Jalgratta idee
#21

Soobel Kirjutas:Kahvlilaagri asja teeb õige lukksepp lühikeseks ja kui saab liiga lühike, tuleb kasti jalgrattapoolne ots rattaraamiga mingi liuguri vahendusel ühendada, kuna liiga lühike püstlaager hakkab puruks väänduma.

Kardan, et veneaegse meesteratta kahvlilaagri kausside vahe on minimaalne võimalik, mis veel torusid segi ei vässuta. Kastiga riistapuud korral kardan, et sellele sõlmele mõjuvad suuremadki jõud, mistõttu tuleb sinna panna kas pikem kaussidevahe või tugevam konstruktsioon (st jalgratta sõlmi/torusid ei ole mõistlik kasutada).

Liuguriga on asi keerulisem. Kui selle peale minna, tuleks kasutada ikka kahte nakkuvat ketast, mitte piirduda vaid kasti rattapoolse otsa toetamisega. Põhimõtteliselt võib seal kasutada kerge vedruvankri pöörikurõngaid läbimõõduga ca 20-30 cm (mida peaks siit-sealt kivihunnikutest veel leidma), kuid nende probleem on pööramise raskus - asi nimelt töötab kahe rõnga omavahelisel libisemisel. Kardan, et kergemaks ei tee pööramist ka pronks- või vasklehe kinnitamine ühele rõngale, kuigi vask/pronks terasel libiseb kergemini kui teras terasel... Põrgulikult raske on ma kardan et sellist asja juhtida, sest kasti keeramisega hoitakse selle sõidukiga aukudes/kurvides ju tasakaalu.

Teine variant on teha kuuliringiga liugur/pöörik (a la veneaegsed vanemad traktorikärud), kuid nende rõngaste tegemine eeldab karussellpinki - ma ei tea ühtki seadet, kust selline kuuliring mõõtmete/kaalu osas otse üle võtta oleks.

Kolmas liuguri/rõnga variant ehk oleks isegi põlve otsas realiseeritav ja vast võimaldaks sõiduki valmiski teha. Nimelt võib rõngale panna toetuma 3-4 kuullaagrit, mis on jaotatud ringijoone jagamisel võrdseteks osadeks. Sel juhul on vaja alumist tugiketast ja valmistada on vaja ülemine \"täht\", mille otstes nimetet kuullaagrid asuksid.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#22

Üks idee, mida olen näinud on kasti paigutamine suht väikese esiratta ja lenksu vahele (kaherattalise variandi puhul). See võimaldab viia raskuskeskme päris alla. Lenksu ja esikahvlit ühendab varras. Mul on sellise asja pilt (pole praegu võimalis skannida) Christianiast (mis nagu muugi Copenhagen), on kahe ja kolmerattaliste kaubarataste paradiis.
Vasta
#23

Ehk saab siit inspiratsiooni: Panther kaubaveo-rattad.
B
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne