätta kuna suvisel ajal käivitub korras diiselmootor eelsüütest hoolimata.
Ja ka ballooni "käivitamisel" pole eelsüüdet/soojendust vaid rõhk ja sellest tulenev temperatuuritõus.