Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Tere.
Kust saaks Internetis vaadata levinuimate veerelaagrite kataloogi (a la 102, 202, 203, 205, 302 jne) nende strateegililiste mõõtudega?
Huvitavad isendid, mida tõenäoliselt ka kohe maaletooja laost osta saab ilma tellimiseta. Ja veel - kes laagreid endid Tallinnas ja selle lähedal vahendab ja kus?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Enda GAZ 69 jaoks leidsin kõik laagrid Balti Laager nimelisest firmast. Osasid laagreid polnud neil soovitud koguses kohapeal, need tarniti 3 päeva jooksul. Käigukasti, vahekasti ja difrilaagrid jne.
Postitused: 352
Teemad: 37
Liitus: Dec 2003
Maine:
5
Kõigi GOST-i järgi valmistatud veerelaagrite kataloogid koos põhimõõtude ja joonistega leiad, küll kirjalikul kujul, Heino Leppiksuni koostatud \"Masinaehitaja käsiraamatust\". Kaheosaline ja eesti keeles. Sisaldab üsna põhilise osa vajaminevast. Hea alfabeetiline register ka olemas.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
29-08-2005, 17:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2005, 18:00 PM ja muutjaks oli
künnimees.)
Sama küsimus: vaja uusi laagreid V501m mootorile. Tahaks vahetada kõik laagrid, et pärast mootori kokkupanekut masin kaua ja hästi käiks. Tuttav tõi Rakvere Skiff\'i (või oli Skyff?) poest kaks 80mm välisläbimõõduga kinnist laagrit, kokku maksid ~100 eek, seega odav firma. Motopoest ei taha laagreid osta, ilmselt küsitakse (kordi) rohkem, kui laagripoes. Kahjuks ei andnud neti kummagi kirjapildi jaoks mõistliku vastust. Kes teab, kus Tallinnas selle firma esindus või mõni muu laagritega tegelev ettevõte asub, võiks
teada anda.
P.S kui nimetatud mootoris kasutada kinnisi või poollahtisi laagreid, kas
siis on mõtet uusi simmerlinge kasutada, või mitte?
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Suur tänu, Iz350. Seekord jäi üks suurte väljaminekutega lõppeda võiv lollus tegemata.
Postitused: 1,255
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Aga kui kinnistelt laagritelt katted eemaldada ning määre bensiiniga välja pesta, siis neid ju põhimõtteliselt saab väntvõlli laagritena kasutada? Või on neil veel mingeid erinevusi (näiteks kasutatav teras jne.)?
Eelmise aasta alguses Paldiski maanteelt Jawa 360 väntvõlli keskmiseks laagriks just SKF Exploreri ma ostsin; alles kodus avastasin, et tegu kinnisega on. Sai siis katted maha urgitsetud ja laager ilusti puhtaks pestud ning koos vändaga Veerenni motopoodi viidud, kus Toivo igatahes selle peale teist nägugi ei teinud.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Kui kinnine laager lahtiseks teha, bensiiniga puhastada ja seda raamlaagrina kasutada, kas siis tuleks alguses kogu laager näiteks masinaõli või väga väikese määrdekogusega ettevalmistada või alguses sees oleva määrdega (mingi aeglaste pööretega võlli otsas, puurpingis)
sissetöötada?
Postitused: 194
Teemad: 8
Liitus: Oct 2002
Maine:
0
C tähendab laagrikuuli radiaallõtku ehk Radial internal clearance mikromeetrites. Mida väiksem on C klass, seda väiksem on laagri tolerants. Näiteks kahe väliselt samasuguse laagri hinnavahe poes võib olla mitmekordne, tingitud sellest samast tolerantsist.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
Vabandan väike küsimust, kust saaks SKF laagreid osta Tartust, nimelt vaja läheb jawa 638le uusi.
1.vasak otsalaager 6303A .-
2. parem otsalaager 3205 C3
Ettettänades.
RK
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
Andke andeks, kuid kas keegi on kasutanud sellise firma laagreid nagu VAG . Olevat saksa laagrid. Hetkel uurin just laagri hindasid ja saan aru, et eri firmade hindadel eriti suurt vahet pole. Samas on maru suur kvaliteedi vahe.
Tartus on selline firma nagu est vag(KAhjuks kodukat ei leidnud), mis pakub selle toodet. Kuid kuidas on vastupidavavusega.
Ise pooldan kuigi skfˇi, kuid viimasel ajal on tehased nii lahku läinud, et ostsin 5 laagrit, millest 2 on Austria, \" on itaalia ja üks oli vist rootsi tehtud. Seega kvaliteet võib ka kaduda -- või mis arvavad targemad?
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
27-09-2005, 15:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-09-2005, 15:56 PM ja muutjaks oli
unimüts.)
iz350 Kirjutas:VAG-nimelist laagrifirmat ei ole kuulnud,küll aga FAG-nimelist.
Andstust, kuna ei teadud selle firma kirjapilti, vaid kuuldu järgi kirjutasin ja otsisin. Kuid küsimus ikka sama, mida teatakse FAGi laagrite kvaliteeditst, millega saab neid võrrelda.
Teine küsimus, kas keegi teab kus saab eestis interneti vahendusel vaadata SKF laagrite hindasid-- võrdlemaks neid eri firmade vahel. Nimelt ise mureten laagreid Tartust as Alas-kuul
LINK kuid hindasid ei saa ma kontrollida võrreldes teiste firmadega. Kuna sain juba esimesel tellimuse aru, et olen sunnitud tulevikus ostma laagreid suht tihti ja suuremas koguses(eriti tähtis kvaliteet), siis kus saaks võrrelda hindasid.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
FAG on tuntud Saksa kvaliteet, minu arust samal tasemel kui SKF. Väga häid ja vastupidavaid (aga kahjuks kalleid) laagreid toodab Timken....neid kasutatakse läänes enamasti kõrgforsseeritud mootoritel.
Muidu NTN on ka päris hea.
TIMKEN on ainult rull-laagrid. kuullaagreid ei tooda...
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Kas laagritest oleks õigem see tehases sisse pandud määre välja pesta ja asendada näiteks trimmeri reduktori määrdega või parem mitte torkida? Küsin selle pärast, et see esialgne määre on vist rohkem konserveerimiseks. Nädalavahetusel vahetasin traktori generaatori laagreid, pesin uued bensiinis ja atsetoonis korralikult puhtaks ning täitsin uue määrdega, seejuures said tihendid natuke kannatada.
Postitused: 39
Teemad: 5
Liitus: Dec 2003
Maine:
0
Kahetaktilistel mootoritel on väntvõlli kuullaagritel suurem paisumislõtk. Näiteks Nõuk. liidu ajal oli selleks tähiseks K, nagu Iz jupiteril 205 K. Praegusel ajal selliseid vene laagreid naljalt ei leia. Lääne markeeringus on selleks C4.
Selle eiramine viib mootori sagedase remondini ja mis veel olulisem generaatori rootori purunemiseni. Olete näinud küll neid "vintis" sektsioonidega rootorite pilte.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Traktori generaatori-jahuti rihmarattapoolses otsas käib laager paisumisvaruga C3, kusjuures originaallaagril oli tähis välimise võru välisküljel, mitte tihendil ega sellega lähestikku. Teise laagri C-tähist ei leidnudki (polegi?).