Isand Paugu Dnepraal 650
#24

Upitaks paar aastat vana teema jälle üles. Põhjus imelihtne - vene raud ei roosteta.

Kõigepealt klaariks ära vana võla ja jagan välja pildid sellest kuidas ma oma Dnepraaliga 5a. tagasi madalmaid käisin vallutamas - pildid ja reisikirjeldus (inglise keeles) saadaval siin.

Miski hetk 2005 lõpus sai hakatud mõtisklema kodarvelgedest pisut jäigemate lahenduste üle ning katsetuseks sai valmis tehtud üks adapter, mille otsa sobib 16" M400/401 velg koos rehviga. Mosse velje kasuks otsustasin, kuna oli mõni käepärast, alla mahub lahedasti ning on vaid 1-2cm väiksema diameetriga, kui urali originaal 19" ratas. Miinuseks jälle see, et selles mõõdus rehve ei ole saada. Kui kellelgi mõni kobe M400/401 rehv või mõni 16" kuni 5,00 laiusega autode tagavararatas (tänapäevane juustunuga) üle on, siis andke teada.
Mõni pilt ka sellest, kuidas selline kooslus Dnepraali alla sobib: 1 2 3 4 5
Põhimõtteliselt sinna see plaan jäi kuni viimase ajani. Sobivaid ning vastuvõetavas hinnaklassis kobedaid rehve pole veel leidnud

Vahepeal on juhtunud veel niipalju, et masin lagunes laiali ning seisis üsna pikka aega. Põhjuseks väntvõlli ja hooratta koostöö lõppemine. Tõmbas kiilu ära.
Juhtus see siis 2006 (kui ma ei eksi) ning esimene remondikatse aastal 2007 lõppes sama veaga, kuigi nii vänt, hooratas kui ka kiil olid välja vahetatud. Peale seda sai hangitud üks Daihatsu nanobuss, mille mootori paigutamine dnepri raami vahele lõppes edutult - üks käik oli edasi ja 4 tagurpidi. Asja ringitegemine oleks läinud liiga kalliks.. Mootor rändas bussile tagasi peale ja see überbuss liigub siiani.

Kui kellelgi on vaja Urali praktiliselt tutikaid ~20km sõitnud alumiiniumribidega silindrite komplekti koos kolbide-rõngastega, siis andke märku, ehk saame kaubale.
Need jäid peale viimast riket üle põhjusel, et ostsin omale 2008 aastal motobloki. Just sellise nime all müüdi osta.jeejees mootorit, mis koosnes irbiti karterist, 750-se väntvõllist, tõenäoliselt isetehtud silindritest, hammasvööga hoorattast ja sidurikojast, mille küljes oli ka starter. No vot umbes selline ta välja nägi.
Lammutasin selle katla laiali ning pidasin pea 2 aastat plaani, kuidas kogu see tsirkus teise karterisse ümber tõsta, kuna irbitil oli 6v genekas ja mina tahtsin säilitada oma 12V/500W genekat.

Umbes siis 2009 lõpus, kui jälle raha ja aega leidsin, tellisin ebay kaudu ukrainast uued K68 karpad, tihendikomplektid, trosse jms. (plaaniga kohe remontima hakata). No ja peale seda rikkusid kõik mu plaanid ära kaasfoorumlased oma uunikute talveralliga, mille jaoks pidin oma IZ56 käima panema (korviga oleks see ralli liiga lihtne olnud).
2010 aastal peale talverallit oli remondituhin nii sees, et hakkasin kahest mootorist ühte kokku panema. Peale umbes nädalat garaazis koos sõbraga nokitsemist, viilimist, freesimist, puurimist ja õllejoomist sai kokku selline katel: 1 2 3 4 5

Miski hetk hiljem sain kaubale kaasfoorumlasega "kass", kes tegeleb hetkel mosse velje jaoks sobivate adapterite paljundamisega.

1. Mai puhul sai organiseeritud järjekordsed talgud, millle käigus võtsin Tallinnast garaazist mootori näppu, läksin jõgevamaale ja installeerisin selle raamile. Edukalt - hääled said sisse ning üle pika aja sai ka pisut selle elukaga sõidetud.

Eelmine nädal reguleerisin asja pisut ning käisin ARKis numbrit vahetamas kuna vana number ei vastanud enam "standardile". Raha küsisid ka selle eest, värdjad!
Hetkel näeb masin välja siis selline: 1 2

Nüüdseks siis tsikkel taas Tallinnas ning peale paarisadat kilomeetrit erilisi muresi ei ole. Jõudu on sellel hübriidil piisavalt, 90-ga kulgeda saab enamvähem poole gaasiga. Numbriga 8 algava kubatuuri tõttu on tõenäoline, et järgmiste asjadena lagunevad tagaratas (nuudid juba üsna kulunud ja kodarad ka mõned juba katki), kerge lõtkuga gardaanirist ning tagasilla tigu/taldrik. Ega see käigukast ka enam esimeses nooruses ei ole Big Grin

Järgmiste asjadena saab ette võetud elektrisüsteemi vahetus (sinist teipi liiga palju), vesijahutuse installeerimine ning loomulikult jätkub ka mosse velgede saaga. Jõuluvanalt tahan kingiks korviveo komplekti.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: isandpauk - 22-04-2005, 18:39 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: Nurr - 10-04-2006, 11:59 AM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: isandpauk - 10-04-2006, 13:11 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: isandpauk - 19-06-2006, 15:11 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: agent007 - 20-06-2006, 16:19 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: martin59 - 20-06-2006, 16:43 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: inc - 20-06-2006, 19:03 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: isandpauk - 26-05-2010, 01:41 AM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: isandpauk - 13-08-2010, 15:39 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: lauren - 13-08-2010, 16:26 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: Ishijupp - 13-08-2010, 16:32 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: isandpauk - 13-08-2010, 21:04 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: isandpauk - 26-12-2011, 17:19 PM
RE: Isand Paugu Dnepraal 650 - Autor: kass - 26-12-2011, 17:35 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne