Toyota Crown LS110 & MS110

Kuna endal midagi tehtud ei ole, siis vähemalt saab jälgida, mis teised teevad Smile

Viimasel ajal tundub olevat tekkinud peaaegu et tihe liiklus MS/RS40 ehk 1964-1967 mudeli osas.
Alles sai üks musta numbri, nüüd jälle järgmine silmapiirile ilmunud. 
Sedapuhku küll vist nö läbisõidul, ehk Soomest tulnud ja välismaale müügiks mobile.de lehel. 
Kes tahab, võib vist ka osta, kuigi omanik püüab seda takistada, paljastades vaid ühe pildi ja null rida kirjelduseks. 6500€ hinda ei oska kommenteerida, pole selle mudeli müügielu jälginud, aga väga soodsa diilina see ei paista, kuigi ka kere ja kroom päris läbi ei paista...

     

Kui kedagi huvitab, mis sorti sõiduelamust nii vana japs pakub ja lähemalt vaadates päriselt välja näeb, siis siin üks revjüü:
Toyota Crown Delux 1964 vs Auris Hybrid Touring Sports 2014



Eks näis, millal ka mõned uuemad eksemplarid kohalikul vaatlusalal välja ujuvad, kas siis pikast garaažihoiust või taastusravist väljumas. Ootan huviga. Peab ju olema veel mõni.
Vasta

Viimased juhuslikud tähelepanekud Eestisse imbunud s40 seeria Crownidest on peaaegu sama juhuslikult viinud ühe toreda artikli leidmiseni, mis valgustab Crowni disaini- ja saamislugu koos rohke pildimaterjaliga.
Keskendutakse küll eelkõige Crowni esimese ja teise generatsiooni loomisele Toyotas 1955-1965, aga on ka viiteid teistele Jaapani tootjatele ja autonduse maailmasündmustele sel ajal. Nii et kui kellelgi on huvi Jaapani autodisaini juurte vastu, peaks see olema üks meeldiv tükk ülevaatamiseks.

http://www.curbsideclassic.com/curbside-...ation-gap/

Üpris meelevaldne lühikokkuvõte võiks olla selline:
Sellal kui esimese põlvkonna Crown (1955-62) on veel üsna otsene tuletis Ford Zephyrist, siis teise mudeliseeria s40 (1962-67) välimus on juba palju omaloomingulisem produkt.
Eeskujuks võeti muidugi ikka kõik üle lombi toimuvad suunad. Mis aga õnnestus jaapanlastel eriti hästi - oli võtta aluseks ameerikaliku full-size iseloomujooned ning teisendada need compact-klassi mõõtkavasse, ilma et see paistaks naeruväärne.
Sama sujuvalt suudeti sooritada ka askeetlik üleminek 50nendatest 60nendatesse, kus raketiajastu detaili- ja tiibaderohkus ning muu toredus pidi asenduma praktilisema laadiga. 

Igatahes, Crowni puhul on teatud jooned ja proportsioonid jäänud kerekujus läbivalt sarnaseks ja omaseks läbi aastakümnete.
Kõrvuti 2 ja 6 põlvkond, s40 ja s110:
   
Pikk mootoriosa, tugevalt tahapoole asetatud "kabiin" (c-piilar algab vaat et tagaratta keskelt) ja sellegipoolest pikk saba; kõrged rattakoopad, reljeefne küljepind. Kokkuvõttes jätab kerejoon vaatamata nurgelisusele pigem noolja kui töntsaka mulje. 

Eks seda elegantse pikaksvenitamise ja vormi lihtsustamise teed läksid paljud teisedki,- näiteks kasvõi Volvo 140-seeria ja Mercedes w114 - aga mitu aastat hiljem. Kui ma enne kuskil eespool postituses kahtlustasin pisut, et Crowni S110 seeria eeskujuks oli Mercedese w123, - siis nüüd küll enam ei tea, kes kelle pealt eeskuju on võtnud Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne