tõnn Kirjutas:kas simmeri lekke puhul on ka sidurikorv alt õline.
Simmeri lekke korral satub õli mootorist (käigukastist) võlli väljumiskohast välja. Põhikooli füüsikatunnist peaksid Sa teadma, et normaalolekus valguvad vedelikud tänu Maa raskustungile ("peenemas" keeles öelduna - gravitatsioonijõule) allapoole.
Kuna aga võll ja hooratas - viimane koos sidurikorviga- käivad lekke ajal ringi, siis rakendub mootori töö ajal õlile aga hoopis tsentrifugaal- ehk kesktõukejõud ning õli paisatakse ringjoone tsentrist väljapoole ehk hooratta servadesse. Ehk siis õli paiskub sealt laiali kogu hooratta ja sidurikorvi perimeetris. Mootori seismajätmise järel valgub ta loomulikult jälle allapoole, sh ka sidurikorvi sisemusse ja siduriketta peale.
Loomulikult on ka sidurikorv (mis on poltidega ju hooratta küljes) sel juhul tihtipeale alt õline; seda eeltoodud põhjusil.
tõnn Kirjutas:kui palju simmer maksab?
Oleneb liikurist ja tootjafirmast. Minu viimane sellelaadne soetus oli Pobeda käigukastisimmerling, mis maksis 25 krooni. Lääne masinatel on loomulikult need detailid kallimad. Kuna Sa ei ole vaevunud probleemi kirjelduses oma liikuri marki kaasfoorumlaste jaoks avalikustama, jääb meil üle vaid oletada. Kui tegu on uue ja moodsa liikuriga (loe: selle vanus on alla 25 aasta ehk uunikueast noorem), soovitan uue simmerlingi hankimiseks pöörduda sõiduki firmaesindusse, kust saad detaili adekvaatse hinnapakkumise.
tõnn Kirjutas:kas simmeri lekke puhul on ka õlikärsahais? antud juhul seda pole.
Õlikärsahais tekib siis, kui õli satub sedavõrd kuumale esemele, et ta seal kärssama (põlema) hakkab. Kui õli on sattunud simmerlingi kaudu siduriruumi ja/või -detailidele, siis esineb õlikärsahais reeglina kahel juhul:
a) Kui sidurikarteri all asub väljalasketorustik ning väljunud õli tilgub mh ka kuumale torustikule.
b) Kui libiseva siduriga sedavõrd intentiivselt ringi käia, et siduri tööpinnad libisemisest kuumaks lähevad ning sinnasattunud õli kärssama läheb.
Võrdluseks - kui Sa valad õli oma kodus köögipliidile, siis järgneb kärsahais, kui pliiti ette põrandale maha, siis mitte...
Lõpetuseks - enne võiks oma peaga veidi loogiliselt mõelda, kui selliseid elementaarseid asju foorumisse küsima tulla...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel