valdo Kirjutas:...Ehk siis vaevalt Ulan-Udest Birobidžani saab praegugi muud moodi kui vaid rongiga. Võibolla vaid "kõikjalsõitja" Hummer H1 oleks ehk erandiks... aga ma ei ole ka selles kindel...
Ulan-Ude´st sai autoga asfalti mööda sõita Tsitaani, sealt veel x+1 km asfalti mööda ja siis olenevalt aastaajast, kas saab, või ei, kuskile Blagovestshenskini, sealt edasi pidi olema jälle sõidetav.
Paari aasta tagused andmed rääkisid sama, aga sel suvel kohtusin paari ehtsa vene "trassihundiga" kes väitsid, et Tsitaani on "autobahn" ja sealt edasi saab ka. Mine võta kinni, head Vene teede kaarti sellest kandist ei ole.
Trans-Siberi magistraal rajati enne II maailmasõda, kui suhted Hiinaga olid ... (krt seda teab ja mäletab, mis nad olid). Peale sõda 50-60 -tel, Suure juhi Mao Zedongi ajal läksid suhted teravaks ja NSVL juhtidel oli vesi ahjus, sest oluline magistraal käis läbi potentsiaalse vaenlase territooriumi ja selle äärt mööda. Et siis kuulutati välja kom.noorte löökehitus Baikal-Amuuri magistraal, mis juba piirist kaugemale põhja poole nihutati ja täies tükis NSVL valduses kulges.
Hea pildi leiab
siit
ps. kõik eelnev mula mu oma kogemustest Trans-Siberi magistraali ääres viibimisest ja igiammustest ajalootundidest, seega ei pretendeeri absoluutsele tõele.
edit: pagana TransSiberi magistraal rajati veel suuremalt jaolt enne I maailmasõda, tasub netti süveneda.