Kas oleks võimalik aretada 24-le peale 53 või 52 V8 mootor, kui keeruline see oleks, kas mahub kapoti alla ära, kui suuri ümberehitusi see nõuab ja on kellegil äkki kogemusi ?
Kas see on väga ebareaalne ?
Kui teostus oleks kvaliteetne oleks lõpptulemus väga huvitav!
Venelaste lipulaeval ju välimus väga kõva aga mootor on kuidagi nõrk.
Sorry et läbustan, seda teemat ju räägitud siin.
Järgm kord loen tähelepanelikumalt
:yes
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Kõige lihtsam ja vähim silmariivavam variant oleks ikkagi tõõmahu suurendamine 2,8 - 3,0 (ka enam? -> oleneb väntvõllist...) vahemikku ning tõõmahu kasvuga ka vastavad parendused teha (summuti võib hakata kägistama jms. Tulemuseks \"madalalt\" tõmmet omav mootor, millega väga mugav liigelda ning jaksab ka kiiremaid ülekandeid lõpuni vedada.
Hj/kg suhe peaks tulema ilmselt parem kui 1,6 - 1,7 stock Ladal, kuigi üks mootor (Lada) tõõtab enam põõrdelt, teine madalalt...
V8 install tundub olema vähemasti ARK vaatenurgast komplitseeritud, kuigi liigub vahel üsnagi vastuolulist informatsiooni. Samas tasub arvestada, et Volga on tõesti üldiselt veidi alajuhitav (oleneb ka oludest, rehvidest jne), seega ehk isegi prepareeritud Volga (M24 jne) mootor ehk ka veidi parem selles mõttes...
Lõpetuseks ei tasu unustada, et stock M24 mootor on momendikõveralt umbes võrreldav W124 300D Mersu diiselmootoriga.
Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
> Paljud 52 mootori jupid istuvad pobile
Informatsiooniks, et informatsioon mudelitest
ja modifikatsioonidest õigesse paika loksuks:
Pobi ja 51 on sama ajastu (1940te esimene
pool) tulemid, mis mõlemad pärinevad GAZ-11
mootorist, mis omakorda pärineb 1920te
aastate Dodge D5-lt.
Pobil on 51ga võrreldes lihtsalt kaks pütti
vähem ja 82 mm jämedused kolvid liiguvad
110 mm asemel üles-alla ainult 100 mm. Enamik
muid jubinaid (v.a loomulikult vänt- ja
nukkvõll) samad, st lähevad ühelt teisele. Ka
Pobit oleks \"õnnistatud\" kuuese reasmootoriga,
kui Stalin poleks 1944. aastal katsemudeli
takseerimisel \"net\" öelnud, sest asi oli tema
jaoks liig suur bensujoodik. Seejärel tegid
konstruktorid eesotsas Liphartiga (kes muide
pärineb Balti aadlisuguvõsast) ruttu mootori
väiksemaks, säilitades enamikus samad
detailid. Väntvõll nt läks palju lihtsamaks,
kuna R6 vajab nn \"ruumilist\" võlli, R4 aga
vaid tasapinnalist. 51-ga sarnase R6 sai
hiljem ZIM ehk GAZ-M-12.
Mis puudutab GAZ 52 mootorit, siis selle
sünnilugu 1960tel on seotud asjaoluga, et
venelane ei suutnud tollal käivitada V8
mootorite tootmist esialgu plaanitud mahus.
Mistõttu V8 jaoks projekteeritud GAZ 53
shassiidele tuli paljudele peale panna vana
hea R6 mootor. Esialgu pandi sellele
muutusteta 51 mootor (sellist 53 mudelit
nimetati 53F).
Hiljem tehti vanalt healt Dodge\'lt pärineva
mootori juures pisimuudatusi (teine karbuss,
kollektor, õlifiltrid jne) ja sääraseid
mootoreid ja autosid hakati nimetama tähisega
GAZ 52. Muutused ei olnud, tõsi küll, väga
suured, nt 52 ja 51 mootoriplokk on
absoluutselt identsed. Mistõttu tõepoolest
52 jublungid (mis pärit vana hea 51 ajast,
paljud ka \"uue emka\" ehk 11 ajast)
lähevad paljud ka Pobile.
Parimat,
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
,
GAZ 52. Muutused ei olnud, tõsi küll, väga
suured, nt 52 ja 51 mootoriplokk on
absoluutselt identsed.
Nähtavasti teatud detailides on mootoriplokkidel ikkagi erinevusi: miks muidu ühel plokil on tähis 51-xxxxxx; 52-l ehk ZIM mootoriplokil tähis 12-xxxxxx
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.