Postitused: 13
Teemad: 6
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
28-12-2005, 15:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-12-2005, 13:05 PM ja muutjaks oli
karlpiff.)
Nii küsimus on selline mis peaks juhtuma kui on ühe rõngaga kolb ja ta on lühemaks lõigatud.
Postitused: 2,853
Teemad: 202
Liitus: Jan 2004
Maine:
48
No mis seal ikka juhtub. Kui mootoril kasutatakse tagasilöögiklappi, siis võiks töötada küll. Kolb ei tohi olla kulunud, kuna üks rõngas ei pruugi siis olla piisav (kolb kuumeneb üle ja kiilub silindris kinni).
Ja palun väljendage ennast teinekord selgemalt. Mingid pisivead mind ei häiri, aga sellest postitusest jääb mulje, et tegemist on kirjaoskamatuga. Kas sa oma käekirjast ikka aru saad?
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Postitused: 188
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
aga mida annab 3-rõngaga kolb? ja miks kasutatakse tavaliselt just kahe rõngaga kolbe?
üks loll jõaub rohkem küsida kui sada tarka vastata
.
miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Postitused: 311
Teemad: 14
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Kolme rõngaga kolb tekitab suurema hõõrdumise ja ka mootori kiirema kulumise.
Sellest on foorumis palju juttu olnud, nii et võiks otsingut kasutada.
Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
Ei saa mitte vaiki olla....
Alarubriiki, kus postitus asub, vaadates eeldame, et tegu on võrrimootoriga.
Hakkame siis otsast peale:
Sellest, et on ühe rõngaga kolb, ei juhtu mitte midagi, d4 ja vanemad d5 mootorid ongi 1 rõngaga.
Sellest, et kolvi seelik on lõhemaks lõigatud ei juhtu mittemidagi muud, kui see, et kolb natuke kergem ja selletõttu süsteem veidi tasakaalust väljas ja võib rohkem vibreerida. Veidikene võib suureneda ka lühikese kolvi juhtpinna tõttu kolvi enda laperdamine. D-seeria mootorid on pöördsiibriga sisselaskega ja seelik mingeid aknaid ei ava ega sulge.
Kahe rõngaga kolbe kasutatakse enamuses sellepärast, et seljuhul on optimaalne pidamise ja hõõrdetakistuse suhe.
Kolme rõngaga kolb ei anna juurde mittemidagi mootori võimsuses ega pööretes, natukene tipppööretes suurenenud hõõrdetakistuse tõttu hoopis kaotad. Kolme kolvirõngast on osadel väikekubatuurilistel masinatel kasutatud rohkem sellepärast, et kulunud mootor suudab kauem mingigi kompressiooni säilitada ja selletõttu remondivälp veidikene pikem. Igasugused väited, et peale kolmanda rõnga lisamist masina kiirus tõusis ja läks võimsamaks jne näitavad lihtsalt seda, et olemasolevad 2 rõngast ei olnud enam korralikud või polnud veel sissetöötanud - st. lihtsalt ei täitnud oma funktsiooni korralikult. Lisaks veel 3 rõnga propageerija viimaste väidete kommentaariks see, et võrri mootoril (nagu enamus mootoritel) jääb ka A.S.S. kogu kolvi seelik täies pikkuses hülssi ja selletõttu ka igasugune rõnga asukoha selline põhjendamine samasugune b.s. nagu kolme rõnga väide üldse. võimalikult üles toodud rõnga mõte on tavaliselt hoopis milleski muus - kolvi külgpinna madalama temperatuuri saavutamises.
JA TÕESTI, FOORUMIL ON OLEMAS OTSINGUVÕIMALUS!
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
D-seeria mootoritel pole mingeid pöördsiibreid, silindri seintes on avad ning kolb üles-alla liikudes avab ja suleb neid. Kolvi saba lühendades on tahetud seega sisselaset parandada. Tuulal on näiteks selleks vastavad sisselõiked kolvile.
Kolmanda rõnga jutt on eelkirjutajal põhimõtteliselt õigus -- kolmas rõngas kompenseerib tehnoloogilist praaki. Suhteliselt madalakvaliteedilisel vene võrril annab ta küll minekut juurde -- kunagi ära proovitud.
Üks rõngas on muidugi hõõrde seisukohalt parem, aga eeldab kvaliteetseid materjale ning kolvi ja rõnga väga head passimist.
Tuulal on samuti kolm rõngast, ei usu, et toonased insenerid nii lollid oleksid, et lisakulutustega mootorit sitemaks teha.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
29-12-2005, 17:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-12-2005, 17:40 PM ja muutjaks oli
jurkman.)
sry, minu viga jah, olin liiga Tuulasja sachsis kinni, nüid tuleb meelde jah, võrril läeb karbuss otse karterisse, läbi väntvõlli, see termin "pöördsiiber" ajas segadusse, sry veelkord
oma elektrimeevurrile tegin ka alumise tugilaagri korpuse võrri väntvõllipoolest, seega nii väga mitteteadlik ka pole, aga häbi on ikkagi
imestasin isegi, et oldmoped'ile vastu vaidlema akkasin
oldmoped Kirjutas:jurkman Kirjutas:D-seeria mootoritel pole mingeid pöördsiibreid, silindri seintes on avad ning kolb üles-alla liikudes avab ja suleb neid.
Räägime palun asjadest, millest teame!
D seeria mootoritel on sisselase läbi väntvõlli ava nn pöördsiibritehnoloogial. Kolb juhib ainult ülevoole ja väljalaset, aga seda teeb kolvi ülemine äär, mitte alumine.
Postitused: 47
Teemad: 13
Liitus: Aug 2004
Maine:
0
Põhilised juhtpinnad on kolvil esimene ja tagumine pool, küljed toetavad natuke muidugi, mõnedel saagidel kolviküljed lausa tühjad, mis annab väiksema hõõrdumise hülsi pinnal.
3mm. kui kolbi ümberringi lühemaks siis see pill ei käi enam nii nagu peaks, sest kolvipind ei kata väljalaske avasi ära ülemises seisus ja karteriruumis seega väiksem surve.
Teine asi on teha natuke hülsile ja kolvile ülevooludega kohakuti väljalõikeid, kuid seegi ei pruugi paremat tulemust anda, kuigi võib.
3-me rõngaga kolb võib jah ainult Tuulal olla, ( sest see fekaal õieti pöördesse ei lähe ju ) kuid ühelgi tänapäeva võidusõiduks mõeldud pillil üle 2-he rõnga minu teada ei kasutata ja jutt käib ikka säärekast, siis nii väikse kubatuuriga ja ilma käigukastita mootoril on kindlasti kergem 1-he rõngaga kolbi ringi vedada ( korralik rõngas peab ka olema muidugi ) ja annab pöördeid juurde.