04-05-2005, 16:04 PM
Otsustasin \"Gaz 53\" teema all olnud juba offtopic teema siia tõsta, sobib vast rohkem. Ehk on teistelgi abiks.
--------
Liikluskindlustusmakse suurus sõltub õige mitmest tegurist.
Hetkel siis kõigi sõidukite puhul omaniku (või liisinguauto puhul rentniku) riskigrupist, mille default väärtus on 1.2 ning mis langeb ca %20 aastas kui ei ole toimunud süülisi kahjusid. Kui viimaseid on toimunud, siis hoopis tõuseb.
Ning teiseks sõiduki omaniku (või rentniku) elukohast - täpsemalt sellest aadressist, mille omanik või rentnik on oma elukohana ARK-le avaldanud.
Kolmandaks sõltub makse veel sõidukist. St sõiduauto, mootorratta ja traktori puhul mootori võimsusest, veoautode ja haagiste puhul registrimassist ja ühissõidukite puhul kohtade arvust.
Selle kõik võtab kokku Eesti Liikluskindlustuse Fondi väga kena hinnakalkulaator kohustusliku liikluskindlustuse makse arvutamiseks.
Saab kõikide Eestis registreeritud seltside hinnad teada enne lepingut sõlmima minemist:
Kalkulaator
või siis http://www.lkf.ee/ -> Hinnakalkulaator
Kuulda on olnud ka teiste tegurite sissetoomist makse arvutusse (a\'la sõidukiomaniku sugu, vanus, staaž jms), aga õnneks või kahjuks siiani seda tehtud ei ole. Arvestades selle lükke tulemusi, siis pigem siiski õnneks ilmselt
USAs on need tegurid kasutusel ja valgel ca 18 kuni paarikümne aastasel mehel pidi see makse päris räigeks kujunema (sõltub ilmselt palju ka osariigist).
Edit: unustasin veel lisada, et lisaks sõltub makse suurus sellest, kas sõlmitud on maksekohustusega leping või mitte. Esimesel juhul saadetakse kindla ajavahemiku tagant automaatselt uus poliis omanikule (kui vahepeal ei ole leping maksevabaks muudetud). See variant on ka üldjuhul odavam kui ilma maksekohustuseta.
--------
Liikluskindlustusmakse suurus sõltub õige mitmest tegurist.
Hetkel siis kõigi sõidukite puhul omaniku (või liisinguauto puhul rentniku) riskigrupist, mille default väärtus on 1.2 ning mis langeb ca %20 aastas kui ei ole toimunud süülisi kahjusid. Kui viimaseid on toimunud, siis hoopis tõuseb.
Ning teiseks sõiduki omaniku (või rentniku) elukohast - täpsemalt sellest aadressist, mille omanik või rentnik on oma elukohana ARK-le avaldanud.
Kolmandaks sõltub makse veel sõidukist. St sõiduauto, mootorratta ja traktori puhul mootori võimsusest, veoautode ja haagiste puhul registrimassist ja ühissõidukite puhul kohtade arvust.
Selle kõik võtab kokku Eesti Liikluskindlustuse Fondi väga kena hinnakalkulaator kohustusliku liikluskindlustuse makse arvutamiseks.
Saab kõikide Eestis registreeritud seltside hinnad teada enne lepingut sõlmima minemist:
Kalkulaator
või siis http://www.lkf.ee/ -> Hinnakalkulaator
Kuulda on olnud ka teiste tegurite sissetoomist makse arvutusse (a\'la sõidukiomaniku sugu, vanus, staaž jms), aga õnneks või kahjuks siiani seda tehtud ei ole. Arvestades selle lükke tulemusi, siis pigem siiski õnneks ilmselt

USAs on need tegurid kasutusel ja valgel ca 18 kuni paarikümne aastasel mehel pidi see makse päris räigeks kujunema (sõltub ilmselt palju ka osariigist).
Edit: unustasin veel lisada, et lisaks sõltub makse suurus sellest, kas sõlmitud on maksekohustusega leping või mitte. Esimesel juhul saadetakse kindla ajavahemiku tagant automaatselt uus poliis omanikule (kui vahepeal ei ole leping maksevabaks muudetud). See variant on ka üldjuhul odavam kui ilma maksekohustuseta.