Toruraami keevitamine
#41

Selle MIG-iga on selline jama, et see läheb suht kalliks, sest vaja düüse osta ja traati ja gaasi ja mida kõike veel. Odavatel lähevad käpad katki ning kui sa masinat korralikult ei hoia siis varsti läbi. Ma ise õppisin ka elektrood keevitusega keevitama. Pole hullu midagi, kõik tööd saab kenasti tehtud.
Vasta
#42

No ma vist juba mainisin seda siin teemas, et kui traat (5kg rull oli vist 300kr ja sellest jätkub umbes igaveseks) ja gaas (400kr balloonitäis, jätkub ka suht kauaks) kallid tunduvad, siis pole mõtet üldse autot ehitama hakatagi. On vähe asju, mis nii vähe maksavad.

Ja millest need käpad ja düüsid katki lähevad? Vastu seina loopimisest?
Vasta
#43

Odavamatel masinatel esiteks käpa materjal (mingi si_t plasti segu), teiseks lüliti kipub näkku panema, kolmandaks see pronksist kõver toru kus jookseb gaas ja traat ei taha omal kohal püsida. Düüside vastupidavus oleneb muidugi kasutajast. Kui puhastus määret ei kasuta siis natuke laskmist ja tuksis. Traat hakkab pidevalt düüsi külge sulama. Need siis minu kogemused odavama variandiga. Hinnaklass 5000+/- eek.

Ballooni saab muidugi ka rentida.
Vasta
#44

Jesper Kirjutas:... traat (5kg rull oli vist 300kr ja sellest jätkub umbes igaveseks)...

Päris nii see ei ole. Nt oma Pobedal olen teinud valmis vaid kere tagaosa (pagasiruumi ümbruse) ja esilonseroonid ning üks rull on läinud nagu niuhti. Tegemata on veel lävekarbid, uste servad ja hulk väiksemaid kohti. Nii 1-2 rulli läheb ehk veel.

Aga jah... kui auto peale arvestada 3 rulli traati, siis ca 1000 kr keretööde keevitustraadi maksumuseks terve auto kohta ei ole tõesti just väga palju (alla 50-100 tuhande autot ei taasta reeglina)...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#45

kw107 Kirjutas:Selle MIG-iga on selline jama, et see läheb suht kalliks, sest vaja düüse osta ja traati ja gaasi ja mida kõike veel. Odavatel lähevad käpad katki ning kui sa masinat korralikult ei hoia siis varsti läbi. Ma ise õppisin ka elektrood keevitusega keevitama. Pole hullu midagi, kõik tööd saab kenasti tehtud.

Naera või nuta, aga autokeret (millimeetrist plekki) elektroodkeevitusega ei tee - ikka traatkeevitust on vaja.  Alternatiiv on gaasikeevitus aga... me kõik oleme näinud Vene ajal gaasiga keevitatud masinaid, kus kereplekid on suurest kuumutamisest deformeerunud. Selline auto projektiks saada on restauraatori õuduseunenägu.

Traatkeevituse üks eeliseid gaasi ees on see, et ära jääb suuremahuline keevisliite ümbruse kuumutamine. Mis vanematel autodel toob kaasa nt kasutatud tinapahtli arvuka sulamise.

Veoauto raami, kasti suluseid jms teeb elektroodkeevitusega nüüd küll... seda jälle MIGiga ei tee...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#46

Ma enda autol alguses keevitasin põhja elektroodiga. Keerasin võimsust vähemaks ja kasutasin peenemat elektroodi. Ma ka vahepeal nutsin ja siis naersin. Kas ma eksin kui ütlen, et minu arust saab elektroodiga sama võimsuse juures paksemat asja keevitada kui MIG-iga. Tundub lihtsalt nii.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne