Kogu tõde autoajaloost :D
#21

No ja veel üks raudne tsaari-venemaa pinnal leiutatud-mõeldud-toodetud "asi": Alfred Nobel ja tema dünamiit. Sankt-Peterburis.
Autondusest siis neljaveolised kerged sõiduautod ehk kogu tänane linnmaasturite plejaad on kõige puhtam SSSR'i väljamõeldis.
Lisaks on endise Liidu territooriumilt tulnud nii palju selliseid leiutisi, milledest meil siin pole vähimatki aimu. Puudutab see elektroonikat, kosmost ja sõjandust. No ja ka ehitusmaterjalid ning ehitustehnoloogiad on paljud siin Eesti NSVs "leiutatud". Näiteks talvine betoonivalu, kus saalung jäetakse kevadeni ümber, vesi jäätub ja kevadel ilma soojenedes sulab ja kivistub lõpuni. Nii sa Siberis aastaringselt ehitada ja juba pikal pimedal talvel hoone eksplutatsiooni anda. Kurjad keeled räägivad, et selle tehnika leiutasid, nagu ka Kabur mootorsae, siit küüditatud insenerid. Tallinnas on selliselt valatud(väidetavalt, mina pole kontrollinud) korterelamu Paldiski mnt ja Tehnika ristist 100m Luise uulitsa poole. Jne, jne.

Mis aga teema algust puudutab, siis sai toda sissejuhatust loetud sügaval 70'dail veel enne kooligi. Kusjuures nii hästi on meeles, et juba siis tundus asi kuidagi kahtlane ja läksin vanematelt aru pärima. Ma ju teadsin, et ikka Daimler ja Benz auto olivad esimestena teinud.... olid sellised vesipiltidega klaasid, kes mäletab Big Grin
Vasta
#22

druzba nime olevat see mees valinud seepärast: abzurd
Vasta
#23

to Valdo
Kegresse tuleks siiski lugeda poolroomikmasina loojaks (ees rattad, taga lindid). Üks selline sõidutas Leninit ja sellest räägiti nõuka ajal päris palju.

Paljud peavad ka matrjoskat venelaste väljamõeldiseks. Tegelikkuses olevat nad selle jaapanlastelt sisse vehkinud. Lugesin sellest ühest vene ajakirjast.

Ja Popoviga läks tõesti nii, et tegi raadio valmis, lülitas sisse - täielik vaikus. "Kurat, ei õnnestunud," sajatas Popov ja viskas ebaõnnestunud raadio aknast välja. Samal ajal sattus sealt mööda jalutama üks itaallane nimega Marconi. Vaatas, mingi imevigur vedeleb maas. Korjas üles ja viis koju. Mitu aastat putitas selle kallal, enne kui aru sai mis asjaga tegemist on. Eks selle suure töö ja vaeva eest teda raadio leiutajaks peetaksegi.
Ka seda lugesin ma ühest vene ajakirjast. Loo pealkiri oli Jumor.
Vasta
#24

PlyVal64 Kirjutas:Autondusest siis neljaveolised kerged sõiduautod ehk kogu tänane linnmaasturite plejaad on kõige puhtam SSSR'i väljamõeldis.

Vaatasin eile juhuslikult sellist saadet nagu "Modern Marvels - 4x4 Then & now" ja sealt jäi silm, et esimene sõiduauto kerega 4x4 ehitati 1908 aastal ning oli alguses varustatud aurumootoriga:

http://www.zone.ee/kolmvaala/fwd-aurum.jpg?2

kuid koheselt vahetati see bensiinimootori vastu.

http://www.zone.ee/kolmvaala/fwd1.jpg?2
http://www.zone.ee/kolmvaala/fwd2.jpg?2
http://www.zone.ee/kolmvaala/fwd3.jpg?2

Netis väidetakse:
1909 - William A. Besserdich and his brother-in-law, Otto Zachow, were young blacksmiths in Clintonville, Wisconsin, when they built America's first successful four-wheel-drive motor car. Their "Badger Four Wheel Drive Auto Company" was formed on January 9th; later the "Badger" and "Auto" dropped from the title. The firm finally switched from cars to trucks.

Firmal õnnestus tol ajal müüa ainult 7 tolleaegset nö. "linnamaasturit" Smile, kuna esivedu lisas auto hinnale pool juurde.

Erinevad tootjad olid teinud ka varem katsetusi:
http://www.zone.ee/kolmvaala/katsetus.jpg?2
Kuid kuna need tootmisse ei läinud, siis nad ei kvalifitseeru "esiisaks"

4x4 veoautosid toodeti ja müüdi aga juba 1906 aastal, Duplex Car company Model B:
http://www.zone.ee/kolmvaala/Duplex%20model%20B.jpg?2
Vasta
#25

Ka puhvaika pole vene leiutis, venelased võtsid selle üle hiinlastelt.
Dünamiit pole leiutatud Venemaal, Alfred Nobel oli selleks ajaks juba Stokholmi tagasi kolinud.
Auto leiutajateks peetakse enamasti Daimlerit ja Benzi (nad ei töötanud koos, nagu vahel arvatakse), kuid tegelikult töötati mootori jõul liikuvate sõidukitega ka varem ja teisteski maades. Austerlane Siegfried Marcus olevat katsetanud mootoriga vankrit juba aastal 1870. Prantslased tähistasid auto 100-ndat sünnipäeva aastal 1884 ja Pariisi autonäitusel oli välja pandud Edouard Delamare-Debouteville ehitatud sõiduki koopia. (irw: Miks peetakse auto loojateks sakslasi? Igaüks oskab öelda Daimler ja Benz, aga katsu sa välja öelda Delamare-Debouteville Big Grin) Ka Putilov ja Hlobov olevat katsetanud hobuvankrile mootori paigaldamist. Enamasti äpardusid need sõidukid kehvade mootorite tõttu, sakslased suutsid ehitada toimivad mootorid, mis võimaldasid teha ka pikemaid sõite, kui tehasehoovi ühest servast teise.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#26

minu teada oli eestlaste leiutatud ka jet'i miski 60'ndatel kuid miski pärast satusid need joonised saksamaale kus neid ka esimesena vist tootma hakata... vb eksin ei mäleta enam Smile aga eesti kunagine nokia oleks vabalt võinud olla arvuti JUKU Toungue kahjuks CCCCP tõmbas sellele projektile rahastamisega vee peale Smile
Vasta
#27

Sattusin hirmvana teemat lugema ja tahaks naabreid häbist päästa..
Ise ei mõelnud välja aga kusagilt lugesin, et suur vene rahvas on vastikutest imperialistidest täiesti sõltumatult leiutanud: balalaika; tabureti ja kandevõrgu!

loll on loll olla.
Vasta
#28

Kunagi 50-st (kui õieti meeles) on pärit raamat "Vene tehnika", kui seda lugeda, siis pooled asjad siin samuses maailmas on leitanud Niþninovgorodi talupojad.
Lubjavildid olla vene leiutis (mitte selle raamatu järgi)
Vasta
#29

läheb küll tehnikateemast kõrvale, kuid siit tulevad teenitult täispunktid tänapäevase breiktäänsu ja hiphopi-bättelite esiisadele:

http://www.youtube.com/watch?v=KoQb8vb4blA

nii, et vähemalt midagi on nad nüüd leiutanud küll!
Smile

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#30

Muide, Rock&Rolli leiutas teetööline Ivanov kes jalgupidi kuuma asfaldi sisse kukkus.
Vasta
#31

Minox, kuulus spioonikaamera, mõeldi välja Tallinnas baltisaksa päritolu Walter Zappi poolt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Minox

Toodeti paraku Lätis, lätlased tunduvad selle üle väga rahul olevat Smile
Vasta
#32

MartinL Kirjutas:Kuskilt olen kuulnud, et Pobeda mootor on konstrueeritud eestlase poolt. Räägiti sellest aastad tagasi Vikerraadio.


Sellest on siinsetes alafoorumites ka ilmselt juttu olnud. See muidugi selleks, et Pobeda mootor polnud mingi originaalmootor, vaid lihtsalt lääne analoogidelt maha viksitud, kuid mootori konstruktor on tõesti natuke meie päritolu. Selleks on Liphardt (eesnime ei mäleta) - Eesti alalt pärit Balti-Saksa mõisnike järeltulija.
Mainitud Vikerraadio saadet saab praegugi kuulata http://vikerraadio.err.ee/kuularhiiv?saade=52&kid=89 Kerige allapoole, kuni leiate kas 15.04.2007 või 22.04.2007 saate; enam ei mäleta, kummas saates Pobedast juttu oli.
Vasta
#33

Andrei Lipgartist http://forum.automoto.ee/showthread.php?mode=linear&tid=17821



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne