Olen ise ühe sellise läbi sõitnud. Põhimõte peaks ja vist olema selles, et raiumisele sarnanev liikumine efektiivsem, saab nö hoogu võtta. Tegelikkuses asi ikka nii pole, mina ei täheldanud küll mingisugust tuntavat
efektiivsuse tõusu, kui siis vast kuni 10%. Tagakäiguvahetaja suhtub väga hästi, kett jah nö \"lüheneb ja pikeneb\" sõites, mille ketipingutuse vedru kompenseerib. Midagi asendada pole vaja.
Ei lähe kett sõlme, täpselt sama, mis ümmarguse ketiratta korral.
Suuremat ei saa asendada, sest siis peab esikäiguvahetaja väga kõrgele tooma, nii
et käigu vahetamine muutuks raskemaks oluliselt.
Ellipsratta ülekandearv pole ka päris üksühene ümmargusega. 40-hambalise ellipsiga sõites on tunne nagu oleks tegemist 45 hambalise ümmarguse rattaga.
Sõitmise ajal on selline huvitav võnkumise tunne, kui pedaalida.
SEllisest rattast on ühes 90.ndate Modelist-Konstruktoris pikalt laialt juttu, kasuteguriarvutused ja joonised, isetegemisõpetus jne.
Kes tahab eksperimenteerida, uurigu järele.
künnimees Kirjutas:Päris kaval lahendus.
Mõned küsimused:
1)Kuidas tagumine käiguvahetaja sellesse suhtub? See ju ikka nii tehtud, et liigub sõidu sihis edasi-tagasi ainult käiguvahetusel, või asendatakse
seal mõned puksid laagritega?
2)Kas selle esihammasrattaga tagumise käiguvahetaja kõrgematel käikudel kett sõlme ei lähe, või neid käike (näiteks suuremaid, kui kolmas)
kasutatakse ainult selle suure ja ümmarguse hammasrattaga ja väiksem ovaalne on ainult raskete kohtade läbimiseks aeglaste käikudega?
3)Kas sellist hammasratast suurema hammasratta asendamiseks ka tehakse (mõlemad hammasrattad ovaalsed, üks suurem, teine väiksem),
või on suurematel kiirustel pedaali ühtlasem joonkiirus kasulikum?