tervitus kõigile. nimelt hakkasin uurima infot zil\'ide kohta. kuna see masin on kõrvu hakanud oma kuulsate juttude poolest siis küsiksin et mis on selle masinal siis nii head, ise olen huvitatud sadulatega zil\'idest. Leidsin ka foorumis pildi http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=Pilt_043 et kas tasub veel sellise ehitamine ära, kui asendada orig. mootor diisliga, tean et türil ftp laos pakutakse. Et jah, mis on sellel masinal head ja vead, kuidas käitub, kas on ka mingeid erilisi mudeleid, natuke parandatud variandis või mis(ei mõtle neid päris uuemaid, vaid ikka vana kabiiniga)? tänud ette.
aga jah, kandilise ninaga zil kalluriga olen sõitnud. samas kui aus olla siis need vanemad on kuidagi ilusama välimusega ( uued zil id kahjuks ka liiga kallid minu rahakoti jaoks) . nii et uurin just selle vanema tüübi kohta. kellel kogemusi võiks rääkida, ja kordan küsimust et kas tasuks veel sellise ehitamine ennast ära ja moto vahetus?? ( hea kui saaks kuskilt korraliku kerega)
skorpion3 Kirjutas:aga jah, kandilise ninaga zil kalluriga olen sõitnud. samas kui aus olla siis need vanemad on kuidagi ilusama välimusega ( uued zil id kahjuks ka liiga kallid minu rahakoti jaoks) . nii et uurin just selle vanema tüübi kohta. kellel kogemusi võiks rääkida, ja kordan küsimust et kas tasuks veel sellise ehitamine ennast ära ja moto vahetus?? ( hea kui saaks kuskilt korraliku kerega)
ZIL 130 on küll diiselmootoreid peale pandud. Sain eelmine aasta ühe korvtõstuki pilti,millel kuulmise järgi oli ehtne diiselmootor kapoti alla pandud. Mille oma see diisel oli,ei tea,pilt siin http://www.pilt.ee/photo/304302/5957493/
Zil 130-ne sõiduomadused olid päris rahuldavad. Omal kül kogemused kolhoosist Zil-MMZ-554 M-iga, aastast 1984. Ei oska küll midagi eriliselt halba selle kohta ütelda, kui ainult seda, et pidurid oleks võinud paremad olla. Uuematel olid vist paremad, neil olid Kamaz i pidurikambrid. Juhi iste on ka nigel ja suure kõduga mehikestel kippus rooli jälg kõhupeale kuluma. Lihtsalt kabiini tagasein jääb istmele ette. Pikematel reisudel oli magamine kabiinis paras piin. Remontida on lihtne ja seda tuleb päris tihti ette. Kui pidevalt hooldada siis harvem. Salongi soojendus tehasest on ikka päris niru, talvel oli ikka puhvaika \"kohustuslik\". Soojendus sai asendatud Mosu omaga, mis andis tunduvalt rohkem sooja ja on päris lihtne asendada. Kandevõime on autol 5,5-6,0 tonni, kuid veeti ikka 7-8 tonniseid koormaid, sest maksti meil tonnkilomeetri järgi. Üldiselt pole selle venemasina häda miskit, kuigi on tänaseks tehniliselt kui ka moraalselt vananenud. Silmale ilus vaadata ja kes mäletab milliseid ülesvuntsitud Zil-e maanteedel sõitis. Kõik olenes ka juhi suhtumisest ja fantaasiast,oli ka loomulikult peletisi(ilu on vaataja silmades).
Kunagi üheksakümmnendatel tuli 5 ATP-sse(Jõgeva) tutikas diisel Zil
sadul,lühikese ninaga.Isoterm poolhaage pandi taha ja Sakust õlut vedama,pärast taaraga tagasi.Täis õllekoormat andis tal ikka sikutada.
Autojuht rääkis et hulka uimasem bensiini omast.Kabiin ikka 130-ne oma.
Maal naabrimees pani lühikese kastiga Zil kallurile mingi kombaini diiselmootori. Vist Niva, igatahes punast värvi oli. Minekut oli igatahes normaalselt. Sellest on üle 10 aasta tagasi
Täpsustuseks veel diisel-ZIL\'ide kohta, et vanemates mudelitest tuli tehasest KaMAZ-740 diiselmootoriga ainult ZIL 133Gja, millel oli ka nina pikemaks venitatud võrreldes \"tavaliste\" ZIL\'idega. ZIL 133G2 olid ZIL 130 mootori ja kabiininga, kuid pikendatud raami-kasti ja 2 tagasillaga. KaMAZ\'i mootor oli ikka ZIL 130 omast võimsuselt-momendilt omajagu üle (60Hj ja 230Nm rohem).
meil kolhoosis oli väetisekülvik, ees saksa E rattad ja taga baloonid, belarussi mootor oli peal ja zilli enda käimakott!! teepial küttis 100 välja!! oma E kati tegin ka kunagi zilliga ja täishaagisega, seda ta küll eriti vedada ei jaksand
Seoses albumi korrastamisega ja mõnedel kindlustuskatte kontrollimisega tekkisid küsimused kallurite kohta. MMZ-555 on ümara poolkuu kastiga ning 554A luukidega põllumajandusvarjant aga mis vahe on mudelitel MMZ-4502, 45021, 4504 ja 4505? Kui palju erineb eelnimetatud mudelitest 554A?